Mä just viime viikolla ajattelin, että tällainen ketju pitäisi perustaa

Kun huomasin siis Tikanojan Taidekodin kenkä-näyttelyn. Johon aion mennä. Toivottavasti. Jos vain aikaa siis löytyy jostain...
Tuli siinä mieleeni samalla, että millaistakohan gyldyyriä muut fordelaiset harrastaa, tai haluaisi harrastaa, tai inhoaa sydämensä pohjasta

Mua harmittaa, kun tuntuu, että kaikki muu elämä on jäänyt tuon yhden projektin

jalkoihin. Äidin kanssa ollaan tykästytty ihan tavis-taidenäyttelyiden kiertelystä, mutta se siis on nyt jäänyt tuhannen tekosyyn saattelemana. Vaasa on vähän pieni paikka, mutta kyllä täältäkin hengenravintoa löytyy etsijälle. Varsinkin perinteisemmän ravinnon etsijälle, kuten esim. minä.
Kuvataiteet taitaa olla ykkösenä mun valinnoissa, niistä pääosin maalaustaide ja valokuvataide. Yleensä viihdyn parhaiten esittävän taideteoksen äärellä, abstraktit jutut menevät ohi niin, että humina vain kuuluu. No, joskus toki väri tai muoto tms. voi olla niin sävähdyttävä, että abstraktimpikin menee. Harvemmin kuitenkin.
Huikein itse kosketusetäisyydeltä näkemäni teos on Fritz Jakobssonin maalaama edellisen paavin muotokuva. Se ei ollut vielä täysin valmis silloin, mutta silti ihan henkeäsalpaavan upea. Veti kyllä sanattomaksi.
Performanssitaide jättää mut aika pitkälti kylmäksi. Johtunee yläasteen luokanvalvojasta, joka joskus seiskalla ollessani pakotti meidät johonkin rapistuneeseen pikkuteatteriin katsomaan, kun joku hullu puolalainen äijä heilui imurin kanssa pari tuntia

Ei uponnut kovin hedelmälliseen maaperään se sivistysyritys

Pitkän aikaa välttelin tavallista teatteriakin sen kokemuksen takia.
Samoin välttelen kaikkia taidelajeja, joita en ymmärrä

Joo, pitäisi rikkoa rajoja ja käydä edes vilkaisemassa, olisiko jokin edes siihen käytetyn ajan arvoista, mutta kun ei napeksi, niin ei napeksi. Olen rajoittunut.
...Meniköhän vähän ohi tarkoitetun aiheen tällainen höperehtivä pohdinta?