Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 06 Elo 2008 10:28

sybe kirjoitti:1h lenkin juokseminen joka toinen päivä, tämä tuntuu minusta mielikuvituksettomalta virkamiesmäiseltä suorittamiselta.

No ei se varmaan siltä tunnu siitä, joka sen lenkin tekee. Kaikki tyylillään.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 06 Elo 2008 10:33

Niin,minä tein aikani. Minusta se alkoi tuntua virkamiesmäiseltä suorittamiselta.Kuntokaan ei muuksi juuri muuttunut.
- - -
minua viehättää Suuunnon GPS
http://www.suunto.com/
onpas kamalan pitkä tuo suoralinkki, suunnon sivuilta sen pongaa. Toki tarvitsen korkeuskäyrän,vähintään 10 metrin tarkkuudella juoksumatkan pituuden ym herkut:) Ei vaan, maastopyöräilyyn ladotaan euroja. Fillarissa menisi tosin Nokian N95 / nokian navigator mallit paikannin softalla mukana (+kartta sovelluksella). Sykemittari minulla jo on. Tarvii vielä miettiä.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 06 Elo 2008 11:27

Mä juoksen omaksi ilokseni ja jälkimainingeissa tuntuvasta Tr*inan mainitsemasta endorfiinihumalasta nauttiakseni. Kaveri on jokusen kerran yrittänyt mukaan lenkille, mutta ei olla koskaan lähdetty - on se semmonen yksinäinen paikka ainakin mulle ja haluankin olla siellä yksin ajatuksineni ja rahisevan hiekkatien kanssa. Mulla on kauhean rento ja puhdas olo lenkin jälkeen. Mä lähdin kävelystä ja reippaasta sauvakävelystä, ja okei, olen edennyt aika nopeasti tunnin mittaisiin juoksulenkkeihin. Yritän käydä kolmisen kertaa juoksulenkillä viikossa, mutta fiiliksen mukaan mä kyllä touhuan täysin, ei ole pakko mennä jos ei huvita.

Tänään oli kankein päivä ikinä lenkittää. Ei meinannut lähteä kone käyntiin niin millään ja hapenotto tuntui jotenkin hankalalta. Heitin normilenkin kaikesta huolimatta, vähän matalammalla temmolla kuin normaalisti, ihan hölkällä. Nyt kotona olo on hyvä, mutta tuolla hiekkatiellä ihmetytti kyllä. Muutenkin iltalenkki taitaa sopia mulle paremmin kuin tällainen aamupäiväinen. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja TIRC » Ke 06 Elo 2008 11:41

Itselleni nautintoa on kuunnella radiota juostessa. Musiikkikappaleet siellä puheen välissä ovat mukavia, mutta ei pelkkää musiikkia kiitos. Ja radio sen verran hiljaisella, että linnut laulua kuulee (ja turvallisuus ennen kaikkea, että tarvittaessa kuulee liikenteen :)).

Lenkki on myös mulle Tr*inan tapaan hiljaisuuden riittejä, hetkiä olla omissa ajatuksissa. Monesti sitä havahtuu, että mistäköhän nämä tässä radiossa puhuvat, kun on ollut niin omissa ajatuksissaan. Hölköttelen yleensä pari kertaa viikossa noin puolitoista tuntia (sen sykemittarin kanssa), sen jälkeen on olo aikast hyvä.
TIRC

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 06 Elo 2008 12:32

Onpas loistava ketju tämä. Tämän ansiosta lähdinkin tuosta noin vain puolen tunnin juoksulenkille lähipuistoihin, vaikka muuten lenkki olisi saattanut jäädä pelkäksi aikomukseksi. Kiitos! :hymyhali: Ulkona on sitäpaitsi juuri sopiva juoksuilma, vaikka muuten kelit ovatkin vuodenaikaan nähden koleita.

Nykyinen liikuntainnostukseni on kestänyt jo pari vuotta. Aikaisemmin en ole ollut erityisen liikunnallinen, mutta pari vuotta sitten tajusin, että en halua olla huonossa kunnossa. Pari vuotta sitten tavoitteenani oli ottaa liikunta elämäntavaksi. Tuo tavoite ainakin on saavutettu, koska nykyään tuntuu siltä että on pakko päästä liikkumaan.

Juoksemaan innostuin juurikin, koska matolla juostessa oli helppo seurata juostua matkaa ja juoksunopeutta. Matolla oli myös helppo juosta lyhyitä matkoja kerralla muun harjoittelun ohessa. Matolta oli mukava siirtyä juoksemaan maastoon, kun jaksoikin hölkätä jo pidempiä matkoja kerralla. Maastossa juokseminen taas on kivaa maisemien, rauhallisuuden ja raikkaan ilman takia. Pidän juoksemisessa juurikin aktiviteetin yksinkertaisuudesta ja askeettisuudesta.

Sykemittarin hankin pari viikkoa sitten. Päädyin perusmalliin, vaikka harkitsin myös erityisesti juoksuun tarkoitettua mallia. Sykkeen mittaaminen on ainakin mielenkiintoista, ja nyt parin viikon ajan on tehnyt mieli käydä harrastamassa liikuntaa ihan vain jotta voin mitata sykkeeni kussakin lajissa. Laitteen käyttäminen ei kyllä luonnistu intuitiivisesti ilman käyttöopasta, joten kestänee vielä pari viikkoa ennen kuin saan siitä parhaan hyödyn irti. Laiteessa mm. näkyy hymiö silloin kun syke pysyy oikealla alueella, ja onnistuneen harjoitusviikon jälkeen näyttöön ilmestyy palkintopokaali. :tilt: Laitteen ansiosta juoksin tänään lähipuistoissa sen sijaan että olisin lähtenyt pururadalle asti. Aikaisemmin lähipuistossa juoksentelu on tuntunut turhalta ja tylsältä, sykerajoja seuratessa taas täysin järkevältä. Tämä on loistavaa, koska nyt kynnys lähteä lenkille madaltuu huomattavasti.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 06 Elo 2008 13:16

Vaimolta tuli joulahjaksi sykemitari aikoja sitten.Siitä se tosiaan se lenkkeil lähti.Olin heittänyt muutaman lenkin ilman sykemittaria ja jo ensimmäisellä sykemittari lenkillä lajin valoisa puoli valkeni.Olin vetänyt itseni ilman sykemittausta aina lähes piippuun.Kuinka kevyesti homma sujuikaan,no ainakin osin kevyemmin, sykemittarin kanssa.Juoksulenkkini muuttuivat kävely hölkkä yhdistelmiksi.Näin sykealue pysyi mittarin rajoissa. Tosin sykemittarin käyttöönotto kysri, se laski minulle syöttämieni tietojen persuteella paino indeksi ja ilmoitti tylysti: over weight.Vihdoin sitten tuli juostua 2h yhtäjaksoisesti.Enää en välttämättä sykemittaria kaipaa.Maratonilla se on ikään kuin turvana, mutta tarvisi opetella tuon salatun sykkeen kytkeminen päälle.Viimeksi kävi niin että sykemittarini sekoili muiden polareiden kanssa, sykkeeni oli 255-300 :( Sitten noin kympoin kohdalla kun juoksija rypäs levisi, huomasin että jahas 155 tykittää, rapiat kolkytkilsaa olis vielä jäljellä.. Muistot ekasta maratonista on osin kamalia.
sybe

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 06 Elo 2008 14:05

sybe kirjoitti:minua viehättää Suuunnon GPS
http://www.suunto.com/
onpas kamalan pitkä tuo suoralinkki, suunnon sivuilta sen pongaa.
Noita linkkejä voi helposti lyhentää laittamalla ne muotoon [url=tähän se osoite]kuvaus[/url]. Esim. tuo Suunnon GPS, jos tarkoitit Suunto X9i-mallia: Suunto X9i
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Tr*ina » To 07 Elo 2008 01:45

sybe kirjoitti:1h lenkin juokseminen joka toinen päivä, tämä tuntuu minusta mielikuvituksettomalta virkamiesmäiseltä suorittamiselta. Maraton ohjelman noudattaminen tarjoaa mukavaa vaihtelua.

Joo, ei mun ollut tarkoitus lyödä lyttyyn sun maratonharrastusta. Varmaan marathon on hyvä motivaattori monelle. Se on selkeä tavoite ja usein saadakseen jotain aikaan ihminen tarvitsee tavoitteita. Itse asiassa, kyllä minuakin maraton vähän kutkuttaa, mutta minä olen taas niitä, jotka lamaantuvat tavoitteiden edessä.

Joka toinen päivä lenkille on rutiininomaista, mutta minä tarvitsen tätä rutiinia. Elämäni on irrallista ja koen irrallisuutta: lenkkirutiini on jotain, joka on lujaa ja pysyvää. Tosin varmaan tähänkin kyllästyisin jos harrastaisin tätä vuodet läpeensä, mutta kuten sanottua viime vuosina on tullut pitkiäkin taukoja lenkkeilyyn (johtuen siitä että olen ollut reissussa).

En muuten tiedä pulsseista mitään, en ole koskaan sitä mitannut missään tilassa. Myös kilometrit ovat minulle käsittämättömiä. Ymmärrän vain kelloa.

Muoks. Vilkaisin nyt tuota maratonkoulun ohjelmaa. Olen yllättynyt, että joka viikko on yksi lenkkipäivä, jolloin juostaan n. kaksi tuntia. Itse en ole koskaan juossut kahta tuntia putkeen elämässäni! Mutta lähipäivinä aion kokeilla sitäkin!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja sybe » To 07 Elo 2008 08:57

Olet tehnyt tunnin lenkkiä säännöllisesti joka toinen päivä, 2h lenkin heitto 1 kerta / viikko teko ei tunnu missään.Pitkän lenkin jälkeen joka ohjjelmassa on traditionaalisesti kahden päivän lepo. Pahin on 6h aikaan tähtäävissä ohjelmissakin esiintyvä kirsityvällä vauhdilla 1h 45min. Ihan kamalaa.Tein kerran ja totesin että ei ole minun juttu juosta pitkää lenkkiä kiristyvällä vauhdilla.Mulla loppu kiristys vara jo tunnin kieppeillä, olis pitänyt vaihtaa fillariin että vauhtia olisi voinut nostaa.
sybe

ViestiKirjoittaja Pvi » To 07 Elo 2008 13:38

Tutkiskelin eilen itseäni ja lähdin juoksentelemaan.
Totesin että jos tiukat ylämäet yrittää pinkoa laskematta vauhtia niin kunto loppuu mäen jälkeen (tästäkö ne urheiluselostajat höpisevät...?) Aika loogista, mutta en ollut sitä aiemmin tajunnut. Jäin lenkilläni pörräämään mäkisille poluille, jotta saatoin tarkastella aihetta tarkemmin. Jos vaan malttoi himmailla hieman mäissä, niin siitä saattoi kivasti hölkkäillä vaikka kuinka pitkään.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » To 07 Elo 2008 22:35

Kävin sauvakävelemässä sitten pitkästä aikaa! :superhymy:
Musat korvilla painelin tuolla pitkin kyliä reilun tunnin, oli huisin hauskaa. Ainoastaan se, että toisen sauvan käsiremmi on jotenkin oudosti löystynyt, niin hiersi vähän, vaikka muutamaan otteeseen sitä mukamas korjailemaan pysähdyinkin. Näin kauniita talojakin matkalla, ajatuksissani jo olin asuntokaupoillakin - kyllä pienestä urheilusta voi ihminen tulla hyvälle tuulelle. Nyt ajattelin leiriytyä telsun eteen käsipainojeni kanssa. :virnu:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 08 Elo 2008 14:28

Mun on syytä pitää musaa matkassa ainakin pitkillä lenkillä. Kaipailisin ratiota, mutta ei ole löytynyt sopivan pientä. Maratonillakin on Ipod mukana. Mulla alkaa 1h 30 min paikkeilla perinteisesti pää pyörittää omia korvamato levyjään.Sitten sitä kelataan jotain typerää kertosäettä ja pitkään, kun en koko biisiä muista kuitenkaan. Apple IPod Shuffle, mielenterveyden vuoksi.
sybe

ViestiKirjoittaja Maija » La 09 Elo 2008 18:01

Lasketaanko korkkarijuoksu krapula-aamuna bussille urheilusuoritukseksi? Ainakin olin ihan järkyttävän hengästynyt, kun sain ahterini alas bussin penkille - juuri ajoissa. :pepsodent:

Näin muuten olen tykästynyt sauvakävelyyn, sillä sen ansiosta pääsin eroon ikävästä noidannuolesta, joka vaivasi aika pitkään. Enää vain tarvitsisin kunnon lenkkitossut.
Maija

ViestiKirjoittaja L-S » La 09 Elo 2008 19:31

Tämäpä on reipas ketju. :D Mietin tässä juuri, että huomenna pitäisi kyllä vääntäytyä lenkille.

Mun liikunta on jäänyt aika minimiin kesän aikana, kun töihinkään ei ole kävellen päässyt. Talvisin tulee sentään sekä siirryttyä paikasta toiseen kävellen päivittäin että käytyä jossain jumpassa tai vastaavassa pari-kolme(-neljä) kertaa viikossa, mutta kesällä ei sitten juuri mitään. Olen niin valikoiva liikkuja, on vain muutamia liikuntalajeja, joista olen oppinut pitämään. Esim. pallopelejä inhoan edelleen, koska olen niissä järjettömän huono, ainakin olin kun viimeksi tarkistin eli noin 10 vuotta sitten koululiikunnassa. :keijo:

Tykkään kovasti käydä ohjatuissa jumpissa, mutta en tiedä mistä löytäisi sellaisia kesälläkin niin, ettei tarvitsisi maksaa hifistelykuntosalien kuukausihintoja, ei mulla sellaisiin ole varaa. Johan siinä tulisi hirveät paineet liikkua koko rahan edestä. Sitten taas lenkkeily on vähäsen vastenmielistä mulle, varsinkin ennen lähtöä. :p Päämäärätön juokseminen/käveleminen itsekseen tuntuu tylsältä. Sykemittari olisi kiva tsemppaaja, lainamittarin kanssa kävinkin joskus aiemmin kesällä muutaman kerran lenkillä, mutta nyt on taas mennyt monta viikkoa paikoillaan... Sääli, että ovat niin kalliita nekin mittarit. Uimassa olen käynyt alkukesällä kerran, silloin pamahti korvat pariksi päiväksi niin ikävästi vettä täyteen ja lukkoon, että ei tee mieli mennä enää. Osaapa olla vaikeaa. Mutta kai sitä johonkin liikkeelle pitäisi lähteä taas, kai se olisi kivaakin, kun pääsisi alkuun.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Sippura » La 09 Elo 2008 21:12

Kävin tänään kesäloman (ja niskajumin) kunniaksi sauvailulenkillä :D

Tuntui ihan hyvältä taas pitkästä aikaa, mulla oli vaan liikaa kudetta päällä lämpö-
tilaan nähden. No, huomenna tietää jättää hupparin kotiin. Vois vaikka koittaa juok-
sua taas :raps:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 12 Elo 2008 16:59

Pikkukunnassa asumisen ihanuuksia :) Kunnalla on oma kuntosali joka on kuntalaisille maksuton. Auki 14.30-21.00 ja porukkaakaan ei ole ihan hulluna kun päivällä käy :) Vast´ikään uusitut laitteet takaavat turvallisen ja nautinnollisen harjoittelun :) kiitos kiitos KIITOS rakas pikkukuntani :hymyhali:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Elo 2008 17:53

Mä olen käynyt edellisen viestin jälkeen jo kaksi kertaa lenkillä. :D Suunnitellusti sunnuntaina ja tänäänkin. Sellainen kävely- ja juoksulenkki ja siihen päälle vielä vähän vatsalihasliikkeitä ym., yhteensä noin tunti. Lihaskuntokin jää kyllä vähän vajaaksi, koska ei ole painoja mitä nostella, enkä myöskään itseohjatusti viitsi tehdä kaikkia liikkeitä kunnolla, ja kovin paljon pidempää lenkkiäkään en viitsi tehdä, kun sekin käy puuduttavaksi :keijo:, mutta pääasia, että tulee nyt edes johonkin päin liikahdettua.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 12 Elo 2008 22:13

Kuten en ole täälläkään ehtinyt vierailla, en ole ehtinyt sen kummemin urheillakaan... Noin kerran tai pari viikossa olen käynyt salilla tai jossain jumpassa, mutta se on aika vähän :(

No... ehkä tämä kiire tästä pian taas hellittää...
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 12 Elo 2008 23:32

:täpinä:

Steppi alkaa taas ensi viikolla. :täpinä: Nyt jo harmittaa, että otin sittenkin vain tunnin/ viikko, mutta toisaalta kompensoin sitä kahdella muulla tanssitunnilla (reggaeton ja street hiphop) PLUS kalpamiekkailun alkeiskurssilla!

Saa nähdä, kuinka jaksaa enää syyskuun jälkeen. Nyt innostuttaa vielä. :D Liikuntaa tulee yhteensä 6,5 tuntia, viitenä päivänä viikossa. Huuuu... Saattaa olla, että käy vielä nolosti ja moni noista jää vaan hiljaksiin pois, mutta kahtellaan.

Miekkailu :täpinä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ke 13 Elo 2008 01:53

Emilia kirjoitti:
Steppi alkaa taas ensi viikolla. :täpinä:

Steppi ei ole mun lajini ollenkaan! Jouduin sitä yhdessä vaiheessa harjoittelemaan alkeista ja minusta se oli raivostuttavaa. Vaatii nopeutta ja hyvää koordinaatiokykyä: Ehei!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 13 Elo 2008 15:41

Tr*ina kirjoitti:
Emilia kirjoitti:
Steppi alkaa taas ensi viikolla. :täpinä:

Steppi ei ole mun lajini ollenkaan! Jouduin sitä yhdessä vaiheessa harjoittelemaan alkeista ja minusta se oli raivostuttavaa. Vaatii nopeutta ja hyvää koordinaatiokykyä: Ehei!
Samoista syistä mä tykkään siitä. Haastetta tällasella rytmitajuttomalle pökkelölle. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Duussi » To 14 Elo 2008 10:35

Syksyn tanssitunnit alkoi maanantaina + meitsi kaatui pyörällä lauantaina = huono yhtälö.
Kävin tiistai-iltana balletonessa toteamassa, että rikkinäisellä polvella ei paljoa tanssita.
Surkea lötkömötkö-olo. Tahdon treeneihin, tahdon hymyä ja hikeä ja väsyneitä lihaksia.
Eikä tässä, yhtään missään
ole mitään normaaliuteen viittaavaa
Duussi

ViestiKirjoittaja shaana » To 14 Elo 2008 11:17

:paijaus:

Mulla on vähän motivaatio nyt tällä viikolla hukuksissa. Toisaalta mun ei ole mikään pakko tehdä mitään, mutta toisaalta omatunto kolkuttelee kun ei vaan pyddy, väsyttää muka niin kun noi yöt nyt menee miten menee. Nyt tarttis sitä tsempparia jostain. Tänään illalla menen kyllä jotain ulos tekemään, sauvomaan ehkä mielummin, kön lenkkipolku alkaa olla jo pimeä siihen aikaan. :kauhistunut:

Ens kuun ensimmäisenä päivänä aukeaa uusi, uljas ja rempattu uimahalli, jonne ei ole matkaa juuri mitään ja jota toivottavasti saa vielä ilmaiseksi hyödyntää. Bile! :superhymy:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja sybe » To 14 Elo 2008 11:53

Pientä nuhaa ja päänsärky. Kun nyt olo ei tästä pahenisi ennen HCM:ää. Saahan tuon HCM:n siirrettyä sairaanhoitsun paprulla ensi vuodelle. Pirkan hölkän juoksen lohdutukseksi jos nuhani yltyy. Perheessäni pärskitään. Kaksi vuotta aktiivisempaa juoksutreeniä takana. Ajatuksena on juosta kevyesti leppoisa maraton, aika tavoite 5h. Tavoite on nauttia juoksusta ja seurata 5h jänistä. Ei siis vetää hampaat irvessä,vaikka luulisin maratonilla kovempaankin juoksutempoon pystyväni. Tänään on ohjelmassa kevyt verryttely lenkki, 30 min ja hyvät venyttelyt päälle. Huomenna 30 min hitusen juuoksua ehkäpä enempi kävelyä. Launatai on pyhitetty pastan syönnille. Kassi on pakattu ja pussit ovat tyhjät :)
sybe

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 15 Elo 2008 11:04

LazyBastard kirjoitti:Suosittelen hankkimaan sellaisen kahvakuulan, joka on lujaterästä. Näyttäisivät UFS:n kuulat sellaisia olevankin. Ei käytännössä hajoa ikinä. Kun olet kuntosalilla käynyt niin ehkä tuollainen 16 tai jopa 24 kilon kuula olisi varmaan hyvä. Itse aloitin tuolla 16 kilon kuulalla ja kahdeksan kilon kuulan ostin sen seuraksi, että puolisokin voi jotakin tehä.

Mitenkä Leiskan kuulatreenit tänäpäivänä?

Eilen hain itselleni 16 kiloisen murkulan. Treeniä tuli jo ympäri kaupunkia sitä kantaessa. Kotona kokeilin eri liikkeitä, eli treenasin lähinnä tekniikkaa, mutta hiki oli varsin rujo. Youtuben malleilla kokeilin heilautuksia, vetoa, työntöä ja turkkilaista nousua. Tempausta en uskaltanut vielä kokeilla, kun pelkään ranteeni (ja katon) puolesta. Amazonista tilasin jonkun huokean treenioppaan. Kovin hauska tuota möykkyä on heilutella.

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu