Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 10 Elo 2010 21:25

Shay kirjoitti:Välillä katsellessani keski-ikäistyviä perheenäitejä
pirtsakankirkkaissa Zumba-topeissaan tekee mieli tipahtaa polvilleen ja huutaa NOOOOOOOOUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!1
mutta onhan se mukava, hikinen ja innostava jumppalaji tuo Zumba. :hullu:

Joo, mulle tuli hieman sama fiilis, kun kävin tuossa taannoin pikkukaupungin zumbassa, siellä oli näitä keski-ikäisiä ja keski-ikäistyviä tätejä runsain mitoin innosta piukkana. :keijo: EI keski-ikäisissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta jotenkin se tunnelma... ja ohjaajakaan ei ollut ihan omaan mieleeni, ei edes kertonut miten liikkeet olisi kuulunut tehdä, heilui vaan siellä edessä ja huusi tsemppiä jee kivaa. Onneksi nyt syksyllä jos ja kun menen vielä zumbaan, vakipaikassa on pelkkiä parikymppisiä tyttösiä. :tilt:

Tuli ihan syksyfiilis, kun aloitti liikuntaharrastuksenkin taas. Kesällä ei tuon yhden zumban jälkeen ollut oikein mahdollisuuttakaan mihinkään, ja sitten olikin jo liian kuuma. Vieläkin on vähän liian kuuma, mutta olen jo muutaman kerran käynyt tanssiaerobicissa ja sen sellaisessa sekä myös lihaskuntotunnilla. Oikein kivaa, hauskat sarjat tehtiin, tosin tämänpäiväinen tunti veti sen verran hikeen ja piippuun, että nyt en meinaa jaksaa enää mitään.

Wigginin 76 kilometrin lenkki on kyllä aika kunnioitettavaa. :isosilmä: En jaksaisi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 10 Elo 2010 22:14

L-S kirjoitti:... ja ohjaajakaan ei ollut ihan omaan mieleeni, ei edes kertonut miten liikkeet olisi kuulunut tehdä, heilui vaan siellä edessä ja huusi tsemppiä jee kivaa. Onneksi nyt syksyllä jos ja kun menen vielä zumbaan, vakipaikassa on pelkkiä parikymppisiä tyttösiä. :tilt:

Meillä ohjaaja selittää aina alussa, että Zumbassa ohjaaja puhuu mahollisimman vähän ja käskee kaikkien
vain apinoida perässä minkä kerkeävät. Ei kai sillä virallisesti niin väliä, miten liikkeet tekee, kunhan liikkuu.
Muakin ärsyttää kyllä piiloperfektionistina se, etten osaa joitain liikkeitä eikä niitä ehdi nopean musiikin
tahdissa liikkeiden koko ajan muuttuessa mitenkään oppia.

Onneksi meillä ohjaaja ei huutele liikaa mitään tekopirteää schaibaa, vaikka iloinen onkin. :tilt: Ja se hyvä
puoli niissä keski-ikäisissä on, että ne yleensä osaa kaiken huonommin kuin nuoret niin ei tule
alemmuuskompleksia, kun heiluu sielä miten sattuu. :keijo:

---

Nugat: Mää oon ainaki tykänny Shock Absorbereista. Kunnon tukevat liivit. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » To 12 Elo 2010 11:54

Mun mielestä toi ei ole edes perfektionismiasia vaan kyllähän liikkeiden oikein tekeminen vaikuttaa siihenkin, että kuinka tehokasta se on. Jos mulle ei kerrota sanallisestikin, että mitä pitäisi tehdä, ainakin mun liikkeet jää kyllä sitten puolitiehen ja vähän sinnepäin ja koko homma on vaan ärsyttävää heilumista ja huitomista. Onneksi kuitenkin siinä zumbassa missä yleensä olen käynyt ohjaaja tapaa myös sanallisesti ohjeistaa välillä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » To 12 Elo 2010 12:59

Minä en itse ole vielä kokeillut Zumbaa, mutta päätin silti tulla pätemään. :keijo:

Kaverini ovat zumbanneet ja kertoivat, ettei ne liikkeet auta kunnolla, jos ei niitä tee kunnolla.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » To 12 Elo 2010 16:32

skray kirjoitti:Minä en itse ole vielä kokeillut Zumbaa, mutta päätin silti tulla pätemään. :keijo:

Kaverini ovat zumbanneet ja kertoivat, ettei ne liikkeet auta kunnolla, jos ei niitä tee kunnolla.

No, heiluttaa sitä persettä kunnolla. :keijo: En usko, että kyse on niinkään teknisesti oikeista liikeradoista vaan
tarpeeksi suurista liikkeistä. En osaa kyllä sanoa, miten pitäisi toimia, jos joka kerta on uusia ihmisiä mukana ja uusia
kappaleita, joissa kaikissa on eri koreografia. Miten ohjaajan pitäisi koko ajan muuttuvia liikkeitä pystyä kaikille
opettamaan? Osassa liikkeistä on tietty liikeradatkin tärkeitä, mutta jotain kyykkyjä sun muita tehään sielä niin
vähän, ettei paljon väliä...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Elo 2010 08:50

Shay kirjoitti:
skray kirjoitti:Minä en itse ole vielä kokeillut Zumbaa, mutta päätin silti tulla pätemään. :keijo:

No, heiluttaa sitä persettä kunnolla. :keijo: En usko, että kyse on niinkään teknisesti oikeista liikeradoista vaan
tarpeeksi suurista liikkeistä. En osaa kyllä sanoa, miten pitäisi toimia, jos joka kerta on uusia ihmisiä mukana ja uusia
kappaleita, joissa kaikissa on eri koreografia. Miten ohjaajan pitäisi koko ajan muuttuvia liikkeitä pystyä kaikille
opettamaan? Osassa liikkeistä on tietty liikeradatkin tärkeitä, mutta jotain kyykkyjä sun muita tehään sielä niin
vähän, ettei paljon väliä...

Entä jos tekee liikkeet teknisesti hunningolle ja saa kauheita kipuja ja särkyjä? Monestihan sanotaan, että venytelläkin pitäisi oikein liikkein, jotta ei sitten tapahdu mitään suurempia vammoja. Ja kaikessa muussakin pitäisi olla oikea tekniikka, ettei paikat kipeydy. Mutta mistäs mä oikeesti tietäsin, kun en liikuntaa mitenkään liikaa harrasta. :virne:

Pitäis varmaan ruveta järkkäämään jotain esikoulutunteja, jotta siellä voitaisiin opettaa liikkeet ja sitten vasta pääsisi mukaan oikealle zumbatunnille. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 17 Elo 2010 14:52

Ei zumbassa varmaan tärkeintä olekaan juuri oikeat liikeradat, enkä tiedä tuleeko siinä kovin helposti kipuja ja särkyjäkään, vaikka ei tekisikään teknisesti oikein, mutta itse koen ainakin ongelmallisena sen, että siinä kuitenkin, ainakin meidän tunneilla, vaihdetaan esimerkiksi välillä suuntaa tai jotain sen sellaista, ja edes suunnan määrittely sanallisesti olisi jo helpottavaa. Muuten kun se on helposti sitä, että jokainen menee mihin suuntaan sattuu osumaan ja törmäillään toisiin tai sitten joutuu vaihtamaan hankalasti kesken liikkeen suuntaa ja koko homma on ärsyttävää sohimista. Ei varmaan olekaan järkevää, että liikkeitä erikseen opetettaisiin, mutta ainakin kokemukseni mukaan edes jonkinmoinen sanallinen opastus helpottaisi hommaa huomattavasti. Jo ihan siltäkin kannalta, ettei astuta toisten varpaille. :tilt:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 25 Elo 2010 20:21

Mäkin aloitin Zumban tänään! :D
Kivaahan se oli. Lähinnä kai siksi, että vihdoin sain itseni tekemään jotain ja hikoilemaan. Taas huomasi, kuinka huono koordinaatiokyky mulla on. Jos jalat liikkuu sivuttain, niin kädet ei vaan suostu liikkuumaan ylös alas. Kaipa nuokin ajanmyötä alkaa sujumaan.. Liian pitkä väli edellisistä liikkumisista.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 25 Elo 2010 20:42

Psssst. Ostin jumppaliivit, mutta en muistanut aikaisemmin ilmoittaa asiasta. :keijo: Nyt kelpaa pomppia. :tilt:

Jumpat on jääneet ihan väliin pöpöilyn takia ja ilmaiset jumpat olivat ja menivät. Yhdessä zumba-kurssissa olen ja pilatesta olisi aikomus alkaa harrastamaan uudelleen jos ryhmään mahtuu. Ja enköhän keksi jotain muutakin, jos sille päälle satun.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 30 Elo 2010 13:56

Kolmessa ja puolessa kuukaudessa on paino pudonnut kymmenen kiloa. Seksivau! En saanut haluamiani tuloksia vanhoilla kuvioilla, joten aloin kävelemään. Alussa kävelin pari kolme kertaa viikossa kilometrin. Sitten epämääräisin väliajoin pidensin lenkkiä. Nyt menee neljästä seitsemään kertaa viikossa 5-10 kilometrin lenkki.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 31 Elo 2010 06:54

Vau tosissaan!
Naistenlehdissä jaksetan sina toitottaa, ettei liikunnalla voi juurikaan vaikuttaa painoon, mikä on minusta tuntunut aina puolikkaalta totuudelta. Jos vaihtaa tunnin päivittäistä telkkarin edessä napostelua kävelylenkkiin, niin kai se jossain näkyy? Toki nuorilla miehillä on pieni hormonaalinen etu puolellaan sitten kun vartaloaan ryhtyy liikuttamaan.
Hieno homma! (tästä löytyi siis yksi, joka harrastaa pitkiä kävelylenkkejä)
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ma 06 Syys 2010 08:37

Yes I Can!

Kuva

Sunnuntaiaamuna klo 6.08 starttasin tien päälle pikku tihkusateessa. Aluksi hiekkaisia paikallisteitä ja sitten asfaltille kohti nelostietä. Kun pohjoisin piste oli saavutettu oli aika kääntyä kohti etelää. Nelostien valtaväylää vältellen pienempiä teitä puikkelehtien kohti puolivälin etappia ja pientä taukoa. Siitä sitten taas selkä nelostielle päin ja kohti kotia. Jälkeen puolen päivän olin taas kotipihassa. Takana asuinseutukierros, 2 kuntaa, 5 kyläkeskusta, eli siis reilu 6 tuntia pyörän päällä ja 145 kilometriä. Viimeiset parikymppiä tuntui jo jaloissa persuusta myöten. Eväät oli syöty ja viimeiset nesteet meni 6 kilometriä ennen kotipihaa. Mutta meni se soratien röykkyytyskin vaikka päällään seisten. Pihassa oli hieman voittaja olo..

.. ja on muuten vieläkin. :D

Triplelle onnittelut kilojen karsimisesta. Tuosta se tulee hieno fiilis, kun huomaa taas jaksavansa. Itellä kun parhaillaan oli massaa se 130 kiloa niin olihan se käveleminen välillä yhtä tuskaa. Vielä sitä heilutaan 3-numeroisissa lukemissa, mutta kaksinumeroinen ei olisi enää kuin parin kilon päässä :)
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 07 Syys 2010 19:13

Hyvä poijjaat! :peukku:

Mää en osaa kävellä. :friikki: Tai siis en jaksa... Olen jo pitemmän aikaa tienny, että juoksijaa musta
ei saa millään, mutta kun lenkkeilin tänään - kävellen siis - pitkästä aikaa, tuntui jo pelkkä
käveleminenkin raskaalta. :friikki: Saattoi johtua hienoisesta nälästä, mutta oikeasti pitäisi
ruveta lenkkeilemään enemmän... :ei:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 07 Syys 2010 23:29

Thanks vaan onnitteluista. Matka uudeksi, kevyemmäksi, uljaammaksi Ripleksi on toki vielä kesken. Mutta kieltämättä on aika hyvä fiilis, että tuloksia alkoi vihdoinkin näkymään. Muutaman kerran oli lähellä luovutus. Vaikka ärsytti monesti lähteä liikkeelle ajattelin, että ei se sitten ärsytä, kun kevyenä poikana kirmaa niityllä.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 10 Syys 2010 16:27

Tsemppiä tosiaan Wigginille ja Triplalle :D

Mun pitäis pikkuhiljaa ruveta miettimään jotain liikuntaa. Ja ehkä varovaisesti jopa harrastamaankin :keijo: Älkää ehdottako kärrykävelylenkkejä... Kyllä hyötyliikunta menee kärryjen kanssa, neuvola-, kauppa- ja kirjastoreissut sun muut, mutta sellainen päämäärätön pyöriminen ei vain ole mua varten.

Kai sitä voisi ajatella uimisen jatkamista. Jumppaa tms. en uskalla edes ajatella näillä meijereillä :friikki: Vauvauinti vois olla kiva, mutta seuraava kurssi alkaa vasta parin kuukauden päästä. Ja maksaa ihan törkeesti :epäilevä:

Kun vaan taas sais vauhtia jostain, että pääsisi alkuun :huoh:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 15 Syys 2010 21:33

Kävin body pumpissa tänään ja totesin, että käsivarret on ylikypsäksi keitettyä spagettia. Au! :keijo:

En mä nyt yleensä ole noin huonosti pärjännyt. Mutta kai sitten tässä kesän aikana on käsivarret päässeet vähän rapistumaan. Elokuussa kävin kyllä muutamalla lihaskuntotunnillakin tanssijumppien lisäksi, mutta niillä nosteltiin vaan parin kilon käsipainoja... ja kesä- ja heinäkuussa ei ollut tilaisuutta käydä oikein missään, varsinkaan lihaskuntoa. Kai sitä pitäisi alkaa vähän treenata. En ole kyllä koskaan ollut pumpin ystävä, en tykkää kaikkien niiden välineiden kanssa säheltämisestä (ja body pump on typerä nimikin :epäilevä:). Mutta se tuntuu olevan nykyään muotia, mitään muuta lihaskuntoa on aika vähän tarjolla. Eikä mun kannata itsekseni käydä kuntosalillakaan, kun en kuitenkaan tee kunnolla...

Tsemppiä myös Aukun liikuntaan. Uiminen kuulostaisi kyllä mukavan rennolta aloitukselta liikuntaan.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 16 Syys 2010 15:41

Nyt on taas lääkäriltä lupa käyttää kävelyä kuntoilumuotona. Kävelyssä tulee mieluummin suosia pitkää aikaa ja rauhallista tahtia kuin ripeätä askellusta. Täytynee opetella joku rauhallisvauhtinen tyyli, vaikka menohaluja olisikin joskus enemmän.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 24 Syys 2010 09:42

Hmm.... Noloa. Miekkailuvalmentaja lähestyi facebookin chatissä ja koitti houkutella treeneihin. Lupasin mennä tässä joskus käymään. Mun miekkavarusteet on tällä hetkellä saavuttamattomissa rempan jäljiltä (don't ask..), mut heti kun saan ne, voisin mennä taas hakemaan pari mojovaa mustelmaa.

Zumba herätti taas liikkumisen iloa sen verran, että on jo hetken tehnyt mieli vähän muutakin. Mutta miekkaillessa ei pysty löysäilemään. Mut ihana laji se on ja on ikävä salille, joten ehkä voisin yrittää mennä ensi tai viimeistään sitä seuraavalla viikolla
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 05 Loka 2010 21:27

Kävelin sunnuntaina ja taas tänään. Kävely on kivaa. :hymyhali:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 05 Loka 2010 21:39

Huomenna olisi taas punnitus. Pikkasen jännittää. Ollaanko menty takaisin ylös, keikuttu samassa vai jopa laskeuduttu vieläkin kevyemmille urille. Pientä lipsumista on nyt ollut kävelyssä ja ruokavaliossakin on nyt otettu vähän epäterveellisiä sivupolkuja.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 05 Loka 2010 23:01

Mikäköhän saisi minut liikkeelle?
Moni asia olisi mukavaa, mutta lapamato on iskenyt. Ei pääse liikkeelle.

Työ sentään pakottaa liikahtamaan edes vähän. Nyt vaihdoin hieman kevyempään
jumppaan, kun itseltä meinasi lähteä jalat alta (pyörrytys) edellisessä setissä. Koi-
tan uskotella itselleni, että kovaan ääneen puhuminen samaan aikaan kun näyttää
mallia on syypää. Ilma ei pääse liikkumaan vapaasti. Viime kerralla säästyin heiko-
tukselta. Sensijaan pylly on kipeänä kun teetin uusia selkäliikkeitä. Onkohan ope
eniten jumpan tarpeessa? (näin kyllä että vatsiksista lintsailtiin...)
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 07 Loka 2010 12:16

Pvi kirjoitti:Mikäköhän saisi minut liikkeelle?
Moni asia olisi mukavaa, mutta lapamato on iskenyt. Ei pääse liikkeelle.

Sama vika :epäilevä:

Vaikka jumpassa on ties kuinka kivaa silloin kun saan mentyä, taas tää viikko on mennyt kokonaan ilman. Sunnuntaiksi varasin taas pumpin ja tanssijumppaakin olisi. JOS saan aikaiseksi mennä. Osasyynä tän viikon laiskuuteen on kyllä päänsärky jota epäilin jo poskiontelontulehdukseksi, jota se ehkä olikin, mutta on jo menossa poispäin. Muuten olen vaan laiska.

Ärsyttävää. Jotenkin sekin että kasaisi jumppavaatteet otettavaksi mukaan töihin on sellainen askare, ettei se huvita. Sitten kun on ne saanut raahatuksi mukaansa kaikkien muidenkin tavaroiden kanssa, ollaan jo voiton puolella. :keijo:

Mutta kai tää on taas tää syksyn tulo, joka saisi mieluiten käpertymään sisälle ja katselemaan ikkunasta ruskaisia lehtiä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » To 07 Loka 2010 16:18

Mulla oli viime viikko semilaiska, kun en vaivautunut salille, mutta useasti viikossa olevat
vakituiset jumpat saivat minut liikkeelle muutamaankin kertaan. :tilt: Olen muutenkin ollut
tyytyväinen nykyiseen tahtiin. Joku voisi sanoa, että tunnin puurtaminen salilla ja
myöhemmin samana päivänä tunnin huhkiminen jumpassa on liikaa, mutta olen löytänyt
sisäisen urheiluhulluni ja pidän siitä. :D
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 10 Loka 2010 20:35

Kävin jumpassa. :D Oli todella mukavaa jumppailla työkavereitten kanssa. Harmi, että en pääse ens viikolla. :(
Jumppatädillä oli muuten iiihana raskaana olevan pyöreä massu. Awww. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 11 Loka 2010 21:08

Eikö normaalisti ihmisillä revähdä tai venähdä paikat maksimaalisessa kuormituksessa tai muuten
vaan suurissa ponnistuksissa? Mulla kun venähtää aina joku lihas rennossa alkuverryttelyssä
tai kai vaan huonossa asennossa liikahtamisessa. Taas on reisilihas kipeänä, kun jossain vaiheessa
alkuverryttelyä se vaan venähti. En edes muista, mitä liikettä tein. :epäilevä: On vaan niin typerää...
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu