Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 17 Kesä 2019 17:30

Hirveä hätä jopa uutistoimituksessa, että mikä on juhannuksen sää. Mä olen jo vuosia sitten lakannut kasaamasta suuria odotuksia juhannukselle. Jos on tarkoitus ryypätä, sitä voi tehdä sisälläkin. Jos on tarkoitus kutsua koko suku mökille heittämään tikkaa... niin se on huono ajatus. :P

Viime kesästä ei ainakaan lämpöä puuttunut, mutta silti juhannuksen säätä moititaan vielä hellekesän jälkeenkin. En tajuu... :pepsis:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 21 Kesä 2019 14:14

Pascal Lemoix kirjoitti:Jos on tarkoitus kutsua koko suku mökille heittämään tikkaa... niin se on huono ajatus. :P

Tikan heitto on aina huono ajatus, mutta koko suku mökille + Mölkky on meidän suvussa (ja Heppulaisen suvuissa) varsin toimiva ratkaisu. :keijo: :sydän:

Vietän tänä vuonna ekaa kertaa Helsinki-juhannusta. Juuri mitään ei ole suunniteltuna, mutta piknikille olisi tarkoitus jossain vaiheessa mennä. :)

Hyvää juhannusta kaikille! :ryhmähali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 21 Kesä 2019 15:43

Tää on ehkä paskamaisin juhannus koskaan.
Meilahden sairaalassa, kiinni kutisevissa piuhoissa ja niin tylsää ettei aika mene millään. Keskittymiskyky on jossain muualla ja yksinoleminen on yhtä helvettiä.
Onneksi kuitenkaan ei samassa huoneessa ole tällä hetkellä muita.
Omin päineen en saa poistua kerroksesta, seurassa kyllä.

Haluan vaan pois täältä.
(Mutten pääse ennen huomista ja sittenkin vaan käymään jossain.)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 24 Kesä 2019 11:26

Kibaya kirjoitti:Tää on ehkä paskamaisin juhannus koskaan.
Meilahden sairaalassa, kiinni kutisevissa piuhoissa ja niin tylsää ettei aika mene millään. Keskittymiskyky on jossain muualla ja yksinoleminen on yhtä helvettiä.
Onneksi kuitenkaan ei samassa huoneessa ole tällä hetkellä muita.
Omin päineen en saa poistua kerroksesta, seurassa kyllä.

Haluan vaan pois täältä.
(Mutten pääse ennen huomista ja sittenkin vaan käymään jossain.)

Piuhat otettiin lauantaina pois ja edelleen kutisee :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 24 Heinä 2019 16:49

Jaahas, RIP forde? Uusia viestejä ei ole tullut sitten viime viikon. :keijo:

Toki olen itsekin ollut kiireinen erilaisissa lomariennoissa. Olen ollut lomalla kaksi ja puoli viikkoa, ja tekemistä on ollut sen verran, että en ole juuri ehtinyt ajatella töitä. :P Hyvä niin, koska tuntuu, että loma olisi nyt ollut jo pidempikin kuin se kaksi ja puoli viikkoa. Olin kovasti tämän tarpeessa. En ole käynyt kotimaata kauempana, mutta kotimaanmatkailu on mukavaa ja kesä-Suomi on kaunis, esimerkiksi Turun saariston tienoo ja järvi-Suomi. Toki yksityisautoilua on tullut nyt harrastettua turhankin paljon.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 24 Heinä 2019 19:18

Ei forde kuollut ole, se vain toimii hitaasti ja harvoin. :virnu:

Lisäksi hymiöt näyttävät ainakin mulla omituisilta.

--

Mun oleelliset kuulumiset voi lukea matkarapsasta.

Sellaisia treenasin, söin, pesin pyykkiä, hikoilin öin -kuulumisia ei ole nyt kirjattu paljon mihinkään. Paitsi nyt on. :D
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 26 Heinä 2019 15:20

Pascal Lemoix kirjoitti:Lisäksi hymiöt näyttävät ainakin mulla omituisilta.

Hymiöissä on tosiaan muuten jotain vikaa, mun ruudulla näyttävät ainakin ihan siltä, että kaikilla olisi musta silmä. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Heinä 2019 11:18

On ollut fiilis ettei ole tarvetta jakaa sitä jatkuvaa pahaa oloa mihinkään.
Sairaalareissun jälkeen on ollut semmoinen Päivä Kerrallaan-meno, että ei siitä ole mitään sanottavaa.
Kuumuus meinasi viedä multa tajun pariin otteeseen ja semmosta.

Eilen käytiin avustajan kanssa lammassaaressa pitkospuita testaamassa ja se oli hyvin miellyttävää. Lintupisteet oli ihanat :sydän:.
Ajattelin että syksyllä olisi ihana lähteä sinne joku aamu katselemaan miten siellä muuttolinnusto mahtaa pyöriä. Kun on kunnolliset kiikaritkin millä näkee ihan tosi hyvin (katoin jopa ilman silmälaseja).

Nyt tää ja ens viikko ja sitten loma.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 31 Heinä 2019 21:49

Kibs :paijaus: Ikävää, että sulla on paha olo.

--

Mulla on vielä vähän lomaa, mutta sitten loppuu. Oon kuljeskellut kotimaassa ympäriinsä, en missään kovin kaukana, mutta jossain kuitenkin. Välillä on ollut melko kiireistä, ja työt ovat unohtuneet melko lailla täysin, mihin pyrinkin. Siihen, ettei jatkuvasti tarvitse ajatella - ei niinkään sitä töiden sisältöä, mutta ainakin niiden jatkuvuutta, tehtyjä ja tulevia hakemuksia ja tulevaisuuden epävarmuutta. Elin sitä koko kevään jotenkin niin täysillä, että tarvitsin siitä irtioton.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 02 Elo 2019 16:13

Melkein siivosin kirjahyllyn ylähyllyn tänä kesänä. :viileä: Onneksi suhtaudun tavoitteisiin jo melko kepeästi.

--

Äsken lajittelin jalkapallotarroja maittain. :virne: Se oli se tärkein homma nyt tähän väliin.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » La 03 Elo 2019 10:43

Pascal Lemoix kirjoitti:Melkein siivosin kirjahyllyn ylähyllyn tänä kesänä. :viileä: Onneksi suhtaudun tavoitteisiin jo melko kepeästi.

--

Äsken lajittelin jalkapallotarroja maittain. :virne: Se oli se tärkein homma nyt tähän väliin.

Hyvät tavoitteet :virne:
Mä siivosin loman aluksi yhden kirjahyllyn laatikon. Epämääräisissä suunnitelmissa oli siivota ehkä jotain muutakin, mutta se on nyt sitten jäänyt tekemättä. :keijo: Onhan tässä vielä viikonloppu aikaa...
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 14 Elo 2019 19:14

Hassua, kun on kesä kelien perusteella, mutta tavallaan syksy, kun on jo töissä.

Ei ole vielä jääkiekkoliigan aika, vaan yleisurheilun ja jalkapallon. Yleisurheilua olen menossa sunnuntaina katsomaan, jalkapallokesä on vielä avaamatta. Voi mennä koko kausikin ohi...

Mutta ei tässä osaa mitään Linnanmäen-reissuakaan suunnitella. :virne:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 24 Elo 2019 11:26

Toissapäivänä kuulin, kun katusoittaja esitti Leppävaaran asematunnelissa Hectorin kappaletta "Halvat pelit". Olisi voinut viedä rahaa ihan kannatuksen ja biisivalinnan vuoksi. En kuitenkaan tehnyt koukkausta. Seuraavan kerran, jos hän vielä tulee.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 31 Elo 2019 13:45

Loma on mennyt kuin sumussa.
Ensi viikko vielä jäljellä.
Näin eilen työkaveria ja ei yhtään huvita palata sinne :epäilevä:
Tuli vastareaktio aika nopeasti.

Elokuu muuten on ollut kyllä aikamoinen.

Katsoin koko Game of Thronesin loman alussa.
Siinä jokseenkin ajantajun sai katoamaan ja nyt on ollut siitä lähtien lauantai päällä :keijo:
Ihanaa :pilvi:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Syys 2019 17:57

Nyt on käyty sen verran monta viikkoa koulua, että alkaa vähän jo uuvuttaa. Vuoden pisin välihän on elokuusta syyslomaan. Kuitenkaan sellainen syksyn raikkaus ei mielestäni ole tullut, vaan hiostavankostea ilma ja sade ovat vuorotelleet.

--

Muutamaan paitaan pinttyi hajua siinä määrin, että piti pestä välillä kuudessakympissä. :kauhistunut:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Syys 2019 10:08

Pascal Lemoix kirjoitti:Nyt on käyty sen verran monta viikkoa koulua, että alkaa vähän jo uuvuttaa. Vuoden pisin välihän on elokuusta syyslomaan. Kuitenkaan sellainen syksyn raikkaus ei mielestäni ole tullut, vaan hiostavankostea ilma ja sade ovat vuorotelleet.

Mullakin on lomasta jo kuusi viikkoa, hieman alkaa tosiaan uuvuttaa, eikä syyslomiakaan taida olla tiedossa. :haukotus:

Samaa mieltä myöskin syksyn raikkauden puutteesta. Eilenkin oli täällä etelässä erikoinen yli 20 asteen lämpö. Uutisoivat helteestä, mutta en ole varma oliko sitä meillä. Pidän kesästä ja lämmöstä, mutta ei tämä nyt oikein enää toimi. On kuitenkin kosteaa ja välillä sateista, jolloin lämpö tuntuu vain ihmisten kiduttamiselta muistuttamalla siitä, että kesä ja lämmin oli joskus, vaikka samaan aikaan kosteus ja harmaus tunkevat iholle. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Syys 2019 13:12

Yöt on olleet ihania nyt kun on vähän tämmöistä mitä-lie-säätä.
Ja aamut on ihania :sydän:
Mutta vähän epäilen että sitten se taas loppuu seinään ja tulee synkkää heti kerralla, ei millään siirtymällä. Aurinkoa ei näy tyyliin kolmeen kuukauteen ja valoisin hetki on se lonkeronharmaa (ei karpalolonkeron).

Mä oon nyt kolmatta päivää töissä loman jälkeen ja seuraavaa lomaa ei oo määritelty, siis vuosilomaa. Villi veikkaus on, että saikkua saattaa pärähtää vielä ennen joulua.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Loka 2019 17:16

Mitäs tänne kuuluu? :tilt:

Oon töissä, mutta ohjelma ei toimi ja mietin mitä sitä nyt oikein tekis. Lähtisinkö vaan himaan, vai tekisinkö muuta, mutta eipä tässä oikein mitään voi tehdä, kun työväline ei toimi. Kökköä.

Katsoin, että oon ehkä maaliskuussa jotain isompaa tänne kirjoittanut. Onpas siitä pitkä aika. :o

(Hymiötkin on rikki. :nyyh: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 31 Loka 2019 19:11

Samaa vanhaa, melko vähän uusia viestejä. Mutta sentään joskus.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 29 Marras 2019 21:57

Hiljaista on ilmoitusketjussa. En ole itsekään ehtinyt juuri kirjoitella, töitä on ollut ihan liikaa.
Ärsyttää, että osa-aikaiseen työhön menee melkein kaikki aika eikä sekään tunnu riittävän. En ole mielestäni tyhmä tai hidas, työtä on vain liikaa. Osa-aikaisen työn lisäksi mulla on toinen osa-aikainen työ, jota en ole ehtinyt riittävän paljon ajatella. Jospa sitten parin viikon päästä... :epäilevä:

Ärsyttää myös, että opettamallani kurssilla kerättiin muiden opettajien toiveesta jotain väliaikapalautetta ja muutama valitti, että ei ollut riittävän käytännönläheistä ja mitä lie. Käytin ihan hirveästi aikaa niiden juttujen valmistelemiseen (ja tein niitä viikonloppuisin ja iltakymmeneltäkin vielä), eikä sekään sitten kelvannut. Mielestäni myöskään yliopistokursseilla ei tulisi mennä liiaksi pelkkään käytäntöön, koska jos ei yliopistossa tarjota teoreettista pohjaa sille tekemiselle, niin ei sitä kyllä sitten mistään myöhemminkään tule hankittua. Käytännön oppii lopulta parhaiten tekemällä. Tosin kyllä sitä käytäntöäkin siellä oli, mutta ehkä se ei sitten kelvannut :riips:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Joulu 2019 11:02

Musta tuntuu että menen semmoisessa tilassa ettei oikein ole mitään ilmoitettavaa.

Marraskuun pimeys on laskeutunut syvälle ja mitäpä siinä sitten.
Yritin eilen avata meidän parvekelasia, mutta se perkele meni vain pahemmin jumiin.
Olisin halunnut tunnustella kirpeää ilmaa naamalla ja rintakehällä, mutta lasi ei auennut.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 25 Joulu 2019 00:09

Toivottavasti teidän kaikkien joulu on sujunut mieleisellänne tavalla ja jatkuu huomennakin. :joulukeijoi:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 01 Tammi 2020 18:28

Jaahas. Hyvää uutta vuotta!

Vietin uudenvuodenaaton ihan keskenäni kotona. Kaipasin ihan omaa rauhaa, ja sitä ettei tarvitse reissata mihinkään, vaikka olisi ollut kiva nähdä ihmisiä muuten. Oli kuitenkin mukavaa, tein itselleni hyvän salaatin (jonka söin nakkien kera...) ja ostin minipullon skumppaa ja sitten katsoin telkkaria ja kudoin sukkaa. : munmo :

Tarvitsin muutenkin hetken aikaa rauhassa kotona, ennen kuin pitää taas palata töiden pariin. Loppuvuoden työkiireiden takia moni asia tuntui jääneen retuperälle. Muun muassa henk. koht. sähköpostini (siis eri kuin työsähköposti) oli räjähtänyt käsiin ja siellä oli noin 200 lukematonta viestiä. :keijo: Suurin osa tietysti jotain uutiskirjeitä ja mainoskirjeitä ja erilaisia juttuja mitä olen tilannut (mm. joogaopettajien viikkokirjeitä sun muuta). Mulla oli vielä Black Friday -mainoksiakin klikkaamatta auki :epäilevä: Jotenkin pitäisi karsia mainoskirjeistä, niin että voisi saada vain sellaisia viestejä mitä oikeasti viitsii lukea, mutta jotenkin aina epäonnistun siinäkin karsimisessa. Sähköpostin perkaamisessa on mennyt tänään aika paljon aikaa. Lisäksi tein bullet journaliin tammikuun alkua. Vielä pitäisi tehdä vuosikatsaus sekä bujoon että fordelle. :keijo: Pidän vuosikatsauksista, koska haluan tietää mitä olen tehnyt ja mitä tekemässä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 07 Tammi 2020 20:11

Hirveän harvoin ehtii tänne fordelle, mutta vuosikatsaus on kyllä sellainen "pakko", että sitä ei voi jättää väliin. Osan vastauksista keksin jo vuoden aikana. Tuli tunteita, että kerrankin on siihen kysymykseen hyvä vastaus... :D
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 21 Helmi 2020 21:02

Hyvää Keijonpäivää kaikille! :keijohali: : keijo :
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa