).
Käytiin syömässä ja kaupassa sitten kuitenkin ihan rauhassa. Kun saavuttiin paikalle, porukkaa oli jo jonottamassa. Jossain vaiheessa muodostui kaksi tai kolme jonoa. Edellinen näytös oli kuitenkin vielä menossa ja osa ihmisistä tukki salista ulos tulevien kulkuväylän. Ei menny niinku Sodankylässä. Jonotus tuntui pitkältä. Jännitettiin, miten kaikki ihmiset saadaan 15 minuutissa sisään, kun kello oli jo jotain 20:45. Jossain vaiheessa U ja Pascal olivat meidän takana. Ihailin jonkun Silly Walks -paitaa. Kiba taas jutteli jonkun satunnaisen tyypin kanssa. 
Salissa soi ilmeisesti Sings again -levy. I Like Chinese soi muistaakseni juuri kun istuttiin penkeille ja se tuli vielä muutaman kerran. Jäi aika tehokkaasti päähän.
Jossain vaiheessa alkoi pyöriä jotain "behind the scenes" -videoita ja aina väliin tuli Monty Pythoniin liittyviä triviakysymyksiä. Ihan ensimmäisenä nähtiin videopätkä, jossa Mick Jagger "valitti" miten Pythonit kuitenkin vetävät ne samat vanhat setit. Ihanaa itseironiaa.
Odotus ei mielestäni tuntunut kovinkaan pitkältä, koska oli hyvä fiilis. Nugis taisi jotain siihen suuntaan, että jännitystä lisää vielä, ettei tiedä, kuka sedistä saa sydärin lavalla.
Jollain edellisellä rivillä olevalla tyypillä oli sininen pehmopapukaija olkapäällä. Se ei näyttänyt kuolleelta. 
Alkukuvana Graham Chapmanin pää, joka potkaistaan pois
ja tittelinä "One off, five to go"
John Du Prez tietty oli johtamassa orkesteria (joo, siellä oli ihan kunnon orkesteri). Tuli instrumentaalisikermä, jossa oli ainakin I Like Chinese (taas
), Sit On My Face, Accountauncy Shanty. Tuliko tässä vaiheessa ne tanssijat? En muista.
Mutta sitten verhot aukeavat ja Montyt tulevat verhojen takaa mariachi-orkesterina jotain llama-laulua laulaen.
En mä muista enää mitä muuta tuli.
Ainakin Paavi ja Michelangelo, jonka perään Every Sperm Is Sacred ja siihen suoraan se vanha luterilainen pariskunta, joka on Meaning of Lifessakin.
Meinasin tukehtua nauruuni, kun vedettiin Pingviini räjähtää telkkarin päällä -sketsi.
Ja Cleesen vaatteet Albatrossissa olivat hienot. Tuomarisketsissä oli pientä piruilua Cleesen avioeroille. 
Nuoret tanssijat olivat paljon mukana. Ne tanssinumerot olivat jotenkin niin musikaalisia, että olisivat voineet olla suoraan Spamalotista. Ministry of Silly Walks tuli vain tanssinumerona. Ehkä Cleesen nivelet eivät enää taipuneet siihen. Olikohan se niin, että ensimmäisen puoliajan päätti taas se I Like Chinese hienoilla Kiina-lavasteilla. Ai niin, ja tietty tuli Spam
Spam-biisi oli yhdistetty Finlandiin ja viikingit heiluttelivat Suomen lippua.
Dead Parrottiin oli yhdistetty ainakin myös Cheese Shop ja pientä piruilua lehtien kriitikoille.
Jossain vaiheessa Cleese sanoi, että "this parrot has gone to Dr. Chapman" ja Palin ja Cleese katsoivat kummatkin ylös ja Palin näytti peukkua ylöspäin. Aaaw
Christmas in Heaven tuli lopussa ja ihan lopuksi laulettiin yhteislauluna Always Look on the Bright Side of Life. Tietty. 
Jones ja Cleese repeilivät ehkä eniten. Cleesellä oli muutenkin vaikeuksia muistaa repliikkejä tai sitten hän vaan improsi paljon.
Muuten oli kuitenkin ihan täydellistä!
Olin muistaakseni puoli kahdelta yöllä nukkumassa, ja aamulla töihin.
Maanantai meni niin Python-höyryissä, ettei haittanut. Kiitos mukana olleille! 

)
Kuitenkin ehkä niille, jotka eivät olleet olleet katsomassa suoraa lähetystä, se alkujuttu ehkä lisäsi jännitystä, tai jotain. Yritin laskea mielessäni, kuinka monta triviakysymystä sain oikein, mutta jossain vaiheessa sekosin laskuissa.
Toisaalta kun niitä videoita alkoi pyöriä tiuhempaan tahtiin, yllättävän nopeasti aika sitten meni.
ja että Kuollut papukaija -sketsiin oli lisätty Cheese Shopin lisäksi vielä "varastettu lompakko" -sketsi.
Brontosaurus-sketsin aikana vähän pelkäsin, että Cleese on oikeasti tukehtumassa. 
DVD:tä odotellessa. 
) Suvi kirjoitti:Isolta valkokankaalta näytettiin välillä (yllättävänkin paljon) vanhoja pätkiä, ainakin Silly Olympics ja Kreikan ja Saksan jalkapallo-ottelu ja Champania.![]()

) elokuvat Monty Pythonin Paremmat pilat ja Elämän tarkoitus, Areenassa toki voi katsoa koska vain. Paremmissa piloissa oli juuri tuo klassinen papukaijasketsi. Hillittömiä olivat myös Hell's Grannies ja Yläluokan pölvästit. Ja kahtena näkevä vuorikiipeilyretkikunnan rekrytoija.
.

En ole sitä muutenkaan nähnyt kyllä kovin montaa kertaa verrattuna muihin MP-elokuviin.
L-S kirjoitti:
Mäkin tarvitsisin sen Suvin mainitseman DVD:n, varsinkin kun en nähnyt sitä aikoinaan edes siellä leffateatterissa.

Toki näiden sketsien toimivuuteen vaikuttaa se, että ne on nähnyt monta kertaa ja tulee nostalgia-fiilis. Toisaalta olen mä nähnyt jotain Kummeli-sketsejäkin monta kertaa, eikä ne siltikään naurata näin paljon. 

Olen kyllä nähnyt nämä aikoinaan, mutta on siitäkin jo aikaa.
Mulla on niin pitkä aika katsomisesta, että en meinannut muistaa jaksoja ulkoja.
Ja voi kun Montyt olivat vielä niin nuoria ja söpöjä ja siloposkisia!

Suvi kirjoitti:P.S. Lentävästä sirkuksesta on Netfliksissä ilmeisesti vain ykköskausi.

L-S kirjoitti:Suvi kirjoitti:P.S. Lentävästä sirkuksesta on Netfliksissä ilmeisesti vain ykköskausi.
Siellä on kuitenkin 45 jaksoa, eli ilmeisesti kaikki jaksot, mutta jostain syystä ne on laitettu kaikki yhdeksi kaudeksi.
) Mä olisin mennyt, jos olisin ollut Suomessa.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa