Lumikki75 kirjoitti:Ekana tuli mieleen, että ei kai kotona vaan ole hometta? Voihan siihen tietty muitakin syitä olla - vaikka ne kissat.

Sitä hometta olen toisinaan epäillyt. Kylppäri on rempattu aika vasta kokonaan ja olkkarin matto uusittu, kun vesilämpöpatterista tiputteli vettä
yhteen nurkkaan, matto oli kuprulla ja lattialista vähän vääntynyt. Mutta niin kävivät vain remppamiehet repimässä maton irti ja laittoivat
uuden tilalle. Oisko mun pitänyt silloin olla älykäs ja vaatia jonkinlainen kosteusmittaus? Ajattelin, että kai ne sen tekee automaattisesti
tai huomaa, jos siellä jotain on. Ehkei pitäis olettaa tuommoisia. Mutta jos sen kosteusmittauksen teettäis, niin itse kai sen joutuis maksamaan?
Siis kaupungin vuokratalossakin? Vai olisiko niillä jokin velvollisuus tehdä se, jos asukas epäilee, että sitä hometta voisi olla?
Ja kissoista, ei sitä mä en vain suostu uskomaan - ehei. Tai vasta sitten jos testit niin kertois. Ja sitten tulis itku.
Suunnitelmissa on kyllä muuttaa tästä joskus pois, muttei ihan vielä. Tää kämppä on niin tyhjä nyt, kun tytär (kohta 17-v.) on muuttanut pois
elokuun alkupuolella. Joku pienempi kaksio, jossa lasitettu parveke (että molemmat kisut vois olla partsilla, toi adhd-poitsu myös, jota nyt ei
uskalla sinne päästää

).
Sain maistraatilta tänään ilmoituksen että alaikäisen lapseni uusi osoite on se ja se. Mitä ne väittää, ettei muka kaikki vanhemmat tiedä, missä
niitten lapset majailee?

Sinänsä turha lappu, koska pitihän mun allekirjoittaa alaikäiseni puolesta vuokrasopimuskin vaikka muuttoilmoitukseen
hän ei allekirjoitustani tarvinnutkaan. Muuttoon ei liittynyt dramatiikkaa (paitsi mun ensijärkytysitku), ihan asiat puhuttiin ja sovittiin ja hyvin menee.
Päättäväiselle ja vahvaluonteiselle tyttärelle vain tuli niin vahva itsenäistymisvaihe, että äidin hoivista piti päästä pois.
Joo, kyllä mä luotan täydellisesti, että se pärjää. Kypsempi se mun mielestä on kuin mä olin silloin kun 18-vuotiaana lähdin kotoa.
Ikävä tosin on toisinaan aivan hirveä, mutta yhteydessä ollaan kuitenkin aika usein. Ja tytär jopa kertoo nykyään asioitaan enemmän kuin
ennen. Suhde on muuttunut selkeästä pelkästä tytär-äiti -suhteesta tytär-äiti-voi-olla-myös-jopa-kaveri -suhteeksi.