Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 09 Joulu 2012 01:43

Terveyskuntoa ajatellen ei viikko-ohjelmassa tarvitse olla superrankkaa liikuntaa, jos keskiraskasta on runsaammin.
Mun liikkumisissa jää raskas liikunta vähille. Ehkä kerran kuukaudssa tullee painettua pidempään niin että kunnolla hengästyttää. Pikku pyrähdyksiä kertyy kyllä, mutta kun liikkuessa pitää pystyä myös puhumaan kovalla äänellä, niin ei voi liikaa puskea tai loppuu happi.

Uimista pitäisi taas vähän verestää. Ei ole tullut paljoa harjoiteltua sitten viime syksyn. Ehtisiköhän huomenna...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Su 16 Joulu 2012 06:03

L-S kirjoitti:Mun vakijumppapaikka on työpaikan lähellä, mutta kuitenkin sellaisessa paikassa, että sieltä kävelee kotiin sitten 35-40 minuuttia. Se tuntuu ihan liialliselta siinä vaiheessa, kun on vetänyt rankan jumpan ja kello on yli seitsemän tai jotain ja väsyttää ja on nälkä.

Kuva

Palautusjuomaa heti naamariin, niin kyllä jaksaa pienen hetken odotella ennen kotiin pääsyä. Ja onhan se myös oikeasti hyödyllistä kuntoilun kannalta.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 30 Joulu 2012 14:15

Joulun aika on huonoa aikaa liikuntaharrastukselle. Nytkin on kuin huomaamatta tullut yli viikon tauko. Tänään jos saisi aikaiseksi käydä edes venyttelyssä. Hirveä kiire tuntuu olevan, vaikkei paljon mitään olekaan. :seko:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 02 Tammi 2013 17:31

:juoni:

Nyt on personal trainer hommattu. Huomenna aloitetaan pohtimaan mitä mun kropalle tehdään, kun se on tämmöinen. :keijo: Salityypit vaikuttivat tosi kivoilta paitsi kerran hätkähdin kun treenari kysyi, että saako mua rääkätä. :O: :keijo: Vastasin etten tiedä vielä. :virne:

No mut joo, mun "laitetaan-Nugat-kuntoon"-projektissa on nyt edetty fyysiseen kehittymiseen, kun ruokavalio, henkinen hyvinvointi ja vaihtoehtoiset hoidot on nyt kaikki arjessa mukana. Tämä oli ihan sattuma, että heti uudenvuoden jälkeen ryntäsin tositoimiin, mutta eikös vuoden alku ole aina hyvä aika aloittaa uusia asioita elämässä. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Tammi 2013 18:50

Kannattaa muuten joulunseutu istua perseellään ja syödä kinkkua ja suklaata. NOT.

On se kiva, kun tekee itselleen lisää laihdutettavaa :ei:

Mutta opin mä sentään uuden liikkeen, jossa tasapainoiltiin puolipallon päällä. Lisäksi työnsin jalkaprässissä kahtasataa kiloa kohti kattoa, vaikka se vaati jo hieman turkkalaisia metodeja.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Tammi 2013 11:16

Tiedän kyllä, että pitäisi aloittaa liikkumaan. Mulla on vaan mun ikävä iho, joka kutiaa kun hikoilee. En oikein tiedä miten edetä, kun kutiaminen on kuitenkin yksi mun pahimmista vihollisista. :sori:

Pitäisiköhän kaivaa Wii ja sen urheilujutut esiin taas :raps:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pvi » La 05 Tammi 2013 10:58

kutina ei kiva. Mä tiedän.
Mun liikuntastrategia on alussa mennään aika pitkään hissutellen, niin että ei tarvitse hikoilla kun ehkä vähän kainalosta ja selästä. Kun vauhti kiihtyy, on hikeä varten nukkaamaton pehmeä pyyhe ja vaihtopaitoja.

Venyttely olisi poikaa...
Saiskohan aikaiseksi?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 11 Tammi 2013 22:49

Käytiin kaverin kanssa uimassa. Alunperin mun piti ottaa mun juoksuvyö mukaan, mutta unohdin.
Kaveri veti kilomeetrin, mä paljon vähemmän. Uiminen oli kyllä ihanaa :pilvi:
Tunsin miten hartiat aukesivat ja lihakset oikein ritisi siitä käytön vaihtelusta ja liikkeestä.
Mähän en voi uida sillä tavalla vatsalleen, vaan oon pystyasennossa joka myös pitää hartiat ja niskan paremmassa asennossa.
Ajateltiin että josko pääsisimme kerran viikossa paikalle :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » La 12 Tammi 2013 03:39

Ihana kuulla Kiba, että on löytynyt liikunta, joka tuntuu hyvälle.

Minunkin oli tarkoitus mennä uimaan tänään, mutta siinä vaiheessa kun olisi ollut mahdollisuus, ei perse noussutkaan penkistä. Ensi kertaa varten sanon itselleni: "Mene, äläkä keksi tekosyitä." Lämmin vesi on niin mukava asia, että sitä varten kannattaa vaivaantua.

Muuten liikuntaa on ollut pikkasen tai enempi joka päivä tällä viikolla. Viikonloppu ei tule olemaan poikkeus, sillä tanssia on luvassa molemmille päiville.

Jee jee.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 12 Tammi 2013 11:08

Uiminen on aina ihanaa. Silloin kun voi uida ja pääsee veteen asti. Vesikidutus (fysioterapian vesijunppa) ei ole kivaa. Mutta hyödyllistä - ehkä. Siitä tulee aina vaan kipeämmäksi ja jäykemmäksi. Tämän yhtälön logiikka ei vielä ole hahmottunut, mutta niin siinä käy.

Jestas sentään miten kipeänä nyt on lihakset! :keijo:
Ihanasti maitohapoilla jalat :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 13 Tammi 2013 23:44

Uiminen vois tehdä hyvää miullekin. :raps:

Aioin käydä huomenna kävelyllä ja kokeilla miten puhelimeen lataamani Sports tracker toimii. Sitten mietin, että turhaan vitkuttelen ja odotan huomiseen, kun voin tehdä sen jo tänään. En mie reippaillu kuin 3,6 km, mutta on se tyhjää parempi. :tilt: Ja minähän muuten otan huomenna itseäni niskasta kiinni ja käyn silloinkin kävelyllä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 14 Tammi 2013 21:18

Kävin Prana Beats -tunnilla. :D Se on jonkinlainen uusi trendilaji, jossa yhdistellään joogaa ja tanssia. Ainakaan tuo tunti ei ollut mitenkään erityisen monimutkainen eikä välttämättä edes monipuolinen, joku lihaskunto-osuuskin siinä oli olevinaan, mutta se koski lähinnä vatsalihaksia hetken ajan. Mutta yksinkertaisuudesta viis, jälkikäteen oli tavattoman rentoutunut ja rauhallinen olo, enkä juuri muuta tällä hetkellä kaipaakaan. Ja musiikkinakin oli Janelle Monáeta ja Florence + the Machinea. :D

Hikeä tuottavissa tanssijumpissa olisi kiva käydä, mutta sellaista ei nyt näy mulle sopivalla aikataululla, joten ehkä yritän vaan käydä tuolla. Tuonne tuli ylimääräistä kävelyäkin aika paljon, mutta ainakin tuon jälkeen jaksoi vielä kävellä kotiin toisin kuin jonkun rankan homman. Sen lisäksi jos viitsisi edes tehdä kotona sitä parinkymmenen minuutin joogaa mitä olen tehnyt, niin siinä olisi edes jotain. Täytyisi säilyttää motivaatio, koska en välttämättä selviä tästä keväästä ilman liikuntaa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Tammi 2013 21:27

Mulla oli tänään ensimmäinen vesikidutus.
Ei ihan niin paha mitä aiemmin. Olisi voinut olla kamalampaakin.
Jestas mä olin sen jälkeen kuitenkin ihan poikki ja jalka särkee nyt ihan huolella.

Sain kuitenkin suoritettua itse yhden venytyksen, jota on ollut vaikea saada edes vedessä itselleen aikaiseksi.
Löysin pakaravenytykseen tunteen, jota ei ole ollut pariin vuoteen :hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 20 Tammi 2013 19:33

Tämähän nyt ei varsinaisesti urheilua ole, mutta: voi hyvä jumala, että voi tuntua ihanalta. :pilvi:

Kävin astangajoogassa ensimmäistä kertaa melkein viiteen vuoteen. Ei ollut ihan alkeistunti, joten seisomasarjaa tehtiin ihan kivasti ja istumasarjaakin vähän. Kun loppuliikkeissä rullattiin rulla auki matolle (asiaan vihkiytyneet tietänevät, mistä puhun), niin meinasi itku tulla, kun selkä levisi niin rentona ja avoimena matolle. :pilvi: Jossain muussakin kohtaa meinasi tulla itku, mutta en muista, missä. Vähän oli hapuilua ilmassa, kun en muistanut kaikkia asanoita ja niihin siirtymisiä. Välillä jopa yllätyin taipuisuudestani. Olen kuvitellut olevani aivan pökkelö näin pitkän tauon jälkeen. Varmaan tämä huomenna kostautuu kuitenkin. :virne:

Suosittelen lämpimästi kaikille.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 20 Tammi 2013 23:17

Mä olin kanssa eilen joogassa. Oli hyvä ja muistutava kokemus. Ihan itkuun asti ei herkistynyt, koska ohjaaja ja ympäristö. Vaan muistutti siitä, että aika itseni kanssa liikkuen on tarpeellista.

Eilen oli vähän muutakin liikuntaa joogan lisäksi, puolituntia altaassa potkien ja työntäen ja pari tuntia jumppaa enemmän tai vähemmän vauhdikkaasti.

Tänään parit palauttelevat tanssit ja pikkasen venyttelyä.

Olo on mitä mainioin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Tammi 2013 01:18

Miksi jooga ei ole urheilua? Tai mitä se sitten on?

Mä olen tehnyt nyt aamujoogaa. Yritän pitää tän rutiinin nyt edes jonkin aikaa normiaamuina (=silloin kun olen kotona ja ilman vieraita). Jospa se estäisi edes vähän niitä päiviä, jolloin ei tunnu heräävän millään. Muutenkin tahto on kova yrittää jatkaa joogailua, jos se helpottaisi näitä pahimpia kropan kremppoja. Lyhyitä juttuja tietenkin, eikä mitään kovin monimutkaista kun en osaa. Tuubissa on kivoja videoita, jotka sopivat tarkoitukseen. Mutta yleensä tää aina jää jossain vaiheessa. :epäilevä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 21 Tammi 2013 12:13

L-S kirjoitti:Miksi jooga ei ole urheilua? Tai mitä se sitten on?

No mulle urheilua on sellaiset lajit, joissa kilpaillaan, ja joissa yritetään puristaa itsestä irti enemmän kuin pystyy.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Tammi 2013 13:04

Siinä tapauksessa ehkä ketjun otsikkokin on väärä, kun suurin osa "urheilevista fordelaisista" harrastaa yksilöliikuntaa, kuten kuntosaleja sun muita, joissa ei sinänsä kilpailla. :keijo:

Mun puolesta urheiluun voidaan kyllä laskea kaikenlaiset kunnon ja kropan ylläpitämiseksi ja harjoittamiseksi tehtävät jutut. Mutta voihan jooga tietysti olla vaan liikuntaa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 21 Tammi 2013 13:25

L-S kirjoitti:Siinä tapauksessa ehkä ketjun otsikkokin on väärä, kun suurin osa "urheilevista fordelaisista" harrastaa yksilöliikuntaa, kuten kuntosaleja sun muita, joissa ei sinänsä kilpailla. :keijo:

No itse juuri harmittelin, kun ei ole liikuntaketjua erikseen. En ikinä sanoisi harrastavani urheilua, vaan liikuntaa. Urheilu herättää ihan liikaa negatiivisia konnotaatioita. (Paitsi tietenkin, jos on kyse Urheilugaalasta. )

Ja kyllähän kuntosaliharjoittelussakin kilpaillaan. Sitä vain kutsutaan "kehonrakennukseksi".
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 21 Tammi 2013 23:13

No ehkä tämä kaikki vain valmistaa meitä ketjuun: "Liikkuvat fordelaiset." :D
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja damn » Ma 21 Tammi 2013 23:41

Tällä tai ensi viikolla aloitan kuntosalilla käymisen. Olen miettinyt sitä jo kauan, mutta nyt vihdoin teen sen, kun sain seuraakin sinne. Monet kaverit käyvät jossain jumpissa ja muissa ja ne ei kiinnosta minua yhtään. Olin jo luovuttaa, että eikö kukaan halua käydä vain salilla, kun sitten yksi kaveri ihan itse kysyi saisko minusta seuraa. Ensi viikolla alkaa myös kertyä enemmän hyötyliikuntaa, kun työmatkoihin menee kävellen ainakin tunti päivässä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 26 Helmi 2013 02:17

Oho!
Jokusen kerran viimeaikoina on peppu ilmoitellut itsestään. Viime perjantaina näytin asiakkaalle pakaravenytyksiä ja huomasin, ettei hetkeen ole tultua istuttua moisissa asennoissa. Koko lonkan ympärys tuntui pistävän vastaan.
Muutaman kerran viikonlopun aikana olen käväissyt lattialla istumassa jalat ristissä.

Tänään yllätin itseni ja kehonhuolsin reilun kaksi tuntia. Ihanaa tuntumaa itseen ja vieläkin on sellainen olo, että haluaa kääntää, painaa ja kiertyä.

Mulla on ollut ikävä mua.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 01 Maalis 2013 20:47

Ostin hyppynarun. :keijo:
Sillä saa sykkeen nousemaan (kun mun muut liikuntamuodot ei oikein moiseen pysty). Tai no jooga aina vähän, mutta ei paljoa.
Hyppyskä on halpa ja helppo. Omani maksoi 4,95 . Mahdun jopa hyppimään tuossa yhdessä kohtaa kotiani. Moukari ei hyppyskää arvosta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 01 Maalis 2013 23:41

Hyp, hyp!

Mulla oli tänään enempi molskis ja loiskis. Pääsin jumppaamaan reiluksi tunniksi veteen ja illalla oli vielä sukellusharjoituksia. Pää ei vielä uskalla mennä alaspäin. Varpaat uskaltaa upota neljään metriin.

Pitää harjoitella.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Maija » Su 17 Maalis 2013 23:20

Tein jokunen aika sitten elämäntaparemontin. Lähinnä remontti koskee liikkumista. Vaihdoin täydellisen liikkumattomuuden viikottaiseen jumppailuun liikuntakeskuksella. Olen nyt käynyt säännöllisesti kahvakuulailemassa ja ensi viikolla lisään viikkooni yhden jumppapäivän. Tarkoituksena on siis lisätä pikkuhiljaa liikuntaa, mutta kokeilla myös erilaisia lajeja, jotta en pääse kyllästymään. Jännää, miten näin alkuvaiheessa huomaa jaksamisen jumpissa lisääntyvän tosi huimasti. Aiemmin en ole tätä päässyt huomaamaan, sillä olen aina lopettanut ennen kuin tähän saakka on päästy. :virne:

Mutta hei! Tajusin, että liikunta voi olla kivaakin!
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu