Kibaya kirjoitti:Vituttaa kun ympärillä kuuluu vain "eihän sille minkään voi"-tyylisiä lausahduksia tai että "homma menee jo yli". Yli minkä? Onko olemassa jotain sovittua rajaa mitä ei saa ylittää kun halutaan vaikuttaa siihen minkälainen ympäristö me jätetään tuleville sukupolville (ja Aira Samulinille, kuten yksi meemi vitsaili)?
Se herättää osassa pelkoa, kun ei ole tottunut tekemään muiden eteen mitään. On helpointa reagoida laittamalla kädet korville ja huutamalla, että "älämölö älämölö älämölö, en halua kuunnellaaaaa".
No, siis joo, kyllähän me vissiin olemassaolollamme ja kylttejä miekkariin kantamalla saimme kyseisen sedän paniikkiin.
Samassa bussissa miekkariin menossa ollut koululuokka ei vaikuttanut yhtään panikoivalta.Kibaya kirjoitti:Olivat sanoneet yhdelle mielenosoittajalle kymmenen aikaan "katsotaan nyt minkälaisiin laittomuuksiin te ryhdytte.![]()
Anteeksi että mitä että? Ei niin että turvataan ihmiset, vaan että mitä laittomuuksia tehdään ja sit niihin reagoidaan. Juujaajaa, kiitos.
Poliisi myös kehotti mun avustajaa siirtämään mut pois, mutta ei kohdentanut sitä mulle.![]()
![]()

L-S kirjoitti:Omien tekojen vähättelystä vielä, että ei se ihan yksinkertainen asia ole. Totta kai yksilöiden teoilla on väliä, mutta itsekin vähättelen välillä omia tekojani, en niinkään siten, että "ei tässä mitään kannata tehdä", vaan siten, että tuntuu voimattomalta, että vaikka teen "jotain", ei se ole kuitenkaan tarpeeksi, ja/tai en löydä itsestäni voimavaroja tehdä vielä enemmän, puhua asioista julkisemmin, tai jotain. Toki se on vähän eri asia kuin sanoa vaan, että ei tässä tosiaankaan mitään voi itse tehdä.
-fiilistä kun tätä seuraa. Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa