Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Elo 2008 21:46

En ole koskaan syönyt Ben & Jerry's -jäätelöä. Uskottelen itselleni, että ei ole hintansa väärtti. :virnu:

Tänään ostin Helsingin jäätelötehtaan minttusuklaa-pehmistä. Hyvää oli. Ei kuitenkaan niin hyvää kuin olisin kuvitellu. Nyt on tosin jäätelönsyönnin takia vatsa kipeä. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 27 Elo 2008 08:08

Deni kirjoitti: tylsähköön Vanilla toffee crunchiin.

Ei se oo tylsää :nirppa:.
Siinä on perusvaniljaa parempi vaniljainen maku ja se toffee kruntsi on kanssa aika makoista. Muut maut on helposti liian makeita tai niissä on liikaa oheishärpäkettä, mutta tuo on :kuola:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Leirum » Pe 29 Elo 2008 02:09

Löysin hyvän uuden (?) Pirkka-jäätelön K-kaupan pakastealtaasta, vaan en Pirkan sivuilta. Mansikkajuustokakku: mansikkajäätelöä ja keksinpaloja. :) Jäätelö kuuluu johonkin Pirkka Parhaat -sarjaan, ja on pakattu hyvin paljon samanlaiseen purkkiin kuin kohutut BJ:t. Sarjaan näytti kuuluvan myös suklaajäätelö, jota haluan ehtottomasti heti maistaa. :D

Minä ilmottaudun Ben and Jerry's kannattajien riveihin. Hinta on liian kallis enkä tykkää kaikista mauista, muistaakseni esim. Piece of cake oli pettymys. Suklaajäätelöt on taivaasta. Koostumuksen erilaisuus saattaa johtua siitä, että kalliit jäätelöt on yleensä jotenkin tiiviimpiä, parempia, ja lihottavampia. :) Tavallisessa Valion litrajätskissä on siis luultavasti enemmän ilmaa kuin kunnon BJ:ssä. Meillä ainakin pakastin jäädyttää kaiken aivan liian ankkaan jäähän, joten jos jokin sulaa oudosti niin syytän pakastinta.

Niin, kallis hinta oli muuten joskus Makuunissa vielä sen 5,90 mutta nyt kai jo 6,30? Plääh.
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 29 Elo 2008 14:20

Leirum kirjoitti:Löysin hyvän uuden (?) Pirkka-jäätelön K-kaupan pakastealtaasta, vaan en Pirkan sivuilta.
Kyllä se sieltä löytyy.

Kuva
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 29 Elo 2008 21:09

Jorssi kirjoitti:
Leirum kirjoitti:Löysin hyvän uuden (?) Pirkka-jäätelön K-kaupan pakastealtaasta, vaan en Pirkan sivuilta.
Kyllä se sieltä löytyy.

Kuva

Ei tosa oo yyyyhtään pöllitty Tesco Finestin tyyliä, eipä tosiaan.
Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Leirum » Ma 01 Syys 2008 14:37

Just tuo! Oon sokea tai Pirkka on käyny lisäämässä sen sinne 15 minuutissa ihan vaan minua ärsyttääkseen!
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja ceuro » Ma 08 Syys 2008 21:13

Kuva
Pakko tulla hehkuttamaan, kun tämmöistä sitruunalakujäätelöä äsken tuli lusikoitua.
Tosi hyvvää. :kuola:
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ma 08 Syys 2008 21:52

Huomenna käydessäni kaupungilla asioilla voisin taas vaihteeksi ostaa B&J:tä. :kuola:
Jos tällä kertaa ostaisin sitä Peace of cakea?
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 29 Syys 2008 12:12

Olin viikonlopun vanhempien luona ja lainaisin heitä joskus 20 vuotta sitten ostetun jäätelökoneen. Olen muutaman kerran sillä jäätelöä tehnyt joskus yläasteaikoina ja nyt ajattelin kokeilla uudestaan. Vein myös muutaman mustikka- ja vadelmarasian pakastimesta, joten voin ensimmäiseksi kokeilla, että miltä itse tehty kuningatarjäätelö maistuu. Ohjekirjassa oli muitakin herkullisia ohjeita, mm. minttusuklaajäätelö ja kiivisorbet. :kuola:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Nugat » To 30 Loka 2008 22:05

Olen tutustunut Ben & Jerry´s:n tuotantoon. :tilt:
Cookie Dough on tämän hetken suosikkini. :kuola: Taikina köntit ovat mielestäni hieman liian isoja, mutta ainahan niitä voi lusikalla pilkkoa. :tilt:
Kovin kalliita nuo jätskit vain ovat. :p Eipähän tule usein itseään niillä lihotettua.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 07 Joulu 2008 13:17

Kuten edellisessä viestissä mainitsin Cookie Dough on tämän hetken suosikkini.
Opiskelijan budjetti pakottaa tosin keksimään korvaavia herkkuja, ja pipareita leipoessani mieleeni tuli että... :juoni:

Ostin kermajäätelöä ja taloussuklaata. Pipareita tehdessä jätin jäljelle sopivan taikina klöntin jonka pilkkosin sopiviksi palasiksi. Murskasin suklaan ja sotkotin sen taikinapalojen kanssa jätskiin. Se oli aikas aikas... :kuola:

Tosin kaupasta ei tunnu löytyvän tarpeeksi kermaista jäätelöä ja taikina olisi kaivannut enemmän sokeria ja rasvaa.

Lopputulos: kuten aina, se aito on parasta, mutta köyhänä hetkenä tämäkin versio on oikein namia. :kuola:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 07 Joulu 2008 13:32

No nyt rupes tekemään mieli tuota Cookie Dough -jätskiä :p
Tykkäsin aiemmin enemmän siitä Phish Foodista, mutta se on
niin äklönmakeeta ettei sitä oikein pysty syömään paria lusikal-
lista enempää. Ja kyllähän nyt jätskiä pitää enemmän kerralla
syödä!
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 07 Joulu 2008 13:40

Mä itseasiassa kerran huolestuin, kun "vahingossa" söin tuon Cookie Dough-purkin yhdessä päivässä. :pepsodent: Kyllähän sitä ymmärtäisi normaalin vaikka Valion litran nugat-valkosuklaa jätskin, mutta että Ben & Jerry´sin ällömakean extrakermalla ja -rasvalla varustetun pienen purkin! No Cookie Dough ei ole se kaikista makein tuotos ja siksi tykkään. Esim. Chocolate Fudge Brownie, jota aikaisemmin harrastin, oli sellaista että pari isoa ruokalusikallista riitti ja sitten sai himon täytettyä. Oli sen verran tuhtia tavaraa.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 05 Tammi 2009 23:23

Muistin yhtäkkiä, että mullahan on pakastimessa vaniljajäätelöä.Oli heti pakko hakea sitä kunnon palanen. On se vaan hyvää. :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 16 Maalis 2009 00:32

Söin juuri Geisha-tuutin. Ei tuo kovinkaan hääppöistä ole, mutta kyllä se menee paremman puutteessa.

Söin jäätelön, koska sunnuntai on jäätelöpäivä. :) Veljeni keksi kyseisen säännön, kun olimme joskus saaneet jäätelöä muutamana sunnuntaina peräkkäin. "Aina on saanut sunnuntaisin jäätelöä." :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » La 18 Huhti 2009 17:03

Ostin tänään kevään ensimmäisen tikkujäätelön. Kohteeksi joutui Magnumin Mayan Mystica. Ja voi että oli hyvää. :kuola: Niin pehmeä suklainen maku!
Jäätelö on siis suklaajäätelöä kanelin, muskotin ja hunajan makuista maitosuklaata.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja elegia » La 18 Huhti 2009 17:19

Mä aloitin jäätelökauden vissiin viime viikolla ostamalla Oma-mansikan. Oli ihanan mansikkainen. :kuola:
Eilen ostin Soleron uusimman, aivan ihanan marjainen oli sekin. Nam! :kuola:

Tänään taas kauppareissulla piti ottaa jäätelöä, mutta kaupan jätskiallas oli niin käsittämättömän huono mun makuun, että tarttui käteen Totally Yellow. Yäk. :kieli:
Aivan kamala. Kuorrute oli ällömakea ja tahmainen. Mikään noista Totaalisen sarjan jäätelöistä ei ole kyllä kolahtanut, kaikki ovat olleet jollain tavalla yliampuvia. Hyh!

Marjasorbetin ja jäätelön sekoitukset ovat kyllä edelleen mun lemppareita. Solero :sydän:
elegia

ViestiKirjoittaja Nugat » La 18 Huhti 2009 18:22

elegia kirjoitti:Mä aloitin jäätelökauden vissiin viime viikolla ostamalla Oma-mansikan. Oli ihanan mansikkainen. :kuola:

Hypistelin kädessäni samaan sarjaan kuuluvaa päärynää, mutta totesin kaipaavani pikaisesti suklaata. :virne: Täytyy kyllä maistaa myöhemmin. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 18 Huhti 2009 19:40

Ostin torstaina Foorumissa käydessäni Helsingin jäätelötehtaan rommikrokanttijäätelöä. Nam! :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Annis » Su 19 Huhti 2009 15:18

elegia kirjoitti:Mä aloitin jäätelökauden vissiin viime viikolla ostamalla Oma-mansikan. Oli ihanan mansikkainen. :kuola:

Oli ihan sikahyvää :superhymy: Seisoin ihan sairaan pitkään jäätelötiskillä ja mietin, että toi on kuitenkin taas sellainen turhan makea, mitä ei pysty syömään, mutta oli niin phemeän ja raikkaan makuista. :D

Viime viikolla ostin kingiksen. Oli tullut jotain vielä suurempia kingiksiä ja nomaalit näyttivät niiden rinnalla ihan käsittämättömän pieneltä. Onneksi otin kuitenkin normaali koon, eihän sitäkään meinannut jaksaa syödä, kuka sit jaksaa syödä sellaisen isomman :hämillään:

Muutenkin on ihan sairaan kivaa, että tulee kesä ja saa syödä jäätelöä ihan sikana :superhymy:
Annis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 19 Huhti 2009 17:55

Ostin uudenlaisen Muru-eskimon: Muru Minttu! Oli eri hyvää (koska mintun ja suklaan yhdistelmä jätskissä on voittamaton), mutta maha meni sekaisin. En siis taida syödä toista sellaista.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 19 Huhti 2009 18:21

Annis kirjoitti:kuka sit jaksaa syödä sellaisen isomman :hämillään:
:keijohei:

Eli vastauksena kysymykseen, minä. Kun syödään jäätelöö, ni sitten sitä syödään kunnolla. Sen takia en ällömakeista tykkää, kun niitä ei pysty paljoo syömään.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja elegia » Su 19 Huhti 2009 19:26

Tuli Kingiksistä mieleen, että se uusin, vadelma-lakritsi-mikälie on aika karua. Testasin sitäkin tuossa taannoin, oli aika omituinen yhdistelmä. Tai ehkä itse olen omituinen. Mutta hyh!
elegia

ViestiKirjoittaja urakka » Su 19 Huhti 2009 21:33

Lyyra kirjoitti:Ostin uudenlaisen Muru-eskimon: Muru Minttu! Oli eri hyvää (koska mintun ja suklaan yhdistelmä jätskissä on voittamaton)---

Itsekin testasin yhtenä päivänä, ja hyvää oli. En ole mikään suuri Muru-eskimo-fani, koska olen tähän asti ollut sitä mieltä että se on ehkä ankein jäätelö maan päällä, ja vaan jotkut vielä ankeammat 70-luvun lapset voi tykätä siitä, mutta ehkä muutan mielipiteeni. :virne: Ainakin mintulla ryyditettynä oli hyvää, ja koko oli mun mielestä parempi ku esim. Kingis-puikoissa.

B&J on vielä kokonaan maistamatta, ja saa mun puolesta ollakin. Oon kuullu niistä pelkästään ylistäviä kommentteja, mutta en kyllä suostu maksamaan jäätelöstä sellaisia kiskurihintoja. :nirppa: Muutaman kerran olen kyllä harkinnut, mutta johonkin se raja on vedettävä.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 19 Huhti 2009 21:40

elegia kirjoitti:Tuli Kingiksistä mieleen, että se uusin, vadelma-lakritsi-mikälie on aika karua.

No, siltä se kyllä kuulostaakin. Maistamatta veikkaisin oman fiilikseni olevan sen jäätelön jälkeen: :umpfh:

urakka kirjoitti:B&J on vielä kokonaan maistamatta, ja saa mun puolesta ollakin. Oon kuullu niistä pelkästään ylistäviä kommentteja, mutta en kyllä suostu maksamaan jäätelöstä sellaisia kiskurihintoja. :nirppa: Muutaman kerran olen kyllä harkinnut, mutta johonkin se raja on vedettävä.

:femmat: Minäkään en ole vielä kyseisiin jäätelöihin sortunut. En vaan suostu maksamaan sellaisia hintoja niin pienestä määrästä jäätelöä.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina