Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pvi » La 16 Tammi 2010 23:34

L-S kirjoitti:Tee joku reipas ja monipuolinen tanssillinen askelsarja vaikka, sellaiset on aina hauskoja. :tilt: Ainakin mun mielestä. Voi tietysti olla ettei se sovi keppijumpan kanssa yhteen. Ja ainahan voi kokeilla, vaikka sitten salin poikki liikkumista, jos se toteutetaan jotenkin mielekkäällä tavalla.

Ehkä mä improvisoin niille jonkun tanssipätkän.
Yksiössä kun ei oikeen mahdu valmistelemaan
mitään huisia.
Ja sitten jos näyttää siltä, ettei vieläkään tule
lämmin, niin voi aina pistää jotain lattiakamaa
väliin... ylös ja alas mentäessä kun tulee taatusti
kuuma. Niin ja mustelmia jos ei tiiä mitä tekee :virne:
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 17 Tammi 2010 01:20

Zumba .:friikki: Joka puolelta kuuluu kuinka jumalattoman hauskaa se on. Mulla tulee vaan mieleen ne ärsyttävät mainokset. En oo kokeillu, enkä aio kokeillakaan. :norsu:

Ja taitaa jäädä telinevoimistelutkin kokeilematta tältä keväältä, jos en saa muita töitä. Kädet ei vaan kestä. :huoh:

Sukset ois aika must kans, mutta eipä oo niitäkään. Ja kohta loppuu lumikin. Mitähän sitä sitten keksis. Jokohan saisin itteäni 5 vuoden mietiskelyn jälkeen niskasta kiinni, ja ilmoittautuisin sinne jousiammuntaan.. Ainiin, mutta eipä taida kädet kestää sitäkään. Hemmetin siivous. Miksei kukaan varoittanut etukäteen? :ei:

Keksikää mulle joku uus kiva laji, kiitos.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 18 Tammi 2010 14:28

Lyyra kirjoitti:Jokohan saisin itteäni 5 vuoden mietiskelyn jälkeen niskasta kiinni, ja ilmoittautuisin sinne jousiammuntaan..

Ilmoittaudu ihmeessä, jousiammunta on hauskaa. Ja tämän sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä, kävinhän viime viikolla ensimmäistä kertaa eläissäni ampumassa jousipyssyllä. :p Aattelin, ettei siitä tule mitään, mutta ainakin ekalla tunnilla meni tosi hyvin. :) Katsotaan miten jatkossa käy.

Ilmoittauduin myös luistelukurssille, ensimmäiset treenit on tällä viikolla. En ookaan kuin varmaan viisi vuotta suunnitellut luistelukurssille lähtemistä. :virne: Kyseessä on siis aikuisille suunnattu taitoluistelun alkeiskurssi. Odotan innolla, kävin viime viikolla ostamassa kunnon taitoluistimet ja kokeilemassakin niitä. :D
lumikukka

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 18 Tammi 2010 17:34

Ei hitto.

Meni tässä melkein vuosi, ettei jaksanut juuri sängyn pohjalta nousta. Argh, mua niin *tuttaa, kun tuo työuupumus vei kaikki mehut, niin henkiset kuin fyysisetkin. Nyt mä olen ihan hirveässä kunnossa. Melkein itkua vääntää, kun yrittää pyörällä töihin, eikä jaksa edes ekaa ylämäkeä. Sama homma kuin edellissyksynä, kun valittelin, ettei vaan kerta kaikkiaan JAKSA polkea. Paitsi että potenssiin tuhat, happikin loppuu ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Joudun välillä taluttamaan fillaria, koska muuten saan sydärin. Aivan hirveää.

Mitä helvettiä mä nyt teen? Viime kerralla kunto koheni about 4 kuukaudessa sellaiseksi, ettei enää ollut tuskaa pyöräillä. Nyt menisi varmaan 4 vuotta, eikä musta vaan ole siihen, että pakottaisin itseni pyöräilemään. Sen verran kauheaa se oli, kun olen pari kertaa kokeillut.

Ainut positiivinen juttu oli se, että huomasin tämän ketjun viesteistä, että se jaksamattomuus helpotti sitten jossain vaiheessa, tällaista en muistanutkaan. Mutta miten mä pääsen edes siihen kuosiin kuin olin edellissyksynä? Kun en mä JAKSA mitään. En mitään.

Ikinä uskoisi, että olen "vasta" kolmekymppinen. Olo on kuin 130-vuotiaalla.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 20 Tammi 2010 04:58

Ehkä Aukku voisi ottaa talvikuukausiksi ohjelmaan mukavaa liikuntaa, mitä se ikinä onkaan. Jotain aerobista ja reisiä rasittavaa. Oikeiden keväisien pyöräilykelien koittaessa sitten ensiksi muutamalle kiireettömälle pyörälenkille (kirjastoon, piknikille, kevätpörriäisseurantaretkille) ja kesään mennessä palailla työmatkapyöräilyyn. Josko se olisi hieman helpompaa sitten. Ehdotus. -Omat liikuntauutiset: jumppa meni jotenkuten, mulla ainakin tuntuu pohkeissa. To on möyrintätreenit ja pe toivottavasti saleilua
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 20 Tammi 2010 17:54

Se mukava, leppoisa liikunta tässä onkin ikään kuin kyselyn alla. Että niin mitä hemmettiä mä nyt alan harrastaa? :keijo:

Olin tänään punppulekurilla, sydän on ok, eikä siitä pitäisi johtua em. oireet (tosin en ollut sen takia lääkärillä, vaan ihan 10-vuotistarkastuksessa). Kun kerroin pyöräily-yrityksistä oireineen lääkärille, niin tuumasi, että saatan vaatia itseltäni liikoja tähän väliin... Ai mä vai? :keijo: Ehdotteli myös jotain kevyttä keskellä päivää, mutta kun kun. Kiinnostaa niin hitosti joku kävely tai vastaavat. Enkä mä saa ikinä itseäni tsempattua mihinkään liikuntaan, mikä ei oikeasti kiinnosta mua. Eli aika harvaan lajiin on mahdollisuudet :epäilevä: Kaikkein pahinta on joku päämäärätön kävely.

Harkinnassa on vesijumppa eläkeläisten kanssa :pahis: Ei siinäkään mitään päämäärää ole, mutta vedessä kölliminen on kivaa.

Salikortin meinaan perua heti, kun vaan jaksaa ja muistaa. Ei ole paljon tullut hankittua vastinetta kuukausimaksulle...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 20 Tammi 2010 21:29

Mä en osaa hengittää!

Nuorena poikana sitä vaan teki vatsalihaksia, nykyään happi loppuu kun en osaa päättää hengitänkö ylös vai alas mennessä.
Jos soveltaa puntinnostossa opittua hengitystä, pitäisi alas mennessä puhaltaa ilmat pihalle ja ylös tullessa vetää hätäpäissään happea.
Jotenkin se ei vaan toimi. Pitäisiköhän mun zumbata vatsalihakset kuntoon ja reenata muita silleen oikeasti.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pvi » To 21 Tammi 2010 00:58

Aurora B. kirjoitti:Harkinnassa on vesijumppa eläkeläisten kanssa :pahis: Ei siinäkään mitään päämäärää ole, mutta vedessä kölliminen on kivaa.

Vesijumppa on kivaa ja eläkeläiset huippuja!
Sitäpaitsi vedessä voi vetää tosi kovan treenin
(jota siis ei tarvitse heti kiskoa) jos vaan jak-
saa puskea veden vastusta vastaan tiiviiseen
tahtiin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 22 Tammi 2010 16:04

Triple H kirjoitti:Mä en osaa hengittää!

Nuorena poikana sitä vaan teki vatsalihaksia, nykyään happi loppuu kun en osaa päättää hengitänkö ylös vai alas mennessä.
Jos soveltaa puntinnostossa opittua hengitystä, pitäisi alas mennessä puhaltaa ilmat pihalle ja ylös tullessa vetää hätäpäissään happea.
Jotenkin se ei vaan toimi. Pitäisiköhän mun zumbata vatsalihakset kuntoon ja reenata muita silleen oikeasti.

Kokeilleppa hengittää toisin päin; kyllä mua on ainakin käskettyy puhaltamaan kaikki ilma noustessa ja hengitteleen nenän kautta sisään kun tulee jarrutellen alas. Zumbatunnilla olis kyllä helvetin viihdyttävää nähdä muutama mies! :virne:

Saatan ehkä tässä lähitulevaisuudessa elvyttää kymmenisen vuotta sitten kuollutta koripalloharrastustani. :juoni:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 24 Tammi 2010 02:41

Tsemppaan itseäni,
Eilen istahdin kuntopyörään ja johonkin ihme vemputin stepperiin 40 minuutiksi.
Hiki nousi pintaan ja polkuähellin ilmoitti harjotuksen met-luvuksi 8.2. Tekniikka
on ottanut vastuun oman olotilan tunnustelulta. Kone seuraa sykettä, vahtaa aikaa
ja harjoituksen tehoa. Itse tarvitsee sentään vielä polkea.

Tänään nahasta huolimatta pulahdin hetkeksi uima-altaaseen vesijuoksentelemaan
ja jumppaamaan. Olo oli mitä mahtavin, kun oli saanut olla vedessä ja siihen vielä
saunat päälle. Ihanata!

Huomenna tanssia. Saas nähdä meneekö kieriskelyksi, vai tuleeko puskettua jonkun
ison miehen kanssa. Vähän ainakin vois puskea... Niin ja maanantaina ylös-alas-pylly-
kipeäksi-treeniä kaverin kanssa. Vähän hulavanteella pelleilyä ja illalla vielä jumpat.

Täähän alkaa näyttää jo melkein toiminnalta!
Hyvä minä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Su 24 Tammi 2010 11:33

Go Pvi! Itte en kyllä jaksais missään vemputtimessa 40 minuuttia. Tylsyys iskee Crosstrainerissakin jo parin minuutin kohdalla... :p

Ensi viikolla pitäisi lähteä pitkästä aikaa salille taas tunnustelemaan löytyykö niitä lihaksia... Tänään jopa harjoitan yhtä niistä jumppaohjelmista, joita olen digipoksilleni tallentanut. Tähän asti on jäänyt lähinnä aikomukseksi... :hullu: Pikkuhiljaa pitäisi saada taas lihaskunto oikeille urille.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 24 Tammi 2010 19:26

Pvi kirjoitti:Niin ja maanantaina ylös-alas-pylly-
kipeäksi-treeniä kaverin kanssa.

Kunnioitettavan aktiivista toimintaa. Edellinen sai tosin hymyn väkisinkin nousemaan kasvoille... ;)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 27 Tammi 2010 00:21

Maanantaiaamuna ei ollut krapula tai vapina, mutta muuten laiskotti.
Treenaamaan menin kyllä neljäksi tuntia, mutta tehot olivat kevyet,
ja harjoteltua tuli enempi teknisiä asioita. Pylly ei siis ole kipeä, kun
sitä ylös-alas liikuntoa oli aika vähän... :p
Hulaa pyörittelin enempi ja sain nostettua vanteen pari kertaa rinnalle!
Pitää askarrella kesäksi oma vanne, niin pääsee pihalle temppuilemaan.

"Kostoksi" itselleni jumppatunneilla punnerrettiin. Sitä tulee tehtyä
liian harvoin kotona yksikseen, että se onkin ihan hyvä lisätä töihin.
Niin siitä ei pääse fuskaamaan... Paitsi että pääsee, jos menee
korjaamaan ryhmäläisiä, eikä näytä kun kerran eteen.
Nyt on kyllä mukava tuntuma käsivarsissa. Ei liian kipeät, mutta
justiinsa semmoinen sopiva tuntuma.

Ai niin, tein sunnuntaina radiota kuunnellessa pienen sarjanpätkän
jumppaan. Ei todellakaan mitään kovin tanssillista, mutta neljää
viittä erityyppistä liikettä 2, 3, tai 4 kappaleen sarjoissa. Tylsyys-
kuolema tulee jos kaikkia tehdään vaan neljä tai kaksi, niin siksi
muutama vaihto, että saadaan vähän tasaista rytmiä sekaisin.
Ensimmäiselle ryhmälle opetin ensiksi tunnilla kaikki liikkeet ja kun
lopussa näytin liikkeet sarjana hitaasti, pani puolet ryhmästä hanskat
naulaan välittömästi ja ryhtyivät juputtamaan kaverimummun kanssa.
Ei maistunut sarja, vaikka väittivät niitä tehneen... No teimme sitten
samoja liikkeitä vielä loppuun useampia kappaleita niin että minä huusin
aina vaihdot.
Onneksi työ ei mennyt ihan hukkaan, sillä toisen ryhmän kanssa sarja
onnistui ainakin suurimmalta osalta. Minä koitin aina muistuttaa ennen
vaihtoja, jos joku ei pysty yhtäaikaa keskittymään liikkeeseen, muista-
maan, montako kappaletta kyseistä liikettä tehtiin ja vielä laskemaan
liikkeiden määrää.
Kaipa voin vetää saman sarjan veilä ensi kerrallakin... mutta sitten teh-
dään kyllä aloittaen niin oikealle, kuin vasemmalle. En ehkä laita heitä
vielä kääntymään tilassa, niin että sarjan "etusuunta" vaihtuu.

*jumppatädin pohdintoja*
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 27 Tammi 2010 07:55

Mulla jäi maanantaina reeni kesken masubasillin takia - pumpista tuli lähtö kotiin, jäi dancet väliit. :huoh:

Eilen ei sopinut vielä todellakaan lähteä rehkimään, jäi bailafitnesstunti, omalta kohdalta olisi ollut ensimmäinen, väliin. Kaveri naputti heti viestiä tunnin jälkeen että voi juma mikä namupala sitä vetää, joku nappisilmänen, yllättäin aika timmi mies. :isosilmä: Siinähän herpaantuu askelsarjassa varmaan tyystin??

Tänään tavoitteena palata normaalirytmiin työn lisäksi myös liikunnon kannalta, sunnitelmana combat, pump ja zumba parin edellisen viikon tapaan. Huomenna olis nyrkkeily vuorossa. :täpinä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 29 Tammi 2010 23:49

Rockefellerillä oli sen verran kivaa pitkästä aikaa, että ostin luistimet.

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 01 Helmi 2010 01:24

Kultaluistimet ja kokotrikoo tekee miehen.
--
Humpassa oli kivaa! Temppuiltiin kaverin kanssa.
Oli tarkoitus vaan harjoitella selän päällä kierimistä,
kuinka tasapainotella toisen selällä rullaten ilman, että
heti luovuttaa ja antaa liikkeen valua takaisin omille
jaloille. Siis toinen seisoo ja toinen on vaakatasossa
lantion ja alaselän päällä ja koittaa kieriä kohti seisovan
päätä. Ollaan tehty joskus tuollaista kurssilla, mutta tänään
siitä kasvoikin hartialle kerintä. Loppu tulelma oli kutakuinkin:
Kuva

Jee! Mun ylätasontanssi lähtee aukenemaan!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 01 Helmi 2010 21:19

Mun lähentäjät on edelleen aivan jumissa perjantaisesta salikäynnistä. :friikki:
Ehkä niitä ei tule normaalisti käytetty kovinkaan paljon...

Tällä viikolla nyrkkeilemään ja salille taas. :täpinä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 02 Helmi 2010 01:14

Mahtava hartianosto kuva ei siis näkynyt...
Mutta tuntuu kyllä kevyesti vatsassa ja lapaluiden ympärillä.
Mikä ei ole ihme. Netti on joskus niin kovin hankala ja noin
60 kilon kannattelu selän päällä vaatinee jonkinlaista lihas-
aktivaatiota masu- ja selkälihoissa.

Voiskohan tänään vielä venytellä ennen nukkumaan menoa?
---
Shaylle iso tsemppipeukku kipeistä reisistä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 02 Helmi 2010 09:27

Pvi kirjoitti:Mahtava hartianosto kuva ei siis näkynyt...

Ei voi linkittää html-tiedostoa kuvaksi, kun se ei ole kuva. Pitää linkittää kuvatiedosto kuvaksi:

Kuva
Galileo

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 02 Helmi 2010 23:41

Galileo kirjoitti:Ei voi linkittää html-tiedostoa kuvaksi, kun se ei ole kuva. Pitää linkittää kuvatiedosto kuvaksi

Ah, niinpä tietysti. Kiitos.
Mallikuva pääsi sittenkin näytille.

Kuntosalit on minusta vähän ankeita.
Kaveria on paljon hauskempi nostella.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 10 Helmi 2010 10:45

Viime vuonna oli sen verran kivaa lumilautailla, että nyt mennään taas. Asiaan ei vaikuta toki se, että kyseessä on pitkä viikonloppu äijjäporukalla. Viime vuonna Himos, tällä kertaa Tahko.

Kuva
Galileo

ViestiKirjoittaja L-S » To 11 Helmi 2010 13:06

Mistähän sitä saisi lisää motivaatiota ihan oikeasti säännöllisesti harrastaa liikuntaa? Yleensä aina kun jaksan mennä, on kyllä kivaa, mutta tuntuu, että aina on jotain... Pari viikkoa sitten oli flunssa, joten siinä meni viikko ilman liikuntaa ja sen jälkeen en viime viikollakaan uskaltanut kuin yhdelle jumppatunnille, nyt sitten tämän viikon maanantaina kävin sikaflunssapiikillä ja käsi on sen johdosta vieläkin kipeä, joten en ole uskaltanut mennä nostelemaan käsipainoja... ja tiistaina olin niin myöhään töissä, että eilen päätin, etten jaksa jäädä myöhään töihin odottelemaan tanssituntia. :epäilevä:

Mun liikuntaintoa rajoittaa näin talvisin tehokkaasti se, että jumppaan pitäisi aina jaksaa mennä työpäivän jälkeen joskus kuudelta tai jopa myöhemmin, ja sen jälkeen on puolen tunnin kävelymatka kotiin, joten kotiinpääsy venyy myöhäiseksi ja sitten kun muutenkin talvi väsyttää, niin myöhäinen kotiinpaluu ei ole kivaa.

Pyh. Onneksi sentään tosiaan kävelen töihin, ettei tule ihan pelkästään istuttua.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » To 11 Helmi 2010 13:26

Meitsi surffaili jonkun hiton kehonrakentajan sivuille, kun etsin käsivarsien treenausliikkeitä. :hullu:
Nyt on käsivarret ihanan spagettina. :täpinä: Viikonloppuna uusiksi. :täpinä: Huomena salille
jalka-vatsatreeniin. :täpinä:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja elegia » To 11 Helmi 2010 23:50

Talvi on minusta urheilemisen kannalta parasta aikaa. Silloin on kiva harrastaa sisäliikuntalajeja, mutta ennen kaikkea luistelua ja hiihtoa! Täällä on ihan parasta se, että talvella ilmestyy kaupungin keskellä olevalle järvelle "retkiluistelurata". Paljon kivempaa kuin luistela jotain pikkuista kenttää ympäri. :D Hiihtomahdollisuudet ovat myös hyvät, mutta viime vuonna huomasin, että en ole mitenkään nopea hiihtäjä. Sain aika monta kertaa kokea olevani ladun tukkeena eläkeiläisille ja keski-ikäisille herroille, joiden sukset tuntuivat liikkuvan raketin lailla. Tänä vuonna en ole ehtinyt/jaksanut/saanut aikaiseksi harrastaa vielä kumpaakaan lajia. :(

Myös jumpat ovat jääneet vähän vähälle, vaikka vuoden alussa uhkasin käydä jumppaamassa ainakin kolme kertaa viikossa. Usein ei vaan saa aikaiseksi lähteä ja selittää sitä sillä, että on niin paljon kiirettä gradun ja muiden koulujuttujen kanssa (niin varmaan...). Tällä viikolla sentään kävin balletonessa. Toivon kovasti, että siitä olisi jotain hyötyä ryhtini suhteen. :p

Viikonloppuna viimeistään täytyy kyllä lähteä luistelemaan! Kohtahan tässä sulaa jo lumet ja jäät pois.
elegia

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 12 Helmi 2010 20:23

Joko on keksitty uusi treenausohjelmatyyppi, josta mää en oo kuullu tai tutustuin ahdistunut-ruipelo-teinipoika
-ohjelmaan tänään salilla. :friikkipeukku: Salille tuli nuori poika, joka suihki laitteelta toiselle tehden jokaisessa
vain muutaman liikkeen ennen sämähdystä seuraavaan laitteeseen. Huippuna 3 sivuttaista selkälihasliikettä
puoleensa ennen laitteen vaihtoa. :friikki: Tekihän poju lähinnä selkä- ja vatsalihaksiin kohdistuvia liikkeitä,
mutta meno oli kyllä melkoista eivätkä liikkeet olleet aina kovinkaan hallittuja. 20 minuuttia sitä ja se häipy... Höö...
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu