Tarkoitus on jännityksellä seurata, mitä siellä rupeaa kasvamaan ja siirtää sitten omaan purkkiin. Aikaiseksi olen saanut 3 mandariinipuuta, 1 appelsiini, älyttömästi paprikoita, 2 chiliä. Avokado kiinnostaisi kovasti, mutta ei ole tullut tehtyä mitään sellaista ruokaa mihin sitä olisin tarvinnut tai en ole muutenvain saanut ostetuksi.
Deni kirjoitti:Myös timanttiananas koki tänään kovaa rakkautta, kun runnoin siitä irti sen kasvattamat kaksi poikasta. Harmi, etten saanut poikasiin kunnolla juurta mukaan, kun ne kasvoivat suoraan emänsä pääjuuresta, mutta toivottavasti ne ymmärtävät nyt kasvattaa omat juuret kun tuikkasin ne shottilasiin kylpemään. Olisi mukava saada tuo viimejouluinen ananas kasvattamaan sen komean "kukan" uudestaan, ja vielä mahtavampaa, jos poikasetkin yltyisivät moiseen.

No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.Deni kirjoitti:Jostain mystisestä syystä yksi mun viime viikolla ostamista kaktuksista näyttää tekevän kuolemaa jo nyt. Paksulehtinen, vähäpiikkinen pikkukaktus sai vettä lorauksen (ylimääräinen vesi kaadettiin suojakiposta pois ettei jäänyt lillumaan), ja sen jälkeen se on napottanut tovereidensa kanssa valoisassa ikkunanvälissä. Nyt kuitenkin se näyttää kellastavan sivuhaaraansa, ja päähaarakin näyttää huonovointiselta. Mitähän mä olen nyt jo ehtinyt tehdä väärin...

Rulla kirjoitti:Ja mä kun epätoivoisesti aikanaan yritin pitää ananaan hengissä eikä
mikään auttanut.No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Deni kirjoitti:Oi iloa!
Kiivit itää.
Mutta päivän paras havainto on neljä silmua mun bataatin pinnassa.
Huomasin muutama päivä sitten, että orkidean lehdillä oli tahmeita pisaroita, mutta koska niitä joskus tulee, annoin asian olla. Pisarat jäi kuitenkin vaivaamaan ja aamulla tarkistin lehden alta ja siellähän niitä öttiäisiä parveili
Tarkistin samalla muut ikkunalla olevat kasvit ja ainakin neljästä löysin lisää ötököitä. Nyt alka sitten Operaatio Mäntysuopa, mutta hirvittää tuon yhden orkidean puolesta, kun siinä on uusi kukkavarsi. En ala, jos nyt kuivuu tuon myrkytyksen takia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa