kantris kirjoitti:Miul on selainongelma, tulin sen kanssa kuitenkin tänne (en tuonne selain-ketjuun), kun se tosiaan on ongelma.
Eli uusimman Operan päivityksen jälkeen on ollut ilmassa semmoista, että selain ei lähde lataamaan nettisivuja, vaikka yhteys on kunnossa. Ei vaan lataa. Firefoxilla pääsee kyllä nettiin, ja yleensä käy niin, että kun hetken on pyörinyt netin ihmeellisessä maailmassa Tuliketulla niin Operakin osaa itsensä yhdistää. Naisen logiikalla: Firefox on tavallaan "avannut tien" nettiin, mitä Opera ei itse osannut tehdä. Ei varmaankana ole näin, mutta näin olen itselleni perustellut
Yrittääkös opera hukata verkon? En ole sen tarkemmin tutustunut operan maailmaan (en tykkää siitä käyttöliittymästä

) mutta jos sillä on verkko hukassa, niin se voinee yrittää offlinella selata verkkoa. Tämä korjaantunee (?) Tiedosto/File valikosta, jossa pitäisi olla jossain kohtaa valikkoa "Työskentele yhteydettömässä tilassa"/"Offline" ja siinä edessä luultavimmin silloin "valittu" (checked v) merkki, jos sen ottaa pois niin silloin sen kuvittelisi osaavan yhdistää verkkoon (toivottavasti)
Olen asentanut uusimman Operan uudestaan, kuten myös aiemman version. Sama ongelma. Nyt sitten kone myös ilmoittaa, että jotain opera.exe tiedostoja on vahingoittunut tai käyttökelvottomia tms. Pitäisi kuulemma ajaa Chkdsk-apuohjelma. Ajaisin toki, jos tietäisin mikä se on ja mistä löytyy.. Aa-puu-va!
Käynnistä-valikko => "aja"/"run" kirjoitetaan kyselylaatikkoon
cmd (avautuu ms-dos tyyppinen komentorivi) ja tänne sitten kirjoitetaan "chkdsk + <asema joka halutaan tutkia> (esim.
chkdsk c: ) Ja kaikki totta kai ilman lainausmerkkejä
Laajempi opas chkdsk toimintoon (enklanniksi)
Mulla on Acerin kannettava, joka vetelee kyllä jo muutenkin viimeisiään (sammuttaa itse itseään, diagnoosina on joko rikkinäinen emolevy tai muisti, tai joku), joten voisikohan johtua siitä? XP on käyttiksenä.
Ei kai se tuosta johdu (jos sitten ei ole kyseessä rikkinäinen kovalevy), tai voi tietenkin, mutta muistirikko yleensä vain jumittaa koneen (jäädyttää näytön ajoittain). Luultavasti on kyse kuitenkin ohjelman asennusvaiheessa sattuneesta bugista (tosin rikkinäinen muisti voinee sen aiheuttaa). Joten poista Opera ensin hallintapanelin "lisää/poista sovelluksia" toiminnon avulla (lähtee koneelta kokonaan) ja asenna sitten uudelleen (juuh, ikävä kyllä

)
Mutta jos vika on muistissa niin uudet muistikammathan ei enää paljon maksa, mutta sitä en sitten tiedä kuinka vaikea ne on vaihtaa acerin kannettaviin (hp:ssä riittää että avaa panelin pohjasta, varoen poistaa vanhat ja laittaa varoen uudet paikalleen) ja muistin täytyy olla emolevyn kanssa yhteensopivat.
Rikkinäinen emolevy... No siinä vaiheessa kun alkaa savu nousta, kannattaa repästä se irti seinästä, patteri pois ja vettä päälle

Tämä siis tarkoittaa että jos emolevy hajoaa, on kone myöskin kanttuvei, eli sillä ei enää paljoa tee. Tosin kyllä sen osia voi vielä käyttää (kuten kovalevyä ja muistikampoja) toisessa koneessa jos vain yhteensopivuus on kunnossa - paitsi jos niiden päälle kaataa vettä

OT: Musta tuntuu että musson mikrotuki ainesta

Toisaalta, niin musson Linux-saarnaajaakin