) 

Tähän kannattaa käyttää korkeareunaista paistinpannua.
Ruokaan tulee lempiraaka-ainettani parsakaalia chilillä ja valkosipulilla maustettuna, cayenne-pippurilla maustettua kikhernettä (cayennea maun mukaan - itse laitoin liikaa
) sekä Paulúns-merkkistä Superriisiä, jossa on riisiä, vihreitä linssejä, kurpitsansiemeniä ja kvinoaa samassa. Tuo Superriisi oli kiinnostava tuote, hyvänmakuinen ja ravitseva. Tätä voisin tehdä toistekin, vaikka aikaa menikin jonkun verran.
Tämä välimerellinen palanen on vegaaninen juustonkorvike, joka pakkauksessa kehotetaan grillaamaan. Kannen kuvassa se näyttää vähän halloumilta. Maku ei valitettavasti ollut kyllä läheskään yhtä hyvä kuin halloumissa, joka on suosikkituotteitani. Joku juustomainen maku siinä kyllä oli, ei vain mitenkään hyvän juuston.
Tuotteen valmistuksessa on käytetty kookosöljyä, mikä ei kai ole kovin terveellistäkään. Hampurilaisen välissä se meni, mutta en ostaisi tätä toiste. Sen sijaan nyhtökaurapihvejä voisin ehkä ostaakin, ei nyt ihan rasvaisuusnautinnossa vedä vertoja lihapurilaiselle, mutta tässä ei ainakaan maistunut nyhtökauran pahimmillaan hernekeittomainen maku juurikaan.

) tykkäsivät kovasti ja söivät usein. Suippopaprika sopii tuohon ohjeeseen paremmin kuin tavallinen paprika, mutta jos ostaa 1 kg paprikoita suippopaprikamuodossa, tulee jo melkoisen kalliiksi. Itse en ikinä raaski niin tehdä vaan lisään kastikkeeseen hunajaa.
Sopii normaalin pastan lisäksi myös kesäkurpitsapastan kaveriksi, mutta sitä versiota en ole viime aikoina tehnyt, koska ex-Mieheke vei mukanaan suosikkiturhakkeeni: "vihannesteroittimen", jolla sai tehtyä vihanneksista "spagettia".
Tykkään tuossa ohjeessa myös siitä, että pilkkomiset voi tehdä vähän sinne päin, kun kaikki kuitenkin soseutetaan. 
Piti yhdelle piknikille keksiä kaksi maidotonta, ovo-vegetaarista salaattia. Googlen kuvahakuun laitoin "ruokaisia salaatti" ja tämä sekä linssisalaatti tuli ideoitua.
)
Toki pastakastikkeenkin lämmitin kattilassa, joten ei siinä nyt merkittävästi aikaa säästänyt, mutta edes vähän.
Kastike oli Arrabbiataa, eli mausteita (mm. chili) riitti, eikä niitä tarvinnut lisätä. Kastikkeen joukkoon laitoin ne nyhtökaurapyörykät sekä jääkaapista löytynyttä tuoretta pinaattia (vrt. reseptin lehtikaali). Pinaatin tietysti huuhtelin ja revin paksuimmat lehtiruodit pois. Keitin lisäksi tuorepastaspagettia. Tuli ihan hyvää ja bonuksena annos näytti ihan lihapullapastalta, mikäli sen katsoisi tärkeäksi.
Muutoin olen syönyt liikaa pastaratkaisuja, joissa on lähinnä pelkkiä kasviksia (mm.
) eikä juuri mitään proteiinia. 
Hälsans kökin soijanakkeja paistoin paistinpannussa vähässä öljyssä, lämmitin leivänpaahtimessa valmiit hot dog -sämpylät ja täytin ne sitten majoneesilla, ketsupilla, kurkulla ja soijanakilla sekä pienellä määrällä kevätsipulia, jota sattui jääkaapissa olemaan. Ihan ok, ainakin perushodariyhdistelmässä soijanakit toimivat, vaikka pelkästään maistui vähän turhan soijaiselta.
Ruoan esteettisyys on mulle tärkeää.
Tzayta ei ole aikoihin näkynyt kaupoissa, joten menin tuotteen nettisivulle ja lähetin palautetta kysyäkseni, että tehdäänkö sitä enää. Vastaus oli, että se lopetettiin viime vuoden lopussa vähäisen kysynnän vuoksi.
Ei kai ihme, jos kysyntä oli vähäistä, kun sitä ei aiemminkaan saanut kovinkaan monista kaupoista, enkä muista, että ko. tuotetta olisi paljoa edes mainostettu. Atria olisi voinut tehdä enemmän tuotteensa hyväksi!
Itse ostin sitä kyllä aina kun löysin.L-S kirjoitti:
Testasin myös soijanakki-hodareita, kun kerran suosin nopeasti valmistuvia ruokia.Hälsans kökin soijanakkeja paistoin paistinpannussa vähässä öljyssä, lämmitin leivänpaahtimessa valmiit hot dog -sämpylät ja täytin ne sitten majoneesilla, ketsupilla, kurkulla ja soijanakilla sekä pienellä määrällä kevätsipulia, jota sattui jääkaapissa olemaan. Ihan ok, ainakin perushodariyhdistelmässä soijanakit toimivat, vaikka pelkästään maistui vähän turhan soijaiselta.
.
(Sitä paitsi Hälsäns kökejä on vielä pakastimessa jäljelläkin...)

Kibaya kirjoitti:Nyt mietin miten siitä saisi ehkä tehtyä vegaanisen ja onko semmoista tuotetta mikä korvaisi sekä fetan koostumuksen, että maun.
Gluteenijauhoista saisi lisää sitkoa, mutta niitä mulla ei ole kaapissa. Eli käytännössä juustomaisesti maustettua seitania tuo mietinto alkaa olla, kun gluteenijauhotkin on mietinnössä mukana. Tiedä sitten, olisiko yhtään siellä päin. 

Ja lisäksi ainakin suolaa ja ehkä joku muu mauste? Toimisikohan siihen se sama, että laittaisi uuniin niiden tomaattien ja oliiviöljyn kanssa? En ole ihan varma miten kokonainen tofuklöntti käyttäytyy jos sen laittaa uuniin.
).
Oli hyvää. Kaura-siemenpyöryköitä söin jo syksyllä, en muista minkä kanssa, mutta onnistunut tuote kyllä. Pyöryköiden lisukkeena voi tarjota jotain valmiskastiketta tai majoneesia (mulla sattui olemaan kaapissa Helmansin lime-jogurttisalaatinkastiketta, jota laitoin vähän seuraksi
).
Shay kirjoitti:Maitotuotteista ja erityisesti juustoista en ole vielä valmis luopumaan, mutta kaurakermaa ja muita kasvisvaihtoehtoja yritän edes kokeilla. Rahkan sijasta olen yrittänyt syödä kaura- tai soijavälipaloja, mutta suurimmaksi osaksi ne maistuvat ihan hirveältä. Soijarouheenkaan sivumakuun en meinaa tottua.
Itse olen vasta tällainen tuurivegaani.
Puuron huonoimmat puolet tiivistetyssä muodossa.
MUTTA Oatlyn Turkkilainen on ihan parasta. Sopii jogurtin korvikkeeksi JA dippikastikkeen pohjaksi. Tähän asti olen käyttänyt dippikastikepohjana kaurafraiche+sitruunamehu(tai etikka)+vesi komboa, mutta en enää. Oatlyn Turkkilainen vei voiton, koska on hapanta valmiiksi. 
). Ja uusista jogurteista Alpron mangojogurtti on parasta. Eikä ainakaan mun makuun liian makeaa. 
)
Soijapavutkin olisivat varmaan olleet hyviä tässä, tosin en tiedä olisiko tofu-soijapapuyhdistelmästä tullut jo vatsanväänteitä, kun joskus liika soija on liikaa. Silti tätä voisi tehdä toistekin, vaikka kovin usein en jaksa mitään kastikkeita sekoitella. Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa