Valmisruuat

Re: Valmisruuat

ViestiKirjoittaja L-S » Su 22 Tammi 2023 15:12

Näköjään olen kirjoittanut tähän ketjuun vuonna 2012, että valmisruokia ei tule hirveän paljon käytettyä. No, se oli silloin se. :keijo:

Toki siitä ajasta myös valmisruoat ovat kohentuneet huikeasti, ja toisaalta oma arkeni on tiivistynyt sen verran, että ruoanlaittoon ei ole ainakaan arkisin ihan hirveästi energiaa. Viikonloppuisin yritän tehdä jotain, mistä saan ehkä alkuviikosta jonkin aterian.

Mulla on sama ongelma kuin kvatilla, että arkirytmi on sen verran myöhäinen, että jos laittaa ruokaa, syömään pääsisi vasta joskus iltakahdeksalta. Jos asian haluaisi korjata, pitäisi tiivistää aamuista niin että menisi töihin vaikka kahdeksaksi, mutta kun ei ole pakko, en jaksa. Töissä lounailla tulee usein syötyä valmisruokia tai sitten käyn jossain lounaspaikassa. Iltaisin sitten taas ehkä puolivalmisteita tai jotain epämääräistä tai nopeaa, kuten lähikaupan sushibuffet. :keijo: Ehkä jonkun pastan tai nuudelisotkun jaksaa joskus laittaa.

Mutta valmisruokasuosituksiin mennäkseni, mä pidän myös Dagen efter -kana-ateriasta sekä Siken aterioista. Siken ahvenpyörykät ja pinaattirisotto venetsialaisittain löytyy tällä hetkellä lounastarvikkeena jääkaapista. Yksi kestosuosikeistani ovat Komero ateriakipon lohi- ja kanavaihtoehdot. NIillä olisi myös tofu, mutta sitä en ole muistaakseni kokeillut. Ne ovat tuollaisiksi pikaisiksi lisää vain vesi -aterioiksi tosi toimivia, kuitenkin sisältävät tuoreita aineksia. Kasvisaterioista pidän erityisesti Härkis Mehevät koftat ja kookoskermakastike -ateriasta. Ne kasvispyörykkäkoftat ovat tosiaan maukkaita.

Myös Via-aterioita tulee välillä syötyä, esimerkiksi lohi-avokadopasta on hyvää, vaikka se ei todellakaan näytä yhtään siltä kuin kannen kuvassa. :keijo: Silloin kun tarvitsee jotain tosi nopeaa ja kevyttä valitsen Hetki lämmin ateria halloumipastan. Sillä ei koko päivää pärjää, mutta on hyvää ja syön näitä usein silloin kun pitää jostain työsyistä syödä lounas vaikka normaalia aikaisemmin eikä kerkeä mitään tuhdimpaa. Silloin kun haluaa tuhdin ja lämmittävän aterian, valitsen Kokkikartanon paneroidun kalaleikkeen ja muusin. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 04 Helmi 2023 22:29

Hyvä ketju!

Mulla ei ole mikroa, mutta jostain syystä seuraan mitä valmisruokia markkinoilla pyörii.
En osta niitä, ellei voi lämmittää ilman mikroa ja harvoin voi. Siis jos ei lasketa pakastepitsoja.

Nythän on tullut pakasteena myyntiin valmista pitsataikinaa, samoin kuin sitä saa erilaisissa purkeissa tai paketeissa valmiina ja ne on paljon parempia kuin aiemmin tarjolla olleet pakastepohjapahvit.

Mä tarviin vähintään puolivalmiita selvitäkseni arjessa. Mitä vähemmän on voimavaroja, sitä enemmän tarvitsen jotain missä ei tartte pilkkoa ja kelkkoa ja seistä tunti hellan edessä.

Kasvispuolella muhun iskee mustapapupihvit tai punajuuripihvit. Niiden kanssa voi laittaa kermaperunoita, röstiperunoita ja kastikkeeksi tsatsikia tai jotain remouladea tms.
Viime ajat oon kuitenkin käyttänyt eniten cesar-salaattipusseja. Niihin sekaan jotain, oikeastaan vois laittaa mitä vaan. Vaikka niitä pihvejä palasina.
Aika vähän oon törmännyt mihinkään missä ois koko annos samassa. Kokkikartanolla on fetakasviskiusaus, mutta meidän nurkissa ei ole muuta. Meillä ei myöskään ole koskaan mitään uutuuksia :keijo:.

Jos ois mikro, söisin eniten thaikuutioista sweet and sour kanaa.
Jos en ois allerginen, söisin tomaatti-vuohenjuustokeittoa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 01 Maalis 2023 09:48

Mulla ei ole valmisruoatonta menneisyyttä, vaan olen aina syönyt aika paljon valmisruokia, jopa silloin kun mulla oli normaali työmatka ja olin kotona ihan kohtuullisen aikaisin. On kyllä kiva, että tarjontaa on nykyään niin paljon jopa pienissä kaupoissa. Toki silti välillä kyllästyn oman lähikaupan valikoimiin.

Mun vakkareita on Findusin Halloumi Hotpot ja Vian vegekorma. Tykkään muutenkin Vian ruoista. OLO Creative Kitchenin maa-artisokkakeitto on myös tosi hyvää. Pakastepitsoista Dr. Oetkerin tai Grandiosan mozzarellapitsat on parhaita, myös Apetitin kasvisjauhispitsaa syön välillä. Viimeisin mukava yllätys oli Mattila Brosin Smoked Halloumi & Roots Pan, joka oli sinänsä aika yksinkertainen (halloumia, juureksia ja majoneesia), mutta tosi maistuva ja yllättävän täyttäväkin. Nyt kun googletin, he ovatkin näemmä voittaneet Suomalainen menestysresepti -kilpailun viimeksi. Jospa sitten jossain vaiheessa leviäisivät S-ryhmän ulkopuolellekin, kun harvemmin käyn niissä.
kmaria

Edellinen

Paluu Murkina