Jouluhässäkät tuli kauppoihin jo aikoja sitten, joten kaikenlaisia uutuuksia on taas tyrkyllä.Annas Lime & Chili - "piparkakkuja joissa maistuu lime ja chili"
Jotenkin tällaista aasialaishenkistä makuyhdistelmää ei ihan ekana tule mieleen yhdistää pipareihin, mutta noin tarkemmin ajateltuna piparkakkumausteethan on itse asiassa hyvin pitkälti aasialaista makumaailmaa. Pipareiden tuoksussa on varsin voimakas limearomi, tai oikeastaan aromi ei ole kovin kaukana sitruunasta. Jos paketissa ei lukisi lime, voi olla että ensin tulisi mieleen sitruunamuffinssit tai sitruunapikkuleivät. Muuten maultaan piparit on varsin normaaleja Annas-pipareita joista kyllä tykkään, koostumukseltaan tutun ohuita ja rapeita. Chili tuntuu syödessä mietona lämpönä, mutta sitten yllättää hitaasti jälkipoltteena ja voimistuu jos näitä syö useamman putkeen. Ensimmäisten piparien maistelu oli tosi outo kokemus, mutta kun näihin tottui, alkoi miellyttää.
Pisteet 8/10. Omituishyviä.
Suklaapiparkakku Fazerina
Fazerinadominot oli herkullisia, joten kokeillaanpa nyt näitäkin. Odotukset ei ole kovin korkealla, suklaapäällysteiset piparit kuulostaa aina ajatuksena hyvältä, mutta käytännössä en yleensä hirveästi tykkää. Sama käy näiden kohdalla. Kartonkipaketti sisältää pikkupipareita pussissa, joten suklaapäällyste on valmiiksi hieroutunut epämääräiseksi ja täynnä muruja. Periaatteessa yhdistelmä kuulostaa hyvältä, appelsiinin maku, piparkakut, suklaa, kaikki joulun makuja. Yhdistettynä kaikki on kuitenkin jotenkin epätasapainossa. Piparimausteet on aina sen verran hallitsevia että suklaa ei maistu lainkaan, vaan tuo mukaan lähinnä tahmaisuutta sormiin. Suutuntumassakaan suklaa ei oikein toimi, itse pipari on jotenkin oudon jauhoinen ja tuntuu kuin pureskelisi kaakaovoideltuja mannaryynejä. Appelsiiniaromi ei pelasta mitään, vaan haahuilee vielä siinä ylimääräisenä, enkä oikein tiedä mihin kiinnittäisin huomioni.
Pisteet 5 / 10. Ei jatkoon.

Koska kyllähän sipsulit dipsulin tarvii.
Mitä Domino enää tarkoittaa, jos se ei ole täytekeksi? Sen ehkä olen ollut valmis sulattamaan, että Dominoista on tehty ei-kaakaoisia, vaaleita versioita, kuten mustikkapiirakka-Domino, vaikka en näistä ihan hirveästi ole välittänytkään. Mutta jos Dominon käsitettä voi laajentaa joka suuntaan, onko Dominosta kohta enää mitään jäljellä?
.
) mukaan on tuotu ranskanpastillien rouskuva rakenne nonparellien muodossa. Suklaapohja tuo kyllä makuun ja suutuntumaan ison plussan, mutta lähes saman verran miinusta käytettävyyshankaluuksista. Keksi olisi varmaankin tylsempi ja kuivempi ilman suklaaosiota, mutta ehkä se ei tällaiseen avotäytteiseen keksiin sovi päälle kuorrutukseksi.
Itse ostin sellaisen testiin.
Konseptointi jää epäselväksi.