Mä tuossa joku aika sitten ajattelinkin, että pitää muistaa kysellä annastindelin hääkuulumisia, kunhan fordelle asti ehdin

Puku on kerrassaan ihastuttava! Mahtavaa, että teilläkin tuntuu menneen järjestelyt leppoisan sujuvasti. Toivottavasti näin jatkossakin.
Mitä ruokaa teillä on tarjolla? Vieraiden määrä? Koristelu, kutsut, ohjelma, sulhon vaatetus? Kerro lisää yksityiskohtia

Suklaakakku kuulostaa suussa sulavalta

Olisin itsekin voinut harkita suklaista kakkua, mutta pari veljenlasta on suklaalle allergisia. Meille tuli sitten mansikkamoussekakku. Ja kun olin tilannut sen, niin kävi ilmi, että yhdeltä veljenlapselta oli juuri kielletty mansikka...

No, hän sai sitten vadelmaleivoksen.
Oli haastavaa yrittää selittää, millaisen kakun halusin, koska sellaista ei ollut vakiona tarjolla. Kannatti vääntää rautalankaa, koska kakku oli järkyttävän hyvää ja sai paljon kehuja hääväeltä. Me käytiin siis meidän juhlapaikan käyttämän ja suositteleman pikkuleipomon juttusilla kakkuasiassa, käytännön järjestelyt hoituivat kyllä firmojen välillä, mutta leipomon pitäjä halusi jutella meidän kanssa siitä, millainen kakku me haluttiin. Saatiin huokealla pieni testikakkukin

Kertoo paljon musta: *skat sitä mitään koemeikkejä tai -kampauksia, mutta koekakku pitää olla!

Toki varmaan halusi leipurikin testata, että mun toivoma outous edes toimii

Huomasin ketjua selatessa (voi kun meillä olikin ihanat häät

), että olen missannut/en ole muistanut vastata joihinkin juttuihin.
Runoista sen verran, että netistä ne löysin/löydettiin. Mä annoin ukaasin ukolle, että sen pitää löytää oma runo itse. Hänen parasta antiaan oli seuraava runo:
Sikojen rakkausKun auringon alla puhkeaa onni,
kun lehmänsä löytää muhkea sonni,
kun kaislikon hauesta hauki saa parin
ja kukkoa kosii se kanoista arin
niin mikseivät sitten sika ja sika
saparon verran ja kärsänsä mitan
toisilleen vannoisi ikuista valaa:
Oi rakkaani, sulle mun kyljykset palaa!
Niin kuu etsii maata, niin suu etsii suuta,
niin kyyhkyset yhteistä nukkumapuuta,
kun peittojen alla on pehmoista kaksin
ja kahdelle yö ryhtyy suojelijaksi
niin mikseivät sitten sika ja sika
saparon verran ja kärsänsä mitan
toisilleen vannoisi ikuista valaa:
Oi rakkaani, sulle mun kyljykset palaa!
Repeilin niin täysillä

Ihana

Runossa on myös piilotettuna jotain henkilökohtaista, jonka hoksaa, jos tietää mut irl

Mietittiin ihan tosissaan, josko soffis lurauttaisi tuon, mutta sitten olisi pitänyt keksiä mullekin jotain yhtä hauskaa. Se vaan meni ihan mahdottomaksi. Helpommin löytyi kaksi "vakavaa" runoa. Olisin halunnut, että soffis olisi lukenut tuon mulle sitten seremonian jälkeen, mutta hän ei oikein välitä esiintyä (lue: inhoaa olla huomion keskipiste), niin se sitten harmillisesti jäi. Hauska muisto kuitenkin.
Mä olisin ottanut mieluusti jotain musiikinluritusta seremoniaan mukaan. Mun veljen häissä soitettiin viulua, kappale oli niin ihana, että viimeistään siinä vaiheessa jokaisen silmäkulmassa kävi nessu. Me ei vaan tunneta ketään musikanttia, eikä summissa jaksanut ruveta etsimään. Ei edes tiedetty, mitä oltais haluttu soitettavan.
Yhden kaverin häissä morsian lauloi, tosin ei seremonian aikana, vaan vasta juhlissa. Kaunista oli, joskin morsian itse valitti, että hänen äänensä särkyi niin monta kertaa, että jäi vähän ikävä fiilis. Kukaan vieraista ei ainakaan myöntänyt tällaista kuulleensa, mutta ehkä se nessupakettien rapina peitti mahdolliset pikkuvirheet

Jos haluaa siviilivihkimiseen pituutta, niin aivan varmasti vihkijälle voi esittää toivomuksia. Mahdollisesti vaikka kirjoittaa koko homma itse. Kannattaa kysyä vinkkejä ja ehdotuksia vihkijältä(kin).
Ääh, pakko lopettaa jaarittelu, muuten mä lätisen häistä vielä huomennakin