Crux kirjoitti: Mutta näille "kohtuutuloisille" joiden vuositulot on 35000 brutto ei kyllä löydy myötätuntoa ainakaan minulta niin paljoa, että jos minä olisin päättämässä verohelpotuksista niin niitä heille antaisin. Minun näkökulmastani 35000 vuodessa on jo aika hyvä tulo. Tarvitseeko sitä verohelpottaa jos samalla kuitenkaan opintotuki, lapsilisä, työttömyyskorvaus tai toimeentulotuki ei nouse mihkään.
".

. Kai ne siihen inflaatioon ja muuhun vaikuttaa jotenkin. En tiedä, koska en osaa talousjuttuja sen tarkemmin. Mun järki ei riitä niihin kiemuroihin. Mä tarvitsen selkokieltä.
.
hetkiä ja sanattomuutta on ollut liikkeellä
.surunmurhaaja kirjoitti:Toinen asia, mitä mie olen kovasti miettinyt on se, että mitä meille oikeasti tapahtuu jos ei saada niitä "ulkomaisia asiantuntijoita" tänne maaniteltua nykyisillä tuloveroprosenteillamme? Kun toisaalta yleinen mielipide tuntuu olevan se, että Suomessa nimenomaan arvostetaan laadukkaita, kohtuuhintaisia tai ilmaisia peruspalveluja, kuten koulutusjärjestelmää. Haluaako tässä ihmiset nyt sekä syödä kakun ja että säästää sen?
Kibaya kirjoitti:Mä olen kohdannut ihmiseen, jonka minkäänlaiset poliittiset asiat menivät täysin ristiin omieni kanssa. Siis aivan täysin.
Tämän ihmisen mielestä meidän terveydenhuoltojärjestelmän pitäisi olla kokonaan maksullinen, vaikka sitten vakuutuksien kautta. Ne joilla ei oo vakuutuksia, ei tarvi hoitoakaan. Hiiteen vaan koko perusterveydenhuolto, tai sitten vain vakuutuksella.
Hänen mielestään myöskin sosiaalimenoja on ihan liikaa, prosenteissa. Että ei ne vanhukset ja lapset nyt varmaan oikeasti niin paljoa rahaa tarvitse. Kohteliaisuussyistä vaikenin, kun hän kovaan ääneen kyseli, että mikä niiden vanhuksienkin hoidossa muka maksaa. Ja mihin ne meidän sosiaalimenot muka menee. Ettei hän ainakaan ole yhtään joutunut niitä käyttämään. Ja että siitä syystä ne on myös turhia. .
Just. Rehellisyydestä jäi kuitenkn hyvä mieli, jospa jollakin oli hammas irtipoikka halkikatki, ja olisin vienyt häneltä kiireellisen hoitojakkaran. Kärsin lisää yhden päivän jonon yksityiselle.Maksoin 90 eur. Tämä sama ilmiö oli itseasiasa aikoinaan polven kanssa. Olisin jonottanut 3 kk eturistiside operaatiota (tapahtui ennen kuuluisaa hoitotakuu pykälää).Menin viikon sisään yksityiseen päiväkirurgiaan ja pääsin vikkelästi työkuntoiseksikin. Näinkö meitin koulussa 80 luvulla ylistetty terveydenhuolto toimii? Tästäkö maksan veroja?
Crux kirjoitti:Ruoan arvolisäveron keventäminen on ihan jees homma näin äkkiseltään ajateltuna. Suurin hyöty siitä lienee pienituloisille ja opiskelijoille. Eri asia on sitten halpeneeko ruoka käytännössä jos meneillään oleva trendi on hintojen nousu maailmalla. No hyvä kai sekin jos pyritään hillitsemään ruoan hinnan nousua ettei kuluttaja joudu yhtä paljon kärsimään.
surunmurhaaja kirjoitti:Sosiaaliturvan uudistustahan tehdään koko ajan SATA-komiteassa. Kokonaislinjausten pitäis olla Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan valmiina tän vuoden loppuun.
Eiku niinpä tietenkin. Kyllähän mä tuosta olen lueskellut lehdistäkin. Ja aika huolella näköjään.

Crux kirjoitti:Ruoan arvolisäveron keventäminen on ihan jees homma näin äkkiseltään ajateltuna. Suurin hyöty siitä lienee pienituloisille ja opiskelijoille.
Kibaya kirjoitti:Mua hämmentää veroalennukset. Tuntuu, että ne on osittain silmänlumetta, mutta en mä oikeasti tiedä.
surunmurhaaja kirjoitti:Miulla on nykyään kauhea dilemma kaikkien poliittisten päätösten kanssa, kun pelkään etten tajua niistä kaikkia puolia ja vaikutuksia.
sybe kirjoitti:surunmurhaaja kirjoitti:Toinen asia, mitä mie olen kovasti miettinyt on se, että mitä meille oikeasti tapahtuu jos ei saada niitä "ulkomaisia asiantuntijoita" tänne maaniteltua nykyisillä tuloveroprosenteillamme?
Kyllä firmoilla on rahaa palkata, jos vain on ketä palkata. Tässä vissiin on se pelko. [...] Meillä on huippuosaamista Ranskassa, kyllä sieltä R&D insinööri Suomeen tarvittaessa asiantuntijaksi saadaan ja firma tarjoaa hänelle kunnonpalkan että varmasti tulee.
Plei kirjoitti:Niin joo, olikos se Hyssälä, joka juuri ehdotteli, että alle 25-vuotiaiden työttömyyspäivärahan kattoa madallettaisiin (eli kun sitä nyt voi saada max. 500 päivää, niin nuoriso sit ei saisikaan ihan niin kauaa tulevaisuudessa työttömänä hengata), jotta nuoriso ei jäisi kortistoon lojumaan?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa