Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 07 Heinä 2008 02:07

No ilmankos en ole euroshoppereihin törmännyt. Lähin K-Kauppa on kai jotain yhden koon kauppa ja siellä kaikki on tajuttoman kallista tyyliin banaanit 2.50 kilo. Kampin isossa K:ssakaan en käy, koska siellä taas banaanit on aina raakoja. Aina. Aina.

Kyllä, valitsen asiointipaikkani aina banaanien mukaan.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Heinä 2008 04:54

Jäätelöpallojen koot ja hinnat vaihtelevat suuresti.

Rakel Routarinne on kyllä hienoin nimi jonka oon kuullu pitkään aikaan.

"Ben & Jerry's -kioskin myyjät intoutuvat kertomaan, että ketjun jäätelöt tehdään hollantilaisessa, tuulivoimalla käyvässä tehtaassa, jonne on työllistetty työttömiä ja vähäosaisia."

Ai että ihan työttömiä on työllistetty? Kaikkea sitä kuulee! :friikki:

Rupes tekeen mieli jätskiä. Onneksi oon menossa kaupunkille.

Ei hyvää päivää kuinka paljon mulla on taas tärkeetä asiaa tänä aamuna. :epäilevä:
Pitää ehkä siirtyä jäähylle täältä jokski aikaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 07 Heinä 2008 19:33

Emeritus kirjoitti:Onko kukaan muu tykästynyt euroshopperin vaniljajätskiin? Triokin on namia. :kuola:

Ooh, kiitos muistutuksesta! En ole tainnut syödä Euroshopperin namijätskiä muutamaan vuoteen. Muistan kyllä, että vanhalla Fordellakin oli näistä joskus juttua. Muutkin olivat tykästyneet.

Se vanilja maistuu jotenkin paljon enemmän vaniljalle kuin Ingmanin tai Valion jäätelöpaketeissa.

Seuraavalla ostosreissulla taidankin ostaa tuota.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 07 Heinä 2008 21:38

Emeritus kirjoitti:Onko kukaan muu tykästynyt euroshopperin vaniljajätskiin? Triokin on namia. :kuola:

Joo. :kuola: Ostettiin sitä aikoinaan paljonkin, (erityisesti Kitymarketista), mutta nyt on jäänyt vähemmälle, kun K-kaupoissa tulee käytyä harvemmin. Nykyisin ostan Bravo suklaa-minttua, jos jätskiä ostan. Sekin on herkkua. :kuola:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 07 Heinä 2008 21:52

En ole koko kesänä syönyt vissiin yhtäkään, siis ainuttakaan irtojäätelöä! :friikki:
Tulevana viikonloppuna, jolloin vien erään huippumuksun Korkeasaareen sään salliessa, ostetaan kyllä varmana Kauppatorilta tai jostain jotkut ihanat tuutit. Kaupasta olen muutaman kerran napannut mehujään ostoskoriin, siinä se. Tein muuten havainnon, että rapuloihin ei käy Jaffa-mehujää, maistuu aivan kummalta - kahdesti nakannut puoliksi nakerretun tikun roskikseen.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ma 14 Heinä 2008 21:56

Ben & Jerry's! :kuola:
Mitä nyt hyvin pikaisesti silmäilin tätä ketjua niin kyseiset jäätelöt hiemat jakavat mielipiteitä?
No siis, en ole mikään kovin suuri jätskin ystävä. Paitsi jo on kyse Ben & Jerry's -jätskistä. Kovin monia makuja en toisn ole vielä maistanut, kun on niin pirun kalliita nuo herkut, olikohan muistaakseni luokaa 6,20. Tänään tosin ostin Chunky Monkeyn; banaanijätskiä + suklaabanaaneja + pähkinöitä, NAM! Tosin lemppari maistamistani on ehkä se yksi niistä suklaamausta, nimeä en toisin pahus muista. Peace of cake on kuulemma hyvää, itse en ole vielä maistanut.
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Sade » La 19 Heinä 2008 12:35

Deni kirjoitti:Ben&Jerrys ei vielä ole saanut mua ihan vakuutettua. Oon kokeillut muutamaa makua, mutta kumpikaan ei mun mielestä ollut mitään ihan superhyvää, ei missään tapauksessa sen järkyttävän hintansa arvoista. Sitäpaitsi sen koostumus on vähän outoa - kovaa, mutta silti jotenkin vetistä, lusikoitavaksi sulamista joutuu odottamaan ikuisuuden ja sen jälkeen se ei enää olekaan niin hyvää. Pettymys, kun olin odottanut jotain ihan mieletöntä sen hehkutuksen perusteella.

Söin eilen ensimmäistä kertaa tätä kohuttua Ameriikan ihmejäätelöä - maku oli Bohemian Raspberry - ja minäkin ihmettelin sitä koostumusta, joka oli juurikin tuollaista Denin kuvailun mukaista. Lusikoin jäätelöä annosmaljoihin, ja lusikka kirjaimellisesti vääntyi, koska jäätelö oli niin kovaa. Odottelimme, että jäätelö vähän pehmenisi, mutta se tosiaan muuttui sitten sulaessaan vetiseksi litkuksi. Se pehmeä mutta silti kiinteä vaihe jäi kokonaan välistä.

Maku oli ihan hyvä, mutta ei todellakaan mitään niin ihmeellistä kuin olin odottanut. Ja kyllä jäätelön syömisessä se koostumus vaikuttaa aika paljon elämykseen: nyt sen huomasi, kun jäätelö ei ollut pehmeän suussasulavaa, vaan tuollaista kummallista kovasta litkuksi muuttuvaa ainetta.
Sade

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 25 Heinä 2008 21:59

Söin tänään neljää eri jäätelölaatua. Pomo toi töihin jäätelöä. Aino mansikka-raparperi ja mustikkapiirakka olivat laadut. Molemmat olivat aivan liian makeita makuuni ja mansikka-raparperissa ei edes maistunut raparperi. Höh. :(

Päivällä ostin kaksipalloisen tuutin, jossa oli alla suklaa-nougat-pallo ja päällä mango-meloni-pallo. Hyvää oli, mutta jouduin tyytymään tällä kertaa sellaiseen pahvisen makuiseen vohveliin, kun aitoa vohvelia ei ollut. Pallot olivat kuitenkin hyvän kokoisi ja maku hyvä. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 27 Heinä 2008 10:58

No ei kai? :virnu:
Viimeksi kun kaupungilla alkoi tehdä stockalla irtojätskiä, tsekkasin aulan Ingmannin pisteen hintatason. 1 pallo 2,50. Ajattelin että turha tehdä mutkaa ja käydä Helsingin jäätelötehtaan kojulla Forumissa, kun siellä oli kalliimpaakin (taisi olla 1 pallo 2,80).
Virhe. Tuo artikkeli on vaan niin oikeassa.
Ingmannilla kaivavat todellakin tilauksen mukaisesti yhden pallon, Maggin kojullla Forumissa viimeksi käydessäni "yksi pallo" vastasi ainakin kahta, ellei kolmea Ingmannin palloa...
No, rommirusina oli kuitenkin hyvää kuten aina. :kuola:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja tome_ » Ma 28 Heinä 2008 14:21

Lauantaina elokuvista tullessani päätin koukata makuunin B&J's -altaan kautta. Ajattelin että hyvällä tuurilla sieltä saattaisi löytyä vaikka yksi Peace of Cake -pönikkä (vai mikä One strawberry cheesecake nykyään onkaan) mutta mitä vielä: Toisessa laidassa oli kasa juurikin mansikkajuustokakkua, toisessa laidassa suosikkiani Chunky Monkey'a :superhymy:. Keskellä oli sitten jotain suklaahirveyksiä, mutta päädyin jokatapauksessa innosta hihkuen vanhaan kunnon banaanijäätelöön. Kyllä se ensimmäinen lusikallinen oli lähes sen reilun kuuden euron arvoinen, itse jäätelö kun maistuu taivaalliselta. Into kuitenkin laatui viimeistään siinä vaiheessa, kun taistelin viimeisistä jäätelön rippeistä niiden kamalien suklaa-banaanien kanssa. Maitosuklaan kanssa tuo jäätelö saattaisi olla kokonaisuudessaan taivaallista, mutta tummasuklaa on kyllä varsinainen turn off. Pähkinätkin alkavat loppupeleissä jäämään suuhun ikävästi hengailemaan :epäilevä:

Tänään olisi suunnitelmissa iskeä citymarketin jäätelöaltaaseen, jos siellä olisi kookos/ananas-sorbettia ja ruisjäätelöä! sieltä saisi hyviä karkkejakin.

Ja miun piti mennä tänään kuntosalille :epäilevä:
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
tome_

ViestiKirjoittaja sybe » Ma 28 Heinä 2008 14:28

Paljonkohan Valion jätskikojut menettää rahaa kun eivät ole ottaneet langatonta tiedonsiirtoa.Pankkikortit ei edelleenkään käy.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 28 Heinä 2008 15:20

Viikonloppuna torilla haahuillessa oli vain _pakko_ ostaa jätskiä, kohtaloa uhmaten. Sorruin Ingmanin mansikka-vanilja -pehmikseen.

Ja omg omg omg, se oli hyvää : onnenkyynel : :tipahdus:

Ilokseni voin myös todeta, että kohtalon oikusta tai jostain muusta syystä pehmiksen oireet eivät olleet normaalia kuin-puukolla-väännettäisiin-ruuansulatuselimiä-koko-yön -hommaa. Masu meni toki sekaisin, mutta reissu toiletin puolella sai sen tasaantumaan liki normaaliksi (haluatteko tarkemman selostuksen? :pepsodent:). Tällaiset oireet vielä jaksan kärsiäkin siitä ilosta, että saa jäätelöä :hymyhali: Aion testata, oliko tämä vain ohimenevä häiriö, vai voinko tosiaan möyssätä pehmiksiä aina halutessani.

Pehmis :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Heinä 2008 15:32

Mä olen jäänyt koukkuun töissä mehujäihin.
Päärynälipsi erityisesti on koukuttanut ja tehokkaasti. Varsinkin kun on näinkin kuuma, että hengittäminenkin on välillä vaikeaa on ihana nautiskella lipseistä :virne:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 29 Heinä 2008 21:44

Itse en pidä mehujäistä muutakuin erittäin kuumalla ilmalla, sillä en pidä siitä tunteesta, kun mehujää jäätyy aina aluksi kiinni huuliin ja kieleen. Tätä ei tarpeeksi kuumalla ilmalla tapahdu.

En tiedä olenko jo hehkuttanut, mutta ÄssäMix-mehujää on mehujäistä paras. Se salmiakin maku mehujäässä on niin hauska, että en muita mehujäitä enää syökään.

Toivottavasti lämpimät kelit jatkuu... :)
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 01 Elo 2008 11:36

Mie pidän hulluna mehujäistä. Useammin niitä tulee ostettua kuin jotain jäätelöä. Meidän lähikaupan mehujäävalikoima on vaan kovin köyhä. :( Suuri rakkaus on Pommac-mehujää. Pirkan Amppari ja Murkku ovat myös herkkuja. Nom nom!
elegia

ViestiKirjoittaja Gaffa » Ti 05 Elo 2008 19:54

Sade kirjoitti: - ja minäkin ihmettelin sitä koostumusta, joka oli juurikin tuollaista Denin kuvailun mukaista. Lusikoin jäätelöä annosmaljoihin, ja lusikka kirjaimellisesti vääntyi, koska jäätelö oli niin kovaa. Odottelimme, että jäätelö vähän pehmenisi, mutta se tosiaan muuttui sitten sulaessaan vetiseksi litkuksi. Se pehmeä mutta silti kiinteä vaihe jäi kokonaan välistä.

Jaa, kyllä se mulla on ollut just semmosta kiinteätä mutta silti pehmeää silloin, kun sen on syönyt suoraan ostamisen jälkeen. Sitten se kyllä kovettuu, jos sen laittaa pakastimeen.
Gaffa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 06 Elo 2008 09:35

Hmm, tänään vois hakea vaniljajätskiä ja sekoittaa joukkoon lakritsinpalasia :raps:
Tuli jostain syystä hirveä lakunhimo, ja kun ulkona aurinkokin pilkistelee, niin
eiköhän sitä voisi sen kunniaksi vähän jätskiäkin ottaa :kuola:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 06 Elo 2008 20:24

Tänään tuli testattua Helsingin jäätelötehtaan sitruunarahka-jäätelöä. Ei ollut oikein makuuni. Sitruuna ei maistunut tarpeeksi. Olisin halunnut sen olevan melko kirpeää. Ja rahka taas maistui liikaa. Mutta nuo pallojen koot saa kyllä ison plussan. Ens kerralla taidan ottaa sieltä minttujäätelöä, jossa on suklaapaloja. :kuola: Se vasta on herkkua.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 09 Elo 2008 21:07

Eilen ostin Helsingin jäätelötehtaan appelsiinijäätelöä. Hyvää oli.

Ja sain myös kuulla, että yhtä lukuun ottamatta kaikkia heidän jäätelömakujaan saa myös pehmiksenä. :tipahdus: En malta odottaa. Minttusuklaapehmis kuulostaa taivaalliselta. :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Elo 2008 10:08

Sade kirjoitti:Söin eilen ensimmäistä kertaa tätä kohuttua Ameriikan ihmejäätelöä - maku oli Bohemian Raspberry - ja minäkin ihmettelin sitä koostumusta, joka oli juurikin tuollaista Denin kuvailun mukaista. Lusikoin jäätelöä annosmaljoihin, ja lusikka kirjaimellisesti vääntyi, koska jäätelö oli niin kovaa. Odottelimme, että jäätelö vähän pehmenisi, mutta se tosiaan muuttui sitten sulaessaan vetiseksi litkuksi. Se pehmeä mutta silti kiinteä vaihe jäi kokonaan välistä.

Mäkin nyt vihdoin sorruin kokeilemaan tätä (makuna New York Super mikä lie), ja kokemus oli melko samankaltainen lusikan vääntymistä myöten. Eihän tuo nyt pahaa ollut, mutta ei ehkä ihan hintansa arvoista. Ne suklaat oli kyllä ihan hyviä, mutta luulen että voin silti yhtä hyvin ostaa jatkossa jotain halpaa normijäätelöä ja murennella sinne omia suklaita tai muita. Enkä mä kyllä normaalistikaan raaskisi kovin usein jäätelöstä noin paljon maksaa, nyt oli erikoistapaus kun halusin juhlistaa "vapaata" viikonloppua jäätelöllä ja ajattelin ensin ostaa irtojäätelön kioskista ja syödä sen jokirannassa, mutta sitten totesin, että makuvalikoima oli melko tylsä ja että kun yksi pallo maksaa noin paljon, niin yhtä hyvin ostan törpön kallista jäätelöä ja syön siitä useamman kerran. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Duussi » Ti 26 Elo 2008 10:32

L-S kirjoitti:niin yhtä hyvin ostan törpön kallista jäätelöä ja syön siitä useamman kerran. :keijo:

Paitsi että Ben & Jerry's -törpöstähän riittää korkeintaan kahteen syöntikertaan. :nam:
Eikä tässä, yhtään missään
ole mitään normaaliuteen viittaavaa
Duussi

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Elo 2008 10:47

Mun törpöstä riittää parin annoksen jälkeen vielä ainakin toiset pari. Se oli kuitenkin sen verran makeaa, että ei sitä pysty hirveitä määriä kerralla kauhomaan, varsinkin kun sitä oli niin työläs saada lusikoitua siitä törpöstä kulhoonkin. Mutta jääpähän muille tätä herkkua kauppaan enemmän, kun mä en siihen lähiaikoina investoi...
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 26 Elo 2008 11:44

L-S kirjoitti:varsinkin kun sitä oli niin työläs saada lusikoitua siitä törpöstä kulhoonkin.

:veivi:

Kulhoon?

Sehän kuuluu lusikoida suoraan sieltä törpöstä, mieluiten sohvalla lojuen, isolla lusikalla.

Mä hävisin jätskiarvonnan tuossa yksi ilta ja jouduin tyytymään tylsähköön Vanilla toffee crunchiin. Mutta närpin Bohemian raspberrya pojan kiposta, ja totesin että se jos mikä on herkkua. Muut B&J-maut ovat olleet vähän pettymyksiä, mutta tuo oli juuri täydellistä. Miedomman makuista jäätelöä oli tarpeeksi paljon ettei kirpeä vadelma alkanut tympiä, ja brownienpalat olivat sopivan pehmoisia ja makeita. Ostin salaa pari päivää myöhemmin itselleni oman kipon ja söin sen kaikessa hiljaisuudessa. :ahihi:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Elo 2008 11:59

No mä jotenkin arvasin, että kohta joku tarttuu tuohon kulhoasiaan. :virne:
Mutta kun sitä ei pysty syömään kuitenkaan kaikkea kerralla, niin loppu pitää laittaa pakastimeen takaisin, ettei koko törpöllinen sula. Mutta ehkä mä en vaan ole sisäistänyt oikeaoppisen rentoa suhtautumistapaa tähän B&J:n syömiseen, ei ihmekään jos en ole niin kovin innoissani siitä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Gaffa » Ti 26 Elo 2008 21:10

L-S kirjoitti:Mutta ehkä mä en vaan ole sisäistänyt oikeaoppisen rentoa suhtautumistapaa tähän B&J:n syömiseen, ei ihmekään jos en ole niin kovin innoissani siitä.

:kailotus: I´m in a Ben & Jerry´s state of mind...

Ostin eilen sitä Ben & Jerry´sin suklaajätskiä, missä on niitä browniepaloja.
Ehkä parasta Ben & Jerry´siä, mitä olen maistanut. Bohemian Raspberry tulee hyvänä kakkosena.

:kuola:
Gaffa

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina