Galileo kirjoitti:Laki ei kyllä määritä kanavaa miksikään kaupalliseksi tahoksi, vaan aineiston lähteeksi. Sää voit ladata vaikka sieltä eDonkey-verkon kautta kunhan sillä, joka sitä kautta ohjelmaa tms jakaa, on oikeudet siihen.
No joo, siis itse heitin vain tuon itunesin tuohon sen takia, että se on tunnetuin (en tiedä miksi) noista lähteistä. Mitä taas tulee tuohon niin ihan tosi p2p ei itsessään ole laiton, sitä vain käytetään laittomuuksiin. Jaanhan minäkin aina välillä Linux-jakeluita torrent-verkossa, samoin myös aMulessa, se ei tee minusta rikollista, mutta jos minä lataisin jompaa kumpaa verkkoa hyväksikäyttäen uuden Ironman-elokuvan, silloin minä rikkoisin lakia räikeästi.
Niin, edellyttäen että sinulla itselläsi on se laillinen kopio, tätä ei siis voi soveltaa siihen että ladataan verkon läpi Madonnan uusin levy ja tehdään siitä "varmuuskopio" "omaan käyttöön".
Tuli tosin mieleen, että
"tehokasta teknistä toimenpidettä, jonka teoksen tekijä tai joku muu tekijän luvalla teosta yleisön saataviin saattaessaan on teoksen suojaksi asettanut, ei saa kiertää." Että onko ne siellä Areenalla tehokkaasti teknisesti suojattu?

Pätee vain siinä tapauksessa jos kiertää kopiosuojauksen tietoisesti

Eli niin kauan kun kopion saa tehtyä esim. winamp tai Media Player soittimella (jotka muuten nykyään kiertävät jo aikasta raskasta kopiosuojausta) ilman lisäasenteluita (paitsi automaattisia). Mitä tulee areenan suojauksiin, niin ei ne vissiin muutamaa selaimen lisäosaa enempää vaadi, joten ei kai sitä voi "aktiiviseksi kopiosuojauksen kiertämisen etsimiseksi" sanoa...
Yhtäkaikki, kyseinen laki on sen verta kapulakieltä että ei siitä kuulemma oteta selvää ilman asianajajaa... Ai niin, kyseisessä laissahan on myös kohta, jonka mukaan tämä keskustelu voitaisiin luokitella laittomaksi...