Suuri ruokavaliokeskustelu

Re: Suuri ruokavaliokeskustelu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 05 Tammi 2019 20:38

L-S kirjoitti:Onkohan muuten marengin nyhtis-salaatin reseptiä jo jossain fordella vai voisiko sitä saada? :kauriinsilmät:

Voi saada. Ei ole vielä vissiin ollut. Laitan sen tuonne kasvisruokaketjuun. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 16 Syys 2019 12:53

Haluaisin kääntyä veganismiin vahvemmin mitä nyt.
Soijaa olisi helpoin käyttää, mutta kun tiedän että pidempään käyttäessä mun kroppa menee tilttiin.
Väsyneenä kasvisruuan tekeminen on mulle myös raskaampaa, koska siihen nyhtikseenkin kyllästyy.
Maitotuotteista on ruvennut tulemaan paha olo.
Kananmunien käyttökin ällöttää ja ärsyttää kun tuntuu etten löydä vaihtoehtoja.
Vegaanijuustonkorvikkeet vaan ei vissiin sovi mulle. Pari sellaista ruokaa ollut missä on ollut niitä ja aina sen jälkeen vatsa sekaisin monta päivää. En keksi mitään muuta ainetta joka tämän saisi aikaan (tai sitten se on taas vaan yhteisvaikutusta useammasta aineesta).
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 25 Syys 2019 15:09

Kibaya kirjoitti:Haluaisin kääntyä veganismiin vahvemmin mitä nyt.

Hyvä sinä! :hymyhali: :pusu:

Kibaya kirjoitti:Kananmunien käyttökin ällöttää ja ärsyttää kun tuntuu etten löydä vaihtoehtoja.
Vegaanijuustonkorvikkeet vaan ei vissiin sovi mulle. Pari sellaista ruokaa ollut missä on ollut niitä ja aina sen jälkeen vatsa sekaisin monta päivää. En keksi mitään muuta ainetta joka tämän saisi aikaan (tai sitten se on taas vaan yhteisvaikutusta useammasta aineesta).

Minkätyyppisiin juttuhin kaipaat kananmunan korviketta? Jos proteiinin lähteeksi, siinä mullakin on soijattomat korvikeideat vähissä. Noin muuten aika hyviä korvikkeita löytyy eri tarkoituksiin.

Juustokorvikkeet ovat kovin prosessoituja, joten ei ole ihme, jos ne eivät sovi. Ennen kuin oli mitään hyvän makuisia juustokkeita, käytin kaurakerma-ravintohiivahiutaleseosta juuston sijaan. Noin muuten en juuri mihinkään enää juustoa kaipaakaan. Salaattijuustosta kävisivät Yosan Kaurapalat. Kokeilin niitä kerran "hampurilaispihveinä" ja toimi oikein hyvin. Sopisi varmasti tofun tilalle mihin tahansa tofukastikkeeseen. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Syys 2019 11:38

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Kananmunien käyttökin ällöttää ja ärsyttää kun tuntuu etten löydä vaihtoehtoja.

Minkätyyppisiin juttuhin kaipaat kananmunan korviketta? Jos proteiinin lähteeksi, siinä mullakin on soijattomat korvikeideat vähissä. Noin muuten aika hyviä korvikkeita löytyy eri tarkoituksiin.

Juustokorvikkeet ovat kovin prosessoituja, joten ei ole ihme, jos ne eivät sovi. Ennen kuin oli mitään hyvän makuisia juustokkeita, käytin kaurakerma-ravintohiivahiutaleseosta juuston sijaan. Noin muuten en juuri mihinkään enää juustoa kaipaakaan. Salaattijuustosta kävisivät Yosan Kaurapalat. Kokeilin niitä kerran "hampurilaispihveinä" ja toimi oikein hyvin. Sopisi varmasti tofun tilalle mihin tahansa tofukastikkeeseen. :D

Just proteiininlähteeksi ja oon käyttänyt kypsää kananmunaa leivän välissä ja sitä on tosi vaikea korvata millään.

En tiedä mitä fetantyyppisiä juustokkeita syötiin yhden kaverin luona tortilloissa ja ne oli ihan maukkaita, enkä tullut niistä kipeäksi. En vain tajunnut kysyä mitä ne oli :keijo:

Huomaan kuitenkin olevani aikalailla jämähtänyt omiin ajatusmalleihin siitä miten tehdä ruokaa ja siinä vegaaniruuan kohdalla kaadun omiin malleihin, kun tietyt aineet ei tartte samanlaista kypentämistä tai maustetaan eri tavoin ja esivalmistellaan toisin (=liottamiset jne). Mutta vähän kerrallaan ja päiväkin ilman eläinperäistä on aina hyvästä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Murkina