Häät

Re: Häät

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Helmi 2011 17:01

Tuo Pvin viesti taisi olla vitsi. Älä hermostu. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 05 Helmi 2011 17:09

Joo, tajusin kyllä sen vitsiksi. Mutta kun ärsyttää tuo mies kun se ei tajua! :ei:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Helmi 2011 17:11

:paijaus: Jospa se vielä oppis tajuamaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Janet » Ma 07 Helmi 2011 23:22

Aurora B. kirjoitti:Runoista sen verran, että netistä ne löysin/löydettiin. Mä annoin ukaasin ukolle, että sen pitää löytää oma runo itse. Hänen parasta antiaan oli seuraava runo:

Sikojen rakkaus

Ihan pakko tulla sanomaan, että tuohan on Vuokko Hovatan laulu levyltä Ipanapa 1. Jos mies ei sitä lausu, niin jos se sitten laulaisi....? :virne:
Janet

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 08 Helmi 2011 22:29

Onnittelut annastindelille ja tulevalle miehelle! :D

Ketjun innoittamana tuli omat 3 vuoden takaiset hääjärjestelyt mieleen, se oli
ihanaa aikaa :hymyhali: Eikä tässä häiden jälkeisessäkään elossa mitään vikaa ole, mut-
ta siinä häätouhumeiningissä oli jotain maagista ja suloista. Aww.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 14 Syys 2011 20:49

Olen nyt virallisesti ensimmäistä kertaa kaaso! :D

Kivaa. En olekaan pitkään aikaan ollut edes vieraana häissä.
Nyt pääsen auttamaan sellaisten järjestelyissä. En usko, että
tulee mitään kauheuksia, sen verran hyvä ystävä on tuo morsian.

Juhannushäät. Henk.koht. ajattelen, että on kivaa, kun kerrankin
on tulossa hauska juhannus. Tai pakostikin parempi ja kivempi kuin
yleensä juhannukset. Morsio oli hieman epäilevä, että pääseekö
kukaan tulemaankaan. Sulhanen oli sitä mieltä, että jos joku on
mieluummin mökillä kuin heidän häitä tanssimassa niin ainakin
tietävät sitten, ketkä on niitä todellisia ystäviä. Mökille kun voi
mennä muinakin viikonloppuina.

:sydän:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 15 Syys 2011 10:31

Nuorisolle juhannushäät voi olla ongelma, tuskin vanhemmalle väelle. Mutta kyllä häiden järjestäjänkin pitää ymmärtää, että joillakin voi olla jo aikapäivää sitten lukkoon lyötyjä suunnitelmia, eikä niihin aina voi tai edes halua tehdä muutoksia.

Toivottavasti kuitenkin hääjärjestelyt menee hyvin, eikä morsiamesta kuoriudu bridezillaa :keijo:

Kuinkahan annastindelin häät loppujen lopuksi meni? :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Emilia » To 15 Syys 2011 18:47

Aurora B. kirjoitti:Nuorisolle juhannushäät voi olla ongelma, tuskin vanhemmalle väelle. Mutta kyllä häiden järjestäjänkin pitää ymmärtää, että joillakin voi olla jo aikapäivää sitten lukkoon lyötyjä suunnitelmia, eikä niihin aina voi tai edes halua tehdä muutoksia.

Täytyy vaan laittaa kutsut maailmalle niin ajoissa, ettei ihmiset ole ehtineet vielä sopia muuta. :muahaha:

Saattaahan tuo päivä vielä muuttuakin, jos tulee vaikka joku peruutusaika kirkkoon. Se kai siinä oli tärkein, kun
halusivat juuri tuohon tiettyyn. Mahdollisesti vieraiksi ajatelluilla saattaa toki olla aiemmin sovittua menoa muinakin
viikonloppuina. Ei kai koskaan voi olettaa, että melkein sadasta kutsutusta kaikki pääsisivät tulemaan. Kutsuttavia on
tällä hetkellä 95 henkilöä, sekin saattaa muuttua vielä.

Muakin kiinnostais kuulla annastindelin häistä. :)
Emilia

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 16 Syys 2011 21:44

Kuinkahan annastindelin häät loppujen lopuksi meni? :tilt:

Loistavasti! :tilt:

Oon jo moneen otteeseen miettiny että pitäis raportoida aiheesta, mutten ole saanu aikaseks... :nolo:

Mutta siis, järjestelyt sujuivat jotakuinkin rennosti. Kaikki isommat hommat kun oli tosiaan hoidettu jo
hyvissä ajoin ennakkoon. (juhlapaikka, kirkko, vihkijänä ystävä, catering) Puvun ostin tammikuussa, tai no
isi makso. :keijo: Samalla reissulla valkattiin sulhasen vuokraliivi, ja solmio (joka tosin oli väärä sitten
varsinaisena päivänä, mutta ei se menoa haitannu, ja kun huomasin sen vasta alttarilla niin ei oikeen
voinukaan mitään :P ) Kengät tilasin brandosista. Miulla oli myös huntu, jonka saaminen lyhyeen tukkaan
oli omanlaisensa operaatio. Onneksi kampaaja oli taitava, ei kiristäny, eikä lähteny irtoamaan koko päivänä.
Laitoin ite oman meikkini, joka oli ehkä loppujen lopuksi yhtä tyhjän kanssa, kun oli niin mahdottoman
kuuma että hikoilin kaiken pois muutamassa tunnissa. :hiki: Sulhasella oli saketti, liivi mustapohjainen,
punaisilla kuvioilla (ja sen solmion piti olla samaa kangasta, mutta olikin tasaisen viininpunainen. oh well.)

Vieraita oli 120. Kutsut tehtiin itse, samaten karkkirasiat tulitikkuaskeista erilaisilla papereilla päällystäen
ja kaikki muukin paperiasia. Kutsut oli kaikki samannäkösiä, mutta rasiat oli melko uniikkeja, kun ei olis
jaksanu tehä kaikkia samanlaisina. :töktök: Kaasot värvättiin loppumetetreillä mukaan askarteluun.
Kaikki kun oltiin eri paikkakunnilla häitä edeltävään viikkoon asti, niin aiemmin ei oikeen voinu orjuuttaa :tilt:

Kirkkona oli Suomen kolmanneksi suurin puukirkko, autona 50-luvun mersu jota miun isä ajoi, juhlapaikkana
vanha seurojentalo n. 30 km päässä kirkosta. Siellä oli suuri sali, johon kaikki mahtuivat (nipin napin)
istumaan. Ruoka oli järjettömän hyvää, sama täti on tehnyt meidän perheen kaikki suuremmat juhlat
viimeiset reilu kymmenen vuotta. Yksi parhaimmista päätöksistä oli ammattimainen valokuvaaja. Kirkosta
ja juhlista on nyt hienoja, tarkkoja ja harkittuja kuvia, ei mitään serkun kummin kaiman näppäilyjä. Samaten
otetut potrettikuvat ovat älyttömän hienoja, hintansa väärtejä. Bändinä oli musiikinopettajia. :keijo: Kaks
oli omia entisiä opeja, ja kaks muuta. Soittivat todella hyvin, ja juuri niin kun toivottiin. Eka setti valsseja,
ja loppuilta rokkia :) Ja kun meidän kavereissa on noita muusikoita pilvin pimein, niin eihän ne kaikki malttaneet
olla koko iltaa musisoimatta, joten jossain vaiheessa rumpali ja basisti vaihtuivat vähäksi aikaa. :virne:

Kuuma tosiaan oli, joku 32 astetta koko päivän... Mutta syötiin ja juotiin ja tanssittiin ja laulettiin yöhön asti,
ja sitten mentiin bussilla kaupunkiin. :keijo: Appiukko oli varannu autottomien vieraiden kyyditystä varten bussin,
sen jonkun tuttavan, joka teki keikan todella edullisesti. Ja sillä mekin sitten mentiin kaupunkiin hotelliin nukkumaan. :tilt:

Kysykää jos kiinnostaa, nyt en osaa sanoa enempää. Siitä on jo niin kauankin :gay: Melkein 2 kuukautta :P
annastindeli

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 16 Syys 2011 22:07

annastindeli kirjoitti: Samalla reissulla valkattiin sulhasen vuokraliivi, ja solmio (joka tosin oli väärä sitten
varsinaisena päivänä, mutta ei se menoa haitannu, ja kun huomasin sen vasta alttarilla niin ei oikeen
voinukaan mitään :P )

Eiku tuossa vaiheessa ois pitäny heittä kunnon bridezilla-kohtaus! :keijo: Heittää kukkapuska lattialle ja
karjua sulholle päin naamaa, kun koko häät meni pilalle väärän solmion takia ja rynnätä kirkon ovesta pihalle. :keijo:

Nii ja tämän intellektuellin kommentoinnin lisäksi. Onk kuvei? :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » Ma 13 Helmi 2012 23:58

Kaverin häät tulossa :viha: . En ole löytänyt vielä yhtään positiivista asiaa niistä, vaikka olen asiaa pohtinut joka kantilta. Jättäisin osallistumatta, mutta kyse on pitkäaikaisimmasta ystävästä, tutustuttiin ala-asteen alussa ja se oli nuoruuden paras ystäväni ja edelleenkin hyvä ystävä, vaikka ei ihan niin usein nähdä ja yhteistäkään ei ole ihan niin paljon. Se on ollut vuosikausia yhdessä miehensä kanssa ja en tykkää siitä miehestä. Se on todella epäkohtelias ja mustasukkainen. Tehnyt ja sanonut pahoja asioita minusta ja kavereistani(mm. yrittänyt ajaa ylitse autolla ja näyttänyt sen jälkeen keskaria). Suurinosa sinne häihin tulijoista on kultalusikka perseessä syntyneitä snobeja, joille olen ihan pohjasakkaa. Ja en tiedä miten kestän polttarit, kun suurin osa osallistujista on just niitä rikkaita hienohelmoja. Tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, mutta en jaksa sellaisia diivoja, mitä nuo ovat. Ne ovat tottuneet siihen, että isi maksaa tai sitten rikas poikaystävä. Ne ihmiset eivät mm. ymmärrä, ettei tavallisella opiskelijalla ole laittaa yli 100 yhteen polttari-iltaan. Tällä hetkellä en edes tiedä mistä ne rahat revin niihin polttareihin tai häävaatteisiin. Työharjoittelupaikasta sain alennuksella ostettua sentään halvan häälahjan.

Ai niin ja olen koko häiden ainoa sinkku ja luuseri. Ongelma ei ole siinä, ettenkö löytäisi itselleni avecia mukaan, mutta kun ei ole edes lupaa ottaa ketään mukaan, kun olen sinkku. Joten olen siellä itsekseni niitten pariskuntien kanssa. Hip hei.

:raivo:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ti 14 Helmi 2012 10:07

Onpa harmillinen tilanne. :(
Paljonko ystävällesi merkitsee se, että sinä olet mukana polttareissa? Entä jos jäisit niistä pois ja menisit vaan sinne häihin?
Häissäkän ei tarvitse koko iltaa olla, vaan pakollisen ohjelman jälkeen voit jo lähteä pois jos et viihdy.
Kunnioitat kuitenkin läsnäolollasi ystävääsi, mikä on tärkeintä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ti 14 Helmi 2012 10:30

En kehtaa olla menemättä polttareihin, veikkaan että ystäväni loukkaantuisi(paras ystävänikin skippaa nämä polttarit, oltaisiin kunnon luopioita molemmat). Tein kompromissin ja lähen sieltä polttareista kesken illan pois. Ja häissä on vähän se ongelma, että ne järjestetään yhdessä paikassa kaukana kaikesta ja se vaatii auton ja ajokortin(joita minulla ei ole), joten en voi lähteä sieltä koska vaan. Suurin osa porukasta jää hääpaikalle yöksi, joten niiltäkään ei kyytiä heru. Hommaan kyllä sen kyydin pois jostain, mutta milloin sen saan on eri asia.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 14 Helmi 2012 23:34

Minä jättäisin väliin kokonaan, jos tilanne on tuo.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Touko 2012 21:08

Siskoni häät ovat tulossa. Mulla on tukkakriisi. :sekopää:

Olen kokeillut tänään kolmea kampausta. Eka onnistui vähän sinne päin. Toka meni ihan mäkeen. Kolmannesta tuli ihan kiva.

Eka ois helpoin, mutta en oo varma, onko mun hiukset tarpeeksi pitkät ja sopiiko se mulle.
Tokan piti olla helppo, mutta en osannut. Ihan hyvä niin, koska se on kyllä melkoisen mummomainen.
Kolmas vaatii kihartamisen, ja siihen menee mun tukkalaadulla tuntikausia. Tänään oli sykeröt päässä 6 tuntia, ja jos häät on vaikka puolilta päivin, mun pitäis herätä tekemään sykeröitä neljältä aamulla ja suurin piirtein uittaa pää hiuslakassa.

Neljännen kokeilemista vielä harkitsen. Vaikuttaa työläältä ja hermojaraastavalta jo etukäteen. :hiki:

Edit: Parasta tässä on se, että hoksasin, ettei kampausten tekeminen olekaan välttämättä niin hankalaa, kuin oon aina luullut. :O:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 04 Touko 2012 13:48

Lyyra kirjoitti:Kolmas vaatii kihartamisen, ja siihen menee mun tukkalaadulla tuntikausia. Tänään oli sykeröt päässä 6 tuntia, ja jos häät on vaikka puolilta päivin, mun pitäis herätä tekemään sykeröitä neljältä aamulla ja suurin piirtein uittaa pää hiuslakassa.

Tuo kampaus näyttää kivalta ja on varmaan suht helppo tehdä. Eikös kannattaisi laittaa sykeröt päähän yöksi, niin sitten olisi aamulla kiharat valmiina? :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Touko 2012 14:12

Mutku ei ne päässä voi nukkua. Tosin mulle kerrottiin että vihkiminen on vasta klo 15, niin ehkä sitä ehtis vaikkei turhan aikaisin heräiskään... :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 04 Touko 2012 15:17

Mä olen joskus nukkunut foliopatukat päässä. Ja meikäläisen hiusmäärällä niitä patukoita tosiaan riitti. :virne: Vähän epämukavaahan se toki oli, mutta ei tarvinnut unetonta yötä viettää kuitenkaan.
Yksi vaihtoehto tietysti on, että lainaat joltain kaverilta tai sukulaiselta kiharrinta. Pesemättä hiuksia ainakin vuorokauden ja kunnolla muotovaahtoa ennen kiharrusta niin eiköhän ala kiharat pysyä. :D
lumikukka

ViestiKirjoittaja annastindeli » Pe 04 Touko 2012 20:48

Onko siulla fööniä? Se luonnollisesti nopeuttaa kuivumista ja muutenkin kai kestävät paremmin kun kuumentaa. Ja jos käytät muotoilutuotteita niin auttaa niitäkin.
annastindeli

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 20 Elo 2012 16:17

Mä olin lauantaina aivan ihanissa häissä! :sydän: Rakas serkkuni ja rakas, nykyinen serkun vaimo menivät naimisiin. Ruoka oli hyvää, juoma oli hyvää, tunnelma oli rento, bändi soitti hyvin ja pitkään... En voisi parempia häitä kuvitellakaan. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 22 Elo 2012 07:56

Hääbuumia havaittavissa tänä kesänä. Mä oon ollut tänä kesänä neljissä häissä, joiden lisäksi
vielä yhdet häiden jatkot edessä ja yksi kaveripariskunta karkasi Vegasissa naimisiin.

Kivoja juhlia kaikki tyynni mutta on tuollainen häissä ravaaminen aika raskasta, varsinkin
kun parit juhlat oli kaukana kotoa. Häät silti yleisesti mukavia. Hyvää ruokaa ja hyväntuulisia
ihmisiä, musiikkia ja tanssia ja onnellisuutta. :hymyhali:
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 22 Elo 2012 21:05

Eli toisten häissä VOI sittenkin olla hauskaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 22 Elo 2012 21:22

Pascal Lemoix kirjoitti:Eli toisten häissä VOI sittenkin olla hauskaa.

Voi toki ja useimmiten onkin (kunhan alkupönötyksistä päästään vauhtiin). :) Lähipiirissä oli hääbuumi joitakin vuosia sitten, parhaimmillaan/pahimmillaan oli kolmet häät kuuden viikon sisään. Rupesi jo suoraan sanottuna kyllästyttämään, varsinkin kun kaikissa häissä on aina se sama kaava. Tuon buumin jälkeen on ollut häitä noin kerta pariin vuoteen, mikä on ihan jees määrä.

Häät on kyllä vieraallekin aikamoinen urakka. Käytännössä katsoen menee koko päivä aamusta myöhään yöhön ja siihen vielä sisältyy monesti paljon paikasta toiseen siirtymistä. Lisäksi odottelua, odottelua, pönötystä, odottelua, typeriä hääleikkejä, lisää odottelua, ja vihdoin ja viimein kakkua, boolia ja bändi. Mieluusti sitä jättäisi muut löpinät ja pönötykset väliin ja aloittaisi juhlat suoraan siitä bileosuudesta. ;)

Jos itse joskus menen naimisiin, homma menee näin: kahdestaan maistraattiin ja myöhemmin pileet kavereille. :virne:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 27 Joulu 2012 01:26

No niin, nyt tässä pitäisi sitten järkätä vihdoinkin niitä omia häitä. Johan tässä on 8 vuotta yhdessäoloa, ja yksi lapsikin tehty. :o: Kamalasti mietittävää, vaikka ei mitkään isot häät edes meinaa olla. Ajattelin teemaksi violettia ja punaista, onks ihan tyhmää? :o: Kun minun lempiväri on violetti, ja löysin ihanan hääpuvun missä on punaista. En tosin ole ostanut sitä vielä.
Eowyn

ViestiKirjoittaja skray » To 27 Joulu 2012 19:15

Eihän liila ja punainen ole ollenkaan tyhmää, jos ne vaan osaa järkevästi yhdistää.
Mutta eihän se, että puvussa on punaista, tarkoita, että koko häiden värinä pitää olla punainen. Vai tarkottaako? :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö