Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 04 Syys 2008 14:35

Galileo kirjoitti:Olin eilen kartingia ajamassa. Hauskaa oli se. Ajoin heikoimmat ajat, mutta puolustaudun mielessäni sillä, että olin ainoa joka ei ollut ajanut ennen, enkä ole tainnut normiautoakaan ajaa muutamaan kuukauteen. 10 minuutissa ehti kädet kivasti hapoille.

Harvempi sitä uskoo etukäteen, että kymmenen minuuttia riittää käsille. Noissa vuokrazysteemeissä radat on niin ahtaita, etti jäykällä taka-akselilla varustettu auto oikeen käänny siellä. Harjotus tuossakin tekee mestaajan ja parissa kuukaudessa voi ajaa vaikka yhdellä kädellä.

Edit: Niin muuten. Eilen noin 20:35 katselin ykkäseltä uutisia ja jutun ohessa näytettiin videokuvaa vedessä kelluvista ruumiista. On se hyvä, ettei saa näyttää K15 luokiteltuja sarjoja tai elokuvia ennen iltayhdeksää, mutta oikeita ruumiita saa näyttää vaikka lastenohjelmien välissä :friikki: :friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Syys 2008 16:12

Muutaman tunnin päästä lähden kohti kotikotia. Pidennetty viikonloppu siis tiedossa. :) Ystävän synttäreitä pitäisi viikonloppuna vietellä, mutta tuon 20-vuotislahjan ostaminen tuntuu vähän hankalalta. No, kaipa mä jotain keksin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » To 04 Syys 2008 16:56

Monen vuoden tauon jälkeen leivoin. Wow. Mokkapaloja. Kuorrute meni vähän siirapiksi, mutta maku on ihan ok silti. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 04 Syys 2008 17:04

Emilia kirjoitti:Monen vuoden tauon jälkeen leivoin.

:kauhistunut: Miten joku voi pitää monta vuotta taukoa leipomisesta?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » To 04 Syys 2008 17:23

Lyyra kirjoitti:

emt :sori: viimeksi leivoin sämpylöitä v. 2005 tai 06... leivonnaisia joskus kauan sitä
ennen... leipominen ei vaan kuulu omiin tapoihin viettää aikaa. tai muutenkaan ruuan teko.
yhdessä kämpässä asuin yli puoli vuotta käyttämättä edes uunia kertaakaan. (sen jälkeenkin
parissa asunnossa en ehtinyt tutustua uuneihin yhtään sen paremmin..)
eksän kanssa luovuttiin ruokapöydästäkin, koska se keräsi vaan rojua päällensä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » To 04 Syys 2008 19:46

Mun päässä olevat kivet ei oikein iske kipinää tänään. :friikki: Oon täsä kolmisen tuntia istunu saamatta
mitään aikaseksi. Päässä ei vaan liiku rattaat ny mihinkään, lyävät tyhyjää... :veivi:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 05 Syys 2008 01:47

Suvi kirjoitti:Sitä ennen kirjoitin
pitkähkön keikkaraportin Rufus Wainwright -ketjuun, jota varmaan monikaan ei ehtinyt lukemaan. :(
Mä ehdin. :D Silloin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä joskus kolmen aikoihin. Samoihin aikoihin naputtelin viimesen viestini, mutta en yhtään muista mitä se sisälsi.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 05 Syys 2008 08:40

Lyyra kirjoitti:

Helposti. Mäkään en ole leiponut varmaan kolmeen neljään vuoteen ainakaan. :sori: Ei mulla ole mitään vuokiakaan tms. itellä kotona. Sähkövatkaimen tosin saan tässä kohta, ehkä sitten minäkin. :D

Ihan kauhea olo, illalla oli jo karmaiseva paine päässä ja kuumettakin kaiketi. Näin painajaisia, sen laatuisia sitten taas, etten uskaltanut enää aamuyöllä ummistaa silmiäni, hehhe. MITÄMITÄMITÄ!! Iltiksen banneri!! :superhymy: Joo-o. Tänään en mene katsomaan ilotulituksia, vaikka kuulemma näkyisivät Kallioonkin ihan hyvin. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 05 Syys 2008 10:18

Eilen tapahtui ihmeeksi luokiteltava asia :superhymy: Ei, en saanut pomolta kehuja.

Oli myötätuuli!!11 :superhymy: Ja vielä kova sellainen, pääsin kotiin ihan hujauksessa. Korvasi kyllä kaiken sen tuskan, kun töihin tullessa joutui alamäkeenkin polkemaan, että pääsi eteenpäin.

Myötätuuli :hymyhali:

Toinen iloinen ilmoitusasia on, että läppärissä toimii Ubuntu ilman suurempia ongelmia :D Ainakin CD:ltä ajettuna. Nyt joudun pohtimaan, että ajanko Vistan matalaksi, saattaisinko sitä kenties joskus johonkin peliin tms. tarvita, vai asennanko U:n V:n kaveriksi vain.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 05 Syys 2008 10:42

Va-paa-päi-vä! :jami: Kyllä tätä jo kaipasinkin... Illalla mennään jonnekin takautuvasti juhlistamaan hääpäivää, joka jäi vähälle huomiolle työntäyteisenä arkena. "Jonnekin", koska se on ylläri! :D Sitten isäntä kirmaa katsomaan jotain örinäbändiä ja minä ilotulitukseen - jos ei sada, siis.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 05 Syys 2008 13:54

Lyyra kirjoitti:

Helposti. :O:

Leipominen ei vaan koskaan ole ollut mun juttu. Viimeksi kun "leivoin" sämpylöitä tein niitä itkien. Taikina jäi kiinni käsiin eikä millään saanut irti. En vaan osaa. Jotain piirakoita tai täytekakkuja mä voin kyllä tehdä, mutta en hirveesti nauti siitäkään. Ei taida musta tulla pullantuoksuista äitiä. :huoh:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 05 Syys 2008 13:57

Tuli siivotessa vastaan kansio, johon olen joskus kerännyt vanhat kouluaikaiset äidinkielen ainekirjoitukseni. Ensinnäkin yllätyin siitä, että lähes kaikista aineista olin saanut numeron 8½ tai 85/100. Olenko todella ollut noin tasapaksu, vai onko numerot jaettu pärstäkertoimen mukaan? :D

Toiseksi yksi aineeni alkoi näin: "Oli aurinkoinen lauantaiaamu, olin juuri heräilemässä, kun keittiöstä kuului: "Keijo, tule kattamaan aamiaispöytä!""

Hehheh, Keijo. Olen osannut siis jo silloin (joskus 90-luvun alussa) valita osuvat nimet kuvitteellisille sankareilleni. :virne: :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Syys 2008 13:58

Käsittämätöntä. Leipominen on vaan yks elämän suurimpia iloja. En oo ite leiponut sitten Suomesta lähdön jälkeen ja kovasti kyllä kutkuttelis. Nykyisessä kämpässä ei oo ees uunia.
Oon yrittänyt hillitä kakkuhimoani kahviloissa, mutta valitettavasti itse tehty on aina itse tehty.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 05 Syys 2008 14:35

Kotikotona taas. Ihan outoa. Juurihan mä vasta menin Helsinkiin. Ystävän synttäreitä vietellään ja en tiiä koska ehdin seuraavan kerran tulla kotikotona käymään. Opiskelujutut vie osan viikonlopuista, mutta suurin osa esteistä on bileitä. :virne:

Tänne on tullut hirvittävä määrä uusia viestejä ja osa vanhoistakin on lukematta, kun on ollut kiireitä. Muutto ja biletys on vienyt paljon aikaa ja muitakin menoja on ollut. Nyt pitää kyllä ryhdistäytyä ja lukea kaikki lukemattomat viestit läpi. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » La 06 Syys 2008 23:17

Onkohan musta tullut vanha?
Jo nyt meinaavat silmät painua ihan väkisin kiinni.

Tarkoituksena oli vähän lukea ennen nukkumaanmenoa, mutta se taitaa jäädä nyt väliin.

Huomenna operaatio lenkkarien pehmennys jatkuu. :D

Mutta nyt nukkumaan!
Maija

ViestiKirjoittaja Sippura » La 06 Syys 2008 23:44

Jahas, sitä alkaa olla kesäloma koettuna tältä vuodelta. Huomenna saa vielä touhuta
mitä huvittaa, maanantaina piippaa taas julma herätyskello vartin vaille kuusi. Ajat-
telin olla reipas ja jatkaa työmatkapyöräilyä ainakin siihen asti, kunnes kelit käyvät
sietämättömiksi ja bussimatka houkuttelee enempi. Katsotaan jaksanko edes syys-
kuun loppuun :virne:

Toisaalta menen jo ihan mielellään takaisin töihin, toisaalta se on jotenkin pelottava
ajatus. Kesäloma on tuntunut kestäneen kuukausia, ja tässä on ennättänyt tapahtuakin
vaikka mitä.

Ai niin, ja reissusta palatessani kotona odotti Kelalta ensimmäinen virallinen kirje uudella
sukunimellä varustettuna. Tuijotin sitä pitkään ennenkuin maltoin avata sen :p
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 07 Syys 2008 00:10

Vauvat ovat ihania. :sydän: Tänäänkin eräs 10-viikkoinen poika flirttaili minulle. :tilt:
Hän oli tullut vanhempiensa kanssa vähän Stadiin käymään. Vaikka vauvat ovat ihania,
ei ole yhtään vauvakuumetta. Ihan hyvä vaan. :)

Samalla perheellä on myös kolme ihanan ystävällistä koiraa, jotka tykkäisivät vain koko
ajan pussailla, myös meitä allergisia. Tai sanotaan näin, että etenkin meitä allergisia. :p
Koirat ovat silti myös kivoja. :D

Ja olen niin tyytyväinen, että menin aamupäivällä jumppaan. Oli ihan järkyttävän kiva jumppa. :D

Pelottavin asia tänään: Metrossa oli ampiainen. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 07 Syys 2008 09:23

Uh kun te olette olleet taas aktiivisia! Ainakin miljoona uutta viestiä luettavana.

Eka viikko lomaa takana, toinen jäljellä. Puolen yön jälkeen kotiuduttiin Skotlannista, käytiin vähän Ylämaalla vaeltamassa. :superhymy: Lennoilla oli vaihto Frankfurtissa ja menomatkalla eka kone myöhästyi, jatkoyhteys ei odottanut ja uusi järjestyi vähän myöhemmin, joten matka-aikaa kertyi leppoisat 20 tuntia. Edinburgista oli nimittäin vielä viiden tunnin bussimatka määräpaikkaan. Kaikesta huolimatta reissu meni loistavasti ja stressi helpotti.

Hauskoja muuten nuo skotlantilaiset tiet. Vertaisin sitä niin, että otetaan tavallinen suomalainen pikkutie ja vähennetään leveydestä vielä puolen kaistan verran. Tie vedetään serpentiinimutkille aina kun voidaan. Jätetään piennarta 10 senttiä ja pistetään nopeusrajoitukseksi noin 100 km/h. Sitten pikkubussilla pyritään tähän nopeuteen niin usein kun pystytään. Oli mielenkiintoinen yö silloin menomatkalla, olisin nukahtanut saman tien, mutten uskaltanut, kun en ollut varma, heräänkö enää ikinä. :pepsodent: Vakikuski ajoi aina todella tasaisesti ja turvallisen oloisesti, mutta silloin yöllä meillä oli vielä joku varamies, joka ajoi keskellä tietä, paitsi kun joutui väistämään vastaantulijoita, niin taisi koukata pientareelta, sen verran täristi.

Kuvia aion laittaa heti kun pystyn. Kameran piuha vain on tällä hetkellä eksynyt Kouvolaan, josta sen saan ehkä ensi viikon aikana.

Mulla ei ole vieläkään asuntoa Norjassa. Eikä muuttopäivää. Alkaa aika loppua kesken... :sekopää:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 07 Syys 2008 13:57

Outolintu kirjoitti:
Hauskoja muuten nuo skotlantilaiset tiet. Vertaisin sitä niin, että otetaan tavallinen suomalainen pikkutie ja vähennetään leveydestä vielä puolen kaistan verran. Tie vedetään serpentiinimutkille aina kun voidaan. Jätetään piennarta 10 senttiä ja pistetään nopeusrajoitukseksi noin 100 km/h. Sitten pikkubussilla pyritään tähän nopeuteen niin usein kun pystytään. Oli mielenkiintoinen yö silloin menomatkalla, olisin nukahtanut saman tien, mutten uskaltanut, kun en ollut varma, heräänkö enää ikinä. :pepsodent:

Uh, en tiedä olisinko itse edes uskaltanut moiseen kyytiin. :virne:

Ens viikolla, keskiviikkona, alkaa saksan opinnot. :täpinä:
Vihdoinkin! Tampereen työväenopistolle keskiviikkoisin puolentoista tunnin alkeistunnille. Kestää jokusen kuukauden. Ja tietysti sitten kun on alkeet käyty ja opittu, niin ilmottaudun mukaan jatkokurssille. :tilt:
Kohta mäkin osaan saksaa. Sinänsä ei olisi voinut tätä paremmin ajoittaa, koska tällä hetkellä en muuten opiskele, niin on sitten helppo keskittyä tähän yhteen. Ja pikkusisko, joka nyt siirtyi kasille, sai valinnaisaineekseen myöskin saksan. Nythän me voidaan sitten yhdessä opiskella! :superhymy:
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Gaffa » Su 07 Syys 2008 14:49

Mä oon opiskellut saksaa nelosluokalta asti eli 5 (?) vuotta. En muuten osaa pätkääkään.
Ei vaan mahdu päähän kaikki akkusatiivi- ja datiivijutut sanojen artikkeleista puhumattakaan.
Silti olen aina jollain ilveellä saanut ysin tai kympin todistukseen.

Leivoin äsken omenapiirakkaa.
Edellisestä leipomiskerrasta on kulunutkin melko pitkä aika, ehkä vuosi, koska silloin mulla oli leivonnaisköksää koulussa.
Tai no itse asiassa teinhän mä muutaman lusikkaleivän rippijuhliin nyt kun tarkemmin ajattelee. Mutta siinäkin äiti teki suurimman osan työstä.
Gaffa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 07 Syys 2008 14:58

Outolintu kirjoitti: käytiin vähän Ylämaalla vaeltamassa. :superhymy:

Ai täällä? :keijo:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Walker » Su 07 Syys 2008 15:10

Ens viikolla, keskiviikkona, alkaa saksan opinnot. :täpinä:

"Korkkareista", Korkeajännityksistä oppii myös saksan sanastoa hyvin :p
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 07 Syys 2008 15:26

Tarvetta avautua:

http://www.iltalehti.fi/tampere/2008090 ... 1_te.shtml

"Neljä vuotta ahkeroineen työryhmän mukaan Supikoira-raketti teki harrastajarakettien korkeusennätyksen."

Jep. Mutta tämmösiä ennätyksiä kun mietitään, niin mie väitän vahvasti, ettei noitten raketti ois noussu välttämättä yhtään mihinkään omavaraisesti. Tuskin noi kaasupullotkaan on omilla varoilla hankittu. Ärsyttää vaan ihan pirusti aina kun jotkut "harrastaa" jonkun yliopiston tai vastaavan opinahjon avustuksella ja sit ollaan niin maan pirun ylpeitä omista suorituksista. Kuinkohan korkeelle harrastelijavoimin ois raketilla päästy jos lähes jokainen projekti ei tökkäis siihen, että yhteen kaasupulloon pitää laittaa samantien monta sataa euroa kiinni.

Noni. Sain purettua :pepsodent:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 07 Syys 2008 18:24

[/quote]
"Korkkareista", Korkeajännityksistä oppii myös saksan sanastoa hyvin :p[/quote]

Aghtungilla ja heilillähän pärjääkin jo pitkälle. (tulikohan kirjoitettua edes oikein.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 07 Syys 2008 18:29

Eihän saksan kieltä ole sinänsä vaikea oppia ymmärtämään, luulen. Mutta eri asia on, kun pitäsi oppia puhumaankin sitä. Jo pelkkien verbien taivutusmuodot on suhteellisen järjettömiä.
Tai no, ainakin se mitä mulle on kerrottu, itse en vielä ole sen paremmin asiaan perehtynyt.
Crazy_Clown

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa