). Nyt kun on vain niin että LHC eli maailman suurin hiukkaskiihdytin käynnistetään ihan kohta Cernissä
Tähän suureen ja mahtavaan fyysikoiden kalliiseen leikkikaluun on liitetty kasa erilaisia uhkia, jotka voivat johtaa jopa maailmanloppuun
Tällainen uhka on muun muassa musta aukko. Eli tämä laite voi periaatteessa luoda hetkellisiä mustia aukkoja hiukkasten kiihdyttämisen aikana, mutta oletettavasti nämä aukot katoavat kuitenkin heti, ennen kuin saavat mitään suurempaa pahaa aikaiseksi, ainakin Hawkingin teorioiden mukaan (siinon muuten viisas mies), tosin kaikki on vain teorioita eikä oikeastaan kukaan tiedä mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan
Tämän ihanan tilanteen vuoksi onkin luotu teoria uhkakuvasta jossa kyseinen kiihdytin luokin hetkellisen mustan aukon sijasta stabiilin eli pysyvän aukon, joka silloin yksinkertaisesti toimii kuten musta aukko, eli imee kaiken ympäröivän materian itseensä => maailmanloppu.Ikävä kyllä loput noista mahdollisista vaaratilanteista ylittävät minun fysiikan tajunnan, joten en niistä pysty maalailemaan kauhukuvia, mutta jos joku toinen...

Populaarikulttuurissa muuten esmes Dan Brown on jo ehättänyt maalailemaan pientä kauhukuvaa (liittyen eksoottiseen aineeseen) kirjassaan Enkeleitä ja Pyhimyksiä. Tosin kirjassa esiintynyt eksoottinen aine toimi räjähteenä

Mutta kuten jo sanottua, kyseessähän on vain "epävarmuuden" aiheuttamasta populistisesta spekulaatiosta. Todennäköisesti mitään ei tapahdu (paitsi jumalatonta rahantuhlausta tuon masiinan pyörittämiseen) ja uusista hienoista tutkimustuloksista saanemme lueskella seuraavien parin vuoden sisällä. Ainakin Higgsin bosonin olemassaolosta, muista hiukkasista ja alkuräjähdyksestä (periaatteessa sitä voidaan mallintaa tarpeeksisuurella hiukkaskiihdyttimellä, eli periaatteessa sillä voidaan luoda myös uusia universumeita).
Tajunnanräjäyttävää suorastaan

Itse kuitenkin olen sillä kannalla että tämä on askel lähemmäs madonreikäteorian käytännöntodistusta (ottaen huomioon nuo hetkelliset mustat aukot) ja tätä kautta kohti ratkaisua galaksien välistä kaukomatkailua. Kyllä, nyt minä sotken jo tähtiportitkin tähän uutisointiin, vähän mä oon hyvä. No tähtiportti tulnee tähän kuitenkin koska se kuitenkin on tieteellisestä näkökulmasta yksi todennäköisimmistä tulevaisuuden avaruusmatkailun muodoista. Mutta tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo mukanaan

Sitä paitti, Jack O'Neill on hemmetin kova jätkä (Siis R. D. Andersonin, ei se Kurt Russelin pullamössökovis)!
Ja tosiaan, ihan tekijänoikeuksien kannalta, tuo kuva on poimittu täältä

"
vaikka oonkin pikkutytöstä asti ollu semisti kiinnostunu... En vaan oo jaksanu opiskella aihetta.
(Siihen kosahti mun astronautin urakin.

Mun synttärit on seuraavana päivänä.