Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 16 Elo 2013 17:09

Ajattelin hankkia itselleni kuntosalikortin. Ja nimenomaan siis pelkälle kuntosalille, minua kun ei nuo ryhmäliikunnat kiinnosta. Olen vain niin huono saamaan aikaiseksi mitään, aloittaminen on se vaikein homma :hullu: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 16 Elo 2013 20:12

Monesti meinaa lannistuminen tulla, kun vuodenajan vaihtuminen tuo mukanaan selkäkivut. Eilen kävin kävelylenkillä väkisin ja löysin semmosia reittejä, joita oon kävelly viimeksi 90-luvulla. Oli aika virkistävää kävellä pilkkopimeässä lyhyt tienpätkä. Heti sen perään tahtomattani säikytin jonkun pienikokoisen naisen, joka oli ulkoiluttamassa pienikokoista koiraansa. Löysin vakkari 5km/7km kiekan perään tasaisella käveltävän 2km lenkin. Vakkarilenkki päättyy joka tapauksessa ylämäkeen, niin ihan hyvä että saa tasailla sykettä parin kilsan verran tästä eteenpäin. Jännä fiilis, kävellä jossain, jonka olemassa oloa ei ole ajatellut pitkälti yli vuosikymmeneen.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Elo 2013 12:53

Savossa on kyllä kivoja kävelymaastoja. Pääsisinpä sinne lenkille. :keijo: Kaupunkilenkkeily ei oikein innosta.

Ja lupaavasti alkanutta kuntosalirupeamaa uhkaa se, etten ole ihan varma tekeekö siellä käyminen taaskaan kovin hyvää niska-hartiaseudulle. Kai sitä voisi treenata pelkkiä jalkoja sitten vaan, mutta se tuntuu vähän hölmöltä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja viima » Ke 21 Elo 2013 23:08

damn kirjoitti:Ajattelin hankkia itselleni kuntosalikortin. Ja nimenomaan siis pelkälle kuntosalille, minua kun ei nuo ryhmäliikunnat kiinnosta. Olen vain niin huono saamaan aikaiseksi mitään, aloittaminen on se vaikein homma :hullu: .

Mulla oli sama aikomus jostain keväältä asti. Viime viikolla sain lopulta aikaiseksi sen verran, että kävelin rauhalliselta näyttävän (kuljen ohi usein yliopistolle) kuntosalin tiskille pyytämään ohjausaikaa, kun en ymmärrä niistä laitteista tai paljon kunto-ohjelmistakaan mitään. Olen aikuisena käynyt kuntosalilla varmaan kerran, ja sekin oli juttukeikka, eli kävin vain töllistelemässä ja häiritsemässä :keijo:

Maanantaina oli sitten eka oikea käynti, ja ohjaajanainen näytti laitteet ja teki kunto-ohjelman jossa oli laitteet ja painot ja muita ohjeita. Kävi oikein mukavasti ja sai ohjeita että mihin kannattaa kiinnittää huomiota missäkin laitteessa. Ilman ohjausta se salille pyörimään meneminen olisi mulle ollut kyllä aika turhaa, tuskin olisin tullut toiste.

Tänään kävin salilla toista kertaa ja löysin mielestäni kaikki ohjelman laitteet ja osasin jopa käyttää niitä. Kaikki sarjat tosin jäivät vajaiksi vielä, ja oli ehkä hieman nöyrää siirrellä parissa laitteessa painot sieltä raskaimmasta päästä suunnilleen kevyimpään mahdolliseen :P Mutta jostain pitää aloittaa.
viima

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 27 Elo 2013 18:13

Flunssat häiritsee taas mun salillakäyntiä. Juuri pääsin taas oikein vauhtiin. :( Harmittaa kun ajattelee, millaisessa kunnossa nyt olisin jos pöpöt eivät olisi iskeneet!

Ainakaan en olisi pelkästään maannut sohvalla syöden suklaata. :virne: :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 27 Elo 2013 23:12

Meitsi saavutti valtaisan urheilusuorituksen tänään!
Sukelsin neljään metriin ja toin pohjasta ylös pelastushsrjoituksissa käytettävän torson. Vähän jännitti, minkä takia unohdin keskittyä sukellusen tekniikkaan ja alun uloshengitys unohtui. Kun keuhkot on täynnä ilmaa, ei uppoa itsestään pohjaan. Ylenmääräinen räpiköinti kuluttaa enemmän happea, kun niistä täysistä keuhkoista oli hyötyä. Elossa pääsin kuitenkin ylös ja sain ruksin SUHin paperiin.
Hyvä minä! Viime kesänä kun vasta ekaa kertaa sukelsin yli kahteenkymmeneen vuoteen.

Lisättäköön vielä, että pyöräily on mukavaa!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 28 Elo 2013 17:52

Mä oon lopettanut pyöräilykauden. Flunssa iski, enkä ole sen takia viitsinyt urheilla. :(

Jännä huomata, miten paljon tuollainen 26 km pyöräilyä/päivä vaikuttaa energian kulutukseen. Ruoka-annoksia on saanut pienentää ihan tuntuvasti, kun ei vaan enää jaksa syödä sellaisia määriä kuin pari viikkoa sitten, kun vielä pyöräili. :O:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Elo 2013 18:07

marenkienkeli kirjoitti:Mä oon lopettanut pyöräilykauden. Flunssa iski, enkä ole sen takia viitsinyt urheilla. :(

Onhan tässä nyt monta pyöräilykuukautta vielä. :O:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 29 Elo 2013 15:35

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Mä oon lopettanut pyöräilykauden. Flunssa iski, enkä ole sen takia viitsinyt urheilla. :(

In theory, yes. Mutta tää sitkeä flunssa ei meinaa mennä ohi. Eikä tuo 13 km suuntaansa ole (tulevissa) syyssateissa ihan lyhyt matka. (Seliseli...)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Elo 2013 16:57

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

In theory, yes. Mutta tää sitkeä flunssa ei meinaa mennä ohi. Eikä tuo 13 km suuntaansa ole (tulevissa) syyssateissa ihan lyhyt matka. (Seliseli...)

Ei sinun minulle tarvi selitellä. En minä edes yrittäisi pyöräillä 13 kilometrin työmatkaa. :virne: :laiska:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 29 Elo 2013 17:12

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Ei sinun minulle tarvi selitellä. En minä edes yrittäisi pyöräillä 13 kilometrin työmatkaa. :virne: :laiska:

Selittelen lähinnä itselleni. :nolo: :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 01 Syys 2013 10:07

L-S kirjoitti:Ja lupaavasti alkanutta kuntosalirupeamaa uhkaa se, etten ole ihan varma tekeekö siellä käyminen taaskaan kovin hyvää niska-hartiaseudulle. Kai sitä voisi treenata pelkkiä jalkoja sitten vaan, mutta se tuntuu vähän hölmöltä.

Minkälaisia liikkeitä teet ja mitä ongelmia sinulle niistä tulee?

Kyllä kuntosaliharjoittelusta on hyötyä niska-hartiaseudulle, kunhan muistat myös harjoittaa niska-hartia-alueen liikkuvuutta (hartian ja käsien pyörittelyt, ylävartalonkierrot, keppijumppa) sekä venytellä.

Mulle iskee päänsärky, jos treenaan epäkkäitä. Joskus niille tulee epäsuoraa rasitusta, mikä kans aiheuttaa lievää päänsärkyä. Myöskin huomaa, että monet aloittelijat jännittävät hartioita monessa liikkeessä kuten myös jokapäiväisessä elämässään, mikä aiheuttaa ongelmia niska-hartia-alueella. Olkapäiden pitäisi asettua rennosti taakse ja alas.

Älä toki lopeta yläkropan treenaamista vaan opettele treenaamaan oikein, äläkä unohda lihashuoltoa.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 02 Syys 2013 12:19

Joo, mä en ole ihan kaikkein valistuneimpia kuntosalikävijöitä, että osaisin tehdäkään kaikkea oikein ja tasapainoisesti, kun lähinnä itsekseni olen opetellut sitä hommaa. En siis osaa nimetäkään oikein niitä laitteita mitä silloin alussa käytin/kokeilin. Jotain yläselän ja hartialihasten treenausta joka tapauksessa erilaisilla laitteilla. Mullahan on niska-hartia-seutu ja yläselkä joka tapauksessa jo valmiiksi kamalassa kunnossa, joten ehkä ei ole ihme, että ylimääräinen rasitus teki olon taas huonommaksi. Siis kipuja sekä selässä että päässä ja pahimmillaan muutenkin tukkoista ja inhottavaa oloa, jne. Myöhemmin tein salilla vain lähinnä jalkalihasjuttuja, hauiksia ja soutulaitetta (juoksumaton ja crosstrainerin lisäksi), nämä tuntuivat sopivan. Venyttelyitäkin toki aina, mutta en tiedä osaanko itsekseni tehdä niitä riittävän huolellisesti.

Kuntosalikokeilujaksoa on vielä muutama päivä jäljellä, jos nyt kerran ehtisi vielä käydä. Ihan mukavaa, mutta ainakaan tuolle samalle salille en ota pysyvämpää jäsenyyttä (liian kallista). Joku halvempi voisi olla hyvä, mutta saa nyt nähdä.
Olen myös todennut, että tuolla tavoin kuntosalilla käyminen on vaivalloista, kun varsinkin jos ja kun haluaa käydä suihkussa, pitää olla hirveästi erilaisia varusteita mukana. Joka kerta olen unohtanut jotain (kuten osan vaihtovaatteista, hikipyyhkeen tai jopa puhelimen, jolloin liikkuminen oli paljon tylsempää kun ei ollut omaa musiikkia. Onneksi salin radiosta tuli sentään Jippikayjei, ihan paras juoksumattobiisi.). :keijo:

Viime viikolla tuli paljon liikuntaa, ajelin pyörällä melkeinpä ainakin puolitoista tuntia useimpina päivinä, kun oli kerrankin kunnon pyörätiet käytössä. Kaupunkipyöräily tai liikenteen seassa meneminen on hirmu ärsyttävää.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 06 Syys 2013 18:20

Mulla on auttanut salilla se, että ensin opettelin joka laitteessa pitämään hartiat alhana ja lapaluut yhdessä. Sitten kun se alkoi sujumaan niin aloin vasta painoja nostamaan. :tilt: Oon joutunut hirveesti ajattelemaan tätä kun luonnostaan ja töiden takia mulla on aina hartiat korvissa. Nykyään mulla alkaa hartiat vaivata kun flunssan takia on jäänyt monta salikertaa väliin. Siinä kuitenkin kehittyy se oikea asento ja sitä on aina vaan helpompi pitää. :tilt: Suosittelen kyllä vaikka personal traineria pariksi kerraksi, että se vois kattoa sun ryhdin oikein ja siitä on sitten taas hyvä mennä eteenpäin. :)
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 08 Syys 2013 19:42

:hiki:
Olin vähän kävelemässä. Googlemapsin mukaan matka olisi 2.4km. Aikaa meni 2.5 tuntia :keijoei:
Mikä vauhti! Wohoo! Muutama kohta oli aika raskaita ja tuntui että voimat loppuu just siihen. Ihan kuin olisi juossut.

Mutta mä onnistuin! Jee!

Kävelyä ilman keppejä! Jee! :keijo:

Ja siellä oli ihanaa metsää :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 08 Syys 2013 22:44

Hidasta tai ei, hieno saavutushan toi on! Hyvä Kiba! :D

Hartiat alas -vinkki on muuten varmaan hyvä kuntosalilla, pitää yrittää muistaa. En tiedä viitsisinkö ottaa personal traineria. :keijo: Eikä mulla nyt ole enää kuntosalijäsenyyttäkään, kun tarjousjakso päättyi, olen niin sanotusti between gyms. :keijo: Pitää nyt harkita mitä tekisi.

Välillä tuntuu, että mulle sopisi parhaiten juurikin vaihteleva liikunta, esimerkiksi kuntosalilla käymisestä saatan innostua hetkeksi, mutta yleensä jossain vaiheessa into lopahtaa, kunnes taas joskus löytyy. Nyt ajattelinkin hetken aikaa panostaa esimerkiksi lenkkeilyyn ja joogaan, ja katsoa sitten vähän ajan päästä kuntosalia uudestaan. Kuntosalijäsenyydet eivät harmi kyllä useinkaan ole tällaiseen intervalliurheiluun soveltuvia, vaan pitäisi sitoutua pitkäksi aikaa mieluiten, ettei joudu maksamaan hirveän kovia kuukausimaksuja.

Tänään kyllä harmitti, ettei pääse salille, sunnuntait olisivat siihen erinomaisia päiviä. Kävin sitten vaan lenkillä, tein vähän vatsalihaksia sun muuta ja sitten Estherin johdolla yin-joogaa. Se tarkoittaa näemmä sitä, että yhtä liikettä pidetään monta minuuttia. Hyvin tuntui.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 08 Syys 2013 23:16

Esther on kyllä mahtava tyyppi. Kiitos hänen vinkkaamisesta L-S:lle. Tykkäsin ainakin hänen mahtavasta yläselän kiertoharjoituksestaan. Auttoi mulla ainakin tosi hyvin tuohon yläselän jumiin ja paransi liikkuvuutta siten, että vaikutuksen huomasi heti. Tuota pitäisi tehdä useamminkin. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 10 Syys 2013 22:05

Joo, noita liikkeitä mäkin olen tehnyt, ja oppinut Estheriltä muitakin hyödyllisiä juttuja. Tykkään Estherin joogavideoista juuri siksi, että hän yleensä paneutuu johonkin tiettyyn seikkaan tai ongelmaan, johon voidaan kiinnittää huomiota sen sijaan, että yleisesti vaan tehtäisiin ne samat aurinkotervehdykset ja soturit tunnista toiseen. Itsehän en etsi joogasta henkistä valaistumista vaan ratkaisuja rapistuvan ruumiini ongelmiin. :P (ja toki rentoutumista myös).
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Syys 2013 18:48

Liikunnallinen viikonloppu tietyn tauon jälkeen. Lauantai oli koulussa kävelypäivä ja kävelyä tuli ajallisesti joku puolitoista tuntia. Yhdet synttäritarjoilut illalla siihen, mikä saattoi tuottaa jonkin sokeriyksikön yli suosituksen... :P

Sunnuntaina xycling 55 min.

Jos tämä nyt jotakin auttaisi taas. :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 11 Marras 2013 09:27

Pilatesrengas. :sydän: Paikat tuntuu siltä kuin olisi tehnyt ihan kunnon salitreenin eilen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Joulu 2013 17:02

Jos ei tällä kuntoilun määrällä tapahdu mitään muutoksia, en tiedä mitä tehdä.
Tänään fysioterapia + tunnin kävelylenkki.
Nii kerta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 18 Joulu 2013 17:55

Nugat kirjoitti:Flunssat häiritsee taas mun salillakäyntiä. Juuri pääsin taas oikein vauhtiin. :( Harmittaa kun ajattelee, millaisessa kunnossa nyt olisin jos pöpöt eivät olisi iskeneet!

Salillani on kosteusvaurioita, sen takia tulen salilla käymisestä kipeäksi. :keijopeukku: Jätin henkilökunnalle palautetta ja toivon että he nyt noteeraisivat asian kun ihmiset eivät voi enää käydä siellä tietyissä tiloissa. Aikaisemmin huonosta sisäilmasta valittaneita on pidetty herkkinä ihmisinä. :töktök: Harmi kun sali on muuten siisti ja kaikki ovat ihania ja mukavia. Ei tässä kaupungissa ole yhtä kivaa salia. :huoh:

En tiedä kuinka käy tavoitteelleni. Mun piti osata seisoa päälläni vuoden loppuun mennessä! Taidan kyllä tarvita siinä vielä apua.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 27 Tammi 2014 20:28

Eilen ekaa kertaa zumbassa. Hirveän vaikeata oli. Siellähän olisi pitänyt osata salsaa ja joitakin muita tulisia kastikkeita. :P Enemmistö osasi kaiken ja biiseissä ei montaa samaa osaa ollut. Eri osia niissä oli runsaasti.

Toisaalta alussa todettiin, että "oma tyyli on paras". :D

Jos suosituksen olisi arvioineet Tanssii tähtien kanssa -tuomarit, niin varmaan olisi tullut jotain: "Askeleet osuivat muutaman kerran rytmiin, chasee oli aivan hukassa, se mistä tykkäsin, oli noin pyörimiset tossa, niissä oli pari kanta-askelta oikein."
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » Su 02 Helmi 2014 21:50

Mahtavaa! :virne: Meijän zumba-tunneilla ei ikinä käy miehiä. Musta se on jotenkin surullista jopa.

Riippuu paljon ohjaajasta kuin vaikeita koreografiat on, mutta äkkiä siihen pääsee mukaan, jos useammin käy.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Helmi 2014 16:50

Aijjaijjaijjaij.
Tiet ovat taas hetkellisesti sulat ja pääsin kävelemään. Kävelin ai-van liian pitkälle ja ai-van liian kauan.
Tän siitä saa kun ei pääse muutamaan viikkoon pitämään yllä omaa kävelytahtia. Aivan kaamee olo jo puolessa välissä matkaa :epäilevä:
Voisko nyt siis joko tulla lunta tai tiet pysyä sulana? :valivali:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu