Häät

Re: Häät

ViestiKirjoittaja heidiz » Pe 28 Touko 2010 11:35

Hirmuisesti onnitteluja täältäkin Aukulle ja toisellekkin osapuolelle :)

Tuota lukiessa mielessä oli koko ajan, että älä nyt vaan taas ala märisemään ja lukemisen ajan pystyinkin
itkuni pitämään sisälläni, mutta kun tarina oli ohi niin itku tuli. Nyt on taas miehekkeeni hieman ihmeissään,
että mikä helvetti mulla taas on.
Mutta kun toi vaan kuulosti niin ihanalta :hullu: Mäkin haluan häät!!
heidiz

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 28 Touko 2010 11:38

Oi, onnea annastindeli!

Mäkin haluan häät. :hullu: En vielä, mutta, mutta...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 28 Touko 2010 21:06

annastindelille paljon onnea! :D :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 28 Touko 2010 21:45

annastindeli kirjoitti:Meillekin tulee häät! :täpinä:
Kirkko on varattu ja juhlapaikka kans 23. 7. 2010.
Onnittelut vaan täältäkin, vaikka mua kyllä hieman ihmetyttää tuo päivämäärä, kun toisaalla ilmottelit, että olet elokuun ekalle viikolle asti Canterburyssa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 28 Touko 2010 21:47

hupsista, siis häät on 2011 :nolo: ei osaa kirjottaa noin kaukana tulevaisuudessa olevia päivämääriä :keijo:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 28 Touko 2010 21:51

Annastindelille onnittelut.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 28 Touko 2010 21:52

annastindeli kirjoitti:hupsista, siis häät on 2011 :nolo: ei osaa kirjottaa noin kaukana tulevaisuudessa olevia päivämääriä :keijo:
No näin mä vähän ajattelinkin, mutta varmahan en voinut olla. Onnittelut siis näin yli vuosi eteenpäin. :D
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 29 Touko 2010 18:47

Konkratuleisonit annastindelille! :D
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 31 Touko 2010 14:39

Annastindelille hurjasti onnea ja iloista mieltä hääjärjestelyihin! :hymyhali:

Mä olen usein ihmetellyt tuota, että häitä pitäisi ruveta järjestelemään 1-1,5 vuotta ennen tapahtumaa, varsinkin isommilla paikkakunnilla. Eikö just niissä pitäisi olla niin paljon valinnan varaa, että paikka löytyy kaikille halukkaille...? Vai onko nykyparit niin tietoisia siitä, mitä haluavat, että ne halutuimmat on bookattu pariksi vuodeksi eteenpäin? Vai mitä tuossa oikein on? :riips:

Njoo, meillä oli sinänsä vaatimattomat odotukset ja toteutus, joten 1,5 kk:n pikajärjestelyt onnistuivat ihan tuosta noin vaan. Itse asiassa välillä tuli jopa aika pitkäksi häitä odotellessa :virne:

Yhden asian, minkä totesin noita järkkäillessä... Kun menee vahingossa mainitsemaan sanan "häät", niin hintaan tulee yllättäen aina sellaiset 20-80 % lisää... Meikkauksen ja manikyyrin hoitanut neito tuntui paheksuvan sitä, että mulla ei ollut mitään koekampauksia tahi -meikkauksia, ja meikkauskin tavallinen päivämeikki. Äänestä kuulsi hienoinen ärtymys, kun "valitettavasti tämä puolen tunnin aika on niin kauhean lyhyt tehdä mitään muutoksia". Pyysin ottamaan ylimääräistä kajalia pois, kun oli aivan liian voimakkaalla kädellä piirretty (vaikka siis piti olla kevyt päivämeikki). Tämä neito sai siis siinä istumalla "vasta" tietää, että omat häät on kyseessä.

Ja mua epäilyttää, että kukkapuska ei olisi maksanut 80 euroa, jos se olisi samoilla värkeillä tehty jotain muuta tilaisuutta varten.

Yksi kuvakin mulla olisi tarjota (epäilyttävästä kukkapuskasta), mä katselen myöhemmin, jos laittaisin lisää, puvusta kunnolla, koristeista, etc.: :sydän:

Ai niin, runot, jotka me toisillemme lausuimme vihittäessä (herkkikset voi kaivella jo nyt nessut esiin, diabeetikot insuliininsa):

Tahdotko rakastaa tänään
eilistäkin enemmän
Tahdotko olla tukena
myllerryksessä elämän

Osaatko riidellä viisaasti,
lempeästi ja kuunnellen,
Sopia ennen pimeää
nauraen, anteeksi antaen

Oletko valmis kaikkesi
ja enemmänkin antamaan
Olethan valmis vastuun
teoistasi kantamaan

Haluatko ottaa vastaan
elämän suuret ihmeet
Haluathan yhdessä poimia
pienetkin onnen rippeet

Ethän koskaan anna periksi
vastoinkäymiselle
Olethan ystävä hädässä,
ihminen ihmiselle

Tahdotko, osaatko, jaksatko?
Luulen tietäväni vastauksen
Olet kanssani täällä tänään,
sain sinusta kumppanin ikuisen.

Minä sinua rakastan, tiedän sen
Se ei ole vain hetken huumaa
Se on nuotion hehku hiljainen
ja roihua polttavan kuumaa.

Se ei sammu, kun sammuvat hallayöt
Se ei kuole, kun maassa on routa.
Se kestää arjet ja pehmeät yöt,
Se kestää, on myrsky tai pouta.

Minä sinua rakastan, katsohan,
kuinka kirkkaasti tuikkivat tähdet.
Joka päivä ne sinulle lahjoitan,
jos kanssani matkalle lähdet.

Ja kun kuljemme raskain askelin
ja aika tuo murheita tupaan,
pidän kädestä sinua silloinkin,
yhä rakastaa sinua lupaan.

Minä rakastan sinua silloinkin,
jos ehdimme korkeaan ikään.
Olet edelleen minulle suloisin,
ei hellyyttä sammuta mikään.

Mitä siitä, jos ryppyjä poskiin saat
taikka kumaraan selkäsi taipuu.
Kun näen silmäsi kirkkaat ja kuulakkaat,
taas polvilleen rakkaus taipuu
.

:hullu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 31 Touko 2010 15:38

Voi, nuo runot :hullu: :itku: herkistyin jo siirappivaroituksesta :veivi:
Mutta joo, en tosiaan tullu edes ajatelleeksi että Mikkeli olisi niin "iso" paikkakunta että
pitäisi olla niin ajoissa varaamassa. Mutta siis juttu oli siinä, että tarvittiin iso tila, ei liian
pitkän matkan päässä kirkosta ja ilman A-oikeuksia että voidaan tuoda omat juomat. Ja minä
olen tarkka yksityiskohtien suhteen, että piti olla kaunis ja siisti paikka. :tilt: Ja tuo on kauniisti
remontoitu, kauniilla paikalla Anttolan kirkonkylän sataman vieressä ja se on meidän perheen historian
kannalta tärkeä paikka, sillä miun vanhemmat on tavanneet siellä tansseissa.

Tässä on vielä nettisivulle linkki jos jotakuta kiinnostaa
http://www.seurojentalokoivula.fi/
annastindeli

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 31 Touko 2010 18:23

Aurora B. kirjoitti:Yksi kuvakin mulla olisi tarjota (epäilyttävästä kukkapuskasta), mä katselen myöhemmin, jos laittaisin lisää, puvusta kunnolla, koristeista, etc.: :sydän:

Ai niin, runot, jotka me toisillemme lausuimme vihittäessä (herkkikset voi kaivella jo nyt nessut esiin, diabeetikot insuliininsa):

:pillitys: Niin kaunista...

Mites muuten se sulhon manikyyri... :virne: Ja lisää kuvia, totta kai! :täpinä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Touko 2010 20:22

Ihanat runot. Ja ihana mekko. Ja ihanat kukat. Ja kiva masu. Ja joo, me halutaan lisää kuvia. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 02 Kesä 2010 10:17

Ihanat häät Aukku. Onnea teille molemmille. :D Meinasin ihan liikuttua. :O:
Meillekin voisi olla vaihtoehto pyytää joku vihkimään juhlapaikalle, kumpikaan meistä kun ei kuulu kirkkoon enää. Se varmaan maksaa paljon? :O:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 02 Kesä 2010 14:17

Sulhon manikyyri? :isosilmä: Hyvä kun se kävi suihkussa juhlapäivän kunniaksi :keijo: No ei, kävihän tuo itseään myös puunauttamassa, mutta ei varmana tullut mikään manikyyri edes mieleenkään :virne:

Joo tosiaan, jos on jotain tiettyä mielessä, mitä haluaa paikalta, niin silloin kannattaa varmaan olla hyvissä ajoin liikenteessä. Jos sellaisia paikkoja ei ole paljoa tarjolla ko. alueella. Sen verran pakko vielä oikaista, että vaikka meillä oli vaatimattomat odotukset ja toteutus, niin kyllä mulla oli tiukkoja kriteerejä paikalle. Mitään tunnesiteitä ei ole/ollut mihinkään paikkaan, joten sinänsä valikoima oli koko kaupungin (ja lähialueet) kattava.

Tärkeintä oli hyvä ruoka. Tuli heti pari kolme paikkaa mieleen, missä olisin voinut ruuan puolesta tilaisuuden järkätä. Siitä sitten lähdin vertailemaan niiden muita hyviä ja huonoja puolia, sijaintia, paikkaa juhlapaikkana, koko (meidän pikku seurueelle sopiva) jne. Tuo meidän juhlapaikka valkkautui parhaimmaksi. Päivämäärähän oli meille avoin, joten mentiin sen mukaan, mitä juhlapaikalle ja maistraatille kävi :keijo: Tosin meidän ehdottama päivä sopi molemmille, joten se meni sinänsä oikein sutjakkaasti sekin. Näin jälkikäteen voin sanoa, että oli kyllä just sopiva viikonloppu masunkin kannalta, olisi voinut toki olla aiemminkin, mutta ei myöhemmin. Tai siltä ainakin tuntuu nyt, kun se on ohi, mutta voimia juhlimiseen olisi nyt enää hyvin vähän.

Muitakaan tärkeitä kriteerejä ei oikeastaan ollut, mutta plussaa tuo paikka sai sijainnista, terassista, valoisuudesta, ihanasta henkilökunnasta, jonka tunsin etukäteen, koosta (just oikean kokoinen meidän 40 hengen poppoolle), A-oikeuksista ja suhteista mm. leipomoon. Muutenkin kun sai jättää kaikki heidän huolekseen, tarjoilut, kattamisen, ruuan, juomat, kakun... Jopa raivasivat terassille vapaan paikan vihkimistä varten. Olisivat koristelleetkin paikan, jos en olisi itse halunnut sitä tehdä. Ah, kuinka autuaallisen helppoa! :superhymy: :sydän:

Toinen hyvä paikkavalinta olisi ollut meren rannalla, siinä olisi sijainti ollut superextrahyperihana, mutta paikka olisi ollut aivan liian suuri, ja olisimme joutuneet jakamaan se muiden asiakkaiden kanssa. Eri tiloissa toki, mutta sellainen oma rauha olisi jäänyt puuttumaan, joten se hylättiin sijainnista huolimatta :tilt:

Kolmas mahdollisuus olisi sijainnut kellaritiloissa, vaikka ruoka ja puitteet olisivat olleet muuten upeat, niin jotenkin se maan alla häiden viettäminen tuntui... epämieluisalta ajatukselta.

Kiinnosti varmasti kiviäkin :keijo:

Kun/jos maistraatista suostuvat lähtemään vihkimään muualle, ja muulloin kuin virka-aikaan, niin he veloittavat 200 euroa + mahdolliset matkakulut. Meillä taisi tulla yhteensä ~210 euroa, kun paikka oli ihan keskustassa. En tiedä, kieltäytyykö vielä joku maistraatti viikonloppuvihkimisistä, mutta kovin kauaahan tämä käytäntö ei ole ollut tarjolla. Virka-aikaan maistraatissa vihkimiset on ilmaisia. Jos rahanmeno hirvittää, niin voihan sitä käydä perjantaina parin todistajan kanssa vihityttämässä itsensä ja sitten juhlia sitä lauantaina :D Seremonian voi kehittää ihan itse, jos sellaisen haluaa hääväellekin. Ja monessa maistraatissa on tilat myös pienelle juhlaseurueelle, jos haluaa hääporukan todistamaan itse vihkimistä.

Onneksi nykyään on jo ihan hyvät vaihtoehdot tarjolla ei-kirkkohäillekin :sydän:

Niin ja kiitoksia vielä kaikille onnitelleille :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 02 Kesä 2010 19:44

Mun mielestä ihana idea toi vihkiminen juhlapaikalla. Mua vaan mietityttää se, kun se on kai tosi lyhyt se koko toimitus. :O: Saahan siitä tietty pidemmän jos keksii siihen jotain lisäjutskia, mutta mitä siihen sitten keksis? Mua itseäni hirvittäis ruveta lukemaan runoja siinä. :nolo: Jotenkin se vihkiminen siellä kuitenkin kuuluis siihen, muuten tuntuis turhalta hankkia hienoa hääpukuakin. Ja sellasen mä tahon! :O:
Eowyn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 02 Kesä 2010 21:28

Aurora B. kirjoitti:Kiinnosti varmasti kiviäkin :keijo:

Kiinnostaa! Tällä hetkellä kaikki rakkausjutut kolahtaa ihan miljoonasti muhun. :hullu: Ihmissuhde- ja hääjutut kolahtaa täysillä. :hullu:

Aukku, ihanat runot! Ja voi kuinka ihanan näköinen hääpaikka tuleekaan annastidelillä olemaankaan! Aaaw. :hullu:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 02 Kesä 2010 21:32

Voihan sivilivihkimiseen laittaa lisäksi musiikkia ainakin alkuun
ja jos ei itse halua runoilla, niin laittakaa joku muu kertomaan/
lukemaan jotain tärkeää. Stiähän se pappikin tekee. Lukee kirjaa
ja pitää puheen hääparille tahdotko sinä -osuuden lisäksi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » To 03 Kesä 2010 10:49

Aukku, kenen runo tuo oli? Tai ihanko itse kirjoititte?
Tosi kaunis, on varmaan ollut juhlaväki aivan itku silmässä (mä ainaki olisin ollut!).
*
Vihkimisen pituudessa on mun mielestä plussaa lyhyys. Eikä ainakaan se yksi siviilivihkiminen, jonka olen nähnyt, ollut mikään kovin lyhyt. Jotain huilunsoittoa siihen ensin ja sitten ehkä 10 minuuttia itse vihkimistä. Ihan riittävästi minusta. Kirkkovihkimiset pitkän kaavan mukaan ovat aina vähän pitkästyttäviä, varsinkin kun en ole pätkääkään uskonnollinen itse eikä oikeastaan edes huvita olla koko rakennuksessa. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ke 14 Heinä 2010 15:41

Beiben kaverin häät oli ja meni, ja kivaa oli! Melkein oli kokomusta mekko päällä, mutta niin oli monella muullakin. Eli turhaan stressasin! Systeriltä sain lainaan ihanan halterneck-henkisen mustan mekon, jossa oli muutama kukka + bolero sitten olkia peittämässä. Mekko sopi ihan älyhyvin päälle. :D

Pöytäjärjestelyt oli tehty musta ihan kohtuu fiksusti, kun pöytien ihmiset oli laitettu vain ennalta, paikat sitten saatiin itse valikoida. Istuttiin supermukavien tyyppien vieressä, which was nice. Oli älyttömän hyvää ruokaa, juomaa riittävästi (ja lisäjuomat kohtuu halpoja), muksaa ohjelmaa ja parhaimpana kaikesta rento ja hyvä fiilis. Oli kivaa viihtyä, vaikka tunsinkin ennakkoon vain Beiben :D

Bileet sitten jatkuivat vielä yökerhoon ja yökerhosta jatkoille, eli kunnolla tuli morsiusparia juhlittua.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 10 Tammi 2011 00:05

http://www.parisel.pl/PARISEL%202/SAN%20PATRICK/ATELIER%20DIAGONAL/slides/2836-B_413_490_Branded%5B1%5D.html

Äh, en ymmärrä miten tuo linkki tehtäis nätimmäks, mutta tuommoinen puku tulee olemaan. Oli muuten ehkä yksi nopeimmista morsiuspuvun hankinnoista ikinä. Ekaa kertaa menin liikkeeseen, vaan katselemaan alustavasti. Valkkasin neljä sovitettavaks, kolmas oli tuo, ja se on täydellinen. Juuri se mitä etsin. Meni tunti koko reissuun, lähtiessä oli puku varattuna siks aikaa että neuvottelen rahoituksesta. Ja iskä sen maksaa :hullu: :täpinä:
Tämä oli siis maanantaina. Torstaina käytiin sulhon kanssa kaupungilla täällä Joensuussa ja ajateltiin että kävästään vilkuilemassa vihkisormuksia. Eikä siinäkään pitkään menny, löyty kelta- ja valkokultaa oleva sormus jossa 5 pientä timanttia. Siinä on ikäänkuin vierekkäiset renkaat eri kultia (mietin että kullista, mutta kuulosti pahalta :pahis: ) valkokultaisessa puolessa on ne timantit rivissä. Pieniähän ne on, eikä kai erityisen kirkkaita, mutta nätti sormus ja sitä jaksanee katsella pitkään. Eikä se oikeasti ulkonäöllisesti juurikaan eroa 1000 euroa kalliimmista sormuksista, samantyyppisiä oli kuitenkin monen hintaista. Harmillista vaan kun ei voi sitä käyttää puoleen vuoteen. :jaaha: Mutta kotona voi mallata ja ihastella.
Ja tänään sain viimein laitettua sähköpostia mahdolliselle kuvaajalle josko hän joutaisi keikalle. Onhan miulla sen osote ollukin elokuusta asti...

Aiemmin syksyllä on varattu jo ruokapuoli ja bändi. On vaan se bändi alkanu mietityttää, kun pitäis niille kertoa mitä halutaan soitettavan. Kun ei tahdota humppaa, vaan rockia ja poppia, mutta kun on niin hankala ajatella yksittäisiä biisejä mitä halutaan kuulla ja tanssia.
Autokin on varattu, tai siis osittain. Kun yhdellä kylänmiehellä on kaks vanhaa autoa joilla se on tehny hääkeikkaa, mutta ei vielä olla päätetty kumpi auto otetaan. Vaihtoehtoina on 50-luvun vihreä Moskvits tai saman vuosikymmenen musta mersu, molemmat pieniä autoja joihin saadaan taitella ittemme sievästi kokoon. (Ollaan kuitenkin molemmat melko pitkiä, ja miulla vielä se puku ja vannehame) Onneksi ei ole kovin pitkä ajomatka kirkolta juhlapaikalle.

Nettikaupasta tilasin kolmet kengät sovitettavaks, on ilmainen palautus kuitenkin jos ei mitkään sovi. Niiden pitäis tulla ens viikolla.
annastindeli

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 10 Tammi 2011 12:41

annastindeli kirjoitti:Äh, en ymmärrä miten tuo linkki tehtäis nätimmäks

[url=nettiosoite]tähän se, mitä haluat kirjoittaa[/url] :D

Nätin oloinen puku! :hullu: Mäkin haluan jonkin yksinkertaisen puvun sitten joskus. Pitsit sun muut ei oo oikein mun juttu...

muoks. nettiosoite, ei sähköpostiosoite. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 31 Tammi 2011 23:13

Mä tuossa joku aika sitten ajattelinkin, että pitää muistaa kysellä annastindelin hääkuulumisia, kunhan fordelle asti ehdin :D Puku on kerrassaan ihastuttava! Mahtavaa, että teilläkin tuntuu menneen järjestelyt leppoisan sujuvasti. Toivottavasti näin jatkossakin.

Mitä ruokaa teillä on tarjolla? Vieraiden määrä? Koristelu, kutsut, ohjelma, sulhon vaatetus? Kerro lisää yksityiskohtia :D

Suklaakakku kuulostaa suussa sulavalta :kuola: Olisin itsekin voinut harkita suklaista kakkua, mutta pari veljenlasta on suklaalle allergisia. Meille tuli sitten mansikkamoussekakku. Ja kun olin tilannut sen, niin kävi ilmi, että yhdeltä veljenlapselta oli juuri kielletty mansikka... :p No, hän sai sitten vadelmaleivoksen.

Oli haastavaa yrittää selittää, millaisen kakun halusin, koska sellaista ei ollut vakiona tarjolla. Kannatti vääntää rautalankaa, koska kakku oli järkyttävän hyvää ja sai paljon kehuja hääväeltä. Me käytiin siis meidän juhlapaikan käyttämän ja suositteleman pikkuleipomon juttusilla kakkuasiassa, käytännön järjestelyt hoituivat kyllä firmojen välillä, mutta leipomon pitäjä halusi jutella meidän kanssa siitä, millainen kakku me haluttiin. Saatiin huokealla pieni testikakkukin :gay: Kertoo paljon musta: *skat sitä mitään koemeikkejä tai -kampauksia, mutta koekakku pitää olla! :superhymy: Toki varmaan halusi leipurikin testata, että mun toivoma outous edes toimii :virne:

Huomasin ketjua selatessa (voi kun meillä olikin ihanat häät :sydän: ), että olen missannut/en ole muistanut vastata joihinkin juttuihin.

Runoista sen verran, että netistä ne löysin/löydettiin. Mä annoin ukaasin ukolle, että sen pitää löytää oma runo itse. Hänen parasta antiaan oli seuraava runo:

Sikojen rakkaus

Kun auringon alla puhkeaa onni,
kun lehmänsä löytää muhkea sonni,
kun kaislikon hauesta hauki saa parin
ja kukkoa kosii se kanoista arin

niin mikseivät sitten sika ja sika
saparon verran ja kärsänsä mitan
toisilleen vannoisi ikuista valaa:
Oi rakkaani, sulle mun kyljykset palaa!

Niin kuu etsii maata, niin suu etsii suuta,
niin kyyhkyset yhteistä nukkumapuuta,
kun peittojen alla on pehmoista kaksin
ja kahdelle yö ryhtyy suojelijaksi

niin mikseivät sitten sika ja sika
saparon verran ja kärsänsä mitan
toisilleen vannoisi ikuista valaa:
Oi rakkaani, sulle mun kyljykset palaa!

Repeilin niin täysillä :virne: Ihana :sydän: Runossa on myös piilotettuna jotain henkilökohtaista, jonka hoksaa, jos tietää mut irl ;) Mietittiin ihan tosissaan, josko soffis lurauttaisi tuon, mutta sitten olisi pitänyt keksiä mullekin jotain yhtä hauskaa. Se vaan meni ihan mahdottomaksi. Helpommin löytyi kaksi "vakavaa" runoa. Olisin halunnut, että soffis olisi lukenut tuon mulle sitten seremonian jälkeen, mutta hän ei oikein välitä esiintyä (lue: inhoaa olla huomion keskipiste), niin se sitten harmillisesti jäi. Hauska muisto kuitenkin.

Mä olisin ottanut mieluusti jotain musiikinluritusta seremoniaan mukaan. Mun veljen häissä soitettiin viulua, kappale oli niin ihana, että viimeistään siinä vaiheessa jokaisen silmäkulmassa kävi nessu. Me ei vaan tunneta ketään musikanttia, eikä summissa jaksanut ruveta etsimään. Ei edes tiedetty, mitä oltais haluttu soitettavan.

Yhden kaverin häissä morsian lauloi, tosin ei seremonian aikana, vaan vasta juhlissa. Kaunista oli, joskin morsian itse valitti, että hänen äänensä särkyi niin monta kertaa, että jäi vähän ikävä fiilis. Kukaan vieraista ei ainakaan myöntänyt tällaista kuulleensa, mutta ehkä se nessupakettien rapina peitti mahdolliset pikkuvirheet :p

Jos haluaa siviilivihkimiseen pituutta, niin aivan varmasti vihkijälle voi esittää toivomuksia. Mahdollisesti vaikka kirjoittaa koko homma itse. Kannattaa kysyä vinkkejä ja ehdotuksia vihkijältä(kin).

Ääh, pakko lopettaa jaarittelu, muuten mä lätisen häistä vielä huomennakin :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 05 Helmi 2011 15:34

Mitä ruokaa teillä on tarjolla? Vieraiden määrä? Koristelu, kutsut, ohjelma, sulhon vaatetus? Kerro lisää yksityiskohtia :D

Ruokaa ei ole vielä tarkalleen päätetty, mutta noutopöytä tulee. Nyt pitäisi ensin vaan saada tietää mitä sulho voi syödä, keliakia on yksi mahdollinen diagnoosi. Että onko meille eri kakut. :keijo: Varmaan aika perinteisellä linjalla mennään, ja kasvisvaihtoehtoja olis oltava myös. Lämmin ruoka siis ja kakkukahvit, mahdollisesti salaattia sun muuta iltanaposteltavaks.
Vieraita tulee varmaan noin 130, on suuret suvut molemmilla ja kavereitakin on.
Koristeluja olen alkanut suunnittelemaan, olin ajatellut väreiksi punaista ja luonnonvalkoista tummanruskeilla ja hopeaisilla yksityiskohdilla. Mutta sulho sotki taas pasmat aivan täysin kun sanoi tahtovansa sinistä tai vihreää sen punaisen kanssa. :ei: Miten se nyt muka sopis ollenkaan yhteen? Tosin sen mielestä on vaatteissakin tyylikäs yhdistelmä laittaa punaisen kauluspaidan kanssa kirkkaansininen solmio, mikä taas ei miun mielestä toimi ollenkaan. Liian supersankarimainen yhdistelmä. Jos olisi edes hieman murrettuja, toisiinsa sointuvia sävyjä, mutta kun molemmat on kirkkaita niin pistää jotenkin tosi pahasti silmään. :isosilmä:
Kutsuja ei tosiaan ole vielä tehty kun ei ole tuosta värimaailmasta varmuutta. Ohjelmaakaan ei ole vielä kovin tarkasti suunniteltu. Pitää sitä ehkä delegoida kaasoille ja bestmanille. Bestmanin tähänastiset ehdotukset on tosin järjestään sisältäneet strippareita...
Sulholle olisi tulossa saketti, liivin ja solmion värit vielä haussa. Varmaan maaliskuussa mentäisiin liikkeeseen sovittamaan.

Luultavasti askarrellaan itse karkkirasiat, paikkakortit, ohjelmat ja menut sun muut mitä tarvii, kunhan nyt päästään ensin niistä väreistä sopuun. Varmaan ensi viikolla mennään tiimariin katselemaan tarvikkeita ja värejä.
Kengät on nyt molemmilla, minä otin yhdet niistä netistä tilatuista (kalleimmat tietenkin, tosin nekin vaan 65) ja sulhon kengät löyty maanantaina alehyllystä kolmellakympillä. Ja minulla kun oli korut jo valmiina, Skotlannista ostetut vaaleanpunervat luonnonhelmet, siis semmosia vähän epämääräsen muotosia. Kaulakoru ja korvikset. Kaulakorun kaveriksi löysin Postin alelaatikosta kortin jossa tuli mukana samanlaisia helmiä valkoisena, vähän runsaampana. Sopivat nätisti yhteen, mutta ei ole liian runsas. Ilman rannekelloa en osaa olla häissäkään, joten meinasin yhteen vanhaan kelloon vaihdattaa uudet rannekeet.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Pvi » La 05 Helmi 2011 16:28

Punavihreähän on oikein hyvä yhdistelmä häihin... Nyt saattaa vielä jouluservettejä ja muita koristuksia alehintaan. Budjetti kiittää!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 05 Helmi 2011 16:59

Joku raja sentään säästämiselläkin.... En taho mitään joulukoristeita keskellä heinäkuuta!!! :gaah:
annastindeli

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö