Tanssi, jos osaat!

Re: Tanssi, jos osaat!

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 18 Touko 2008 19:16

kaneli kirjoitti:Mussa on jotain varmaan tosi paljon vialla, kun mä en jaksa innostua tästä sarjasta.

Tanssijat
ovat teknisesti todella taitavia, mutta mun mielestä nuo heille tehdyt
koreografiat ovat ihan järkyttäviä. Lajit joo vaihtelevat, mutta
koreografiat ovat käytännössä aina samanlaisia. Niihin on otettu
lajille tyypillisiä liikkeitä kyllä, mutta energia on aina sama.
Liikettä liikkeen perään ja kaikki vedetään hirveällä energialla.
Eihän
siinä mitään pahaa ole, mutta voitaisiinko joskus luottaa johonkin
muuhunkin. Esimerkiksi sellaiseen seikkaan kuin läsnäolo tai pieneen,
yksinkertaiseen liikkumiseen. Tulisi vähän enemmän kontrasteja, ja
katsojallakin olisi ainakin mun mielestä kivempaa. Kun mun mielestä
mielenkiintoisessa tanssijassa täytyy olla muutakin kuin hyvä tekniikka
ja hyvä kroppa. :epäilevä:

OT:
Tuli mieleeni, että olisiko tässä vastaus siihen mitä eroa on viihteellä ja taiteella.
Toki joskus viihde on taidetta ja taide viihdyttävää, mutta tanssin saralla telkkarissa
näytettävä materiaali on yleensä tuollainen temppukavalkadin, joka pusketaan täydellä
energialla liha pinkeänä. Minusta siinä ei ole kyse tanssista, vaan nimen omaan liikeiden
peräkkäisestä suorittamisesta.

Duussi kirjoitti:Voi kun meillä olis pitkiä ja vahvoja tanssijapoikia, ei noiden
meidän hippiäisten kanssa voi tällainen amatsooni moisia edes treenata. Hööh!

Mä voin yrittää treenata tota sun kanssa, jos joskus törmätään. Kaikkeen en kykene, mutta
Nostot on tekniikan ja voiman yhdistelmä, useimmiten kun löytää vain oikean hetken voi
nostella ketä vaan. Ja toi loikka näytti ihan normitapaukselta...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Duussi » Ma 19 Touko 2008 09:09

Pvi kirjoitti:
Duussi kirjoitti:Voi kun meillä olis pitkiä ja vahvoja tanssijapoikia, ei noiden
meidän hippiäisten kanssa voi tällainen amatsooni moisia edes treenata. Hööh!

Mä voin yrittää treenata tota sun kanssa, jos joskus törmätään. Kaikkeen en kykene, mutta
Nostot on tekniikan ja voiman yhdistelmä, useimmiten kun löytää vain oikean hetken voi
nostella ketä vaan. Ja toi loikka näytti ihan normitapaukselta...

Joo, kyllähän me tyttöjenkin kanssa toisiamme nostellaan, tekniikasta siinä tosiaan
paljolti on kyse. Tarkoitinkin tuon loikan lisäksi oikeastaan koko tuota koreografiaa..
Ei voi mitään, mutta tällaisena pitkänä tyttönä mun olis vaikea löytää uskottava fiilis
tuontapaiseen tanssiin päätä lyhyemmän vastapelurin kanssa. :pinnallinenkeijo:

Ja niinpä tämän viikon näytöksessä sen päätä lyhyemmän vastapelurin kanssa
ei tehdäkään tuollaista sydänsärkidraamaa vaan söpöä höpöhömppäherkistelyä.
Eikä tässä, yhtään missään
ole mitään normaaliuteen viittaavaa
Duussi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 19 Touko 2008 18:36

Dominik ois saanu tippua Rickyn sijasta. Ei se jätkä ossaa muuta ku pyöriä
ympyrää päällään. Ossaahan koiratki jahata häntäänsä. :nirppa: Epistä!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja moralhazard » Ma 19 Touko 2008 23:01

Se Laceyn ja Kameronin esitys oli kyllä hieno!

Vaikka en mitään tanssista ymmärräkkään, ja sarjaakin olen seurannut vain jonkin
verran silloin tällöin niin jumakauta! Meitsi oli ihan fiiliksissä! Se oli ensimmäinen
tanssi joka sai mut ihan herkäksi. Tuli niin ensisekunneilta asti mieleen oma
parisuhde ja sen kiemurat.

Kyseinen jakso löytyy boksilta ja käyn aina välillä tsekkaan sen taas uudestaan.
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja theia » Ti 20 Touko 2008 20:17

voi video, taas näin jakson. ärsyttää kun näen niin pätkittäin näitä, typerät "epäsäännölliset" työajat, epätallentava digiboksi, ja muu elämä! :kiroilu:

mutta on se kyllä nättiä touhua. kaikki esitykset.

Mutta Mary :epäilevä: jaa onko rasittava eukko, onko?

Lacey ja Kameron viehätti tuossa edellisessä jaksossa.

Millonkohan tästä tulee suomiversio?
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Duussi » Ke 21 Touko 2008 09:44

theia kirjoitti:Millonkohan tästä tulee suomiversio?

Oh noes, ei suomiversiota..

Tai siis. En vaan jaksa uskoa, että meiltä löytyisi tarpeeksi paljon tarpeeksi tasokasta
väkeä tähän formaattiin - ainakaan, jos toteutus olisi ihan sama (20 parasta show'hun
ja tanssityylit vietnamin- eli wieninvalssista krumpingiin). Olis sitte puolet Steppareilta
ja tuomareina Marco B ja Jorma U. :tääonniinnähty:

Vaikka olishan se toisaalta mielenkiintoista! Ehkä negailen turhaan; mistä mä tiedän,
vaikka tästä maasta löytyis (SM-kisojen ja ammattilaispiirien ulkopuolelta..) miten
paljon huipputanssijoita, jotka a) haluaisivat mukaan ja b) täyttäisivät formaatin
asettamat monipuolisuusvaatimukset.

Palkintona olis vuoden sopimus tanssimaan Dannyn keikkaspektaakkelikiertueelle :)
Eikä tässä, yhtään missään
ole mitään normaaliuteen viittaavaa
Duussi

ViestiKirjoittaja kaneli » Ke 21 Touko 2008 17:10

theia kirjoitti:Millonkohan tästä tulee suomiversio?

Ruotsissa pyörii So You Think You Can Dance Scandinavia. Emmäkään suomiversioon usko, liian pienet piirit. Mut ehkä joku SYTYC , jossa Suomikin ois mukana, vois tulla.
Taino mistäs mä tiedän, onko tossa Skandiversiossa suomalaisia mukana. Skandinavia sinne tai tänne. :virne:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Touko 2008 19:41

Jimmy ja Faina saivat lähtiä. Ihan oikia ratkaisu, vaikka en olis pistäny pahakseni, jos
Cedric olis heitetty pihalle jo nyt. Fainan soolo oli tylsä. Jimmy on kilpailun tasoon nähen
keskinkertainen nykytanssija. Ei ainakaan mua väräytä.

Jessin ja Pashan (rhymes with Russia, but hell if they get it :epäilevä: ) oleminen putoamisvaarassa
oli täysin käsittämätöntä. Niistä on tullu mun ykkössuosikkeja ja tykkäsin molempien sooloistaki
varsinkin Pashan, jonka kilpatanssisoolo veti vertoja Benjillekki. Aluksi aattelin, että Pasha on
tylsä tosikko, mutta se onkin aivan ihkupihku, hauska söpöliini. :hullu: Dominickiinki ihastuin
oikein kunnolla tällä viikolla. :hullu: Jesus ( :hullu: ) näytti muuten ihan Ricky Martinilta
tanssiessaan. :virne: (Neil :hullu:, Kameron :hullu:. Mulla on kevättä rinnoissa. :kauriinsilmät: )
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja ahkera » To 22 Touko 2008 08:07

Tää on muuten tasan ainoa ohjelma, jonka vuoksi harkitsen tallentavan laitteen hankkimista. Ku väkisinkin jää jaksoja katsomatta ja vielä ei ees muista kuka kukin on, niin ei ees tiiä, ketkä noi putoajat olivat. :(
Suomi versioon en mäkään usko. Tavallaan se olisi kyllä ihan mielenkiintoista nähdä. Varsinkin kilpatanssipuolen tilannetta kotimaassa en tunne mitenkään.
ahkera

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 26 Touko 2008 19:47

Nyt kävi Pashalle basha tuuri. :( Toivottavasti Jessi pääsee jatkamaan Pashan kanssa,
sillä ovat mun ehdoton lempipari, ja Pasha on niin ihana. :hymyhali:

Omasta mielestäni kolmen huonoimman valinta on tosi vaikiaa, mutta Cedric ja Shauna
sekä ehkä Neil ja... se tyttö olivat huonoimpia. Hyvin ne veti melkein kaikki, joten
inhottava olisi ketään edellämainituistakaan tiputtaa.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 27 Touko 2008 00:01

Hei kuulkaa, nyt mielenkiintoni heräsi. Oma äitini hehkutti nimittäin tämänpäiväisen (tai eilisen puolelle taitaapi jo mennä) jakson "paritanssia", jonka koreografia kuulemma oli tehty tanssijoiden luonteiden mukaan. Kuulostaako tämä teistä tutulta? Toisin sanoen osaisiko joku linkittää minulle tämän koreografian vaikka Youtubesta?
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 27 Touko 2008 03:09

kaneli kirjoitti:Hei kuulkaa, nyt mielenkiintoni heräsi. Oma äitini hehkutti nimittäin tämänpäiväisen (tai eilisen puolelle taitaapi jo mennä) jakson "paritanssia", jonka koreografia kuulemma oli tehty tanssijoiden luonteiden mukaan. Kuulostaako tämä teistä tutulta? Toisin sanoen osaisiko joku linkittää minulle tämän koreografian vaikka Youtubesta?
Todennäkösesti tämä Alussa myös höpinät, varsinainen koreografia alkaa 2:46.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 27 Touko 2008 18:39

Mahtavaa. :tipahdus:

Veti ihan hiljaiseksi. :O:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 27 Touko 2008 18:50

:palvoo: En voi muuta todeta kuin mahtavaa. Kylmät väreet meni.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 27 Touko 2008 19:26

SAATANA!!! :raivo: :rulla: :kiroilu:

Mitä helekutan hittoa nuitten aivokuolleitten tuomarien pääsä oikein liikkuu!!!!
Jessi ja Jesus sai lähtä. :täh: Anteeks mitä? :täh: Jessi tanssi tytöistä parhaan
soolon ja Jesus tosissaan esiinty! Laurenin ja Neilin ois pitäny lähtä, prkl!!!
Ei voi olla totta tämä! EI pysty ymmärtään! Seuraavaksi ne varmaan potkii ulos
Pashan ja Anyan tai Laceyn ja Kameronin! Ei tee mieli ennää kahtua koko ohojelmaa
tämmösen vääryyden jäläkeen. :gaah:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 27 Touko 2008 23:21

Viimeinkin saan katottua boksista kaikki jaksot pois ja uskallan lukea tätä ketjua ja pääsen kommentoimaan ja mitä tapahtuu. Ne viskaa Jessin pihalle. :hämillään: Ei voi käsittää. Jos se ei ois ollu kipeenä, niin ne tuskin ois joutunu äänestykseen. Soolotanssin se veti hienosti, parhaiten tytöistä. Anyan soolossa ei ollut mitään hyvää muuta kuin alku, muuten se ei juuri edes tanssinut. Sara tanssi kivasti, mutta mietin että pärjäiskö jätkä samantasoisella soololla, epäilen että ei. Kertonee riittävästi Laurenista ja sen soolosta, että piti hetken hakea kukas se neljäs tyttö olikaan.

Pojista jos joku noista kolmesta ois pitänyt valita lähteväksi, munkin valinta ois ollut Jesus. Tykkäsin siitäkin, mutta enemmän tykkään Neilista ja Dannysta tykkään oikeinkin kovasti. Sen raajat. :tipahdus: Pitkät kädet ja jalat ja tyyli, millä se käyttää niitä. :tipahdus:

Muutama sana muutenkin noista kun en ole aiemmin päässyt sanomaan, yritän muistaa nimet suunnilleen oikein. Tytöistä tykkään eniten Laceystä, Jessi oli heti hyvänä kakkosena. Sara on tyyppinä kiva, mutta ei se voittajamateriaalia ole. Ja Jaimie, siitäkin tykkään, ainakin Hokin parina. Lintutanssi oli älyttömän hieno. Shauna tanssi hienosti soolonsa, mutta muuten mä en oikein saa siitä riittävästi irti. Laurenista en pidä, en ole varma miksi, ehkä se ei tunnu oikein aidolta. Anya on vähän yksipuolinen, tosi seksikäs, mutta sellaisissakin paikoissa kun pitäisi olla vähän hienostuneempi. Esim. niiden aiemmassa tanssissa, en enää muista oliko se valssi vai mikä, sen olemus ei ihan sopinut esitettävän tanssin kanssa yhteen. Tuomarit kehui, mutta mua häiritsi. Sabra (Sebra?) ei erotu tarpeeksi. En mä sen tanssista osaa mitään vikaa sanoa, mutta tyyppinä se katoaa muiden sekaan.

Pojissa löytyy enemmän tykättävää. Kuten jo sanoin, Danny. :tipahdus: Kameron on aivan ihana. :sydän: Hok on omassa lajissaan ylettömän taitava. Neilissäkin on jotain kivaa. Cedric olisi joutanut pihalle jo ajat sitten. Rickyn olisin halunnut pysyvän kisassa, riepoi kun se heitettiin heti ulos (Tuskin olisi heitetty jos sitä ei olisi yhdistetty niin täysin sopimattomaan tyttöön. Ashlee näytti jättiläiseltä Rickyn rinnalla, eiköhän sieltä nyt olisi pitempiäkin poikia pisimmän tytön pariksi löytynyt. Prhn.). Pashan tanssia on ilo katsella, viimeisin tanssi meni hienosti niin varaparin kuin Jessin kanssa. Dominickin on omalla tavallaan ihan hauska, mutta kun jostain on luovuttava niin mun listalla se alkaa olla lähtökuopissa.

Suosikkipari on Lacey ja Kameron, olivat heti alusta alkaen. Se niitten alkupään tanssi. :sydän: Käsittämättömän hieno.
Purple

ViestiKirjoittaja moralhazard » Ke 28 Touko 2008 08:45

Aika vähän tuomaristo kertoi perusteluita tiputetuille. Jessin tilahan johtui nestehukasta.
En millään halua olla ilkeä ja pidin itsekin Jessistä, mutta eikö nestehukka ole ihan itse
aiheutettu tila. Jospa Nigel ei diggaillut siitä ja antoi siksi Jessille kenkää.
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 29 Touko 2008 10:01

Törkeästi pätkitty edellistä jaksoa, hyi hyi Nelonen :rulla: .

Onneksi pätkityt koreografiat voi sentään katsoa YouTubesta, mutta mieluummin olisin katsonut telkkarista, kun on tuo kuvanlaatu hieman parempi.

Poisjääneet koreografiat:
Sabra & Dominick
Jaimie & Hok
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kati » To 29 Touko 2008 23:39

En nyt tiennyt mihin mennä tämän kanssa, ollako tämä hauska video kaikille vai pysyäkö ohjelman ketjussa ja jos, niin pilaanko jotain tulevaa.
Joka tapauksessa Tanssi jos osaassa on kisaamassa ihan ihme kumiukko Robert Muraine.

En voi tajuta!
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 30 Touko 2008 18:45

Nyt pudottivat kyllä ihan väärän :viha: Shauna oli mun suosikki. Anya ois saanu tippua mieluummin. Cedric saikin lähteä.

Mähän en siis tanssista mitään ymmärrä, joten mun suosikkilistat menee usein myös persoonan mukaan. Tämänhetkinen suosikkilistani on seuraava.

Lauren
Lacey
Hok
Jaimie
Neil
Sara
Kameron
Pasha
Anya
Sabra
Danny
Dominick
Jorssi

ViestiKirjoittaja Shay » La 31 Touko 2008 09:38

Jorssi kirjoitti:Nyt pudottivat kyllä ihan väärän :viha: Shauna oli mun suosikki. Anya ois saanu tippua mieluummin. Cedric saikin lähteä.

Tai Jaimie ois saanu saaha kenkää.

Anyan soolo oli kyllä tylsä, mutta muuten oon sen suorituksista tykänny ja se on pärjännykki
esim. hiphopissa ihimeen hyvin. Jaimien loistokkuus ei oo oikein mulle auennut, mikä ehkä
johtuu Hokin pökkelömäisyydestä paritansseissa.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 02 Kesä 2008 12:14

Jorssi kirjoitti:Törkeästi pätkitty edellistä jaksoa, hyi hyi Nelonen :rulla: .

Onneksi pätkityt koreografiat voi sentään katsoa YouTubesta, mutta mieluummin olisin katsonut telkkarista, kun on tuo kuvanlaatu hieman parempi.

Katsoin viimeisimmät jaksot eilen boksilta, ja mä jo ihmettelin, että viiraako mulla päässä kun varmasti olen nauhoittanut joka jakson enkä silti noita esityksiä nähnyt. Aika ikävää mennä tuolla tavalla pätkimään. :viha:

Se Hokin ja Jaimien lintutanssi oli aivan mahtava! Jätti ihan sanattomaksi.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 02 Kesä 2008 19:29

Taas oli pari esitystä pätkästy kylmästi pois. Melkein tulee ikävä aikaa, jolloin jaksot olivat puolituntisia, koska silloin ainakin näytettiin aina kaikki.

Poistetut koreografiat:

Sara ja Pasha
Lauren ja Neil
Jorssi

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 03 Kesä 2008 21:05

Äääää! Digiboksi oli tehnyt jotain mystistä, oli kyllä käynnistänyt itsensä, mutta jättänyt ohjelman tallentamatta.

Eli voisiko joku ystävällinen sielu kertoa, ketkä joutuivat putoamisuhan alle, millaiset olivat soolot ja ketkä tippui? Tapahtuiko jaksossa jotain muuta? Löytyisikö pätkiä Youtubesta?

Jorssille iso kiitos jo linkitetyistä pätkistä. Ei voi tajuta, miksi osa esityksistä jätetään näyttämättä. Jos on pakko lyhentää ohjelmaa (enkä tajua sitäkään miksi on), jättäisivät äänestysohjeet näyttämättä, eihän me niillä mitään tehdä. Eikä sitä ohjelman omaa tunnariakaan ihan pakko olisi näyttää joka välissä, kun ei meillä niitä taukojakaan ole yhtä tiuhaan kuin Usan telkkarissa.

Tämän kierroksen esitykset eivät tehneet niin isoa vaikutusta kuin edellisen. Edelliseltä viikolta mieleen jäivät erityisesti Kameronin ja Laceyn hustle sekä Neilin ja Laurenin jazz, Neil oli todella hyvä sarjakuvamaisena pahiksena. Danny ja Anyakin olivat taas kerran hyviä, kuten jo aiemmin huokailin, Dannyn raajat :tipahdus:. Eniten ehkä kuitenkin yllätyin ja tykästyin Pashan ja Saran west coast swingiin. Hauska koreografia, kiva nähdä taas Benjia, ja Sara yllätti positiivisesti, nosti asemiaan suosikkilistalla selvästi.

Tuo Katin linkittämä tyyppi. :palvoo: Ihan käsittämätön, uhmaa fysiikan lakeja.
Purple

ViestiKirjoittaja theia » Ti 03 Kesä 2008 21:17

Putoamisuhan alle ja sooloja tanssimaan päätyivät Anya & Danny, Neil & Lauren ja Jaimie & Hok. Joista sitten tanssittuaan putosivat Hok & Anya.

Yritin löytää juutuubi-matskua, mutta oon vaan huono ettimään. :sori:

Mä oon miettinyt, että onko Cat Deeley ihan äärettömän pitkä, vai kaikki tanssijat lyhyitä?

Muks. Hups :nolo: huomasin että Shay miettinyt samaa kuin minä Deeleyn pituudesta.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv