Aivan! Tiedän, google!
Noin, nyt kukaan muu ei voi valittaa kysymyksestä kun tein sen jo itse!

muoks.
Turun yliopiston Aerobiologian yksikön siitepölytiedote sanoo:
"Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Ilman siitepölymäärät ovat kohtalaisia Lounais-Suomessa, ja vähäisiä muualla maan etelä- ja keskiosissa. Kukkivien kasvustojen lähettyvillä määrät voivat kuitenkin olla korkeampia.
Maan etelä- ja keskiosissa ilmassa on lisäksi männyn, katajan ja kuusen siitepölyä. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoin.
"
muoks2.
Eipä näy että missän mainittaisiin ihottumaa oireina. Ööööhpöööh, mä kun jo toivoin että tälle kutinalle olis viimein löytyny syy.

), iho menee huonoon kuntoon (vaikka se nyt suoraan ei siitepölyn vika ole, mut kuitenikin
)...
. Mulle se on hiivatin iso asia, sillä olen ollut aiemmin tukossa keväällä - luonto herää, kesällä - heinät rehottaa, talvella - on kuivaa ja kylmää. Syksy on ollut ainoa ajanjakso, jonka on saattanut selvitä ilman allergiaoireita, mutta liian vähistä vaatteista, kosteuden lisääntymisestä ja muista syistä olen ollut silloin kipeä. Puolentoistavuoden aikana ei ole ollut mitään tällaista

Listoja asiasta löytyy muun muassa