Personal Trainerit - eli kuinka keijoja rääkätään

Personal Trainerit - eli kuinka keijoja rääkätään

ViestiKirjoittaja Nugat » To 03 Tammi 2013 19:19

Vuosi alkakoon kroppatalkoilla. :tilt:

En ole ikinä käynyt salilla, en tiedä kuntolaitteista mitään ja muutenkin on liikunta hakusessa. Syksyn työ oli sellaista, että tein pitkää päivää paikoillani, lihakset katosivat, kaikki roikkuvat ja kilojakin kertyi. Aikoihin en ole aivan näin huonossa kunnossa ollut, joten apu oli oikeasti tarpeen, että tästä selvittäisiin. Vuosi sitten kehitin itselleni työn kautta vatsalihakset ja habaa ja niiden kadottua tuli kaipaus. :hullu: :keijo: Että olihan se kivempaa kun oli jotan mitä näyttää. :virne:

No soitin heti vuoden alussa parhaaksi katsomakseni kuntoklubiin jossa pyydettiin käymään juttelemassa ja tutustumassa. Siellä sitten mulle esiteltiin koko pulju, missä on mitäkin ja mitä tämä kuntoklubi tarjoaa. Olin jo ajatellut, että kyllä tässä PT:tä tarvitaan, enhän osaa tehdä siellä mitään enkä tiedä miten mun edes kannattaisi alkaa kehoa muokkaamaan. :sori: Halusin apua myös sellaiseen asiaan, että tiedän kuinka motivaatio aina katoaa jossain vaiheessa ja kaikki menee plörinäksi. Tähän mulle piirrettiin motivaatio-taulukko, joka havainnoitsi parin kuukauden sykliä kyllästymisen ja innostumisen välillä. Tämä oli aika helpottavaa kuulla, että ihmisen pää vain menee näin enkä ole ainoa jolta motivaatio tuppaa katoamaan. :tilt: Niihin aikoihin vain tulee keksiä selviytymiskeinota, ehkä käydä vain kerran viikossa salilla kunhan vain ei lopeta kokonaan. Kun näin jatketaan aina yli uuden kuopan niin vuoden päästähän sitä voi olla vaikka missä!

Sovittiin PT:n kanssa sitten tapaamisaika (ja hoidettiin raha-asiat pois alta :keijo:) ja lähdettiin kokoamaan mulle sopivaa pakettia. Ensimmäisellä kerralla lähinnä juteltiin ja karkoitettiin tilannetta ja käytiin muutama laite lävitse. Kävi selväksi, että yläselkäni on aivan jumissa ja korsetti on löysällä, minkä jo tiesinkin ja juuri tästä syystä alaselkäni onkin törkeän kipeä. Että työtä on tässä nyt sitten! Tutkailtiin ruokavalio mikä oli ok, proteineihin tulee ainoastaan kiinnittää huomiota. Painonpudotus suljettiin pois tavotteista, keskitytään vain tuohon keskikroppaan ja kunnon kohotukseen. Parin kuukauden päästä katsotaan tilanne taas uudelleen kun tavoitteisiin olla kuulemma jo päästy. :keijo: Näitä tapaamisia meillä on vielä 6 kertaa ja tarkoituksena on käydä salilla kaksi kertaa viikossa.

Sali ja sen tyypit vaikuttivat tosi mukavilta. Ja onhan se kiva saada rahoille vastinetta ainakin mukavien ihmisten myötä. :pepsodent: Jatko näyttää miten Nugatin käy, toivottavasti työt eivät tule sotkemaan kuvioita.

Haastan muitakin keijoja mukaan ohjattuun kunnon kohottamiseen. :juoni:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

Re: Personal Trainerit - eli kuinka keijoja rääkätään

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 03 Tammi 2013 19:28

Onko fysioterapeutti vähän niinkuin PT? :keijo:

Meidän ekat treffit on vasta parin viikon päästä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » To 03 Tammi 2013 20:29

Kibaya kirjoitti:Onko fysioterapeutti vähän niinkuin PT? :keijo:

Ainakin se on ohjaava henkilö. :keijo: Pistetään samaan läjään. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 03 Tammi 2013 21:06

Itselläni on työpaikalla käytettävissä ilmainen sali, ja olen sitä marraskuusta lähtien hyödyntänyt. Aiemmin en ole käynyt salilla, mutta toistaiseksi olen ilman Personal Traineria mennyt lähinnä netistä löytyneillä ohjeilla. Vaikka Pakkotoisto-sivusto onkin varsinaisten bodarien paikka, niin sieltä löytyy foorumin aloittelijoiden osastosta ohjeita perusjuttujen tekemiseen kuntosalilla. Varmasti tehokkaampaa olisi, jos olisi oma ohjaaja ja räätälöity henkilökohtainen ohjelma...
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 03 Tammi 2013 21:20

Nugat kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Onko fysioterapeutti vähän niinkuin PT? :keijo:

Ainakin se on ohjaava henkilö. :keijo: Pistetään samaan läjään. :tilt:

Välillä se liikuttaa myös raajoja täysin mun puolesta. Laittaa niitä asentoihin, joihin en itse saa.
Se sanoo sitä venyttämiseksi, mutta en ole ihan aina varma onko se sitä :salaliitto:
:keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 04 Tammi 2013 15:24

Kyllä olen havainnut PT:n erittäin suureksi avuksi. Itse tekee salilla helposti vähän fuskaten ja siten, ettei laita itseään niin loppuun kuin olisi hyvä. Avoimien painojen kanssa on myös jo turvallisuusasia, että siinä on joku varmistamassa ja sanomassa, koska lopetetaan, kun alkaa heilua liikaa tai asento hajoaa.

Mulla on nyt toinen treenaaja menossa, koska ensimmäinen loukkasi itsensä ja on ollut saikulla. Molemmat ovat olleet hyviä tyyppejä ja vaikka aika äärirajoille mennään urheilussa, niin silti tapahtuma säilyy hyvähenkisenä eikä mitään natsipakottamista tapahdu.

Ja kyllä se treenaaminen itsellä vaan lösähtää, jos ei ole sovittua aikataulua ja säännöllisiä ihmiskontakteja salin puolella. Esimerkiksi yksi pyöräilyvetäjä on mun mielestä tosi kiva ja sinne tunnille on ilo mennä jo sen takia.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » To 10 Tammi 2013 14:37

Mitens te olette pitäneet huolta proteiinin saannista?

Mä joudun joka aterialle piilottamaan jotain protskua, että saisin sitä tarpeeksi. Esim. aamupuuroon raejuustoa tai kanamunan valkuaisen. Vaik enhän mä jaksa edes syödä niin paljon kun mun pitäis ja niin usein. :friikki:

Salitreenin ja jumpan jälkeen oon kiskaissut jonkun proteiinipatukan palautukseksi, mutta ne ei ilmeisesti sovi mulle. Tai kyllähän ne vatsalihakset kehittyy, kun pusertaa vessassa päivät pitkät niitä ulos... :keijo: :friikki: Valiolla on jokin proteiinijuoma, kaakaota :keijo: ja se on tuntunut helpolta. Muista juomista tai jauheista en sitten mitään tiedäkkään. Onko näistä keinotekoisista patukoista tai juomista edes iloa? Mitä luulette?
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 14:52

Nugat kirjoitti:Mitens te olette pitäneet huolta proteiinin saannista?

Mä joudun joka aterialle piilottamaan jotain protskua, että saisin sitä tarpeeksi. Esim. aamupuuroon raejuustoa tai kanamunan valkuaisen. Vaik enhän mä jaksa edes syödä niin paljon kun mun pitäis ja niin usein. :friikki:

Salitreenin ja jumpan jälkeen oon kiskaissut jonkun proteiinipatukan palautukseksi, mutta ne ei ilmeisesti sovi mulle. Tai kyllähän ne vatsalihakset kehittyy, kun pusertaa vessassa päivät pitkät niitä ulos... :keijo: :friikki: Valiolla on jokin proteiinijuoma, kaakaota :keijo: ja se on tuntunut helpolta. Muista juomista tai jauheista en sitten mitään tiedäkkään. Onko näistä keinotekoisista patukoista tai juomista edes iloa? Mitä luulette?

Raejuusto tai munanvalkuainen aamupuurossa kuulostaa aika iljettävältä. :friikki:
Ootko kokeillut esim. vehnänalkiota? Siinä on paljon protskua. Ja jos vaihdat vaikka peruspuurot tattariin. Tattarissa on myös hyvin protskua. En kyllä tiedä, riittääkö moiset bodaamiseen. :P

Osta kans pähkinöitä naposteltaviksi. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » To 10 Tammi 2013 15:14

Lyyra kirjoitti:

Raejuusto tai munanvalkuainen aamupuurossa kuulostaa aika iljettävältä. :friikki:
Ootko kokeillut esim. vehnänalkiota? Siinä on paljon protskua. Ja jos vaihdat vaikka peruspuurot tattariin. Tattarissa on myös hyvin protskua. En kyllä tiedä, riittääkö moiset bodaamiseen. :P

Osta kans pähkinöitä naposteltaviksi. :tilt:

Mut yllättäen ei ole iljettävää. :lanppu: Kun se valkuainen katoaa sinne puuroon kun sitä sekoittaa, ehkä koostumus on hivenen tiiviimpi kuin ilman valkuaista. :tilt:

Mä en hirveesti voi syödä vehnää (joten en kait alkioitakaan?) ja mitä tässä nyt olen tutkinut, niin nuo puuroviritelmät ei riitä yksinään. :sori:

Pähkinät on ihania mut missä välissä mä niitä syön kun oon koko ajan täynnä. :virne: Tai sit mä vaan teen tästä kamalan vaikeaa. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 15:30

Nugat kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Mut yllättäen ei ole iljettävää. :lanppu: Kun se valkuainen katoaa sinne puuroon kun sitä sekoittaa, ehkä koostumus on hivenen tiiviimpi kuin ilman valkuaista. :tilt:

No miten sen raejuuston saa eliminoitua? Se mua näistä kahdesta enemmän iljetti. :P

Osta pähkinöitä. :kyllä:

Mää oon esim. koululounailla hyödyntänyt tarjotut pähkinät ja siemenet avosylin, kun laitosruoka on mitä on.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » To 10 Tammi 2013 15:36

Lyyra kirjoitti:No miten sen raejuuston saa eliminoitua? Se mua näistä kahdesta enemmän iljetti. :P

Osta pähkinöitä.

Mää oon esim. koululounailla hyödyntänyt tarjotut pähkinät ja siemenet avosylin, kun laitosruoka on mitä on.

Kyllä se sinne puuroon katoaa, kunhan ei laita liikaa. :keijo: Jotenkin siihen tottuu.

Se on kyllä kiva, kun lounasmestoissa on niitä pähkinöitä ja siemeniä tarjolla. Mäkin niitä kauhon jos sellaisessa paikassa olen.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 10 Tammi 2013 19:39

Oletko kokeillut Valio ProFeel -tuoteperhettä. Kesällä söin mansikka- ja vaniljarahkoja (ja annoin loput kissalle, joka latki erittäin innoissaan sitä :virne: ). Onhan ne sellaisia, että lusikka seisoo melkein pystyssä siinä tuotteessa, mutta kyllä ne alas saa.

Raejuuston kanssa menee aika hyvin mulla. Olen jo siirtynyt isompiin rasioihin, jotka menevät joskus kerralla ja joskus kahdella.

--

Mun keskivartalo on vahvistunut merkittävästi lyhyessä ajassa. :pomppu:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » To 10 Tammi 2013 20:15

Pascal Lemoix kirjoitti:Oletko kokeillut Valio ProFeel -tuoteperhettä. Kesällä söin mansikka- ja vaniljarahkoja (ja annoin loput kissalle, joka latki erittäin innoissaan sitä :virne: ). Onhan ne sellaisia, että lusikka seisoo melkein pystyssä siinä tuotteessa, mutta kyllä ne alas saa.

Raejuuston kanssa menee aika hyvin mulla. Olen jo siirtynyt isompiin rasioihin, jotka menevät joskus kerralla ja joskus kahdella.

--

Mun keskivartalo on vahvistunut merkittävästi lyhyessä ajassa. :pomppu:

Kuinka kauan Pascal on nyt treenaillut? :D

Sitä Valion ProFeel kaakaota olen juonut ja se on tuntunut kivalta. :tilt: Rahka vois olla jees, mutta maha ei kestä että sitä söisi usein. :p
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 20:23

Skyr! :lanppu:

Sitä islantilaista rahkajuttua. :lanppu:
Ei oo niin hapanta kuin rahka, mutta ne maustetut maistuu kyllä lähinnä sokerille. Proteiinia pitäis olla myös reilusti.

Edit: Nettisivu: http://www.skyr.fi/
Ja näköjään maustamatontakin saa jo nykyään. Ei ollut ennen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 10 Tammi 2013 20:26

Mä aloitin viime kesänä. Kesä meni aika pitkälle ehkä tottumiseenkin ja merkittävimmin painoa humahti alas alkusyksystä, kun treenaamisen oheen alkoi työ. Sitten taas loppusyksystä into hiipui ja jouluna keräsin lisäkilojakin.

Nyt mulla on suunniteltu viiden viikon ohjelma, johon pitää merkitä, mitä on tehnyt ja mitä ei.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 10 Tammi 2013 20:34

Lyyra kirjoitti:Skyr! :lanppu:

Mun mielestä tämä oli niin paksua kittiä etten meinannut saada sitä nielusta alas.
Jäi myös inhasti kitalakeen kiinni. Ehkä siksi tuli myös yökkäysrefleksejä tämän kanssa. :sori:

Mun rääkkäystoimet alkaa ens viikolla :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Tammi 2013 20:40

Kibaya kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Skyr! :lanppu:

Mun mielestä tämä oli niin paksua kittiä etten meinannut saada sitä nielusta alas.
Jäi myös inhasti kitalakeen kiinni. Ehkä siksi tuli myös yökkäysrefleksejä tämän kanssa. :sori:

Ai. :O:
Itse juuri pidän siitä paksuudesta. :kuola:
Voisikin maistella tuota maustamatonta joku kerta. Tän tuotteen ainoa varjopuoli on rasvattomuus.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 11 Tammi 2013 21:46

Mää en voi sietää rahkaa, mutta Skyr menee alas. ProFeelitkin on ok, mutta mieluummin syön ProFeelin rahkaraemössöjä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 16 Tammi 2013 21:23

Eilinen PT-rääkki tuntuu aika ikävästi pakaroissa ja reisissä, mutta luulin kyllä olevan huonommassa jamassa treenin jälkeen. Tutustuin jalkaprässiin kunnolla. :tilt: Itsekseni olin saanut aikaisemmin 50kg painoilla 3x20 toistoilla silleen niukinnaukin. Kun eihän mulla lihaksia ole. :keijo: PT:n vaikutuksesta meni lopulta 80kg ja toistoista en ole enää varma, sillä ohjaus oli: "...HYVÄ! Vielä kolme sitten on kaikki! Kolme! KAKSI! JAKSAA JAKSAAA!!! YKSI! Ja sit kymmenen perään." Ja uudestaan, ja uudestaan, ja uudestaan.... :hiki: :tipahdus:

Mä inhoan sitä vehjettä. :epäilevä: Mä inhoan kaikista eniten, kun reidet on maitohapoilla. Kaikkea muuta tekee viimiseen asti, mutta toi ei houkuta sitten yhtään. :virne:

No katotaan. Pistin nuo tänne muistiin jos joskus jotain kehitystä tapahtuu niin voin olla iloinen. :keijo: Kyl sen huomaa, etten ole ikinä treenannut mitään. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 16 Tammi 2013 23:13

Kyllä jalkojen treenaus on kokonaisvaltaisesti kauheampaa kuin käsien. Yleensä kädet vain loppuvat, kun ne loppuvat. Jos on vielä rautaa rintakehän päällä, niin se otetaan turvallisuussyistäkin pois. Mutta jaloilla on vain tehtävä ja tehtävä... Just kun luulet, että on viimeinen sarja, niin otetaan vielä vähän painavammalla, kun meni niin hyvin :hämillään:

Kyykyissä on helposti sykekin aivan taivaissa, mikä tekee niistä oikein miellyttäviä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 17 Tammi 2013 21:33

Ostin Fastin "protein & recovery" -juomia. Makuina vanilja ja minttusuklaa. Vanilja oli hyvvee ja sitä varmasti tulee ostettua lisää. Minttusuklaaseen en mitenkään erityisesti hurahtanut.

Tänään tehtiin eräänlaista rinkiä, johon kuului kyykkäämistä melko kevyen painon kanssa, tasapainokyykkyjä, hauiskääntöjä, kahvakuulan perusheilautusta (ensin 9:n, sitten 12:n ja lopulta 16 kg:n kuulalla) ja vielä vatsalihasliikkeitä. Aina periaatteessa lähes tauotta nämä viisi liikesarjaa ja sitten tauko. Kuluin aika lailla loppuun ja sen jälkeen vähän tehtiin yhdellä laitteella, mutta siitäkin luovuttiin melko pian, kun ei ollut enää tarpeellista.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 23 Tammi 2013 16:23

Tänään tehtiin PT:n kanssa myös eräänlaista rinkiä, samoja juttuja kuin Pascalkin ja siihen vielä hyppynarua ja punnerrusta. Mun käsivarsiparat. :friikki:

Mutta nyt tuntuu hyvältä! Työkuviot sotkevat jatkossa tätä hommaa, nyt olen käynyt salilla vähintään 4 kertaa viikossa, pää-asiassa erillaisilla ryhmätunneilla. Ne ovat tuolla niin kivoja! Mutta nyt tule siihen muutos, en tiedä kuinka jaksan sen henkisen väsymyksen kanssa jatkossa, kun ne työt nyt ovat semmoisia kun ovat. :huoh: :pillitys: Harmittaa kun alkoi niin hyvin.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Emilia » To 24 Tammi 2013 19:41

Nugat kirjoitti: Mutta nyt tule siihen muutos, en tiedä kuinka jaksan sen henkisen väsymyksen kanssa jatkossa, kun ne työt nyt ovat semmoisia kun ovat. :huoh: :pillitys: Harmittaa kun alkoi niin hyvin.

Kuulostaa siltä kuin luovuttaisit jo etukäteen.

Tsemppiä Nugat! :hymyhali: Ehkä PT:n kanssa voisitte yhdessä miettiä hyviä vaihtoehtoja muuten niin rankalle jaksolle?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 28 Tammi 2013 20:25

Emilia. :hymyhali: Ei ihme että kuulostaa luovuttamiselta, mutta tuo työpaikka saa mut pelkästä ajatuksesta lamaantumaan ja väsymään. Töiden jälkeen olen aivan puhki.

Keskusteltiin PT:n kanssa ja sovittiin, että tämä viikko pidetään siltä osin taukoa että nää työkuviot selviävät. :tilt: Tosin nyt olen sitten varannut melkein joka päivälle jumpan. :keijo: (Viikonloppuna kuntonyrkkeilyä! :täpinä: ) Olin ajatellut pitää perjantaina salipäivän kun lähden töistä muutenkin aikaisemmin, mutta en nyt tiedä. :riips: Ehkä perun edellisen päivän jumpan jos siltä tuntuu, mutta nyrkkeilemään on päästävä. :täpinä: :keijo:

Olen yllättävän tiheästi käyttänyt kuntosalia, koko rahan edestä. :tilt: Alunperin ajattelin käydä muutaman kerran viikossa, mutta kyllä mä siellä neljäkin kertaa viikossa olen käynyt. Mutta nyt se tuntuu tosi hyvältä ja siellä on kivoja vetäjiä. :D Viime PT-rääkissä sain vain käsivarret niin kipeäksi että se oli oikeasti aivan kamalaa. Ihan hermosärkyä. Jos allit ei nyt tän kärsimyksen jälkeen katoa en ala. :epäilevä:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 28 Tammi 2013 21:15

Se on mun mielestä treenaamisessa vaikeinta, että periaatteessa virheisiin ei ole varaa. Vaikka vedät yhden hyvän viikon, niin sitten huolimattomuus seuraavalla palauttaa kaiken alkupisteeseen.

Noin kymmenen kiloa sain pois reilussa kolmessa kuukaudessa, mutta nyt en paina edes alinta lukemaa, vaan takapakkia tuli. Takapakki on nyt vähän kääntynyt, mutta selkeästi edes kilon pudottaminen on jo vaikeampaa kuin ennen.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Seuraava

Paluu Urheilu