Crazy_Clown kirjoitti:Pampula:
Meillä on paimensukuinen lapinkoira
Myös miun unelmakoira tällä hetkellä!
Hassua, että tuli ilmi tässä yhteydessä! Kun just yks tuttu sano, että "no älkää nyt sit sitä lapparia ainakaa ees harkitko, kun ne räksyttää!" Just.
Oon samoilla linjoilla Denin kanssa siitä, että uskon kasvatuksen voimaan, vaikka taipumuskin on tärkeä. Mutta yksilöitähän koiratkin ovat! On kummallista, miten sokeesti ihmiset tuijottaa rotuun. Siinä on mielestäni menty vähän väärään ääripäähän. Unohdetaan, että ostamalla rotukoira ostetaan yksilö - ei vain sen ja sen rotuista koiraa.
Oon toki lueskellut kaikki maholliset palstat ja artikkelit haukkumiseen liityen, mutta eihän sillä loppupeleissä oo merkitystä. Se meille tuleva yksilö voi olla ihan millainen tahansa. Ehkä enemmän oonkin nyt keskittynyt opiskelemaan sitä, miten koiraa opetetaan pois haukkumisesta. Esim. tässä oli yks ihan pätevältä vaikutav artikkeli: http://www.kotiposti.net/teddy/haukkuminen.htm
Mut joo. Oikeestaan...en tiedä onko tähän mitään muuta vaihtoehtoa, kuin kokeileminen.

Sitten jos en jaksa herätä ja vaihdan vaan kylkeä niin se seuraa sinne toiselle puolelle läpsimään mun naamaa.