Häät

Re: Häät

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 06 Touko 2010 14:45

Spotify-Joonatani -tyyliset viestit on just kaikkein parhaita :keijo:

Henkilökohtaisesti inhoan törsäämistä. Äidinkin käskin olla höperehtimättä, kun hän voivotteli, että ei haluaisi tulla mun häihin vanhassa (= kerran käytetty :jaaha: ) juhlatamineessa. Hänellä on noita vähän käytettyjä juhlavaatteita kertynyt kaapin perälle, kun hän pohtii aina päänsä puhki, että voiko samassa asussa mennä serkun häihin, jos siinä on esiintynyt kumminkaimansiskon häissä :ei: Useimmiten kuulemma ei. Nyt kielsin ostamasta uutta.

Sanoisin samaa sullekin. Jos kerran on juhlavat häät tulossa, niin pukukin saa olla juhlava. Kevättä siihen saa vaikka jollain kirkkaanvärisellä kevyellä hartiahuivilla, limen vihreää, turkoosia, pinkkiä... Boleroneule taas voisi tuoda sipauksen "arkisuutta" asuun, ja sitä voisi sitten käyttää muulloinkin. Tai jos vaikka ompelee leveän satiininauhan vyötärölle tai mihin nyt sitten sopiikin. Pientä tuunausta, ja avot!

...Eikö kirkossa saa/ole soveliasta olla olkaimettomalla mekolla? :o: Pukeutuminen _on_ hankalaa :norsu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja theia » To 06 Touko 2010 14:49

Aukun häävalmistelut kuulostaa edelleen aika huikealta (miinus nuo varjopuolet, mutta toivottavasti nekin siitä järjestyy parhain päin :hymyhali: ).

---

Mä oon kans aloittanut ihan ajoissa tän juhlavaatestressauksen - menossa heinäkuun alussa Beiben kaverin häihin, joista en siis oikeastaan tunne kumpaakaan osapuolta :keijo: täten ei siis myöskään ole kovin paljoa haisua, millaiset bileet on tiedossa. Kutsukin oli vähän... epämääräinen.

Mietin mekkoa laittaa päälle, mutta kaupoissa mekkoja kuikuillessani alkoi huolestuttaa kaikki mahdolliset aspektit, eli kuinka paljon saa näyttää ihoa (en siis ihan miniminimekkoa olisikaan päälle laittamassa, mutta...) ja täysmusta ei taida käydä? Siltikin ahdistaa hippasen tuollainen kesäpukeutuminen, kun mun atooppisesta ihosta ei ikinä tiedä kuinka huonossa kunnossa se just sillon päättää olla - keho avohaavoin varusteltuna ei oo kovin kivaa katsottavaa/mun kestettävää.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 06 Touko 2010 15:16

Aukulle kiitos neuvoista. :D Mäkään en tykkää törsäyksestä, ja toi mekko maksoi kyllä sen verran paljon, että mielelläni pitäisin sitä enemmän kuin vain sen tunnin ajan, minkä aikoinaan tarkenin olla se päällä niissä häissä. Tilaisuus oli ulkona ja lopulta hääseremonian jälkeen päätettiin morsianta myöten, että vaihdetaan housut jalkaan. :virne: Ne olivat sikäli mutkattomat häät pukeutumisen suhteen, ja pääasia että näytettiin hyvältä valokuvissa. :tilt:

Jotain bolerojuttua olin kyllä ajatellut tuohon etsiä (mutta yleensä kun lähtee varta vasten etsimään jotain niin ei taatusti löydä mitään sopivaa...). Tai miksei huivikin, mutta sellaiset ovat rasittavia, kun tippuvat koko ajan harteilta. Tuo väri on jotenkin sellainen, että siihen on hankala yhdistää mitään muita värejä, parhaimmalta näyttäisi samanlainen ruskea.

Ja kyllä mulla on se käsitys, että kirkkoon ei suositella mentäväksi olkaimettomassa mekossa, ainakaan ilman hartiahuiveja tai sen sellaista, vaikka varmaankin ainakin itse morsiamet tekevät tästä poikkeuksen. En tosin tiedä kuinka tarkkaa tämäkään nyt sitten suomalaisissa kirkoissa on, varmaan jossain katollisissa kirkoissa olisi tarkempaa. Mutta aina tietysti löytyy porukkaa joka paheksuu.

En tiedä miksei täysmustakin kävisi häihin, jos se on muuten nätti ja juhlavan oloinen. Voisihan siihenkin vaikka yhdistää jonkun värillisen huivin tai muun asusteen? Mutta kuten sanottu, en ole pukeutumisasiantuntija.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 06 Touko 2010 16:08

Varmasti järjestyy, kiitos :hymyhali:

Kovasti tosiaan tuntuu olevan mielipidettä pukeutumisessa mullakin, vaikkei mitään tietoa mistään :virne: Kokomustaa juhlapukua en laittaisi, jos on kovinkin konservatiiviset juhlat tiedossa. Mutta esim. omien kavereideni häihin voisin ihan hyvin laittaakin, kun tiedän, ettei tilaisuuden luonne sitä estäisi. Ja mun häihin saisi ehdottomasti tulla mustissa. Useimmiten miehiltä on turha kysyä, mutta voisit yrittää Beibeltä tiedustella, millainen pariskunta on kyseessä, pahastuisivatko kokomustasta asusta. Tuskin ainakaan, jos ovat nuori pari.

Ja tosiaan, pienellä asusteella puvusta saa ei-ihan-niin-mustan, jos vähänkin arvelluttaa.

Ja vielä sen verran, että mähän ostin oman hääpukuni sitä silmällä pitäen, että sitä voi käyttää myöhemminkin. Tarkoituksena oli lyhentää hametta myöhemmin niin, ettei se ole kokopitkä. Onnistuisiko se L-S sun puvun kanssa? Sekin olisi yksi kikka saada kesäisempi ja kevyempi juhla-asu. Mun hääpuvun muokkaaminen ompelijalla mittojen mukaan maksaa nelisen kymppiä, siinä lyhennetään helmaa ja nipsastaan pois sieltä täältä ja vähän kohennettaan tuolta. Jos ei itse tohdi mennä kallista pukua lyhentämään, niin ompelija ei välttämättä tule kauhean kalliiksi.

Boleroita oli ihan pilvin pimein, kun kävin katselemassa itselleni jotain harteille, ettei tule iltasella kylmä. En löytänyt tarpeeksi juhlavaa, joten päädyin valkoiseen huiviin, joka on melkein niin kuin huntu, mutta olkapäillä :keijo: Se oli hyvä valinta, vaikka kyllä käytännöllisyyssyistä olisin mielummin ottanut jonkun boleron. Mutta ehkä mä kestän yhden illan huivin nykimistä. Kuten L-S viisaasti väläytti, pääasia, että näyttää hyvältä :virne:

Jännä muuten, kaverin kaasona ollessa ei tullut edes mieleen, että voisi kirkossa peittää olkapäät käsivarsilla olleella huivilla. Sen sijaan aina reissussa ollessa, jos on vieraillut vähänkin "pyhemmässä" paikassa, niin aina on kiinnittänyt huomiota siihen, että on varmasti mahdollisimman paljon ihoa peitossa. Kai mä olen olettanut suomalaisen kirkon maallistuneen niin, ettei niitä kiinnosta. Kuinkahan monta mummoa on paheksunut mua, kun olen siinä alttarin vieressä nakottanut olkapäät paljaana? :isosilmä:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » To 06 Touko 2010 17:19

Aurora B. kirjoitti:Ja vielä sen verran, että mähän ostin oman hääpukuni sitä silmällä pitäen, että sitä voi käyttää myöhemminkin. Tarkoituksena oli lyhentää hametta myöhemmin niin, ettei se ole kokopitkä. Onnistuisiko se L-S sun puvun kanssa? Sekin olisi yksi kikka saada kesäisempi ja kevyempi juhla-asu. Mun hääpuvun muokkaaminen ompelijalla mittojen mukaan maksaa nelisen kymppiä, siinä lyhennetään helmaa ja nipsastaan pois sieltä täältä ja vähän kohennettaan tuolta. Jos ei itse tohdi mennä kallista pukua lyhentämään, niin ompelija ei välttämättä tule kauhean kalliiksi.

Mun morsiusneitomekko on jo valmiiksi polvipituinen, että siitä ei hirveästi passaa mennä lyhentämään. :keijo: Ehkä se ei tosiaan sitten pituudenkaan puolesta ole mikään mahdoton valinta.

Pukeutumiskoodit on kyllä hankalia. :epäilevä: Nyt menee jo off-topiciksi, mutta tajusin juuri, että mulla taitaa olla enemmänkin lähiaikoina edessä tilaisuuksia, joissa pitäisi miettiä pukeutumista. Justkin kohta yksi juttu, jossa luki kutsussa, että arkipuku. Toivottavasti siihen kelpaa musta hame ja bleiseri, tai muuten jätän kyllä koko pilipalitilaisuuden väliin (mutta siellä saisi ilmaisen lounaan :keijo:). Jossain kuitenkin sanottiin, että mustaa ei suositella arkipuvuksi, mutta jakkupuvut on niin kalliita, että en kyllä tuota varten ala ostaa uutta vaatetta.

Puhumattakaan sitten jos vastaan tulee tilaisuus, johon tarvitaan juhlapuku, eli ilmeisesti ihan pitkä mekko. Mistä ihmeestä ja millä rahalla mä sellaisenkin hommaan? :o:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » To 06 Touko 2010 18:44

Aukun häät kuulostaa kivoilta ja tuo kansioidea on ehkä paras ikinä. Voin kai varastaa sen sitten omiinkin häihini, jos ja kun sellaset ehkä joskus tulevat? :virne:
Ehkä pyydän Aukun sitten suunnittelemaan koko häät.. :raps:

Tuohon pukeutumisasiaan vielä. Ja offtopic tämä osittain.
Onhan yo-juhliinkin joku pukukoodi olemassa, jonka mukaan pitäisi olla olkapäät peitettynä jollain tapaa, sekä pitkä juhlapuku, vaikka kyseessä onkin päiväjuhla. :keijo: Yleensäkin erottelu päivä- ja iltajuhliin on ihan kummallinen mielestäni.
Nyky ylioppilaita ja tarjolla olevia mekkoja kun näkee, ei tuollaisista pukukoodeista ole tietoakaan. Tosin ajat ovat muuttuneet, niin kuin ehkä kirkossakin. Ei mullakaan ollut yo-lakkia päähän laittaessa kuin polvipituinen mekko.
Itse haluan kirkkoon mennessä peittää olkapäät, sillä se on jotenkin niin kuin asiallisempaa, vaikken muuten mikään pukukoodin handlaaja tai kirkkoihminen olekaan. Tai oikeastaan, ei tarvitse olla koko olkapäät peitettynä, riittänee kun on jotkut muut kuin kapeat tai spagettiolkaimet mekossa/paidassa. Samoin en myöskään minihameessa menisi, pitää sen hameen kirkossa olla edes melkein polveen asti.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Purple » To 06 Touko 2010 19:33

Pukukoodeista, kyllä sitä ihan suomalaisissakin kirkoissa pidetään sopivana, että olisi olkapäät peitettynä. Ei tarvi olla burkhaa, mutta vaikka kevyt huivi on pop. Tuskin kukaan tulee uhkailemaan, vaikka hartiat unohtuisikin peittää, mutta yleisen säännön mukaan olisi sopivampaa.

Musta asu häissä nousee jatkuvasti puheenaiheeksi. Viimeisimmät häät missä olin oli kaverin häät ja olin kokomustissa, enkä tainnut olla edes ainut. Paskan marjat sanon minä sille, että pitäis olla jotain vaaleaa. En käytä, päätä särkee. Kaasonakin olen ollut melkein kokomustissa eikä kukaan rutissut, morsiamelta kysyin että sopiiko ja muitten mielipiteillä ei ollut väliä. Joskus osuin telkkarissa jonkun ulkomaisen hääohjelman ääreen, oisko ollut amerikkalainen tai englantilainen, ja kas, siellähän oli suunnilleen puolella naisväestöstä mustat mekot ja hyvältä näytti. Joten jos musta on itelle mukava väri niin antaa mennä vaan.

L-S:n ruskeasta mekosta, Aukku jo ehdottelikin hyviä värejä, eikö ruskean kanssa näytä usein hyvältä just lime, pinkki tai turkoosi? Vai sattuuko olla sellainen sävy ettei oikein passaa?
Purple

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 07 Touko 2010 11:50

Mustaa voi käyttää mielenilmauksellisesti, kuten Ismo Alanko aikanaan ikuisti kappaleeseen "Totuus vai tequila":

"Suku puki surupuvut, väärät häät,
päät kääntyivät katsomaan."

:tilt:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 10 Touko 2010 11:12

Olen ollut sopimaton kaaso :isosilmä:

Tulin kertomaan, että pahin murhe on järjestynyt :isosilmä:

Isä sai peruustusajan "tutkimukseen" viime viikolla. Tietty faija meni, että saadaan hyvissä ajoin selville, että tarviiko jotain operaatiota, ja kannattaako operoida ennen vain jälkeen mun häiden. Kotiutuksen yhteydessä (hän oli yötä sairaalassa, kun "tutkimus" tehtiin nukutuksessa) hoitsu tuumasi, että leikkaus sujui hyvin. Faija oli ihan :isosilmä: "Leikkaus? :hämillään: ". Kirurgi oli puhunut koko ajan vaan tähystyksestä ja tutkimuksesta, mutta olikin sitten leikannut. Sama operaatio mikä tuossa vuodenvaihteessakin oli tehty, ja isä on ihan varma, että kirurgi mokasi edellisellä kerralla jotain, koska tämä uusi operaatio tehtiin tuolleen salavihkaa potilaalle edes kertomatta, mitä aiotaan tehdä.

Vaikka tuo harmittaakin jo ihan siitä syystä, että potilaalle ei kerrota, mitä aiotaan tehdä, ja/tai jos on jotain mokattu, että sitä korjaillaan tai muuta, niin eniten hatuttaa se, ettei suostumusta leikkaukseen kysytty. Isä olisi kuitenkin etukäteen halunnut tietää, että on sitten mun häissä kunnossa. No, jos paraneminen menee oletetulla tavalla, niin sitten pitäisi olla. Ja isä vaikutti ainakin eilen tosi hyvältä jo, joten uskokaamme, että näin on.

Silti. Vaasan keskussairaala :epäilevä:

No joo, sinänsä ihan sama, pääasia, että isä pääsee häihin :hymyhali:

Polttarit oli ja meni. Oli ihan kivaa :superhymy: Viihdyin viihteellä puoli kolmeen asti yöllä, mikä on mun tilassa ihan ällistyttävän hyvin, varsinkin kun polttarit oli työpäivän jälkeen. Käytiin yhdessä hoitolassa tyttöporukalla tekemässä toisillemme suklaaturvehoitoja ja morsiussaunataikoja. Hedelmällisyysloitsu jätettiin jostain syystä väliin :virne: Pukivat mut polttareihin sopivasti, mutta onneksi hillitysti. Mä oikeasti pelkäsin, että mut puetaan uuniksi tai joksikin vastaavaksi, "pulla uunissa" -tyylillä, mutta ei sentään, onneksi :p Karaokea pistivät hoilaamaan, selvin päin :epäilevä: , mutta ei se pahasti kirpaissut. Ja eipä ainakaan traditiot särkyneet, mä olen jokaisissa polttareissa, joihin olen osallistunut, laulanut karaokea :pahis: Yleensä vaan vähintään puolivartalopuudutuksessa. Niin, ja muutenhan en ole karaokeen sortunut. Vain polttareissa. Outoa :keijo: Sitten kaverit kärräsivät mun juttusille ihmisiä, kun mä lekottelin baarin sohvalla jalat tuolilla. Immeiset kirjoittelivat mulle vihkoon vinkkejä avioliittoa ja elämää varten. Ei paha ollenkaan. Osa humalikoista on vaan melkoisen rasittavia, kun on itse selvin päin :p Suurin osa miespuolisista juttukavereista oli ihan "aaawww, sulla on niiiiiin suloinen vatsa :hullu: ". Olin positiivisesti hämmentynyt :o: Ja 95 % tyypeistä oli sitä mieltä, että tämon tyttö. No, kohta se selviää :D Iltaa/yötä jatkettiin hölisemällä tyttöjen juttuja ja jorattiinkin, minä vähän varovaisemmin kuin muut.

Kaverit :hymyhali: :sydän:

Foreca lupailee mun hääpäivälle aurinkoa ja lämpöä :o: Ihan kiva, vaikkei säällä ole oikeasti mitään merkitystä. Mutta on se silleen asteen mukavampaa, jos on oikein hieno sää :D

L-S:lle vielä semmoinen vinkki, että jos on vähän hankala väri puvussa, niin sen puvun vois ottaa kaupunnille mukaan. Mennä johonkin liikkeeseen ja kysyä tädiltä, että mitä se siihen suosittelisi. Pienellä mallailulla löytyy aivan varmasti oikea värisävy ja voihan olla, että ammattilaisella olisi joku hyvä vinkki, jota me ei vielä olla esitetty. Itselleni tuli vaan mieleeni, että jos aiemmin mainitut värit ei istu, niin miten ois vaikka joku kullanvärinen, tai keltainen?

Mulla on oikein hyviä kokemuksia siitä, että menen johonkin liikkeeseen ja sanon, että nyt tarvisin sitä ja tätä varten asun ja/tai jotain tähän sopivaa, hjälp. Myyjätkin tykkää, kun niiden ammattiapu otetaan vastaan. Sitä vaan tulee liian harvoin käytettyä hyväksi.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 10 Touko 2010 12:19

Hienoa että Aukun isä pääsee häihin ja polttarit kuulostavat kyllä oikein mukavilta myös :D

Mä en ymmärrä nöyryytyspolttareita, onneksi en ole joutunutkaan olemaan sellaisissa edes vieraana. Nyt on yhdelle kaverille suunnitteilla polttarit mihin kuuluu vaan kaikkea kivaa. En kerro yksityiskohtia, vaikka tuskin kaveri tätä lukee, mutta ei sitä koskaan tiedä. :keijo:

Aurora B. kirjoitti:L-S:lle vielä semmoinen vinkki, että jos on vähän hankala väri puvussa, niin sen puvun vois ottaa kaupunnille mukaan. Mennä johonkin liikkeeseen ja kysyä tädiltä, että mitä se siihen suosittelisi. Pienellä mallailulla löytyy aivan varmasti oikea värisävy ja voihan olla, että ammattilaisella olisi joku hyvä vinkki, jota me ei vielä olla esitetty. Itselleni tuli vaan mieleeni, että jos aiemmin mainitut värit ei istu, niin miten ois vaikka joku kullanvärinen, tai keltainen?

Mulla on oikein hyviä kokemuksia siitä, että menen johonkin liikkeeseen ja sanon, että nyt tarvisin sitä ja tätä varten asun ja/tai jotain tähän sopivaa, hjälp. Myyjätkin tykkää, kun niiden ammattiapu otetaan vastaan. Sitä vaan tulee liian harvoin käytettyä hyväksi.

Täytyisi tosiaan jossain vaiheessa viitsiä lähteä ajan kanssa shoppailemaan ja ottaa mekko mukaan (ja makutuomari eli äiti :hymyhali:). Se on tosiaan siitä vähän hankala väri, että se on periaatteessa ruskea, mutta sellaista kiiltävää kangasta, että näyttää sopivassa valaistuksessa lähes kullanväriseltä. Sikäli tosiaan ehkä kullanvärinen voisi käydä. Ongelmana on sitten vain mistä löytää sellaisen sopivan ja vielä kohtuuhintaan. Täytynee tosiaan etsiä joku sopiva liike missä voisi olla joku asiantunteva myyjä. Mullakin on sellaisesta hyviä kokemuksia, tosin myös huonojakin sitten, jos myyjä nyrpistää nenää siinä vaiheessa kun joutuu toteamaan, että ei täällä nyt taida olla mitään mun budjetille tai makuun sopivaa. Vaikka ei kai sellaisesta pitäisi välittää, omapahan on ongelmansa jos nyrpistelee.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 17 Touko 2010 11:08

Olen naitu nainen :tipahdus: :superhymy: :sydän:

Häät meni niin täydellisesti, että leijailen ihan pilvissä :pilvi: :hullu: :superhymy:

Perjantaina meinasi pukata vähän jännitystä ilmaan, kun aikataulu oli kaikkien viime hetken järjestelyjen takia melkoisen tiukka. Onneksi ystäväni ja melkein-kaasoni oli apuna, samoin kuin vanhempani, niin kaikki suttaantui paremmin kuin hyvin. Hääpaikka saatiin koristeltua ja h-päivän aikataulu ja suunnitelmat tarkennettua, morsian puunattua ja möyhennettyä meikkausta ja kampausta vaille valmiiksi.

Meillä oli hotellihuone varattuna 2. yöksi, edeltävä yö + hääyö. Oli ihan järjettömän hyvä idea! Hotellilla kaikki oli valmiina järjestyksessä hääpäivänä, kotona olisi kuitenkin ollut puku siellä, kengät täällä, "vielä tuo pitää muistaa" -juttuja levällänsä ympäri kämppää. Nyt oli pakko pistää kaikki kuosii jo edellisenä päivänä. Ja oli ihana aloittaa hääpäivä hotellin herkullisella, ja erityisesti valmiilla, aamiaisella :D

Aamulla ei ollut jännityksestä tietoakaan, kun aikataulu oli tarkoituksella tehty löysäksi. Hotelli oli viisaasti kävelymatkan päässä sekä morsiamen puunauspaikasta, kukkakaupasta että juhlapaikasta. Minä menin aamupalan jälkeen meikattavaksi ja kammattavaksi, sulho kävi hakemassa morsiuskimpun ja muita viime hetken tarvikkeita. Puunauksen jälkeen otettiin kuvat hotellilla (vanha, upeasti remontoitu rakennus) ja meillä jäi tunti luppoaikaakin ennen h-hetkeä :o: Istuttiin sitten hotellihuoneessa vilvoittelemassa ja jaarittelemassa hassuja :D Säähän oli muuten mitä mahtavin, mutta sulho kun ei lämpimästä oikein välitä, ja kun vähän jännitti ja tummassa puvussa joutui virallisen osuuden nakottamaan, niin vähän meinasi käydä tuskaisaksi hälle. Onneksi täällä tuulee liki aina, pihalla oli hyvä käydä vilvoittelemassa. Muuten paistoi aurinko täydeltä taivaalta, joskin iltapäivällä hieman sataa ripsautti morsiusparin onneksi, sekä taikauskon kannalta, että ilmaa mukavasti viilentäen ja raikastaen. Aurinko paistoi kuitenkin koko ajan :superhymy: Ja juhlapaikan terassilla kävi ihana tuulenvire. Se olikin varsin suosittu paikka koko päivän :D

Terassilla meidät myös vihittiin, joskin lasitetulla osuudella. Seremonia oli lyhyt, kuten siviilivihkimiset yleensä. Maistraatin täti oli kuitenkin hieman muokannut virallista osuutta romanttisempaan suuntaan, ja me lausuimme toisillemme runot (vasta loppusäkeessä meinasi ääni sortua, muuten saatiin kunnialla nekin lausuttua!), että seremoniaan saatiin vähän lisää pituutta ja romantiikkaa. Sitten hörpättiin onnittelumaljat, ja odoteltiin ruokaa saapuvaksi. Kovat oli odotukset, mutta niin vain ylittivät nekin :sydän: Ruoka oli aivan mahtavaa :superhymy: Tarjoilu pelasi kuin unelma ja kaikki sovitut ruuat löytyivät nenän edestä elintarvikealan työtaisteluista huolimatta. Myöskään juotavasta ei ollut puutetta, joskin minä pitäydyin onnittelumaljan jälkeen vain vedessä :tilt: Syödessä katselin "minun" ihmisiäni sydän onnea täynnä. Vaikka ihan kaikki ystävät eivät päässeetkään meidän päivää juhlistamaan, niin tärkeimmät ja rakkaimmat ihmiset olivat siellä. Juttelivat, nauroivat, näyttivät viihtyvän hurjan hyvin. Tuli niin hyvä olla, etten meinannut enää syödyksi saada.

Ainut virallinen ohjelma oli sekä morsiamen että sulhasen isien puheet. Lyhyet, ytimekkäät ja herkistävät. Niiden jälkeen jatkettiin unelmakakun, joka vei kielen mennessään, ja juomien merkeissä :D Lapset olivat löytäneet puuhanurkkansa jo ennen alkupaloja. Puuhanurkassa löytyi kaikkea mahdollista kivaa Aku Ankoista, puuhakirjoita ja piirrustuspaperista DVD:llä pyöriviin lastenohjelmiin. DVD:t pyörivät Pleikalla, joka sinne oli raahattu Rock Band -setteineen aikuisten iltaviihdykkeeksi :virne:

Ex tempore -ohjelmina nähtiin kyllä sukkanauhan ja morsiuskimpun heitot, joskin sinkut osallistujat olivat kortilla :p Samoin meidät pistettiin tanssimaan yhdessä yksi hidas kappale, jonka valkkasimme soittolistasta. Nyt meillä on "meidän biisi" :sydän: :ahihi: Päivän herkin hetki oli se, kun yksi ystäväni, esiteini-ikäisen tytön äiti, tuumasi tanssin jälkeen, että jos/kun hänen tyttärensä menee naimisiin, niin hänen ainut toivomuksensa on, että mies katsoisi tytärtä samalla tavalla kuin sulhanen minua :hullu: :sydän: Sitten kyynelehdittiin tyttöjen kanssa haliringissä.

Loppuilta soitettiin rokkia ja juteltiin, naurettiin ja juotettiin vieraita vieläkin liikuttuneempaan tilaan :D Lapsia haettiin ja vietiin hoitoon mummoille ja muille kynnelle kykeville, ja iltaa jatkettiin aikuisporukalla. Kuten kerrottu, terassi oli kovin suosittu paikka, ja vaivalla raahattu Rock Band -setti nakotti liki käyttämättömänä juhlapaikan nurkassa. Porukka viihtyi niin hyvin keskenään jutellen, auringossa paistatellen ja viiniä/olutta juoden, ettei sitä edes muistanut. Sitten kun muistettiin, niin väki oli jo _niin_ liikuttuneita, ettei sen soittelusta meinannut tulla mitään :virne:

Kun ilta alkoi painua yön puolelle, totesin, että päivä on ollut pitkä ja vaikka mieli olisi tehnyt jatkaa, niin keho käski lepäämään. Niinpä morsiuspari lähti kurpitsavaunuilla (oikeasti kävellen) puolen yön paikkeilla hotellille hääyötä viettämään. Jäljellä olevat vieraat jäivät vielä hetkeksi remuamaan juhlapaikalle, josta ovat jatkaneet matkaa baarien terasseille.

Hääsuunnittelu oli kivaa ja päivä oli aivan täydellinen, mutta silti on mukavaa, kun kaikki on ohi ja saa palata taas normaaliin arkeen. Muistot säilyvät mielessä kyllä ikuisesti.

Leijailen :pilvi: :sydän:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Ma 17 Touko 2010 12:06

Voi vitsi, kuulostaa niin ihanalta päivältä Aukku. :hullu:

Onnea teille!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 17 Touko 2010 12:16

Onnea Aukulle ja sulholle :hymyhali:

Kuulostavat kyllä varsin täydellisiltä häiltä, melkein silmät vetistyivät lukiessa :D
(Mä itken aina hääasioissa, olivat ne sitten livenä tai joskus jopa telkkarissa... parhaan ystävän morsiusneitona ollessa oli vähän kamala seistä siinä kaikkien edessä silmät ja nenä vuotaen, eikä tietenkään nenäliinaa missään tai jos olisi ollutkin, ei sitä olisi kehdannut käyttää.) :keijo:

Kävin lauantaina shoppaamassa ja löysin juhlamekon kanssa sopivan kullanvärisen härpäkkeen hartioille laitettavaksi. Se löytyi lopulta aika kivuttomasti ja myyjät olivat avuliaita. :tilt:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 17 Touko 2010 13:41

Voi Aukku :hymyhali:

Herkistyminen vei voiton täälläkin. Ei tuommoista voi lukea silmäkulma kuivana.
Onnea ihan tuhottomasti!! Soffikselle kanssa!

:sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 17 Touko 2010 17:53

Auk. Vielä kerran Onneksi olkoon, ja :hymyhali: ja :tippalinssi: myös täältä. :hullu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 17 Touko 2010 18:12

Aukku. :hymyhali: Voi niin kovasti onnea sinulle ja Soffikselle. :hymyhali: :sydän: :hymyhali: :sydän: :hymyhali: :sydän:

Terveisin nimimerkki: "Myöskin tippa linssissä" :hullu:

Ja ihanaa, että vaivaudut raportoimaan melkein heti häiden jälkeen tänne. :hymyhali:

---
"Pelottaa" itseäni myös, etten juhannuksena pysty olemaan kaasoillessa silmä kuivana. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 17 Touko 2010 19:04

Aukulle onnittelut täältä myös.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 17 Touko 2010 21:34

Awwww. Suloista. :hullu: Onnittelut Aukulle ja sohvaperunalle. Kuulostivat hienoilta häiltä. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 18 Touko 2010 10:34

Kiitos ihanaiset :sydän: :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 18 Touko 2010 11:14

Onnea Aukku! :hymyhali:

Oltiin tässä taannoin häissä. Sulhasen isä ja Pojan äiti ovat yhdessä. Minä en tosin ollut tavannut sulhasta tai morsianta aiemmin. Silti kyynelehdin pariin otteeseen kirkossa. :hullu: Voin vain kuvitella, mitä tapahtuisi, jos tuntisin sulhasen ja/tai morsiammen. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 18 Touko 2010 11:22

Onnittelut tuoreelle avioparille! :hymyhali:

Aukun häät kuulostaa tosi mukavilta niin vieraiden kuin päivän pääesiintyjienkin puolesta. Jotain tuommoista sitä voisi järjestää itsekin sitten joskus.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja theia » Ti 18 Touko 2010 12:18

Onnittelut täältäkin :hymyhali:

Kuulosti viestin perusteella kyllä aivan mahtavilta häiltä, miekin tahdon tuollaista sitten joskus! :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 18 Touko 2010 18:16

Onnea! :hymyhali:

Herkistymiseltä ei täälläkään vältytty. Kuulosti aivan ihanalta päivältä.
Maija

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 18 Touko 2010 18:36

Onnitelut Aukulle ja miehelleen! :hymyhali:

Kuulostaa kadehdittavan ihanalta juhlapäivältä. Toivottavasti oma hääpäivä on jotain tuonkaltaista sitten joskus..
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 28 Touko 2010 11:32

Meillekin tulee häät! :täpinä:
Kirkko on varattu ja juhlapaikka kans 23. 7. 2010. On meidän seurustelun neljävuotispäivä.
Vielä pitäis varmaankin ottaa yhteyttä ruokapuolen ihmiseen, niin sitten ei enää tänä kesänä tarviis tehdä mitään.
Vihkijänä tulee olemaan meidän molempien hyvä ystävä, luultavasti siis pappikin pillittää häävieraiden ja morsiusparin kanssa samaa tahtia. :keijo:
On jo aiemmin päätetty että kakku on oltava suklaata ja siinä mansikkaa ja vadelmaa täytteenä.

Jotenkin ihan älyttömältä tuntuu että jo edellisen vuoden toukokuussa alkaa seuraavan kesän viikonloput olla juhlapaikoissa varattuna. :friikki:
annastindeli

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö