Lontoon olympialaiset 2012

Lontoon olympialaiset 2012

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 24 Heinä 2012 20:30

Kohtahan nekin alkavat. Suomen lippua avajaisissa kantaa Hanna-Maria Seppälä

Kuva

:pomppu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Lontoon olympialaiset 2012

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 24 Heinä 2012 22:00

En tiedä, mitä ajatella tulevista Olympialaisista.

Hieman mua kauhistuttaa, että tuleeko sitä istuttua neljä viikkoa television ääressä, etenkin kun kisat tulee nyt Euroopan aikavyöhykkeellä. Että mitä jos kisoista tuleekin pakkopullaa. Täytyisi jotenkin priorisoida ja suunnitella, kai. Tai sitten vaan katsella kisoja täysin suunnittelematta, silloin kun tuntuu siltä. Tuossa tapauksessa saattaisi menettää tosin jotain hyvin olennaista, kuten suomalaisen melojan suoritus. Ja kesäkin vielä sotkee kisoja, sen kun pitäisi vihdoinkin tulla ensi viikolla. Hulluahan sitä olisi sisällä istua ja möllöttää.

On vaikeeta, on.

Mutta toisaalta rakastan suurtapahtumia ja suuren hetken tunnelmaa. Edelliset Olympialaiset olivat minulle uusi lehti maailmanhistoriassa, Kiinan valtakauden alkupaukku.

Kisojen tärkeyttä korostaa niiden pitopaikka, ihana Lontoo. Olen ollut Lontossa kahdesti viimeisen puolen vuoden aikana ja vasta nyt ihastuin kaupunkiin. Lontoo on yksi harvoja paikkoja maailmassa, missä voi tuntea olevansa maailman keskipisteessä. Kuin koko maailma tulisi yhdeksi Lontoossa.

Ja olisi siellä Olympia-huumaakin jo maaliskuussa. London 2012, here I come, huusi tietä takaani juossut lenkkeilijä.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 25 Heinä 2012 00:07

Ei ne kisat sentään kestä kuin reilun kaksi viikkoa. Melkein kolme, jos lasketaan huomenna (tänään) alkavat jalkapallot mukaan. Mutta itselläni tasan loman loppuun, joten mulla sama ongelma. Tuntuisi tyhmältä istua pelkästään TV:n eessä koko loppu loma, mutta sekin tuntuu tyhmältä, jos joku olympiavoitto tai -mitali on jotain, mikä tapahtui muille ihmisille (esim. Arsi Harjun kulta 2000).

Suorituspaikat ovat tosiaan legendaariset, kun tennis mätkitään itse Wimbledonilla ja futiksessa käytetään Wembleytä, Old Traffordia ja sen sellaisia.

Peking meni itseltä aika ohi, kun olin töissä. Nyt voisi ottaa vahinkoa takaisin. Ainakin digiboksia tulen käyttämään paljon, nyt kun mulla näkyy jopa Eurosport.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 25 Heinä 2012 02:27

Näin katsot Lontoon olympialaisia netissä.

Ei siis ole pakko olla pelkästään YLEn armoilla, jos haluaisikin jossain vaiheessa katsoa esim. miesten koripalloa mieluummin kuin pyöräilyä ym.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Pe 27 Heinä 2012 20:17

Kisojen alla olen lukenut/kuunnellut muutaman mielenkiintoisen urheilijahaastattelun.

HS:ssa Lindfrorsin purjehtijaveljekset kertoivat elämästään pakussa. Pojat huristelevat pakulla pitkin Euroopan kisapaikkoja. Paku on heille myös hotelli, varaa kun ei ole parempaan. Toinen nukkuu ohjaamossa ja toinen takakontissa.

Satu Mäkelä-Nummela taas muisteli radiossa Olympia-kultaansa. Yleisen käsityksen mukaan voiton vie se, joka eniten voittoa tahtoo. SMN kertoi, ettei osannut edes haaveilla kullasta. Finaalipaikka oli hänen tavoitteensa ja fiinaaliin päästyään hän ampui ilman tavoitetta. Omaa suoristustaan hän muisteli rauhalliseksi, jännittänyt ei.

Hesarissa oli yks päivä esitelty Suomen koko joukkue. Oskari Torrosta oli ruma kuvaus: Mahtaako itsekään uskoa enää mahdollisuuksiinsa.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 28 Heinä 2012 17:56

Näitä tulee seurattua lähinnä siksi, ettei muutakaan tekemistä nyt ole. Avajaiset olivat hienot, mutta ovatko aiemmin isäntämaan kansallinen historia ja kansalliset symbolit olleet näin vahvasti esillä? Tähänastista lajeista judo on jännä laji seurata, parempi kuin paini.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Heinä 2012 22:06

Kai nyt joka kisoissa on jotenkin käyty läpi isäntämaan historiaa yms. kansallista asiaa? Niin ainakin mä muistaisin. :riips:
Yks työkaveri oli huomaavinaan, että siitä musiikkipläjäyksestä oli kokonaan jääny pois Spice Girlsit ja ehkä jopa Oasis. Luulisi, että ne olisi olleet mukana, kun ovat kuitenkin aika kuuluisia muuallakin maailmassa. Muuten oli kyllä hienot avajaiset siltä osin mitä näin. Katsoin ohjelmaa siihen asti, että maat alkoivat tulla kentälle lippuineen. Ajattelin valvoa siihen, että Suomen joukkue on tullut. Olin hereillä vielä E:llä alkavien maiden kohdalla, mutta sitten olin nukahtanut. Heräsin, kun menossa oli G. :töktök: Mielessä laskin abcdefg.. :läps: ja menin nukkumaan. Aamulla piti kuitenkin töihin. Äiti just täydensi vähän olympiatulen sytytyksestä jne. ja kuulosti siltä, että on ollut hieno spektaakkeli.

Huomenna vois olla aikaa katsoa vähän enemmänkin kisoja, ihan sama mitä lajia oikeestaan, kun kaikkea on ihan hauska seurata.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Heinä 2012 22:12

skray kirjoitti:Yks työkaveri oli huomaavinaan, että siitä musiikkipläjäyksestä oli kokonaan jääny pois Spice Girlsit

Jäänyt pois? Todennäköisesti ne oli jätetty ihan tarkoituksella pois. Mää en kyllä ymmärrä, miksi siellä olisi Spice Girlsiä edes pitänyt olla. Twitterissäkin sen perään huudeltiin. En tajua. Se, että joku on suosittua ympäri maailmaa, ei tarkoita, että se olisi laadukasta.
Oasista kuulemma kuultiin, ainakin mikäli Spotifyn soittolistoihin on uskominen. Itsekin missasin kyllä sen.

Jousiammunnan miesten joukkuekilpailun finaali oli huikean jännittävä (vaikken alusta asti nähnytkään). Ratkaisu jäi Italian vihoviimeiselle nuolelle, ja siinä kohtaa mikään kymppiä vähempi ei olisi riittänyt. Ysi olisi johtanut tasapeliin, kasilla olisi hävitty. Italian viimeinen ampuja jännitti jousensa, mutristi suunsa, tähtäsi ja ampui. Nuoli osui noin 3 mm kymppiringin sisään ja ainakin täällä kotikatsomossa riemu repesi. Voiko pienemmälle marginaalille mennä?

Urheilu on joskus todella jännittävää seurattavaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 29 Heinä 2012 00:28

Mä tykkäsin avajaisista. Rowan Atkinson oli aika huippu :D Musakohdissa meni välillä kylmät väreet väreet. Kuningatarvideosta tuli mileen Euroviisujen postikortit. Urheilijoiden marssi oli toki aika pitkä.

Oli tylsä lukea ihmisten kommentteja, joissa olympiatuli oli väärin sytytetty ja kaikki muutenkin tehty väärin. Miksei ihmiset vaan ota vastaan, mitä tulee?
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Heinä 2012 10:16

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:Yks työkaveri oli huomaavinaan, että siitä musiikkipläjäyksestä oli kokonaan jääny pois Spice Girlsit

Jäänyt pois? Todennäköisesti ne oli jätetty ihan tarkoituksella pois. Mää en kyllä ymmärrä, miksi siellä olisi Spice Girlsiä edes pitänyt olla. Twitterissäkin sen perään huudeltiin. En tajua. Se, että joku on suosittua ympäri maailmaa, ei tarkoita, että se olisi laadukasta.
Oasista kuulemma kuultiin, ainakin mikäli Spotifyn soittolistoihin on uskominen. Itsekin missasin kyllä sen.

No vaikka se ei oliskaan yhtä laadukasta kuin muut, niin onhan se silti sellainen bändi, joka on tuonut Britanniaa vielä lisää tunnetuksi ja tuonut aikoinaan maahan turisteja ja rahaa ihan samalla tavalla kuin esim. tuo Oasis. Joitain ihan hyviä kappaleitakin heillä on, osa valtavia hittejä, joista joku olisi ihan varmasti kelvannut esittelemään maan musiikillista historiaa ja menestystä, mikä oli kai koko ohjelmaosion tarkoitus. :sori: Lisäks mun omasta mielestä siellä oli paljon huonompiakin musiikkipätkiä, joista en tykännyt yhtään. Mutta tosin se, että mä en henk.koht. tykkää, ei tarkota sitä, etteikö ne olis ollu laadukasta tuotantoa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 29 Heinä 2012 11:55

Niin makuja on toki monenlaisia, mutta mulle jäi sellainen mielikuva, että siihen oli valittu kappaleita musiikillisten meriittien perusteella, ei niinkään ulkomusiikillisen hypen (jota Spice Girlsiin liittyvä hype aikoinaan oli). Mun mielestä tuo oli oikein kattava setti, enkä jäänyt kaipaamaan oikeastaan mitään. Twitterissä huudeltiin myös Iron Maidenin ja Motörheadin perään, joita en itse olisi siihen laittanut. Black Sabbathiakaan ei kuultu, vaikka ihan hyvin se siellä olisi voinut olla. Prodigyltäkin olisin valinnut ihan muita kappaleita.

Täällä on ainakin joku lista kuulluista kappaleista. Jossain vaiheessa näin mielestäni pidemmänkin listan, jossa vilahti se Oasiskin.

Jos sitä tänään katsoisi naisten voimistelua ja jousiammuntaa. :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 29 Heinä 2012 13:53

Yle ei näytä juuri mitään miekkailuja. :norsu: Onneks EBUn feedistä näkee. Eilen katsottiin Pomppiksen kanssa naisten floretin pronssiottelu ja finaali. Oli jänniä matseja molemmat! Pomppiskin oli ihan fiiliksissä, kun pronssiottelusasa sekuntia ennen vikan erän päättymistä italialainen tasoitti pisteet ja extra-ajalla voitti korealaisen. :D

Jousiammuntaa olisi ollut kanssa kiva nähdä, mutta oon missannut. Jotenkin tuntuu tosi hankalalta aikatauluttaa katsomista, kun on niin paljon vaihtoehtoja ja ainakin YLEn ja EBUn aikataulut tuntuivat vielä eilen hieman eroavan toisistaan. Äsken sekä YLEltä että Eurosportilta tuli uintia. :p Noh, katson satunnaisesti paitsi noi miekkaiut ja keihäänheiton koitan kyllä nähdä mahdollisimman kattavasti.

Avajaiset oli hienot! :) Liikutuin Muhammad Alista. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 29 Heinä 2012 22:13

Mun mielestä avajaisohjelma oli huono. Kertaakaan sen aikana ei tullut vau-efektiä. Musiikkipotpuri oli tylsästi toteutettu, pelkkiä hötkyileviä laulajia, ja se kehystarina "tyttö-hukkaa-puhelimensa" oli taiteellisesti samalla tasolla kuin Helsingin Yleisurheilun MM 2006 -kisojen aikakapseli.

Kiinalaiset osasivat paljon paremmin.

Minusta Spice Girlsin uupuminen oli outo, kun potpuriin oli saatu mukaan Suganbabes vai oliko se Girls Aloud.

Olen muuten jo päättänyt kisojen komeimman urhelijan, James Magnussen (AUS):

Kuva

Armenialaissyntyinen venäläisjudoka Arsen Galstyan kuumottaa kanssa:

Kuva
Tr*ina

ViestiKirjoittaja shaana » To 02 Elo 2012 05:03

Ohi menee valitettavasti kyllä nämä, ei ehdi ihmeemmin telsua katella.
Avajaiset katselin, oli melko mahtipontista. Nauratti se Bond-pätkä ja Ellun nakkaaminen kopterista. :virne:

Oon jotain katsonut, mm. tänään telinevoimistelua. Yleisesti ottaen yleisurheilu, voimistelu ja muut
minusta selkeästi urheilulliset yksilölajit kiinnostavat. Suomalaisten edesottamukset ovat sivuseikka.

Uusi suosikkiurheilija on saksan Marceli :hullu:
Kuva
Joo, ei tää oo silmäniloa-ketju, kuva liittyy aiheeseen!
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 04 Elo 2012 11:52

Katsottiin eilen illalla naisten 10 000metrin ratajuoksun finaali.
Veikattiin Keniaa ja Etiopiaa palkintopaikoille :keijo:
Siellähän juoksi Kidane ja Dibaba (kuulin ne kokoajan Kibaneksi ja Kib :( abaksi :virne: ). En ole hirveästi tämmöisiä kisoja katsellut, joten oli ihan mielenkiintoista.

Etiopian Dibaba sen kisan vei tosi hurjalla vedolla. Viimeiselle kierokselle lähtiessä Dibaba otti ja lähti loppukirittämään kaulaa toisiin. Mulla ainakin kylmät väreet nousi kun katsoi sitä pinkomista muita edellä. Yhteen kohtaan näytti että Dibaban ero seuraavaan oli yli 50metriä :o:

Yleisurheilu on ehkä helpointa seurattavaa, kun jotain pohjatietoa on jo. Jostain painonnostosta ei ihan niinkään. Toki eilisen miesten trampoliinin finaali oli hauskaa katsottavaa, kun ei ollut mitään hajua säännöistä. :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wiggin » Su 05 Elo 2012 11:43

Näiden "uusien" lajien kanssa on aina sellainen WTF fiilis :friikki: Niinkuin just tämä hemmetin trampoliinilla pomppiminen. Olympialaji? TÄh!??+++111

Sitten selvisikin että täähän on ollut mukana jo vuodesta 2000 :virne:. Vissiin näitä lajeja on semmoinen määrä että omalla katselumäärillä ei ehdi kaikkea noteerata..

MÖLKKY OLYMPIALAJIKSI P&%RKELE ja rennosti Kuva:een! :keijo:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Shay » Su 05 Elo 2012 14:37

Wiggin kirjoitti:Näiden "uusien" lajien kanssa on aina sellainen WTF fiilis :friikki: Niinkuin just tämä hemmetin trampoliinilla pomppiminen. Olympialaji? TÄh!??+++111

Määki katoin tuota vähän kieroon. :virne:

Muuten en oo olympialaisia seurannut, mutta näyttää siltä, että koko tapahtuma tulee paisumaan vähän liian suureksi jossain
vaiheessa, kun kaiken maaliman trampoliinilla hyppelyt otetaan olympialajeiksi. :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 05 Elo 2012 16:32

Mää olin trampoliinivoimistelusta aivan täpinöissäni, mutta näitä tuhannen maahockeyitä ja käsipalloja ja beach volleyitä en oikein ymmärrä. Makunsa kai kullakin. Suunnistus kyllä mun mielestä kuuluisi vielä mukaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 06 Elo 2012 15:23

Huippu-urheilu on älytöntä.

Keskisalolta meni nilkka ja samalla vuoden, pari työ - taas. Sitten urheilujohtajat vielä ihmettelevät, että miksi ei huippu-urheiluun saada houkuteltua nuoria tai miksi lupaukset lopettavat liian ajoissa (kuten tämä näyttelijä-kirjailjija-ex-juoksija). Ei kai kukaan järjissään oleva tänä päivänä halua tuhlata elämäänsä turhaan kunnianhimoon!

Niclas Sandellsin juoksu oli outo. Miksi se juoksi kärjessä? Muistaakseni kukaan kärjessä alkumatkan juossut ei ole koskaan k'ärjessä maaliiin tullut.

No, onneksi suomalaisilla kommentaattoreilla on ollut iloittavaa tanskalaisten menestyksestä. Olisi kiva joskus kuunnella tanskalaista urheilulähetystä. Ollaanko siellä yhtä täpinöissä suomalaisten menestyksestä (jos sitä tulee)?

Kisastudio on tänä vuonna vähän erilainen. Kovasti jutustelevat juontajat keskenään. Jutustelu, se on päivän sana. Kun vielä jutustelisivat hauskasti. Onneksi Kristiina on yhtä ihana kuin aina!

Mitäs vielä? Joka vuosi jaksan ihmetellä sitä laiskuutta, millä urheiluselostajat suhtautuvat vieraiskielisiin nimiin. Onko ylivoimaisen vaikeaa opetella esim. ranskan, kreikan tai portugalin ääntäminen?

Toisaalta ei englantikaan aina suju. Maikkarin uutisissa naispuolinen juontaja kertoi venäläisestä punk-bändistä nimeltään Pasi raiot.

Mun suosikkilaji on tähän mennessä ollut avauspäivän 250 kilometrin maantiepyöräily. Välillä kävin torkuilla ja sitten jatkoin taas kuuden tunnin kisan katselua.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Elo 2012 15:52

Tr*ina kirjoitti:Huippu-urheilu on älytöntä.

:femmat:

Lisäisin tuohon ihmettelyyn nuorista vielä sen, miten media kohtelee meidän urheilijoita. Epäonnistumisista revitään otsikoita ja spekulaatioita vielä viikkoja tapahtuneiden jälkeen, kun voittoa hehkutetaan kaksi päivää. Ei paljoa motivoi! Sen lisäksi nämä urpoimmat miltä nyt tuntuu-haastattelut :jaaha:

Mä en jaksa uskoa suomen mitaleihin. Yleisurheilussakin on pitkään tuntunut olevan muualla kovempi taso.

Mä olen ihmetellyt samaa kuin Tr*Ina näissä nimissä. Tosi pahasti on muutamat venäläiset nimet karahtaneet korvaan. IsinPAJEva. Niinkö mikä? :salaliitto:
Muutenkin selostajien tönkköys nimissä on ihan kamalaa. Miksei niitä nimiä harjoitella etukäteen vaikka jonkun opettajan johdolla. Hirveää ylimielisyyttä moinen. Kai nyt joku jenkkien Hoffa on helppo ääntää, mutta kaikki muuten menee ihan reisille
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 06 Elo 2012 18:56

Ai vierasperäisten nimien ääntäminenkö se ongelma on? Mulla särähtää korvaan paljon pahemmin naisurheilijoiden tytöttely.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Elo 2012 12:03

No, en mä tiedä onko joidenkin alle 18-vuotiaiden urheilijoiden kutsuminen tytöiksi paha asia. Koska niitäkin on. Samoin kuin nämä vastaavat miehet on vielä poikia. Sitä ei kai taideta sanoa ääneen.

Silti mua häiritsee enemmän se, että selostamossa istuu kaksi kaveria joilla on molemmilla erilainen tapa ääntää jonkun nimi.
Eilisessä naisten kolmentonnin estefinaalissa Zaripova oli välillä ZaRIIpova ja ZariPOOva. :sori:
Miksei he käyneet ennen lähetystä keskustelua miten nimi äännetään oikein?
Ärsyttävää!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 07 Elo 2012 18:45

Kibaya kirjoitti:No, en mä tiedä onko joidenkin alle 18-vuotiaiden urheilijoiden kutsuminen tytöiksi paha asia. Koska niitäkin on. Samoin kuin nämä vastaavat miehet on vielä poikia. Sitä ei kai taideta sanoa ääneen.

No ei, mutta jos urheilijat on jo lähempänä 30:a tai peräti 40:ää, kuin 20:a, niin kyllä siinä vaiheessa voi sanoa ihan rehellisesti vaikka että naisurheilija. Kyllä miehetkin on miehiä eikä poikia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 07 Elo 2012 21:21

Kenelläkään ei ole itse kilpailutapahtumista mitään sanottavaa? Tietysti marina suomalaisista selostajista on aina kivaa, mutta ei kai sen pitäisi kuitenkaan olla pääasia. Onko sillä todella mitään merkitystä, miten ne nimet äännetään? Mauri Myllymäki oli sellainen, joka meni aina urheilijalta itseltään kysymään, kuinka hänen nimensä lausutaan ja se sitten välillä hirveää kuunneltavaa olikin, kun ei se lausuntatyyli vaan sopinut suomalaisen suuhun.

Tuuli toi tänään ekan mitalin suomalaisten pussiin! Ei jääty nollakerhoon. Onnea Tuuli! Purjehduksesta saattaa tulla vielä lisääkin mitaleita, jos hyvin käy.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 08 Elo 2012 00:43

YLEn jutustelustudio ei ole toiminut mielestäni yhtään. Tai silloin toimii, kun siinä on vain yksi paikalla. Muuten menee nauramiseksi. Tai sitten näitä, että toinen on kuvassa ja toinen huutelee kuvan ulkopuolelta. Kisojen urheilullinen anti on jotenkin jäänyt sivuseikaksi, kun toimittajat ihastelevat toisiaan.

Niki Juuselakin on löytänyt kisoista jo monta hienoa miestä ja hienoa kilpailua. No, hienoja kilpailujahan ne on kaikki. Varsinkin yleisurheilussa. Hienoushan tulee ihan katsojan kiinnostuksesta.

Tuo "hienon miehen" (tai hienon urheilijan, jos nainen) määritelmä onkin sitten mystisempi. Kaikesta päätellen se on useampiin kisoihin osallistunut, jotenkin jostakin tuttu henkilö. Esimerkiksi valkovenäläiset harvoin koetaan hienoiksi urheilijoiksi. Tai kiinalaiset. Epäilyttävää sakkia ovat, missä lie piileskelleet taas koko kauden. Kun taas Kristian Pars, vieraillut monta kertaa Suomessakin, kyllä hänelle soisi, on niin hieno mies, että ihan kylmät väreet menevät täällä studiossakin ja voi että täällä studiossakin pääsi itku, kun itkevää Nikiä tuolta itkuntäyteisestä selostamosta kuunteli.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Seuraava

Paluu Urheilu