Vain Elämää!

Re: Vain Elämää!

ViestiKirjoittaja L-S » Su 20 Syys 2015 21:41

Kyllähän niitä ennakkobiisejä on aiempinakin vuosina julkaistu, en muista oliko ekalla kaudella, mutta ainakin sen jälkeen. Tavallaan yllättyminen olisi kyllä kivaa, mutta toisaalta ainakin itse koin, että en pysty vastustamaan kiusausta kuunnella Tuiskun vetoa, kun se lävähti jossain Facebookissa silmille. Se oli kuitenkin torstaiaamu, jolloin kaipasin piristystä ja tiesin, että jos joku siihen pystyy niin Antti. :virne:

Olen myös samaa mieltä sekä Sannin että Maijan äänten rasittavuudesta. :keijo: Toisaalta perjantain vedon tyyliin Sannin ääni jotenkin sopikin. Maijan äänestä en vaan tykkää, sori vaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ma 21 Syys 2015 09:00

Mä skippasin ennakkokuuntelut ja odottelin perjantaihin :tilt: Ei niitä oikeasti ole pakko katsoa jos ei tahdo ;)

Mulle jäi vähän sekalaiset oltavat tosta ekasta jaksosta. Aloitus oli mun mielestä kyllä tosi huono, VG:n veto tuntui joltain paskalta sketsiltä jostain paskasta sketsiohjelmasta :P En toki muutenkaan oo noiden räpäytysten suuri ystävä, mutta menneiltä kausilta kuitenkin oon osannut tavallaan nähdä niiden taakse. En tässä.

Maijaan mulla ei oo mitään suurempia angsteja, tosin mua vähän ärsyttää kun sillä on niin suuri suu kun se laulaa :keijo: Maijan veto oli vaan tylsä :P Mä tosin odotan Maijan päivää, siellä on mielenkiintoisia vetoja tulossa varmastikin.

Antti oli kans hyvä, voin kuvitella ton biisin sinne tanssilattioille ja ihmiset sitä krebaamaan (ai että mä vihaan tota sanaa :virne: ). Mä oon edelleen hämmentynyt siitä, että Antti ei ole tullut ulos kaapista...

Tykkäsin - itsellenkin vähän yllättäen - Anssi Kelan huumorista ja siitä vedosta, biisikin oli mulle entuudestaan tuntematon joten en osaa alkuperäiseen verrata, mutta istui versio ja biisi Anssille hyvin.

Sanni oli tylsä. ei muuta.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 21 Syys 2015 09:08

L-S kirjoitti:Kyllähän niitä ennakkobiisejä on aiempinakin vuosina julkaistu, en muista oliko ekalla kaudella, mutta ainakin sen jälkeen. Tavallaan yllättyminen olisi kyllä kivaa, mutta toisaalta ainakin itse koin, että en pysty vastustamaan kiusausta kuunnella Tuiskun vetoa, kun se lävähti jossain Facebookissa silmille. Se oli kuitenkin torstaiaamu, jolloin kaipasin piristystä ja tiesin, että jos joku siihen pystyy niin Antti. :virne:

Juu, onhan niitä julkaistu aikaisemminkin, mutta mä oon skipannut ne silloinkin. :tilt:

Piti vielä sanomani, että olen tykännyt Anssi Kelan Hetkiä Kalliossa -ohjelmasta, jossa hän on versioinut biisejä tunnettujen/arvostettujen suomalaisten artistien kanssa, joten Anssilta voi tulla seuraavissa jaksoissa vaikka kuinka kivoja vetoja. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Syys 2015 10:17

:lanppu: Kelahan oli muuten keväällä myös Jarkko Tammisen Big Bang -ohjelmassa, jossa hän esitti omia versioitaan tunnetuista kappaleista. Siellä kuultiin jo ainakin lyhyesti Peto on irti, mikä oli kyllä hauska, mutta toivottavasti Kela ei tässä ohjelmassa esitä sitä samaa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ma 21 Syys 2015 20:38

Hmm, mitähän sitä sanoisi. En tiennyt muita kappaleita kuin Sata salamaa, kunnes sitten tuli se Charlie Brown ja Oon voimissain. En muistanutkaan, että nekin on Vickyn kappaleita. Antin veto oli kyllä yliveto, ihan huippu versio ja niin odotan kuulevani sen myös keikalla marraskuussa. :virne: Sanni oli positiivinen yllätys ja niin myös Anssi. Maija Vilkkumaasta nyt en ole koskaan tykännyt, jotenkin se vaan tökkii ja niin teki nytkin. Samoin se VilleGalle on jotenkin tökkivä, eniten ehkä ärsyttää se nenäkoru. :virne: Potentiaalia hänessä tosin on ja odotan kyllä tulevia esityksiä.

Tylsintä oli, että ohjelman lopussa VilleGalle jo totesi, että hänen jaksonsa näkee ennakkoon. Mitä järkeä on edes näyttää tiettyyn aikaan ja tiettynä päivänä telkkarista ohjelmaa, jos sen kuitenkin voi jo etukäteen käydä katsomassa. Tylsää. Järkevää on, jos ohjelman jälkeen näkee netistä sitten haluamanaan aikana uusinnan, mutta että etukäteen jo voi katsoa koko jakson.. :huoh: Onneksi en harrasta moista, kun en muutenkaan netin kautta mitään ohjelmia yleensä katso. Pysyy edes joku jännitys tässä hommassa. Tylsää oli mielestäni myös se, että yleensäkään etukäteen jo soitetaan jossain niitä kappaleita, mitä nyt viime viikolla sitä Anttia. Tekis mieli pelkästään sen takia boikotoida koko ohjelmaa, mutta enhän mä nyt voi. :virne:

Niin ja voisihan koko ohjelman nimetä uudelleen "Jotain elämää mainosten välissä". Tuntui, että mainoksia tuli joka kappaleen jälkeen ja ennen seuraavaa. Ei ihme, että ohjelma kestää puolitoista tuntia.. :huoh:

Mistäs vielä paasais vai paasaisko mistään?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ti 22 Syys 2015 10:06

skray kirjoitti:Tylsintä oli, että ohjelman lopussa VilleGalle jo totesi, että hänen jaksonsa näkee ennakkoon. Mitä järkeä on edes näyttää tiettyyn aikaan ja tiettynä päivänä telkkarista ohjelmaa, jos sen kuitenkin voi jo etukäteen käydä katsomassa. Tylsää. Järkevää on, jos ohjelman jälkeen näkee netistä sitten haluamanaan aikana uusinnan, mutta että etukäteen jo voi katsoa koko jakson.. :huoh: Onneksi en harrasta moista, kun en muutenkaan netin kautta mitään ohjelmia yleensä katso. Pysyy edes joku jännitys tässä hommassa. Tylsää oli mielestäni myös se, että yleensäkään etukäteen jo soitetaan jossain niitä kappaleita, mitä nyt viime viikolla sitä Anttia. Tekis mieli pelkästään sen takia boikotoida koko ohjelmaa, mutta enhän mä nyt voi. :virne:

Niin ja voisihan koko ohjelman nimetä uudelleen "Jotain elämää mainosten välissä". Tuntui, että mainoksia tuli joka kappaleen jälkeen ja ennen seuraavaa. Ei ihme, että ohjelma kestää puolitoista tuntia.. :huoh:

Näkyihän viime kaudellakin ennakkoon noi jaksot, Ruutu+:ssata.

Mä oon myös hämmentynyt, että joku vielä kattoo ns reaaliajassa telkkaria, mä otan boksille nauhalle ja aloitan sit vähän myöhässä jotta voin skippaa mainokset :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 22 Syys 2015 10:45

Joo, mun mielestä se on nykyään ihan kiva, että on erilaisia vaihtoehtoja siihen milloin haluaa katsoa ohjelman. Ruutu+:han on maksullinen palvelu, enkä itse viitsisi maksaa siitä, mutta mikäs siinä. Ei kai se jännitys sinänsä ole katsomisajankohdasta riippuvainen?
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 22 Syys 2015 11:09

Mä katon osan ohjelmista suorana, kuten maanantaisin Roban, näköjään.
Tuijottelen muutoin niiiiiin paljon juttuja netistä, että on kiva kattoa jotain suoranakin. Ärsyttävine mainoksineenkin :epäilevä:
Tokihan mä kytken helposti koneen kiinni telkkuun, mutta joskus on kiva kanavasurffatakin (onnistuu vain mainosten aikana).

Se vähän tavallaan harmittaa etten ole ottanut näitä jaksoja boksille. Eka kausi on siellä kuitenkin varmassa tallessa. Kolmas kausi on vissiin tuolla toisella boksilla :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 23 Syys 2015 19:39

Mun on "pakko" katsoa VE:n jaksot jälkikäteen. Saunavuoroni menee ikävästi (edelleen) ohjelman päälle. Luultavasti muuten katsoisin sitä reaaliajassa. Se mainosten määrä on kyllä jotain ihan järkyttävää. :läps:
Ennenvanhaan oli kiva, kun oli pitkiä mainostaukoja ja mainostaukojen väli oli myös pitkä. Nykyisin mainostauot ovat pitkiä, ja niiden väli sen verran lyhyt, että hyvä kun ehtii sohvalle istahtaa, niin taas tulee mainostauko. :munmo: :keijoläps:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 25 Syys 2015 09:53

Eihän tämä ensimmäinen jakso viime kauden veroiselta vaikuttanut, vaikka toisaalta ei kuitenkaan ollut niin laimea kuin pahimmissa skenaarioissa on arveltu. Kappaleet ja esitykset olivat suurimmaksi osaksi ihan kelvollisia ja Kelan ja Tuiskun osalta jopa varsin hyviä, mutta ainakin nyt tänä Virve Rostin päivänä keskustelu oli vähän tylsää. Ainoastaan Antti Tuisku yritti välillä viedä puhetta syvempiin vesiin, mutta muut eivät lähteneet mukaan. Tuisku oli myös eniten heittäytyvä muussakin tekemisessä. En tiedä, ovatko odotukset viime kauden jälkeen vähän epäreilunkin korkealla, mutta pientä suorittamisen makua oli ensimmäisessä jaksossa ainakin.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » La 26 Syys 2015 19:07

Mä oon vielä vähän vanhanaikainen mitä tulee telkkarin katseluun ja olen useinkin paikalla silloin, kun ohjelma, jota haluan katsoa, alkaa. Enkä myöskään osaa katsoa netistä telkkaria vanhanaikaisuuteni vuoksi. :virne: Enkä ole vielä täysin tottunut siihen, että meillä on tallentava digiboksi.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Syys 2015 19:38

Tämä jakso toimi mielestäni paremmin kuin viimeviikkoinen. Toki suhtaudun lähtökohtaisesti myönteisesti JVG:n biiseihin (toisin kuin monet tuntemani ihmiset), mutta en kuitenkaan pidä JVG:stä yhtä paljon kuin joistain muista räppäreistä. JVG:n biisit ovat joskus vähän tasapaksuja ja sanoista ei saa selvää, vaikka muutamat hitit ovatkin varsin mainioita.

Jakson alkaessa en oikein tiennyt mitä odottaa. Olin onnistunut vastustamaan ennakkobiisin kuuntelua, ehkä siksi, että en ollut varma pettyisinkö. Epäilin etukäteen uskaltavatko artistit heittäytyä räppimeininkeihin, ja jakson alussa VilleGallen kohelluskin vaikutti vähän ärsyttävältä... mutta loppua kohden sekin alkoi tuntua ihan sympaattiselta ja hauskalta. Jakso oli kokonaisuudessaan ennen kaikkea vilpittömän hauska: Virven ja Antin esitykset varsinkin naurattivat. Aluksi olin vähän pettynyt, että Antti veti niin täysin huumoriksi, hiihtoaihe on jotenkin niin helppoa ja kliseistä huumoria. Mutta eihän siitä lopulta voinut olla pitämättä, kun Antti kuitenkin veti sen huumorin läpi jotenkin niin täysillä. Ja sopiihan urheiluaihe ja keijous tietysti JVG:henkin.

Ja sitten tuli Anssi Kela ja räjäytti potin olemalla yhtä aikaa sekä hauska että uskottava. Toimiva räppiveto ja kiinnostava, kelamainen tarina omasta elämästä, ja sitten lopuksi jotain niinkin nerokasta kuin "Se on Kelastinen madafackers!" :rolf: :keijoei:

Pave Maijasellekin pisteet heittäytymisestä. Hienoa, että nyt useampi artisti uskaltaa lähes tulkoon räpätä, toisin kuin ekalla kaudella. Sanni ja Maijakaan eivät olleet huonoja. Kokonaisuudessaan tässä jaksossa toimi hyvin se perinteinen Vain elämää -efekti, että ei oikein tiedä mitä odottaa ja tulee positiivisesti yllätetyksi.

Tässäkin jaksossa näytti kyllä pätevän tuo päivänpolttajan mainitsema, että ainoastaan Tuisku yritti viedä keskustelua johonkin syvemmälle (kysyessään VilleGallelta, että eikö ole vaikeaa, jos isä on vaativa tai jotain sensuuntaista), mutta sekin sitten jotenkin jäi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Syys 2015 13:25

Niin itse jaksoa ilmeisesti unohdin eilen kommentoida...

En edes muista mitä Pave ja Maija lauloi, ne ei jääneet mieleen ollenkaan.
Tuiskuhan oli ihan huippu ja mä ajattelin ruveta hiihtobändäriks ihan vaan ton kappaleen takia. :virne: Semmonen ylimenevä huumori jotenkin kyllä toimii ja varsinkin juuri JVG:n kappaleen kohdalla, kuten täällä jo mainittiinkin.
Kelastinen oli myös melko hyvä, jotenkin semmonen battlemeininki ja sopi tosi hyvin tohon räppihommaan. Ja silti jotenkin tosiaan Kelamainen elämäntarinajuttu, hyvin vedetty siis kaiken kaikkiaan.
Sannista yllätyin positiivisesti. Kamalat vaatteet sillä oli, joku ihme amerikkalaisen jalkapallon suojus päällä. :ei: Mutta eihän tässä toisaalta vaatteita arvostella, vaan kappaleita. Sannin versiossa se tausta oli ihan paras! Tuli oikein hyvä fiilis ja kesäinen ja kaikkea.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 27 Syys 2015 20:44

Katoin tänään taas uusinnan.

Antti vaan on ihan superihana :sydän: :jami:
Ei ainakaan vielä oo muuttanut mun mielipidettä yhtään. Pikemminkin rakastun siihen artistina vaan enemmän ja enemmän. :sydän: :pilvi:
Antin kyky heittäytyä on ihan mieletön! Niin Anttia! Ei elämää pidä ottaa vakavasti :sydän: Vitsit kun sen muistais ite sen useammin.

Sanni jätti mut aika kylmäksi. En edes muista enää mitä se esitti?
Vilkkumaasta tuli mieleen ekana vaan satumaa-tango. Liikkeineen kaikkineen.

Kela ja Pave oli kyllä yllättävän hyviä!

Mutta ei toi JVG muutoin oo mua varten. Tai sitten en vaan päässyt tarpeeksi sisälle siihen.

En tiedä mitä ajattelen ens viikon jaksosta. Maija, monta ihan ok:ta biisiä, vielä enemmän ärsyttäviä biisejä. Toivon vaan että se ei muutoin ois niin ärsyttävä koko Maija. Yritän antaa mahdollisuuden :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Syys 2015 21:34

Oli kyllä kiva jakso. Ei JVG ole oikein ikinä ollutkaan munkaan juttu, mutta onhan se ihan hauskaa musaa. Ville Galle vaikutti myös omasta mielestäni jakson alussa tosi rasittavalta. Mietin, että jos tuollaisen tyypin kanssa olisin jossain viikon, en varmaan kestäisi. Loppujen lopuksi Ville kuitenkin huolehti siitä, että kaikilla oli kivaa ja oli ihan innoissaan kaikkien esityksistä, mistä sitten kuitenkin tykkäsin. Ja olihan se söpökin niissä avautumiskohtauksissa. :hullu: :keijo: Ja oli liikuttavaa, että kaikki saivat omat lätkäpaidat. :hullu:

Joo, oli hauskaa huomata, kuinka moni artisteista räppäsi tai ainakin yritti sitä ja mikään versioista ei oikeastaan ollut tylsä tai huono. Tykkäsin ehkä eniten Vickyn ja Kelan versioista. Antin versio oli niin ihanan överi Rednex-taustoineen, että siitä oli pakko tykätä. :virne:

Saa nähdä, mitä Maijan päivä tuo tulleessan. Minulle toivottavasti paljon nostalgiaa. :P

Ai niin, tosiaan "Kelastinen madafackers!" :virne: :virne:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Ma 28 Syys 2015 08:16

skray kirjoitti:Sannista yllätyin positiivisesti. Kamalat vaatteet sillä oli, joku ihme amerikkalaisen jalkapallon suojus päällä. :ei: Mutta eihän tässä toisaalta vaatteita arvostella, vaan kappaleita.

Mä Sannin järkkyvaatteiden lisäksi järkytyin Maija Vilkkumaan ihme prinsessahepeneestä ja näkyvistä rintsikoista :keijo: Mietin, että oonpas vanha kun ees kiinnitän asiaan huomiota :keijo: Ei rintsikat sais näkyä, varsinkaan takaa se.. takajuttu :keijo: :soosoo:

Muutoin en jaksonut katsoa yhtäkään esitystä kokonaan :keijo: JVG ei nappaa, vaikka yritinkin. :sori: Piti oikein kuuklata et kuinka vanha toi VG on ja järkytyin että vaan kaks vuotta nuorempi kuin mää! KAKS! :kauhistunut:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 28 Syys 2015 09:27

Muakin häiritsi, että Maijan mekosta näkyivät rintsikat. :keijo: Edestä se mekko oli tavallaan ihan hieno (vaikka en kyllä itse pitäisi). Sannin vaatteisiin en kiinnittänyt hirveästi huomiota, sillä on muutenkin sellainen nuorisotyyli, jota en ymmärrä. :munmo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 03 Loka 2015 20:51

Joo, nyt pääsen käsiksi tähän kauteen. Meillä kanavanippu B ei oikein halua näkyä, joten onneksi on internet. Kahden jakson jälkeen Anssi Kela on kasvanut arvoa mun silmissä. Kuten oikeastaan jo Levottomasta tytöstä alkaen. Niitä alkupään hittejä tuli tylsyyksissä sanoiteltua uusiksi tyylin: "Laura näytti Petelle tissiä, poika taisi housuun pissiä". :jaaha: Mutta kiva aina löytää ihmisistä uutta, se olisi mun mielestä suurin, mitä ohjelma voi tuottaa.

Antti Tuisku jatkaa nuorena Siltsuna entistä enemmän ja vaikeahan hänestä on olla pitämättä.

Sanni on uusi tuttavuus tämän ohjelman myötä ja ainakin "Oon voimissain" oli hieno.

Villen tyyppisiä ihmisiä näkyy työkseen niin paljon, että iskee työstressi. Voin vain kuvitella, miten häntä on koulussa yritetty ihmiseksi kasvattaa ja moni opettaja on toivonsa menettänyt. Olin vähän ilahtunut Anssi Kelan "kostosta" siksikin, että räppäreitä on jaksettu VE:ssä ihastella jopa yli tarpeenkin: "Siis niinku sä olit tehnyt ihan uuden version :kauhistunut: Oi, että oot lahjakas! Ite en olis ikinä osannut!"

Maija Vilkkumaa nyt menee itsellä ihan totaalisen eri sfääreihin kuin kukaan muu tässä ohjelmassa. Hänen musiikkinsa mukana on kuitenkin elänyt opiskelun aloittamisesta asti ja monet biisit herättävät eläviä muistoja, että tätäkin on hypitty joskus entisessä elämässä Tavastialla, niin kuin maailmassa ei mitään tärkeämpää olisi. :D Alan kohta katsoa sitä jaksoa, mutta jo Rauhassa-keikka oli huomattavan tunteita herättävä.

--

Maija-jakso oli kyllä tosi siisti jakso! Hyviä versioita hyvistä biiseistä. Itsekin näyin ohjelmassa :virne: Eli yleisön joukossa yhdessä tallenteessa. VilleGallen versiosta mä en ollut ihan varma, mille puolelle se pötkähti, mutta koska yleisö itki, niin hyvähän sen täytyi olla. Mitään ihan avojään pommia puun takaa tässä ei tullut, mutta erittäin hienoa, että Lottovoitto pääsi esiin. Se piti mua edes jotenkin uskossa maailmaan vuoden 2011 asenneilmastossa, joka oli myrkyllinen.

Anssi Kela sai huomattavan keskinkertaisesta Luokkakokous-kappaleesta kyllä paljon irti. Eli viihdyin kovasti jakson parissa ja voisi melkein heti kattoo uudestaan. Ei tässä sellaista Samuli Edelmann -tason diippii shittii ollut, mutta paljon muuta mainiota. :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 04 Loka 2015 13:43

VilleGallen jakso oli erinomainen. Ilmeisesti aina, kun samaan pöytään laitetaan 1 räppäri + 6 muunlaista muusikkoa, on tuloksena uusia ulottuvuuksia. Artistit ehkä joutuvat rap-kappaleita versioidessaan sen verran mukavuusalueeltaan pois, että joutuu tekemään oikeasti hyvän version. Etenkin Maijasen ja Vilkkumaan vedot jäivät tuosta jaksosta soimaan päässä, ja VilleGallenkin persoona avautui hienosti. En kuitenkaan tuossa jaksossa tykännyt Tuiskusta - ehkä siksi, että biisin aihe ei sykähdyttänyt.

Vilkkumaan jaksoa odotin, koska tämän kauden artisteista Maija oli ainoa, josta voin sanoa todella pitäväni. Mielestäni coverit Vilkkumaan kappaleista olivat kuitenkin hämmentävän eri tavalla sovitettu kuin alkuperäiset, ja esimerkiksi Rosti ja Maijanen veivät tahdin tiputuksillaan kappaleistaan terän. Useimmiten Vain Elämää -sarjan kappaleiden uudet sovitukset ovat olleet mielestäni onnistuneita, mutta ehkä sitten Vilkkumaan biiseihin on niin tottunut, ettei niitä voi ajatella voitavan esittää kuin yhdellä tavalla. VilleGallen Totuudessa ja tehtävässäkin tuntui kertosäeratkaisu päälle liimatulta. Anssi Kelalla oli ihan hyvä idea Luokkakokouksessa, mutta toisaalta heviksi meneminen vei henkeä kappaleen sisällöltä ja sanomalta, kun mitään ei ehtinyt kuuntelemaan heviriffien alta. Tuisku oli ainoa, josta Vilkkumaan päivänä pidin. Siinä oli energiaa jälleen.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 05 Loka 2015 10:42

En innostunut useimmista Vilkkumaan biisien versioista ainakaan jaksoa katsoessa, en tiedä vaatisivatko ne useamman kuuntelukerran.
Satumaa-tango sopi Maijasen esittämäksi kyllä hyvin, mutta versiona se oli aika laiska ja tavanomainen. Virven Ingalsin Laurassa oli tosiaan ihan väärä tahti ja sitä myötä energia (jota Virvellä varmasti kuitenkin olisi riittänyt), vaikka ideana olikin sinänsä oivaltava, että tausta oli jotenkin country-henkinen Pieni talo preerialla -aiheeseen sopivasti. Lottovoitto-kappaleesta en ole koskaan erityisemmin pitänyt, vaikka Antti toki esittikin sen hienosti. Kelan heviveto oli ajatuksena hauska, mutta en jaksaisi kuunnella toiste. Sannin Ei toimi kohtuullisesti, ehkä sitä voisi kuunnella useammin.

Poikkeuksena hyvin toimi VilleGallen Totuutta ja tehtävää, niin se nyt vaan näyttää menevän, että kun tekee osittain uusia sanoja, versiointi on helposti kiinnostavampi, ainakin omasta mielestäni. Kappaleessa oli vielä jotenkin intensiivisempi ja hypnoottisempi tunnelma kuin alkuperäisessä. Se muistutti myös siitä miten paljon joskus pidin alkuperäisestä kappaleesta, onhan se vieläkin hieno vaikka en ole aikoihin kuunnellut. Se on varmaankin Maijan paras biisi. Pidän sen sanoituksesta, en välttämättä siksi että samastuisin puhujaääneen, mutta tarinana se on hieno. Siitä puuttuu joku sellainen yksioikoisuus ja ilkeä ironia, joka häiritsee mua muutamissa Vilkkumaan uudemmissa sanoituksissa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 05 Loka 2015 16:27

Minä puolestaan pidin Maijan päivän biiseistä juuri siksi, että sovitukset olivat niin erilaisia kuin alkuperäiset. Olen kuunnellut Vilkkumaata paljon, ja oli virkistävää kuulla toisenlaisia versioita varsinkin kun esim. Satumaa-tango ja Ei eivät kuulu mun suosikkeihini. Jaksosta jäivät mieleen etenkin VilleGallen ja Anssi Kelan vedot.
kmaria

ViestiKirjoittaja theia » Ma 05 Loka 2015 16:54

Maija Vilkkumaa mulle artisteista tutuin, ja kyllä oon jonkin verran Ei-levyä silloin kuunnellut (muistan kun isä sen levyn halusi synttärilahjaksi ja siellä sitä sitten kuunneltiinkin :virne: )... Mua ei liiemmin häiritse muuta kun Vilkkumaan suuri suu :keijo: :P

Odotin ehkä eniten tältä jatkolta, mutta musta Maijasen veto oli kovin laimea, Rostin vähän outo (ideaa hiomalla olisiko tullut parempaa?), Tuiskua hyvä jos edes muistan... Sanni oli ihan ok, mutta jokin siinä fraseerauksessa tai jossain hönkäilyssä vaan ärsyttää (siks ootan Sannin päivää että ne mun mielestä ihan ok biisit menee jonkun muun fraseeraamaksi!), Anssi Kela oli sykähdyttävä (vaikka Anthraxia tai muuta trashhia en oo kuunnellutkaan), ja Villen versio oli osaksi tunteellinen mut kertsi vähän ärsyttävä kuitenkin (yks-kaks kohtaa huutamalla olis musta toiminut paremmin, ei se kaikkien kertsien huutaminen :epäilevä: ).

Edelleen tykkään Anssi Kelan huumorista :virne: Ihan odotan Anssin päivää jo :keijo: (Anssin Nummela on myös toinen, mistä isä tykkäs paljon.)
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 09 Loka 2015 14:21

Katsoin Maijan päivän vasta nyt, kun en ole aiemmin ehtinyt.
Eikä itseasiassa ole edes hirveästi kiinnostanut. En pidä Vilkkumaasta. En artistina, enkä tyyppinä. Tähän vaikuttaa todella paljon kaikki ulkomusiikilliset asiat. Biiseistä mulle tutumpia on vain ne vanhemmat, en ole uudempia kuunnellut ollenkaan. Juuri siksi koska se ärsyttää.
Mutta.
Oli jännä törmätä itsessään siihen, miten paljon mua vei menneeseen Ei, Satumaa-tango ja Totuutta ja tehtävää. Sinne sitä vaan pätkähti. Ehkä mun Vilkkumaa-ärsytyksestäkin putosi samalla joku terä pois. Tai siis putosikin. (Paitsi sen uusinta tuotantoa kohtaan :keijoei: )

Mä tykkäsin Rostista. Olkoonkin että se tahdin muuttaminen oli aluksi hämmentävää, mutta kun se teki siitä biisistä heti paremman kuin alkuperäinen! AHhahaahaaa! Tietty se oli vähän lattea, mutta näin niin itseni jammailemassa sitä rennosti kun hääräilee samalla jotain. Ilman angstia siinä oli semmoista "lällällää"-fiilistä mikä sai mut ainakin ihan mukaansa. Vähän semmoinen viesti että oonhan mä hullu, mutta kattokaa kun kohta teitä kaduttaa, lälläspierunaamat. Ähäskutti!
Ja se ei onnistuisi Vilkkumaalta. Hieno veto ilman uhoa ja raivoa.

VG oli semi-ok. Vähän tylsä, vaikka näin miten meni esiintyjän omiin tunteisiin ja selkeästi iski Sannillakin johonkin, mutta mä en saanut siitä irti mitään.
Sama Maijasella, vaikka pidin siitä ehkä enemmän. Tuisku oli ihan itsensä näköinen. Teki kappaleesta ihan täysin oman, mutta ehkä vähän yllätyksettömän.
Kela kyllä räjäytti mun potin. Heviiiii :rockrock:

Ihan onnistunut jakso kokonaisuudessaan siinä, että vähän karsi mun henk.koht. angstia Maijaa kohtaan. Katotaan kipuaako se entisiin mittoihin kun se koskee Tuiskun musaan :keijo:

Tänään on mun ennakkoluuloisin päivä tiedossa. Antti Tuisku. McMuisku, Ändi, mulle todella, todella iso artisti. Henkilökohtaisuusaste on diippii shittii ja leveliä riittää. Kaikki levyt (paitsi joululevyt :epäilevä: ) on mulle jollain tapaa merkityksellisiä, mikä tietty vaikuttaa just niin että pelkään etukäteen mitä tulee.
Antti Tuisku on mulle ehkä vähän sama mitä Maija Vilkkumaa Pascalille.
Sen musa on pitänyt mua järjissäni aika usein. Muutama tunti vielä ja nähdään miten käy :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 09 Loka 2015 21:31

Tuun heti!
Antti :sydän: :sydän: :sydän:
Onk nyt selvä? :sydän:

Metsä :sydän:
Itsestään antaminen :sydän:
Ja.. hitto :sydän:

Mun suosikki oli Kelan ja Vickyn versiot. Vickyltä kyllä kaikki muu paitsi kertosäe. Se ei oikein toiminut, mutta muutoin kyllä.
Pave heittäytyi hienosti ja lopputulos oli kyllä ihan onnistunut. Ihanan rento :keijo:
Nauroin Paven aikana ihan hitosti :virne:

Tietyllä tavalla Maijankin versio oli ihan ok. Maija oli tosi läsnä ja keskittynyt, mutten lämmennyt sille yhtään. Enkä Sannille. Tyhjä huone on mulle itelleni niin tärkeä, etten päässyt Sannin versiossa millekään tasolle. Se määkiminen ärsytti ja mua harmitti ettei sitten kuitenkaan muuttanut paljoa alkuperäistä. Se kuulosti enemämn karaokelta.
VG taasen... no, se oli semmoinen se.

Mitä sitten jäi käteen? Muutakin kuin "antti on ihana"-huutelua? No se, että ei mitään. En onneksi hirveästi pettynyt biiseihin, muttei niistä mikään ollut tajunnanräjäyttävän hyväkään. Antti ois voinut Vickyn kanssa laulaa kertsin niin se biisi ois ollut ihan killeri! Sit ois voinut pää räjähtää, mutta nyt oli vaan semmoin plääh-tunnelma kertsin aikana. Ainakin näin ensimmäisen näytön aikana. Katotaan mitä tulee kun sen katsoo uudestaan :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 10 Loka 2015 19:35

Mulle Antin vanhempi tuotanto on outoa, tiedän vaan pari uusinta biisiä, kuten Peto on irti ja En kommentoi. En mä edes tykännyt Antista kovinkaan paljon ennen kesän Provinssia. Sen takia ehkä pidinkin eniten Sannin versiosta, kun se alkuperäinen ei mua mitenkään kosketa. Sanni ei edes kuulostanut mun korvaan niin lapselta kuin yleensä, mikä oli plussaa. Kela oli myös aika mainio. Vilkkumaata en edes muista ja Pavenkin kelasin ohi, kun en jaksanut kuunnella. VG oli melko surkea.

Antti on ihku. :sydän:
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv