Kipoi ja kulhoi

Kipoi ja kulhoi

ViestiKirjoittaja Rulla » Ma 28 Huhti 2008 14:33

Kipot, kulhot, kattilat ja kasarit, huushollin tarvikekeskustelu tällä, hei! Kuva

Joka huushollin perusvarustuksiin kuuluu grillipannu - tai ainakin näin
uskottelin itselleni poiketessani Iittalan tehtäänmyymälään ja tarttuessani
moiseen. Olihan se toki Nanny Stillin Panny ja vallan tarjouksessakin,
niin eihän sitä voinut jättää sinne laariin lojumaan. Olen aina
haaveillut kunnon parilajäljillä varustetusta kalasta kotona laitettuna,
joten nyt ei enää tarvitse kuin ostaa kuhaa ja aloittaa kokeilut!

Toisessa tarjouslaarissa taas oli välivärilaseja, isoja Kartioita. En ole
ikinä oikein arvostanut Franckin töitä niin paljoa kuin kunnon suomalaisen
pitäisi, mutta kun olivat halpoja, isoja juomalaseja, niin ostinpa sitten
niitäkin satsin. Ovat kyllä nimensä mukaisesti välivärillisiä, ei noista
ota hullukaan selvää ovatko harmaita, ruskeita, liloja vai vain sumeita.
An attitude is a terrible thing to waste.
Rulla

Re: Kipoi ja kulhoi

ViestiKirjoittaja Eärendil » Ma 28 Huhti 2008 14:45

Meillä on yksi satsi Verna-laseja välivärisinä. Olivat oikeasti aika onnistunut ostos, kiva sellainen enempi siniseen vivahtava turkoosi. Ei mitenkään sotkuinen väri. Ostettiin niitä kerralla isompi satsi, ja ne taitaa olla meillä eniten käytössä.

Arvatkaa vaan haluisinko miekin just nyt heti tollaisen pannun! Tahtoo! *polkee jalkaa kuin kolmevuotias karkkihyllyllä*

MÖYKS: Ovat muuten nimenomaan noita viinilaseja. Mutta me juntit käytetään niitä ihan peruslaseina. :keijo:
Eärendil

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 28 Huhti 2008 18:44

Me ostettiin viime vuonna Ikeasta halppis-grillipannu ja tykkään kyllä siitä. Se on aika iso, joten siinä paistuu useampi paistettava kerralla ja hintaansa nähden muutenkin hyvä pannu.

Kerran yksi ystäväni katselin meidän kaappiin ja totesi, että teiläpä on paljon laseja. Se on kyllä totta, mutta syytän kaikesta omia vanhempiani. He keräävät suomalaista lasia ja ovat kovasti yrittäneet siirtää harrastustaan myös meihin lapsiin ja ilmeisesti onnistuneetkin siinä. Eniten meillä on Ultima Thulea, johon oon kyllä ihastunut tosissani. Lisäksi meltä läytyy Aino Aaltoa, olen sitä saanut joskus nuorempana kummeilta synttärilahjaksi. Isoista Kartioista tykkään, sillä niihin mahtuu juuri sopivasti juomaa, ei tarvitse heti täyttää lasia uudestaan.

Saako puhua myös kodinkoneista? No, puhun sen verran, että riisinkeitin on ihan parasta mitä tiedän. Syödään paljon riisiä ja keittimellä siitä saa sellaista ihanaa, samanlaista mitä on kiinalaisissa ravintoloissa. Ihmisellä pitää olla joku turhuustuote ja mulle se on riisinkeitin. :mrgreen:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja SirPet » Ma 28 Huhti 2008 20:46

jaa että kipoi ja kulhoi... nehän on niitä joita ei osteta vaan tehdään, eikös se niin ollut? :mrgreen:

kuusikuppi: http://img.photobucket.com/albums/v386/SirPet/huonekalut/kulho2.jpg
koivu ja täh... tammi: http://img.photobucket.com/albums/v386/SirPet/huonekalut/lautanen1.jpg
SirPet

ViestiKirjoittaja Rulla » Ma 28 Huhti 2008 21:48

Jollakulla on autotallissa sorvi? :juoni:
Rulla

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Ma 28 Huhti 2008 22:07

Sirpetillä hienoja kulhoja!

Minulla on tällä hetkellä sen verta alkeelliset varustelut kippojen ja kulhojen suhteen, että saapi vaan haaveilla pariloista ja muista kun ei oo ees kunnollista paistinpannua. Lautasia ja laseja löytyy kyllä, mutta ei oo esim. uunivuokia ollenkaan. Lautasina on keltaista Teemaa, mitkä kuitenkin ovat vähän epäkäytännöllistä tiskatessa (eivät asetu kuivauskaappiin oikein mitenkään päin), joten yleensä syön tädiltä saaduilta Hobby Hallin lautasilta :mrgreen: Kahvi maistuu parhaalta ohutreunaisesta kupista, joten olen miettinyt KoKo-mukien hankkimista, ehkäpä valkoisena.
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ti 29 Huhti 2008 08:26

SirPetti vaan osaa! :kyl:

Isä ja äiti tuntuvat olevan pahemman sortin astiankeräilijöitä, ja se on jostain syystä tarttunut mullekin. Kaapista löytyy korkeampia KoKo-mukeja, niitä kivoja kulhoja ja lautasetkin ovat KoKoa. Tykkään. Niin ja joululahjaksi saimme KoKo-uunivuoan. Nyt pystyy tekemään lasagneakin. :)

Juomalaseina meillä on pienempiä Aino Aaltoja. Isommat olisivat varmaan käteviä myös. Muutama vaaleansininen Vernakin löytyy. Lisäksi keräilen Muumi-mukeja, niitä on nyt kymmenen. Uusin hankintani on Mymmeli :sydän: Onhan niitä kyllä kieltämättä ihan liikaa, mutta kun tykkään.

Haluaisin paljon enemmän Tupperwaren kippoja ja kulhoja. Olen koko pienen ikäni tottunut niihin, kun äiti on joskus ollut myyjäkin. Tosin isä on vähintäänkin yhtä innostunut niistä. Niillä on kaikki mahdollinen Tupperware-astioissa, mausteista lähtien. Meillä on ihan muutama juttu, esimerkiksi taikinakulho ja perunankuorimaveitsi. :D Haluan lisää, mutta kön ne on niin kalliita!
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 01 Touko 2008 11:35

Meidän taloudesta puuttuu vispilä, imuri ja leikkuulauta.

Tai no on leikkuulautoja, mutta ovat vähintäänkin 5 vuotta vanhoja ja olleet huonolla pidolla -> likaisia ja epähygieenisiä ja iljettäviä. Eli sama kun ei olisi ollenkaan, kun ei niitä voi käyttää.
Imurikin on, mutta sekin on yhtä tyhjän kanssa. Imutehoa ei ole nimeksikään, ja kokolattiamatto pitäisi saada sillä puhtaaksi. Ei se ime edes roskia lattialta.

Pitäisi ehkä ottaa asiat esille asioista vastaavan henkilön kanssa...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja cyan » La 03 Touko 2008 15:10

Mää hurahin jokunen vuosi sitten Arabian siniseen 24h-sarjaan. Kerkesin hommata neljä leipälautasta ennen ko lopettivat sen tuotannon :läps: Ja uuet värit on ihan hölmön näkösiä. Oon yrittäny katella mistä sais hankittua lissää osia, koska tuotahan on tietty ihan pakko täydentää ees jotenkuten toimivaksi sarjaksi. Ja sitäpaitti se on aivan ihana. Kuva Arabian sivuille piilotetun kirpparin kautta nuita aina sillon tällön näkyy myytävän, mutta vielä en oo saanu aikaseksi ostaa.

Lasipuolella oon tykästyny kovasti Kartioihin joten niitä on hankittu mustikansinisinä kaksi kappaletta. :mrgreen: Toiset kaksi on ollu ostoslistalla varmaan kolome vuotta. Sen sijaan kunnollisia ja nättejä taisteluvälineitä on saanu ehtiä kissojen ja koirien kanssa. Koska makuni on hankala, tahdon suht normaalit haarukat ja veitet mutta niissä saisi kumminki olla jotain erikoista. Viime vuonna löysin jostain naistelehestä Fiskarsin Nexuksen joka taitaa olla sopiva. kuva Pitäisi käyvä vielä kaupassa kokkeilemassa miten nuo pyssyy käjessä.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
cyan

ViestiKirjoittaja kaneli » Su 04 Touko 2008 23:32

cyan kirjoitti:Sen sijaan kunnollisia ja nättejä taisteluvälineitä on saanu ehtiä kissojen ja koirien kanssa. Koska makuni on hankala, tahdon suht normaalit haarukat ja veitet mutta niissä saisi kumminki olla jotain erikoista. Viime vuonna löysin jostain naistelehestä Fiskarsin Nexuksen joka taitaa olla sopiva. kuva Pitäisi käyvä vielä kaupassa kokkeilemassa miten nuo pyssyy käjessä.

Aivan ihanan näköiset, tommoset minäkin haluan!

Eimullamuuta... [keijo][/keijo]
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 05 Touko 2008 16:57

Jostain pitäisi etsiä nätit, edulliset ja kestävät juomalasit, joita saisi myöhemmin ostettua lisää. Pari vuotta sitten astiakaapissa lymyilevä sekalainen seurakunta erilaisia ja erikokoisia laseja alkoi kyllästyttää ja kävin ostamassa setin kivan värisiä laseja. Niitä ei ole jäljellä enää kuin pari, koska lasi oli ohutta ja allekirjoittaneen tiskaustyyli ei ole hellimmästä päästä. :nolo:

Myös uusi paistinpannu olisi tervetullut. Nykyisen pannun tarttumaton pinnoite ei ole enää niin tarttumaton. Valurautapannu löytyy kanssa, mutta sillä en kastikkeita halua tehdä.
Muilta osin astiapuoli taitaakin olla kunnossa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ma 05 Touko 2008 19:26

puolikarkea kirjoitti:Jostain pitäisi etsiä nätit, edulliset ja kestävät juomalasit, joita saisi myöhemmin ostettua lisää.

Ainakin edullisuuden määritelmään osuu Ikean Pokal. http://www.ikea.com/PIAimages/42749_PE137950_S3.jpg (Huomasin juuri, etten osaa linkittää tässä uudessa systeemissä.) Ikea ei kai Iittalan tapaan anna mitään saatavuustakuita, mutta Pokaalia on ainakin saanut jo kauan. Se on jämerää tekoa ja miellyttää ainakin minun silmääni ihan tarpeeksi arkilasina. Niitä on vissiin eri kokojakin.

Itselläni on noiden Pokalien lisäksi Iittalan isoa Kartiota, enkä ole niitäkään saanut rikki kuin yhden tiputtamalla ananaspurkin sen päälle. Hanaan lyöminen jokaisella tiskauskerralla ei ole toistaiseksi rikkonut edes pintaa. :o
irvikissa

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 05 Touko 2008 22:59

Meillä ei lapsuudenkodissa pahemmin arvostettu astioita, siellä on vaan hyvin sekalainen seurakunta vähän sieltä sun täältä kertyneitä kippoja ja kuppeja ja mulla on sama linja jatkunut omassakin kodissa. Lautaset ovat jotain Anttilasta löytynyttä halpissarjaa, ruokailuvälineet ovat kanssa jotain halpissarjaa, mutta hyvin ovat käytössä kestäneet. :)

Joo, no oon mä sen verran astioihin hurahtanut, että keräilen Muumimukeja, tällä hetkellä kaapista löytyy 12 mukia ja lisää on hankinnassa.

Hommasin viime viikolla just uuden paistinpannun, vanhasta pannusta alkoi pinnote hajota joten järkeilin että uusi pannu voisi olla ihan tervetullut. Tällä kertaa panostin hieman enemmän laatuun, aiempi pannu oli mallia "mahdollisimman halpa ekaan omaan kotiin".
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 05 Touko 2008 23:31

heartless kirjoitti:Meillä ei lapsuudenkodissa pahemmin arvostettu astioita, siellä on vaan hyvin sekalainen seurakunta vähän sieltä sun täältä kertyneitä kippoja ja kuppeja ja mulla on sama linja jatkunut omassakin kodissa.

Onko tämä joku arvostusjuttu?
Voisiko silloin ajatella, että setitön, tai ei-nimettyjä astioita ostava pitää arvossa astioiden loppuun käyttämistä? Ehkä ekologisuutta silmän harmoniaa enemmän?

Eikä se kauneuskaan ole niin yksiselitteinen, jonkun valmiiksi suunnittelema asia.
Ystävälläni on kaikenlaisia astioita, kaikki on vähän erilaista, mikään ei kaupan hyllyllä ole valmiina sovitettu yhteen toisen kanssa, ja hänen kattauksensa ovat kauneimmat ikinä. Hänellä on silmää luoda siitä sekalaisesta seurakunnasta kauneutta. Koskaan ei tiedä millaisesta setistä iltatee tällä kertaa juodaan.

Jossain vaiheessa astia on toki loppuun kulunut, mutta ehkä se sekalainen seurakunta voi viestiä muutakin kuin vain astioiden arvostuksen puutetta. Tai sisustussilmän puutetta. Astiat kai katsotaan olevan sisustusosastoa.
Meillä on esimerkiksi kahvimotit, joista saa juoda vain olohuoneessa, koska kupit mätsäävät täydellisesti olohuoneen maton väreihin ja kuvioihin.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Rulla » Ti 06 Touko 2008 00:08

Kati kirjoitti:Onko tämä joku arvostusjuttu?
Voisiko silloin ajatella, että setitön, tai ei-nimettyjä astioita ostava pitää arvossa astioiden loppuun käyttämistä? Ehkä ekologisuutta silmän harmoniaa enemmän?

Nymmä en kyllä ihan allekirjoita tätä. Koska olen fiksoitunut Egoon, en omista muita murokulhoja,
en muita kahvikuppeja. Koska pidän Boysta ja HotCoolista, käytän niitä sekä nyttemmin ostamaani
muutamaa Kartiota arkilaseina. Mä en yksinkertaisesti huoli kaappiini mitään muita kippoja, sillä
en huoli sinne mitään sekundaa tai jotain josta en Ihan Oikeasti Pidä. Mä haluan selkeät sarjat
astioita, jotka miellyttävät silmääni ja joita todella haluan käyttää. Sarjojani käytän niin kauan,
kuin ne vain suinkin kestävät ja ehjinä pysyvät. Valmistuksen lopettamisen vuoksi ostan lisäksi
Egoa käytettynä, sikäli siis säästän raaka-aineissa. Arjen ja juhlan ero tehdään sitten lautasliinoilla
sun muulla tilpehöörillä, ei sen seitsemällä kipposarjalla.
Rulla

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 06 Touko 2008 00:37

Läheisen kesäkahvilan emäntä on haalinut kirpputoreilta aivan ihanan kuppikokoelman kahvilansa kupeiksi. Jokainen kuppi ja lautanen eri paria ja silti se sopii sinne jotenkin. Siihen fiilikseen. Vanha talo ja taidetta joka puolella.

Ei meilläkään kotikotona ikinä ole panostettu astiastoihin ynnä muihin. Ei sellaset asiat niitä kerrassaan vaan ole koskaan kiinnostaneet ja mikäs siinä.

Ite kyllä tykkään, että samaa sarjaa ois enemmänkin kuin se kaksi kappaletta. Eikä mua haittaa roudata kotiin silloin tällöin jotain kupposia jostain halpamarketeista. Ei sillä merkillä niin kamalasti minulle ole merkitystä.

Rahahan se usein tulee vastaan joten hankintoja ei voi tehdä kuin äärimmäisen vähän kerrallaan. Tällä hetkellä niin moni asia on listassa ennemmin kuin astiasto. Ainoa minkä voisi nostaa listassa ylemmäs olisi sellaiset kunnon kokoiset juomalasit. Sellaisia pikkuruisia Iittalan Aino-laseja meillä on mutta sellaiset oikein kunnon kokoiset kolpakot puuttuu ettei tarvitsisi olla koko ajan täyttelemässä jos juo muuallakin kuin keittiössä. Niin ja kivan näköiset tietysti pitäis olla.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Leirum » Ti 06 Touko 2008 02:22

Taidan olla maailman ainut ihminen, joka ei suhtaudu Muumi-mukeihin mitenkään intohimoisesti. Mikä niissä viehättää?

Rakastan kyllä astioita yli kaiken. Itellä on 24h-sarjaa (ja on ne uudet värit kyllä rumia). Ylempänä joku mietti miten voi täydentää sinisiä 24h-astioita: valkoisella. Se on minusta muutenkin kaunein väri tuossa sarjassa, vaikka alun perin keräsin vihreitä. :) Harmittaa kun niitä ihania avec-lautasia ei enää saa :(

Aterimissakin kerään sarjaa: http://www.hackman.fi/web/hackmanwww.nsf/fi/aterimet_tuulia_osat_24_os-_lahjapakkaus

Ne vaihtovärilasit on aivan ihania! Ja halpoja! Jee! Ostelin isoja kartioita, vaikka kävin ensin henkisen taiston itteni kanssa, koska himoitsin myös uusia Ote-laseja. Otin myös jännän värisiä Vernoja. :) Sweet.

Tällä hetkellä haaveilen Jars-purkeista, vaikka en tarvii niitä mihinkään...tai enhän minä mitään muutakaan tarvii.
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 06 Touko 2008 10:03

Kati kirjoitti:
heartless kirjoitti:Meillä ei lapsuudenkodissa pahemmin arvostettu astioita, siellä on vaan hyvin sekalainen seurakunta vähän sieltä sun täältä kertyneitä kippoja ja kuppeja ja mulla on sama linja jatkunut omassakin kodissa.

Onko tämä joku arvostusjuttu?

Tuo oli nätisti ajateltu, ja pitää kyllä meidän perheen osalta kyllä ihan paikkansakin. :) Tuntuu, että oon tuttavapiirissäni ainoita ihmisiä, jotka ei kerää mitään astiasarjaa enkä ilmeisesti osaa suhtautua merkkiastioihin "oikein". Eräs kaverini oli into piukassa saatuaan lahjaksi jonkun Villeroy&Bochin lävikön ja esitteli sitä ihan tohkeissaan mulle. Totesin sen näyttävän alusastialta. :seko:

Kati kirjoitti:Meillä on esimerkiksi kahvimotit, joista saa juoda vain olohuoneessa, koska kupit mätsäävät täydellisesti olohuoneen maton väreihin ja kuvioihin.

Samis! :femmat: ..tai no, tässä mun yksiössä ei ole olohuonetta, mutta "olohuone-osiossa" juotavat kahvit nautitaan juuri tietyistä, sisustukseen sopivista kipoista.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 06 Touko 2008 10:27

Nuo on kyllä kauniit. En tiedä mikä minua vaivaa mutta minulle vanha kunnon Savonia on se ainoa ja oikea aterinsetti. :sori:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Touko 2008 12:23

irvikissa kirjoitti: (Huomasin juuri, etten osaa linkittää tässä uudessa systeemissä.)

Linkitys toimii samalla tägillä kuin vanhallakin fordella.
Eli
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://www.google.fi]Google[/url]

näyttää tältä: Google
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 06 Touko 2008 12:42

Rulla kirjoitti:

Nymmä en kyllä ihan allekirjoita tätä. Koska olen fiksoitunut Egoon, en omista muita murokulhoja,
en muita kahvikuppeja. Koska pidän Boysta ja HotCoolista, käytän niitä sekä nyttemmin ostamaani
muutamaa Kartiota arkilaseina. Mä en yksinkertaisesti huoli kaappiini mitään muita kippoja, sillä
en huoli sinne mitään sekundaa tai jotain josta en Ihan Oikeasti Pidä.

Eikös tuo liity enemmän brändin arvostamiseen kuin itse tuotteen?

Jossain astiastossa voi olla itseä miellyttävä design, mutta mä en kyllä usko, että se jotenkin sulkisi pois sen, että joku soppakulho jossain toisessa mallistossa voisi miellyttää enemmän. Luovuuttahan se enemmän kysyy, että rakentaa kokonaisuuden erilaisista palikoista kuin valmiiksi kootusta kattauksesta.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 06 Touko 2008 15:59

Lyyra kirjoitti:
irvikissa kirjoitti: (Huomasin juuri, etten osaa linkittää tässä uudessa systeemissä.)

Linkitys toimii samalla tägillä kuin vanhallakin fordella.
Eli
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://www.google.fi]Google[/url]

näyttää tältä: Google

Kiitti frendi! :D Ihmettelinkin just tuota, että mihin väliin tägiviidakossa tulee osoite ja mihin se teksti, kun vanhassa fordessa oli se laatikko johon teksti lisättiin. Olen valaistunut. :superhymy:
irvikissa

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 06 Touko 2008 16:40

irvikissalle muuten kiitokset Ikea-vinkistä. Ruottin maan lasistoa en olekaan vielä tarkistanut, ko ei sitä puljua täällä päin ole. Netistä en niitä ala tilaamaan, koska tahdon ensin käpälöidä laseja ja varmistaa tassuun sopivuuden. Kiirettä lasien hankkimiseen ei ole, joten voin rauhassa odotella reissua Ikean suuntaan. Miekkonen toki hyppii jo malttamattomana suunnitelmieni takia. Mikäs se semmoinen mies olisi, joka ei tahtoisi akkain kanssa Ikeaan. :juoni:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ti 06 Touko 2008 18:41

Rulla kirjoitti:

Nymmä en kyllä ihan allekirjoita tätä.

Joo, samaa mietin kuin Rulla. Vaikka toisaalta siinä onkin ehkä osittain (ainakin mulla) kyse myös brändin arvostamisesta, mistä Gali jo mainitsikin, en silti koe tiettyjen sarjojen keräilyä mitenkään epäekologiseksi. Nehän on tarkoitettu käytettäväksi siihen asti että rikkoutuvat.

Itse ajattelin tämän hieman toisinpäin kuin Kati: kun kerää tiettyjä astiasarjoja, vähenee heräteostosten tarve. Ei tarvi miettiä "ah, onpas siinä ihania laseja - pakko ostaa, kun nyt kerran satuin hoksaamaan". Ainakin muutama kavereistani harrastaa tuota satunnaisesti. Vaikka eihän siinäkään mitään pahaa ole. :)

Minä en jaksaisi arpoa päivittäin, millaisilta astioilta milloinkin syötäisiin. Arvostan selkeyttä keittiössä. Tämä on meillä sukuvika. :)
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Rulla » Ti 06 Touko 2008 19:13

Galileo kirjoitti:Eikös tuo liity enemmän brändin arvostamiseen kuin itse tuotteen?

No ei mun tapauksessa. Musta Iittala ja Arabia on kiponvalmistajia siinä, missä joku tuntematon
tusinapaja jossain Portugalissa. Voisin luetella monta sarjaa joita vihaan Iittalalla, en mä siis kerää
juuri niitä luettelemiani astioita vaan sen takia, että ne on juurikin Iittalaa. Astian täytyy istua
hyvin käteen, sen täytyy miellyttää silmää ja eritoten täyttää käyttötarkoituksensa. Sinänsä olisi ihan
ok, että jossain tusinamarketissa tulisi vastaan mieluisa astiasarja, tulisi ainakin halvemmaksi.
Rulla

Seuraava

Paluu Känpillä