Monty Python

Re: Monty Python

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 02 Heinä 2014 20:12

http://areena.yle.fi/tv/2320910
Monty Python palasi lavalle
Kesto: 3 min
Sketsiryhmä Monty Python palasi yhteen vuosien tauon jälkeen ja esiintyi Lontoossa loppuunmyydylle katsomolle.
Fanit olivat pukeutuneet asiaankuuluvasti ja lavalla nähtiin useita klassikkosketsejä.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Heinä 2014 20:31

Voi että. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » To 03 Heinä 2014 21:55

Mahtava klippi toi.
Vähänkö harmittaa, etten luultavasti pääse katsomaan tuota elokuvateatteriin (ostin jopa lipun, mutta sittenkin taidan joutua olemaan toisaalla... :epäilevä: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Heinä 2014 13:18

Monty Python live (mostly) @Kinopalatsi 20.7.2014

Meidän jonos eka, jonos vika -ajatus ei ihan täysin toiminut, mutta melkein: Kiba ja Nugis olivat jo menossa kasiksi näytökseen, kun näytös oikeasti alkoi kello yhdeksän. :keijo: Käytiin syömässä ja kaupassa sitten kuitenkin ihan rauhassa. Kun saavuttiin paikalle, porukkaa oli jo jonottamassa. Jossain vaiheessa muodostui kaksi tai kolme jonoa. Edellinen näytös oli kuitenkin vielä menossa ja osa ihmisistä tukki salista ulos tulevien kulkuväylän. Ei menny niinku Sodankylässä. Jonotus tuntui pitkältä. Jännitettiin, miten kaikki ihmiset saadaan 15 minuutissa sisään, kun kello oli jo jotain 20:45. Jossain vaiheessa U ja Pascal olivat meidän takana. Ihailin jonkun Silly Walks -paitaa. Kiba taas jutteli jonkun satunnaisen tyypin kanssa. :keijo:

Vihdoin päästiin sisään. Saatiin hyvät paikat! U ja Pascal pääsivät myös sisään. Kääk! Kohta se alkaisi. :täpinä: Salissa soi ilmeisesti Sings again -levy. I Like Chinese soi muistaakseni juuri kun istuttiin penkeille ja se tuli vielä muutaman kerran. Jäi aika tehokkaasti päähän. :keijo: Jossain vaiheessa alkoi pyöriä jotain "behind the scenes" -videoita ja aina väliin tuli Monty Pythoniin liittyviä triviakysymyksiä. Ihan ensimmäisenä nähtiin videopätkä, jossa Mick Jagger "valitti" miten Pythonit kuitenkin vetävät ne samat vanhat setit. Ihanaa itseironiaa. :virne: Odotus ei mielestäni tuntunut kovinkaan pitkältä, koska oli hyvä fiilis. Nugis taisi jotain siihen suuntaan, että jännitystä lisää vielä, ettei tiedä, kuka sedistä saa sydärin lavalla. :keijo: Jollain edellisellä rivillä olevalla tyypillä oli sininen pehmopapukaija olkapäällä. Se ei näyttänyt kuolleelta. :virne:

Noin 21:30 se sitten alkoi! :täpinä: Alkukuvana Graham Chapmanin pää, joka potkaistaan pois :virne: ja tittelinä "One off, five to go" :keijo: John Du Prez tietty oli johtamassa orkesteria (joo, siellä oli ihan kunnon orkesteri). Tuli instrumentaalisikermä, jossa oli ainakin I Like Chinese (taas :virne: ), Sit On My Face, Accountauncy Shanty. Tuliko tässä vaiheessa ne tanssijat? En muista. :virne: Mutta sitten verhot aukeavat ja Montyt tulevat verhojen takaa mariachi-orkesterina jotain llama-laulua laulaen. :virne: En mä muista enää mitä muuta tuli. :virne: Ainakin Paavi ja Michelangelo, jonka perään Every Sperm Is Sacred ja siihen suoraan se vanha luterilainen pariskunta, joka on Meaning of Lifessakin. :virne: Meinasin tukehtua nauruuni, kun vedettiin Pingviini räjähtää telkkarin päällä -sketsi. :rolf: Ja Cleesen vaatteet Albatrossissa olivat hienot. Tuomarisketsissä oli pientä piruilua Cleesen avioeroille. :virne:

Isolta valkokankaalta näytettiin välillä (yllättävänkin paljon) vanhoja pätkiä, ainakin Silly Olympics ja Kreikan ja Saksan jalkapallo-ottelu ja Champania. :sydän: Nuoret tanssijat olivat paljon mukana. Ne tanssinumerot olivat jotenkin niin musikaalisia, että olisivat voineet olla suoraan Spamalotista. Ministry of Silly Walks tuli vain tanssinumerona. Ehkä Cleesen nivelet eivät enää taipuneet siihen. Olikohan se niin, että ensimmäisen puoliajan päätti taas se I Like Chinese hienoilla Kiina-lavasteilla. Ai niin, ja tietty tuli Spam :keijotäpinä: Spam-biisi oli yhdistetty Finlandiin ja viikingit heiluttelivat Suomen lippua. :virne: Dead Parrottiin oli yhdistetty ainakin myös Cheese Shop ja pientä piruilua lehtien kriitikoille. :P Jossain vaiheessa Cleese sanoi, että "this parrot has gone to Dr. Chapman" ja Palin ja Cleese katsoivat kummatkin ylös ja Palin näytti peukkua ylöspäin. Aaaw :sydän: Christmas in Heaven tuli lopussa ja ihan lopuksi laulettiin yhteislauluna Always Look on the Bright Side of Life. Tietty. :hullu:

Jos jotain täytyy nyt kritisoida, niin Spanish Inquisition ja Nudge Nudge olivat ehkä vähän väsyneitä. Nudge Nudgessakin nauratti melkein enemmän Idlen huonosti liimatut viikset, jotka Idle kuitenkin lopuksi sitten ihan sama -asenteella repäisi pois. :virne: Jones ja Cleese repeilivät ehkä eniten. Cleesellä oli muutenkin vaikeuksia muistaa repliikkejä tai sitten hän vaan improsi paljon. :keijo: Muuten oli kuitenkin ihan täydellistä! :hymyhali: Olin muistaakseni puoli kahdelta yöllä nukkumassa, ja aamulla töihin. :keijo: Maanantai meni niin Python-höyryissä, ettei haittanut. Kiitos mukana olleille! :hymyhali:

Keskiviikkona encore! :täpinä:

(P.S. Tätä saa täydentää, jos unohdin jotain oleellista. :keijo: )
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 27 Heinä 2014 19:49

Mitähän tuohon lisäisi? Omat ajatukset menivät vähän niin, ettei oikein osannut odottaa kauheasti ja sitten jossain sketsissä pelkäsi kusevansa housuun (esim. se kun oli teoria dinosauruksista *köh* ). Toisaalta monia sketsejä kohtaan tunsi syvää lämpöä, vaikka ei olisi niin nauranutkaan. Ja osittain teki tietynlaisia löytöjä, että ai niin, se oli hauska juttu.

Että aika lailla faneille karkkia, mitä muutakaan. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » La 02 Elo 2014 18:46

Encore @Sello 30.7.2014

Ei mulla ole tuohon edelliseen rapsaan ole paljon muuta lisättävää, kuin että oma fiilikseni oli tällä kertaa hieman eri, kun olin yksin liikkeellä ja olin ihan pirun väsynyt. Muuta yleisöä Sellossa oli lisäkseni tietenkin vähemmän koska kyseessä oli pienempi sali. Tällä kertaa ei näkynyt kuolleita papukaijoja tai Python-paitoja. Muutenkin yleisö vaikutti iäkkäämmältä kuin aikaisemmin, vaikka nuoriakin oli joukossa.

Sama puolen tunnin alkuhässäkkä ennen varsinaista esitystä pyöri kuten aikaisemmin, mikä tuntui sillä hetkellä mielestäni vähän turhalta. Ehdin sen aikana syödä melkein kaikki ostamani karkitkin. :keijo: :P Kuitenkin ehkä niille, jotka eivät olleet olleet katsomassa suoraa lähetystä, se alkujuttu ehkä lisäsi jännitystä, tai jotain. Yritin laskea mielessäni, kuinka monta triviakysymystä sain oikein, mutta jossain vaiheessa sekosin laskuissa. :P Toisaalta kun niitä videoita alkoi pyöriä tiuhempaan tahtiin, yllättävän nopeasti aika sitten meni.

Itse esitys tuntui yhtä ihanalta kuin aikaisemminkin. Olin unohtanut kokonaan Stephen Hawkingin "laulamassa" Galaxy Songia :virne: ja että Kuollut papukaija -sketsiin oli lisätty Cheese Shopin lisäksi vielä "varastettu lompakko" -sketsi. :virne: Brontosaurus-sketsin aikana vähän pelkäsin, että Cleese on oikeasti tukehtumassa. :P

En mä enää tämän enempää osaa sanoa. Kivaa oli. :keijo: DVD:tä odotellessa. :täpinä:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 12 Huhti 2015 16:28

(Ensinnäkin: kiva lukea omaa vanhaa tekstiä :läps: )

Suvi kirjoitti:Isolta valkokankaalta näytettiin välillä (yllättävänkin paljon) vanhoja pätkiä, ainakin Silly Olympics ja Kreikan ja Saksan jalkapallo-ottelu ja Champania. :sydän:

Ihmettelin, että mikä heevetti on Champania, mutta ole varmasti tarkoittanut, että tuossa lukisi "Chapmania". Pahoittelut, jos joku on melkein vuoden googlettanut Champaniaa, ja ihmetellyt, mitä hittoa olen oikein horissut. :keijo:

Varsinainen asiani on kuitenkin että Stephen Hawking coveroi Galaxy Songia. :D :D :D
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 04 Kesä 2016 22:27

Teemalta tulee juuri (lauantai 4.6. :keijo: ) elokuvat Monty Pythonin Paremmat pilat ja Elämän tarkoitus, Areenassa toki voi katsoa koska vain. Paremmissa piloissa oli juuri tuo klassinen papukaijasketsi. Hillittömiä olivat myös Hell's Grannies ja Yläluokan pölvästit. Ja kahtena näkevä vuorikiipeilyretkikunnan rekrytoija. :virne:.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Suvi » La 04 Kesä 2016 23:23

Niin on. :sydän:

Oli jotenkin piristävää nähdä Monty Pythonin paremmat pilat pitkästä aikaa. Tuntuu, etten osannut sketsejäkään enää ulkoa. Elämän tarkoitus on tainnut tulla telkkarista vähän useammin. :D

P. S. Tajusin muuten, ettei mulla ole vielä Live (mostly) -dvd:tä :o:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 05 Kesä 2016 00:31

Elämän tarkoitus tuli muistaakseni juuri pari kuukautta sitten telkkarista, katsoin sen silloinkin, mutta meni se uudestaankin nyt. :P En ole sitä muutenkaan nähnyt kyllä kovin montaa kertaa verrattuna muihin MP-elokuviin.

Paremmat pilat oli ihana kyllä. :sydän:

Mäkin tarvitsisin sen Suvin mainitseman DVD:n, varsinkin kun en nähnyt sitä aikoinaan edes siellä leffateatterissa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 27 Heinä 2016 22:12

L-S kirjoitti:
Mäkin tarvitsisin sen Suvin mainitseman DVD:n, varsinkin kun en nähnyt sitä aikoinaan edes siellä leffateatterissa.

Wink wink nudge nudge: Se on tarjouksessa ainakin cdon.comissa. :tilt:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 25 Syys 2016 11:24

Sain vihdoinkin aikaiseksi tilata yllämainitun dvd:n ja eilen jopa ehdin katsoakin sen. :sydän:
Olihan se ihana show, tykkäsin siitä että lauluista oli tehty kunnon tanssinumeroita (tanssiva laivasto ym.) ja sketsit toimivat hienosti. Paljon hienoja hetkiä, kuten "this parrot has gone to Dr. Chapman" ja teoria brontosauruksista -sketsi ja kaikkea.

Kyllä Monty Pythonit on parasta huumoria. Sellaista, että naurattaa vaan, eikä tule juurikaan sellaisia ääh, aika väsynyttä -hetkiä mitä tulee jos katsoo jotain Putousta. :P Toki näiden sketsien toimivuuteen vaikuttaa se, että ne on nähnyt monta kertaa ja tulee nostalgia-fiilis. Toisaalta olen mä nähnyt jotain Kummeli-sketsejäkin monta kertaa, eikä ne siltikään naurata näin paljon. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 25 Syys 2016 12:11

Ai niin, mäkin tilasin tuon dvd:n melkein heti kun olin winkwinknudgettanut sitä täällä. Sain muistaakseni katsottua sen vasta syyskuun alussa tai elokuun loppupuolella.

En mä tiedä miten näitä jaksaa katsoa aina vaan. En tiedä, onko sitten osasyy siinä, että kaikki herrat ovat sen verran fiksuja, niin heidän huumorinsakin on muutakin kuin pelkkää hassuttelua.

Nyt mun seuraava missio olisi kaivaa jostain Spamalot. Tietenkin parasta olisi, jos sen näkisi jossain livenä, mutta en usko, että niin tulee lähiaikoina tapahtumaan. Mua jäi kiinnostamaan, kuinka moni noista Live (mostly) -show'n tanssinumeroista on suoraan Spamalotista. :tilt:

----
Vähän aikaa sitten tiedotettiin, että Terry Jones sairastaa dementiaa ja progressiivista afasiaa. :(
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 24 Huhti 2018 18:01

Kai kaikki ovat muuten huomanneet, että Monty Pythonin lentävä sirkus -sarja ja joitain Python-elokuvia on tullut Netflixiin? :superhymy:

Kuulin jostain, että niitä pitäisi olla sinne tulossa, ja viikko sitten ne löysinkin, nyt olen katsonut muutaman jakson Lentävää sirkusta. :sydän: Olen kyllä nähnyt nämä aikoinaan, mutta on siitäkin jo aikaa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 29 Huhti 2018 11:08

Mä huomasin jossain vaiheessa, että Meaning of Life oli tullut Netflinksiin, mutta Lentävää sirkusta en ollut bongannut. :D

Toki heti kun L-S asiasta mainitsi, oli pakko katsoa muutama jakso, ja ai että se piristi pitkästä aikaa. :hymyhali: Mulla on niin pitkä aika katsomisesta, että en meinannut muistaa jaksoja ulkoja. :P Ja voi kun Montyt olivat vielä niin nuoria ja söpöjä ja siloposkisia! :hymyhali: :sydän:

P.S. Lentävästä sirkuksesta on Netfliksissä ilmeisesti vain ykköskausi. :riips:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 29 Huhti 2018 15:00

Suvi kirjoitti:P.S. Lentävästä sirkuksesta on Netfliksissä ilmeisesti vain ykköskausi. :riips:

Siellä on kuitenkin 45 jaksoa, eli ilmeisesti kaikki jaksot, mutta jostain syystä ne on laitettu kaikki yhdeksi kaudeksi. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 20 Touko 2018 10:38

L-S kirjoitti:
Suvi kirjoitti:P.S. Lentävästä sirkuksesta on Netfliksissä ilmeisesti vain ykköskausi. :riips:

Siellä on kuitenkin 45 jaksoa, eli ilmeisesti kaikki jaksot, mutta jostain syystä ne on laitettu kaikki yhdeksi kaudeksi. :keijo:

Kappas vaan! Niin onkin!

Täältä ei varmaan kukaan ollut katsomassa John Cleeseä? (Tai tuskin tätä kovin moni enää edes lukee :virne: ) Mä olisin mennyt, jos olisin ollut Suomessa.
Suvi
Keijodemoni

Edellinen

Paluu Leffa.tv