Ai täällä oli tällainenkin ketju.
Ultra Bran toisen comebackin ehdin nähdä. Kävin Provinssirockissa, joka oli ensimmäinen varsinainen comeback-keikka (itse päätin myöhemmin, että ei tuota Haavisto-konserttia lasketa

) sen jälkeen kun UB oli lopettanut Tavastialla 2001, jolloin olin myös keikalla.

Lisäksi olin jäähallissa.
Nyt on kyllä myös liput plakkarissa sinne stadion-keikalle. Täytyy myöntää, että itseänikään tämä ei ehkä ihan niin paljoa sykähdytä kuin aiemmin. Aikaa on mennyt paljon, ja sitten taas toisaalta siitä edellisestä comebackista ei ihan hirveän kauaa kuitenkaan ole, vaikka onhan siitä jo mitä, seitsemän vuotta. Sopisikohan tähän se, että "mitä siihen mahtuu, yhteen vuosikymmeneen, ei oikeastaan mitään..."?)
Silti tuntuu jollain tavalla nostalgiselta, tutulta ja turvalliselta, että Ultra Bra tulee vielä keikkailemaan ja on tehnyt jopa biisejä. Eiväthän ne uudet kappaleet ihan niin hyvin kolahda kuin aikoinaan UB kolahti teininä, mutta en osaa sanoa onko vika kappaleissa vai minussa. Olen toki kuunnellut niitä aika paljon. Toivo on tylsähkö, mutta Aarre-biisissä on kyllä hienot Samuli Putron sanat, jotka eivät kuitenkaan kuulosta juuri Samuli Putrolta, vaan juurikin ehkä Anni Sinnemäeltä. Luin jostain, että Putro oli sanonut Kerkolle, että "onpas Anni tehnyt hienon biisin", kun oli huomannut vahingossa tehneensä samantapaisen. Jotenkin biisi kuulostaa kuitenkin vähän siltä kuin joku yrittäisi larpata Ultra Brata.
Noita rahastuskeskusteluita en kyllä jaksa. Totta kai se kannattaa tehdä niin, että stadionkeikat julkistetaan ensin, kun ne kerran ovat isoin juttu, ja sitten vasta jotkut pienemmät festarikeikat. En ymmärtänyt tätä keskustelua PMMP:nkään kohdalla. Ja UB:han ei missään vaiheessa varsinaisesti väittänyt, että stadionkeikat olisivat virallinen comeback, vaan ne olivat vain stadionkeikkoja (ehkä PMMP:n esimerkistä opiksi ottaneena). Minulle ainakin tärkeintä on, että näkee hyviä ja ainutlaatuisia keikkoja bändeiltä joista pitää, ja sitähän joku stadion-konsertti varmasti on, ihan riippumatta siitä onko sitä ennen tehty festarikeikka. Vai tekeekö joku oikeasti niin, että jos pitää jostain bändistä, joka tekee stadionkeikan, niin päättää, että en mene kyllä sinne vaan aiemmin samana kesänä tuonne Puolangan pessimismipäiville, kun siellä on kerran virallisesti comeback-keikka?

(No joo, toki jos nyt ei ole varaa tai aikaa tai kiinnostusta tms. ravata kovin monissa konserteissa ja haluaa nähdä jonkun bändin uudelleentulemisen vain kerran, niin ymmärrän, että festarit voisivat olla hyvä ratkaisu. Mutta yleensä myös loppuunmyytyjen stadionkeikkojen liput on helppo saada myytyä pois.)
Saa nähdä menenkö festareille. Haluaisin kyllä ensi vuonna johonkin festareille, kun en tänä vuonna ollut, ja miksi sitten en menisi johonkin missä on UB:kin. Mutta odotellaan nyt tuleeko tarjolle vielä lisää festarivaihtoehtoja, enkä muutenkaan halua ostaa festarilippuja ensi vuodelle tässä vaiheessa. Ärsyttää muutenkin se, että nykyään pitää hirveän aikaisin ostaa kaikki keikkaliput, jos johonkin haluaa. PMMP:n stadionkeikallekin mulla oli lippu hankittuna jo edellisvuonna, mutta myydä se lopulta piti, kun oli työasioita... Mutta jos nyt kuitenkin yrittäisin ensi vuonna päästä sinne stadikalle.
Tästä tuli nyt tällainen jaaritteleva viesti, mutta haluan kommentoida vielä sitä, että oli sekin ihan kivaa, että tänään on julkaistu myös Kerkko Koskiselta kaksi soolokappaletta. Nekään eivät nyt ihan heti kolahtaneet täysillä, mutta tuntuivat juurikin turvallisilta. Pitää tosin kuunnella paremmin myöhemmin.