Tietokoneongelmia

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 10 Heinä 2008 11:20

Emeritus kirjoitti:Tuon asentamisen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei enää netti toiminut. Yhtyes olevinansa muodostuu, mutta minnekään ei pääse kiinni. Yhteyden poisto/uudelleenkäyttöönotto ei auttanut, eikä liioin koneen uudelleenkäynnistyskään.
Siskon koneelle menee yhteys saman reitittimen kautta ja siellä pelitti ok, joten epäilykseni kohdistuivat XP:n päivitykseen.
Vetäisin koneen takaisin eiliseen järjestelmän palautuspisteeseen, ja kas, yhteydet toimivat taas.
Hyvin ne vetää Microsoftilla. :tilt:
Tämä tosiaan johtuu päivityksestä KB951748. Kun sen asentaa koneeseen, jossa palomuurina toimii ZoneAlarm, ei enää pääse nettiin. Tämän voi väliaikaisesti (päivityksiä odotellessa) ratkaista kahdella tapaa (joista en tiedä kumpi on turvallisempi). Joko jättää päivityksen toistaiseksi asentamatta tai sitten asentaa päivityksen ja muuttaa ZoneAlarmissa Internet Zone Securityn tasolle Medium. Kolmas vaihtoehto on tietysti vaihtaa palomuuria, mutta eiköhän tuohon ole joko ZA:n tai MS:n toimesta tulossa päivitys, joka korjaa tilanteen.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Yabba » To 10 Heinä 2008 14:33

Jorssi kirjoitti:Tämä tosiaan johtuu päivityksestä KB951748. Kun sen asentaa koneeseen, jossa palomuurina toimii ZoneAlarm, ei enää pääse nettiin. Tämän voi väliaikaisesti (päivityksiä odotellessa) ratkaista kahdella tapaa (joista en tiedä kumpi on sitten turvallisempi, mutta eipä ainakaan meillä ole ollut ongelmia).

Sama pätenee myös lieneen sitten PCTools Firewall ohjelmistoon, joka tosin muistuttaa aikasta paljon zonealarmia (mutta on kevyempi, joten tykkään siiitä enemmän).
Kolmas vaihtoehto on tietysti vaihtaa palomuuria

Kunhan ei jää luottamaan pelkästään siihen tökeröön Windowsin omaan :piru:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 10 Heinä 2008 14:40

Onko tuota ongelmaa comodon kanssa?
Vois nimittäin vaihtaa tuon zonen siihen.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 10 Heinä 2008 16:06

Näkyisi olevan Zonealarmilla jo tarjolla päivitetty versio joka korjaa ongelman: http://download.zonealarm.com/bin/free/ ... Issue.html
Ei kun lataukseen.

Edit: Nyt pelittää taas uudella Zonealarmilla. :peukku:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 11 Heinä 2008 16:15

Neuvokaas nyt taas tyhmää.
Mistä laitettiinkaan taas päälle CD/DVD-asemaan autorun-toiminto? :nolo:

Jossain vaiheessa olen kai onnistunut sen töppäilemään pois päältä, enkä nyt onnistu keksimään mistä sen sai taas päälle.
Siis tämä "automaattinen käynnistys" (XP:n nimitys; kun levyn lykkää asemaan, valikkoikkuna lävähtää auki (yleensä install/play/view readme/uninstall jne valittavana). Aseman ominaisuuksissa on kyllä kohta automaattinen käynnistys, mutta siinä valitaan mitä tehdään levyn kanssa missä on tiettyä sisältöä, ja millä ohjelmalla (äänilevy, kuvia, videoita, tyhjä levy, jne).
Vaikka siinä on nyt valittuna "vahvista aina toiminnon valitseminen", mikä normaalisti avasi ikkunan mistä valittiin mitä levyn kanssa tehtiin )jos siinä ei ollut varsinaista autorun-toimintoa) ja millä ohjelmalla, jos tehtiin, niin nyt ei tapahdu mitään, vaan joutuu aina klikkaileman auki "oman tietokoneen" ja klikkailla levyasemaa.
Ei tuo nyt suuri vaiva ole, mutta säästäisi vaivaa jos tuon ominaisuuden saisi taas päälle.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 11 Heinä 2008 18:56

Löytyisköhän tuolta tai tuolta apua. Lähinnä ainakin tuo eka taitaa keskittyä siihen, miten AutoRunin saa pois päältä, mutta toimiihan se kai toiseenkin suuntaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 11 Heinä 2008 22:43

Kiitoksia linkeistä.

Tätä ei usein tule vastaan, mutta poikkeus kai sitten vahvistaa säännön. Tämä oli Susivitosessa parempi. CD-aseman asetuksissa oli selkeästi kohta "Autorun - päälle/pois". Eikä mitään sisältökohtaista "automaattista käynnistystä". :virnu:

Etsiskelin hiukan googlella ja vastaan tuli tämmöinen: http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=5740
Kokeilin sillä Microsoftin työkaluohjelmalla sekä kaikkien kolmen rekisterin muokkaamista, ei vaikutusta.

Kuitenkin käyttiksellä tuntuu olevan vielä peruskäsitys autorunista. Nimittäin asemaa kaksoisklikkaamalla aukeaa cd:n autorun-toiminto, ja oikealla klikatessa aukeavan valikon mahdollisten toimenpiteiden listan päällimmäisenä on boldattuna (oletusarvona?) "automaattinen käynnistys" (veikkaisin tämän olevan juuri autorun-toiminto, autoplay on kökösti käännetty samoin mutta on sisältökohtainen), sitten "etsi...", "avaa ", ja "resurssienhallinta"

Jännää...
Vaikka "automaattinen käynnistys" on kaikille levytyypeille asetettu niin että toimenpidettä kysytään aina, ei tämä tunnu toimivan minkäänsortin levyillä tahi muistikorteilla ym. lärpäkkeillä, pitää käydä sohimassa sisältö esiin manuaalisesti. :riips:

Josko sitä kokeilisi pyörittää rekisterinsiivousta seuraavaksi.
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ma 14 Heinä 2008 12:37

Minä muuten sain tämmöisllä ohjeella-

CD:n automaattinen käynnistys
Koska kukaan järkevä ei halua koneelleen sonybmg:n rootkittejä, yms. turhaa, kannattaa cd:n automaattinen käynnistys poistaa käytöstä.
eli homma tehdään messengerin käytön estämisen tavoin rekisterimuutoksella:

käynnistä -> suorita.. regedit
avaa kohta: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Services\Cdrom
muuta avaimen AutoRun arvoksi 0 tuplaklikkaamalla ko. rekisteriavainta ja kirjoita kohtaan Arvon data: 0 ja hyväksy muutos painamalla ok.

autorunin pois päältä, enkä aio sitä paluttaakaan takaisin.
Kokonaisuudessaan tämä ja muutama muu konetta ainakin itselläni nopeuttanut ohje löytyi suomi24 keskustelusta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0012912575

Järjen käyttö on toki suotavaa ainakin rekisteriä räplätessä, mutta tälläinen aloittelijakin sai ihan toimivia juttuja aikaiseksi näillä ihan perus- kikkailuilla.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 14 Heinä 2008 21:15

Juuri tuota kohtaa katselinkin jo, ja näytti olevan arvona 1.

Ja nyt regedit löytää HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM/:n alta kolme ControlSet-kohtaa, 01, 02 & 03, joista kakkosessa löytyy vain ali"hakemisto" Control. Noitten kahden muun alta löytyy enempi tavaraa, myös CdRom. (molemmat arvolla 1)... :riips:
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 15 Heinä 2008 18:47

Langaton netti lakkasi toimimasta. Eilen illalla se ei toiminut ollenkaan ja nyt se lakkasi yhtäkkiä toimimasta, kun olin omalla koneellani netissä. :viha:

En tiedä, mistä tuo johtuu. Toisella koneella netti kyllä toimii, mutta siinä on kiinni tuo varsinainen nettiboksi.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 17 Heinä 2008 14:59

Onko kukaan muu kohdannut ongelmia XP:n service pack 3:n asennuksen kanssa? Eilen laitoin sen asentumaan. OK:ta klikattuani windows updaten kilpi-kuvake vain katosi, eikä mitään kuulunut moneen tuntiin. Laitoin sitten illalla koneen kiinni. Tänään käynnistettäessä kuvake näkyi hetken ajan. "Ladataan päivityksiä... 0%". Ja taas katosi jonnekin. Yleensähän se kuvake on ollut näkyvillä sen ajan kun tiedostoja haetaan...
MS:n sivujen mukaan virustorjuntaohjelmat saattaisivat estää päivityksen normaalia toimintaa estämällä pääsyn tiettyihin tiedostoihin, eihän sen kai pitäisi vielä mitään asennnella, tässä vaiheessahan se vasta lataa ne päivitykset, eikä lähde edes itse asentelemaan mitään, vaan vaatii sen OK-namiskuukkeleiden klikkailun. (En oikein tykkää siitä että häslää kaiken omatoimisesti puolisalassa ja sitten kesken jonkun tärkeän homman käy uikuttamaan että käynnistä kone uudestaan.)

Taidanpa koitta vetää käyttiksen palautuspisteeseen parin päivän takaa, laittaa avastin ja spybotin resident scannerin väliaikaisesti pois päältä ja koittaa uudestaan. :riips:
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 17 Heinä 2008 18:01

Nyt netti toimii. Ratkaisin itse ongelman. :jami: Netti pätkii edelleen, mutta nyt saan sen uudelleen toimimaan pätkäisyn jälkeen. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 19 Heinä 2008 19:26

Tämä ei ole varsinaisesti tietokoneongelma, vaan nettiliittymiin liittyvä.

Osaako kukaan sanoa, mikä on halvin mahdollisuus saada nettiliittymä yhdeksi kuukaudeksi Helsingissä? Soneralla yhden kuukauden paketti maksaa noin 150 euroa. HTV:n sääntöjä en oikein ymmärtänyt, mutta olisiko se vain 30 (avausmaksu) + 25 (nettiliittymä), kun modeemi on itselläni omasta takaa. (Welhossa ei myyntiä ennen maanantaita, olen malttamaton ja haluan tietää jo nyt.)

Mokkuloista, tai miksi niitä kutsutaan, en taas saanut mistään mitä selkoa.

Olisiko sellainen mahdollista, että vuokraisi joltain mokkulan käyttöön kuukaudeksi? Tai Welho-modeemin? Onko missään sivustoja, missä kaupitellaan omassa nimissä olevia liittymiä toisen lainaan määräajaksi?
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Heinä 2008 11:06

Sisareni hommasi uuden läppärin itselleen. Se on hieno ja uusi ja ilmeisen persiistä :epäilevä:.
Se sammuttelee itsestään ohjelmia kesken kaiken ja ei suostu välttämättä avaamaan kaikkia.

Suurin ongelma on ollut media player + netti + messenger kombolla. Jos avaa ensin netin ja sitten messengerin, toimii mutta jos musiikkia haluaisi samalla kuunnella se tilttaa netin.
Jos taas avaa ensin media playerin ja sitten netin, ei se lähde edes avaamaan messengeriä.
Jos avaa ensin messengerin, sitten media playerin ja sitten netin, pyörittää se ensimmäiselle sivulle asti netissä, ja sitten sammuttaa mesen ja media playerin.
Oli myös joku minulle tuntematon ohjelma, mitä se lähti avaamaan mutta ei avannut vaan heitti kehiin ihan mysteerisen informaation ja löi ohjelman välittömästi kiinni.
Samoin se saattoi kesken kaiken mielenvaltaisella tavalla lyödä ohjelmia kiinni. Ja kerran se oli kuulema käynnistänyt koneen uudestaan ja pariin kertaan sammuttanut. :friikkipeukku:
Haitta- ja virustorjuntaohjelmat ajettiin moneen kertaan läpi, ei löydöksiä.

Koneessa on visva, ja henk. koht. sen tämän hetkinen hahmottaminen oli hankalaa :epäilevä:.
Apua? Selkokieliapua?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Heinä 2008 11:18

Kibaya kirjoitti:Koneessa on visva, ja henk. koht. sen tämän hetkinen hahmottaminen oli hankalaa :epäilevä:.
Apua? Selkokieliapua?

Päivitykset Ok? => päivitetään kone uusimpaan uuteen
Jos visvan Sp1 => siinä on ollut jotain ongelmia, mitä lueskellut uutisointia, toisaalta ovat mikkisoftalta sanoneet että visva olisi nyt kunnossa (tiedä tuota :epäilevä:)
Onko visva aktivoitu?
(käynnistä-valikko => tietokoneen päällä hiiren kakkosnäppäintä (oikea) => ominaisuudet, jossain kohtaa avautunutta ikkunaa pitäisi löytyä teksti windows on/ei ole aktivoitu)

Mutta muuten en osaa sanoa noista ongelmista nykyisen kuvauksen pohjalta ja jos vika on visvassa, joutuu aikasta varmaan odottelemaan päivityksiä :sori: Tietenkin vika voi myös johtua jostain oemin mukana asennetusta "turhasta" ohjelmasta, joten niidenkin poistaminen voi auttaa, mutta se on sitten eri asia että mikä on turhaa ja mikä ei...

Minkäs valmistajan koneesta muuten on kyse?
Yabba

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 28 Heinä 2008 11:30

Paljonko koneessa muistia? Vista itsessään vaatii jo melko paljon - saati että siinä jotain ohjelmia vielä lähtee pyörittämään. :tilt:

Miten Xubuntun päätteellä asennetaan itse ladattu paketti? Thunarilla olen jo *.tar.gz purkanut. Millä komennoilla yhteensopivuudet ja asennus? Uudesta Firefoxista kyse, ei ole vielä apt-getillä saatavissa kai.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Heinä 2008 11:32

Yabba kirjoitti:

Hp:n kone.

Täytyy pistää ohjeet eteenpäin.
Kiitos!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Heinä 2008 11:41

Kibaya kirjoitti:
Yabba kirjoitti:

Hp:n kone.

Hmmm... Kannattaa myös ajaa se hp:n oma päivitysohjelma (en muista nimeä), löytyy jostain kohtaa käynnistävalikkoa ja samaten tosiaan sitten poistaa kaikki ohjelmat joita ei tarvi...

Sitten vain sormet ristiin ja toivomaan parannusta :hullu:

Sitten on tietenkin se yksi vaihtoehto, mutta sitä nyt en ala mainostamaan tämän enempää, kun sekin on oma operaationsa hp:llä (ainakin omasta kokemuksesta)... :piru:
Yabba

ViestiKirjoittaja sybe » Ma 28 Heinä 2008 14:24

Mikä mahtaa olla syynä kun NHL2008 peli "kaatuu" Vistassa? Viimeistään 3. erässä näyttö menee pimeäksi, nopeasti painan esciä ja kas pääsen taukotilaan josta valisten "jatka" ja peli jatkuu normisti. Näytönohjainko kupsahtaa vai onko vika softapuolella? Miten ihmeessä nuo NHL2008 pelin päivitykset tulee ladata?
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Heinä 2008 14:48

sybe kirjoitti:Mikä mahtaa olla syynä kun NHL2008 peli "kaatuu" Vistassa? Viimeistään 3. erässä näyttö menee pimeäksi, nopeasti painan esciä ja kas pääsen taukotilaan josta valisten "jatka" ja peli jatkuu normisti. Näytönohjainko kupsahtaa vai onko vika softapuolella? Miten ihmeessä nuo NHL2008 pelin päivitykset tulee ladata?

Vista? Se se luultavasti on :piru:

Jos näytönohjain kupsahtaa, se yleensä johtaa koko koneen uudelleenkäynnistykseen (koska näyttö on ohjaimen takana, ei kuva yleensä palaa myöhemmin. Tietenkin vika voi tosin olla myös pelissä, mutta koska itse en omista peliä, en myöskään tiedä että mistä ne saa, luultavasti EA:n sivuilta :hämillään:
Yabba

ViestiKirjoittaja kantris » Ma 28 Heinä 2008 16:57

Miul on selainongelma, tulin sen kanssa kuitenkin tänne (en tuonne selain-ketjuun), kun se tosiaan on ongelma.
Eli uusimman Operan päivityksen jälkeen on ollut ilmassa semmoista, että selain ei lähde lataamaan nettisivuja, vaikka yhteys on kunnossa. Ei vaan lataa. Firefoxilla pääsee kyllä nettiin, ja yleensä käy niin, että kun hetken on pyörinyt netin ihmeellisessä maailmassa Tuliketulla niin Operakin osaa itsensä yhdistää. Naisen logiikalla: Firefox on tavallaan "avannut tien" nettiin, mitä Opera ei itse osannut tehdä. Ei varmaankana ole näin, mutta näin olen itselleni perustellut :virne:

Olen asentanut uusimman Operan uudestaan, kuten myös aiemman version. Sama ongelma. Nyt sitten kone myös ilmoittaa, että jotain opera.exe tiedostoja on vahingoittunut tai käyttökelvottomia tms. Pitäisi kuulemma ajaa Chkdsk-apuohjelma. Ajaisin toki, jos tietäisin mikä se on ja mistä löytyy.. Aa-puu-va!

Mulla on Acerin kannettava, joka vetelee kyllä jo muutenkin viimeisiään (sammuttaa itse itseään, diagnoosina on joko rikkinäinen emolevy tai muisti, tai joku), joten voisikohan johtua siitä? XP on käyttiksenä.
kantris

ViestiKirjoittaja sybe » Ma 28 Heinä 2008 18:58

"... Tietenkin vika voi tosin olla myös pelissä, mutta koska itse en omista peliä, en myöskään tiedä että mistä ne saa, luultavasti EA:n sivuilta :hämillään:[/quote]"

Juu, toki tuon päivityspaketin EA:n sivuilta pongasin. Työpöydälläni on notkunut jo jonkin aikaa EA:n NHl päivityspläjäys, joka ei ole tuplaklikkailusta moksiskaan.Ei sii mikään .exe hommeli. Tarvii vissiin etsiä pelin ohjekirjanen.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Heinä 2008 19:02

kantris kirjoitti:Miul on selainongelma, tulin sen kanssa kuitenkin tänne (en tuonne selain-ketjuun), kun se tosiaan on ongelma.
Eli uusimman Operan päivityksen jälkeen on ollut ilmassa semmoista, että selain ei lähde lataamaan nettisivuja, vaikka yhteys on kunnossa. Ei vaan lataa. Firefoxilla pääsee kyllä nettiin, ja yleensä käy niin, että kun hetken on pyörinyt netin ihmeellisessä maailmassa Tuliketulla niin Operakin osaa itsensä yhdistää. Naisen logiikalla: Firefox on tavallaan "avannut tien" nettiin, mitä Opera ei itse osannut tehdä. Ei varmaankana ole näin, mutta näin olen itselleni perustellut :virne:

Yrittääkös opera hukata verkon? En ole sen tarkemmin tutustunut operan maailmaan (en tykkää siitä käyttöliittymästä :sori: ) mutta jos sillä on verkko hukassa, niin se voinee yrittää offlinella selata verkkoa. Tämä korjaantunee (?) Tiedosto/File valikosta, jossa pitäisi olla jossain kohtaa valikkoa "Työskentele yhteydettömässä tilassa"/"Offline" ja siinä edessä luultavimmin silloin "valittu" (checked v) merkki, jos sen ottaa pois niin silloin sen kuvittelisi osaavan yhdistää verkkoon (toivottavasti)

Olen asentanut uusimman Operan uudestaan, kuten myös aiemman version. Sama ongelma. Nyt sitten kone myös ilmoittaa, että jotain opera.exe tiedostoja on vahingoittunut tai käyttökelvottomia tms. Pitäisi kuulemma ajaa Chkdsk-apuohjelma. Ajaisin toki, jos tietäisin mikä se on ja mistä löytyy.. Aa-puu-va!

Käynnistä-valikko => "aja"/"run" kirjoitetaan kyselylaatikkoon cmd (avautuu ms-dos tyyppinen komentorivi) ja tänne sitten kirjoitetaan "chkdsk + <asema joka halutaan tutkia> (esim. chkdsk c: ) Ja kaikki totta kai ilman lainausmerkkejä :virne:

Laajempi opas chkdsk toimintoon (enklanniksi)
Mulla on Acerin kannettava, joka vetelee kyllä jo muutenkin viimeisiään (sammuttaa itse itseään, diagnoosina on joko rikkinäinen emolevy tai muisti, tai joku), joten voisikohan johtua siitä? XP on käyttiksenä.

Ei kai se tuosta johdu (jos sitten ei ole kyseessä rikkinäinen kovalevy), tai voi tietenkin, mutta muistirikko yleensä vain jumittaa koneen (jäädyttää näytön ajoittain). Luultavasti on kyse kuitenkin ohjelman asennusvaiheessa sattuneesta bugista (tosin rikkinäinen muisti voinee sen aiheuttaa). Joten poista Opera ensin hallintapanelin "lisää/poista sovelluksia" toiminnon avulla (lähtee koneelta kokonaan) ja asenna sitten uudelleen (juuh, ikävä kyllä :sori: )

Mutta jos vika on muistissa niin uudet muistikammathan ei enää paljon maksa, mutta sitä en sitten tiedä kuinka vaikea ne on vaihtaa acerin kannettaviin (hp:ssä riittää että avaa panelin pohjasta, varoen poistaa vanhat ja laittaa varoen uudet paikalleen) ja muistin täytyy olla emolevyn kanssa yhteensopivat.

Rikkinäinen emolevy... No siinä vaiheessa kun alkaa savu nousta, kannattaa repästä se irti seinästä, patteri pois ja vettä päälle :piru: Tämä siis tarkoittaa että jos emolevy hajoaa, on kone myöskin kanttuvei, eli sillä ei enää paljoa tee. Tosin kyllä sen osia voi vielä käyttää (kuten kovalevyä ja muistikampoja) toisessa koneessa jos vain yhteensopivuus on kunnossa - paitsi jos niiden päälle kaataa vettä :piru:

OT: Musta tuntuu että musson mikrotuki ainesta :epäilevä: :kops:
Toisaalta, niin musson Linux-saarnaajaakin :piru:
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Heinä 2008 19:13

sybe kirjoitti:
yabba kirjoitti:"... Tietenkin vika voi tosin olla myös pelissä, mutta koska itse en omista peliä, en myöskään tiedä että mistä ne saa, luultavasti EA:n sivuilta :hämillään:
"

Juu, toki tuon päivityspaketin EA:n sivuilta pongasin. Työpöydälläni on notkunut jo jonkin aikaa EA:n NHl päivityspläjäys, joka ei ole tuplaklikkailusta moksiskaan.Ei sii mikään .exe hommeli. Tarvii vissiin etsiä pelin ohjekirjanen.

Juuh, se varmaan parasta, yritin tässä guuglettaa jotain, mutta löytyi vain torrenttia :(
(onhan patchit muuten pc versioon? Ei esmes xbox-versioon?

:raivo: Oh why oh why, so much illegal, when you need something legal? :kiro:

EDIT: korjasin asua, lisäsin kysymyksen
Yabba

ViestiKirjoittaja kantris » Ma 28 Heinä 2008 22:20

Yabba kirjoitti:Mutta jos vika on muistissa niin uudet muistikammathan ei enää paljon maksa, mutta sitä en sitten tiedä kuinka vaikea ne on vaihtaa acerin kannettaviin (hp:ssä riittää että avaa panelin pohjasta, varoen poistaa vanhat ja laittaa varoen uudet paikalleen) ja muistin täytyy olla emolevyn kanssa yhteensopivat.

Rikkinäinen emolevy... No siinä vaiheessa kun alkaa savu nousta, kannattaa repästä se irti seinästä, patteri pois ja vettä päälle :piru: Tämä siis tarkoittaa että jos emolevy hajoaa, on kone myöskin kanttuvei, eli sillä ei enää paljoa tee. Tosin kyllä sen osia voi vielä käyttää (kuten kovalevyä ja muistikampoja) toisessa koneessa jos vain yhteensopivuus on kunnossa - paitsi jos niiden päälle kaataa vettä :piru:

Huollossa olivat sitä mieltä, että korjaaminen ei kannata, kun maksaisi melkein uuden koneen verran, tai siis useamman satasen. Pakko luottaa niihin, kun en itsekään osaa mitään tehdä :p

Mutta teenpä nyt ohjeidesi mukaan tuon dos-systeemin, enkä ollenkaan sotkeudu lontoonkielisiin ohjeisiin, kun sitten olisin vielä enemmän sekaisin :virne: Auttaa tai ei, mutta ainakin on kokeiltu

Yabba kirjoitti:OT: Musta tuntuu että musson mikrotuki ainesta :epäilevä: :kops:

Sanopa muuta! Kiitos avusta!
kantris

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia