Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 29 Syys 2008 10:55

Maanantai :epäilevä: Hajotus maksimus on lähellä, mutta pakko porskuttaa iltaan asti.

Tilanne on oikeasti sellainen, että en tiedä, selviänkö ilman vararikkoa ja opintojen keskeyttämistä. Helvetin karua. Jos olisi vain jaksanut hoitaa edes ne raha-asiat edellisellä masennuskaudella, mutta ehei, enhän mä vaan. Nyt sitten kärsitään ja kärsitään ihan kunnolla.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja theia » Ma 29 Syys 2008 12:22

Kuolo kirjoitti:Eiks toi takaa-ajolenkkeily ois paljon hauskempaa kun lähtis seuraamaan jotain ihan tuntematonta? :pepsodent:
Olis se varmaan, mutta siitä saattaisi tulla seurauksia :p Oli se kyllä ihan pirun hauskaa vaikka seurasi kaveriakin. :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja tahris » Ma 29 Syys 2008 12:23

Sain viestin, että työnjohtaja etsii minua. Ei taida löytää ihan heti, koska olen kotona. :virne:
Jo aikaa sitten sovittu vapaapäivä, koska olin lauantaina kurssilla.
Mutta eihän sitä kaikkea voi muistaa ja tietää, työnjohtajakaan.

Nukuin pitkään ja nyt seurustelen kissojen kanssa.
Ihmettelen tässä sitä, että nykyään lähes joka viikonloppu minua vaivaa jonkinasteinen nuha,
silmät vuotavat (mutta ne ovat kuivanlaista sorttia). Ettei vain olisi kysymys jostain allergiasta?
Kotiallergiasta? :friikki: Koska viikolla nuha ei vaivaa, kun osa päivästä kuluu töissä.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 29 Syys 2008 13:30

tahris kirjoitti:Ihmettelen tässä sitä, että nykyään lähes joka viikonloppu minua vaivaa jonkinasteinen nuha,
silmät vuotavat (mutta ne ovat kuivanlaista sorttia). Ettei vain olisi kysymys jostain allergiasta?
Kotiallergiasta? :friikki: Koska viikolla nuha ei vaivaa, kun osa päivästä kuluu töissä.

Ekana tuli mieleen, että ei kai kotona vaan ole hometta? Voihan siihen tietty muitakin syitä olla - vaikka ne kissat. :(

- - -

Muuttopäivä. Kaikki on tällä hetkellä kannettavaa lukuunottamatta aika lailla paketissa, kohta alkaa kantosouvi.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja tahris » Ma 29 Syys 2008 15:07

Lumikki75 kirjoitti:Ekana tuli mieleen, että ei kai kotona vaan ole hometta? Voihan siihen tietty muitakin syitä olla - vaikka ne kissat. :(

Sitä hometta olen toisinaan epäillyt. Kylppäri on rempattu aika vasta kokonaan ja olkkarin matto uusittu, kun vesilämpöpatterista tiputteli vettä
yhteen nurkkaan, matto oli kuprulla ja lattialista vähän vääntynyt. Mutta niin kävivät vain remppamiehet repimässä maton irti ja laittoivat
uuden tilalle. Oisko mun pitänyt silloin olla älykäs ja vaatia jonkinlainen kosteusmittaus? Ajattelin, että kai ne sen tekee automaattisesti
tai huomaa, jos siellä jotain on. Ehkei pitäis olettaa tuommoisia. Mutta jos sen kosteusmittauksen teettäis, niin itse kai sen joutuis maksamaan?
Siis kaupungin vuokratalossakin? Vai olisiko niillä jokin velvollisuus tehdä se, jos asukas epäilee, että sitä hometta voisi olla?
Ja kissoista, ei sitä mä en vain suostu uskomaan - ehei. Tai vasta sitten jos testit niin kertois. Ja sitten tulis itku.
Suunnitelmissa on kyllä muuttaa tästä joskus pois, muttei ihan vielä. Tää kämppä on niin tyhjä nyt, kun tytär (kohta 17-v.) on muuttanut pois
elokuun alkupuolella. Joku pienempi kaksio, jossa lasitettu parveke (että molemmat kisut vois olla partsilla, toi adhd-poitsu myös, jota nyt ei
uskalla sinne päästää :sekopää: ).
Sain maistraatilta tänään ilmoituksen että alaikäisen lapseni uusi osoite on se ja se. Mitä ne väittää, ettei muka kaikki vanhemmat tiedä, missä
niitten lapset majailee? :virne: Sinänsä turha lappu, koska pitihän mun allekirjoittaa alaikäiseni puolesta vuokrasopimuskin vaikka muuttoilmoitukseen
hän ei allekirjoitustani tarvinnutkaan. Muuttoon ei liittynyt dramatiikkaa (paitsi mun ensijärkytysitku), ihan asiat puhuttiin ja sovittiin ja hyvin menee.
Päättäväiselle ja vahvaluonteiselle tyttärelle vain tuli niin vahva itsenäistymisvaihe, että äidin hoivista piti päästä pois.
Joo, kyllä mä luotan täydellisesti, että se pärjää. Kypsempi se mun mielestä on kuin mä olin silloin kun 18-vuotiaana lähdin kotoa.
Ikävä tosin on toisinaan aivan hirveä, mutta yhteydessä ollaan kuitenkin aika usein. Ja tytär jopa kertoo nykyään asioitaan enemmän kuin
ennen. Suhde on muuttunut selkeästä pelkästä tytär-äiti -suhteesta tytär-äiti-voi-olla-myös-jopa-kaveri -suhteeksi. :tilt: :sydän:
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
tahris

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 29 Syys 2008 18:30

Mä en ymmärrä näiden kielestä mitään!! :gaah:

Huomenna ei sitten tarttis ku järjestää pankki ja puhelinliittymä ja asioita Suomen päässä ja valmistautua henkisesti ensimmäiseen työpäivään... :pillitys:

:sekopää:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 29 Syys 2008 20:37

theia kirjoitti:Ja kaveri kertoi miten oli kehittänyt uuden harrastuksen... Takaa-ajolenkkeily. Kun lenkkeily on muuten niin tylsää ja merkityksetöntä, niin alkaa takaa-ajamaan toista. Eli siis sovitaan paikka x josta lähdetään ja sitten toinen juoksee edellä ja toinen yrittää ottaa kiinni :virne: niinku hippaa. Oli kyllä ihan älyttömän hauskaa kun pitkin Aleksia juostiin toinen toistamme kiinni.. hirvee kikatus ja ihmiset tuijotti. :virne: mutta tollasta mä voisinkin harrastaa!

Nauratti hieman. :virne:

Tuli jostain syystä hyvä fiilis, kun kävelin jumpasta kotiin. Helsinki maanantai-iltana on niin kaunis,
ainakin äsken. :sydän:

Ja tsemppiä Outolinnulle. :halitus:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 30 Syys 2008 09:41

Outolintu, tsemppiä :hymyhali: Kyllä se siitä, alkuhan on aina hankala.

Oijoi, mä en malta odottaa viikonloppua :täpinä: Äiteen piti tulla vaan käymään, mutta
onkin nyt jäämässä yöksi. Perjantaina mennään katsomaan Showhatia ja lauantai-
na saan kuulemma nakittaa sille kaikenlaisia kotihommia :juoni: Ikkunat vois tietty pes-
tä, matot tampata ja lattiat pestä...
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 30 Syys 2008 10:56

Kiitos tsempityksistä. :hymyhali: Niitä tarvitaan...

Jätin yöksi radion päälle, sain alitajuisen norjankielen kielikylvyn. Ilmeisesti se toimi, sillä näin unta, jossa puhuttiin norjaa. :virne: Tosin unessa en saanutkaan sitä asuntoa, mikä mulle oli varattu. Toivottavasti ei ollut enneuni...
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 30 Syys 2008 13:49

Terveisiä uudesta kodista! Kaikki tavarat on levällään siellä ja täällä, mutta edellinen koti on saatu siivottua ja avaimet palautettua, joten voiton puolella ollaan.
Tekemistä riittää niin paljon, että ei oikein tiedä mistä aloittaa. Eiköhän tämä tästä ajan kanssa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 30 Syys 2008 14:30

Outolinnulle tsempit multakin. :hymyhali:

Tätini asui tässä taannoin muutaman vuoden Norjassa, eikä sinne lähtiessään osannut kieltä lainkaan. Jos se yhtään lohduttaa, hän kertoi kielen tarttuvan yllättävän nopeasti. :tilt:

Löysin itseni järjestämästä innolla kaverille yllätyssynttäreitä. Tiedän, että saatan myöhemmin katua sitä, että otin koko hommassa ohjat käsiini, mutta kyllä siitä pitää pitää huolta, että paras ystävä saa parhaat juhlat ikuna, kun täyttää 18 vuotta. :D
Muutenkin tuosta synttäriporukasta mulla on mielestäni parhaat ideat. ( :pepsodent:) Eivät nuo muut keksi mitään sellaista, mikä on samaan aikaan hauskaa ja ikimuistoista, mutta myös toteutettavissa olevaa. Sitä paitsi tykkään organisoida kaikkia eri tapahtumia ja tunnen synttärisankarin paremmin kuin muut. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja theia » Ti 30 Syys 2008 20:49

Tänään ketutti sen verran, että lähdin kävelemään duunista, tarkoituksena mennä muutama pysäkki, hengitellä samalla ja purkaa vitutusta.

Kävelin about 7 km :keijo:

Auttoi, ei vituttanut niin paljoa kun himaan pääsin.

Mut kun en mä kävele! outoa :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 01 Loka 2008 02:35

Maalasin tuvan katon. Edellinen maalaus, 1950-luvun lopun talossa, oli tehty todella kauan sitten. Vaaleni huomattavasti.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 01 Loka 2008 12:09

Miksi, oi miksi pitää remonttimiesten tulla pällistelemään asiaa, jota on jo katseltu ja todettu, että vaihdettava on?
Ikkunat vaihdettiin kesällä ja (ranskalaisen) parvekkeen oven lasi oli naarmuilla ja säröillä. Siitä ilmoitin. Kaverit kävivät katsomassa, ottamassa kuvia ja toteamassa, että kyllä tämä vaihtoon menee.
Ja tänään aamupäivällä paukkaa sisään väkeä tekemään samaa hommaa. Raaputtamaan lasia peukunkynnellä...
Kengät jalassa tietysti ja yleisavaimilla, niin että minulla ei ole päälläni muutakuin alkkarit... Kiva.

Nyt on vielä alkoi lämmitysjärjestelmän korjaustyöt, eikä pattereissa ole lämpöä pariin päivään.

No ei mua oikeestaan edes ärsytä... paitsi se että tullaan kengät jalassa toisen kotiin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 01 Loka 2008 19:44

Pimeä päivä. :huoh:

Lähdin innoissani töistä jumppaan. Ja mitä tapahtuukaan: Bussi meni aika nätisti naaman edestä,
vaikka olin ajoissa pysäkillä ja näytin käsimerkkiä. Teki kyllä mieli näyttää ihan toisenlaisia käsimerkkejä
sen jälkeen... :epäilevä: Millään välineellä en olisi enää ehtinyt ajoissa.

Piti mennä lenkille, mutta olenkin nysvännyt kotona koko sen ajan, jonka olin ajatellut käyttää tehokkaaseen
lenkkeilyyn. (Lenkkeilyä olisin kyllä tarvinnut. No, tyhmä olen :p )

Ajattelin mennä tänään ajoissa nukkumaan. (Eli kohta.)
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Plei » Ke 01 Loka 2008 22:03

Mie taas pääsin jumppaan. :täpinä: (Sori, Suvi, ei ole tarkoitus vääntää veistä haavassa. :hullu:)
Viime aikoina liikunta on jäänyt vain kuntosalitouhuiluksi, joten oli iiiiiihanaa käydä pomppimassa
aerobicissä. Hiki lensi, kun kaikki liikkeet piti tietenkin tehdä 110-prosenttisesti. Mahtava fiilis!

...huomenna sitten takaisin todellisuuteen. :huoh:
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Sippura » To 02 Loka 2008 16:42

Muuten rauhallinen torstaipäivä muuttui melkoisen dramaattiseksi kotimatkalla, kun
osuimme Miehen kanssa juuri tapahtuneen ketjukolarin kohdalle :O: Ilmeisesti tunteet
olivat jonkinverran ylikuumentuneet, sillä (ilmeisesti) vasemmalle kääntymistä odot-
taneen auton kylkeen osuneen auton matkustajat juoksivat ympäri tietä ja pientarei-
ta perässään rutatun auton omistaja kirves kädessä tappouhkauksia huutaen :friikki: Kir-
vestyyppi ei kuitenkaan ollut yksin, apunaan hänellä oli toinen heppu rengasavain kou-
rassa :friikki: :friikki:

Onneksi paikalle näytti menevän poliiseja, toivottavasti kenenkään henki ei ollut liian
höllässä.

Muuta ilmoitusta sen verran, että moggulan kanssa fordailu on noitten god damn mai-
nosbannereitten takia ihan tautisen hidasta. Täytyy vissiin blokata ne ja käydä luke-
massa bannereitten parhaat tuolta toisesta ketjusta :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Suvi » To 02 Loka 2008 20:13

Plei kirjoitti:Mie taas pääsin jumppaan. :täpinä: (Sori, Suvi, ei ole tarkoitus vääntää veistä haavassa. :hullu:)

(Ei se mitään. Olin tänään. :D)

Muistin tänään, miksi vihaan syksyä: Sadetta ja tuulta suoraan naamaan ja pimeää.
Tylsää.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 03 Loka 2008 07:37

Miekään en päässyt eilen jumppaan. Tai mennyt. Totesin, että jos on niin väsyksissä, että ajatus jumpasta alkaa itkettää, on ehkä sallittua antaa itselleen hiukan armoa. Menen tänään sitten.

Mulla on uusi työ ja otan aivan liian henkilökohtaisesti sen paineet. Nyt kun stressi on alkanut näkyä jo fyysisinä oireina, on aika lopettaa vastuun kantaminen vapaa-ajalla. Helposti sanottu. Tänään on vapaapäivä mutta nousin ennen seitsemää "ihan äkkiä tarkistamaan koneelta pari juttua".
:huoh: Mistä saisin vielä vähäksi aikaa unen?
irvikissa

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 03 Loka 2008 07:59

irvikissa kirjoitti:Mulla on uusi työ ja otan aivan liian henkilökohtaisesti sen paineet. Nyt kun stressi on alkanut näkyä jo fyysisinä oireina, on aika lopettaa vastuun kantaminen vapaa-ajalla.

:paijaus:

Siihen turtuu.
Aluksi töissä on innoissaan siitä kuinka kaikki on hienoa ja kiiltävää, sitten yrittää oppia kaiken mahdollisimman nopeasti ja olla äärimmäisen tuottava. Tämä johtaa mainitsemaasi puhkikulumiseen, mitä seuraa väistämättä kyynistyminen työhön, eli sen tajuaminen että se on vain työtä.

Tällöin opit jättämään työt lähtiessäsi konttorilta ja aina kellon lyödessä työpäivän loppua koittaa käänteis-maaginen hetki, kun ryysysi muuttuvat prinsessa-asuksi.

Sitten kun olet niin syvällä arpikudoksessa kuin eräskin henkilö, niin ensimmäinen ajatus kuullessasi palohälytyskellojen harjoitussoiton on "viimeinkin, suloinen vapahdus!".

Eli kyllä se siitä, kaikki me olemme sen läpikäyneet :paijaus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja irvikissa » Pe 03 Loka 2008 19:30

Kiitos Hra.Seppä. Tuo auttoi. :epäilevä:

:virne:
irvikissa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Loka 2008 20:57

Olen tunnin-puolentoista päästä lähdössä bilettämään. Aloitellaan ystävän kanssa mun luona ja puhutaan paskaa (ja välillä ihan asiaakin :tilt: ). En oo ennen ollut kyseisen tyypin kanssa Helsingissä bilettämässä. Mukavaa lähteä hänen kanssaan. :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja tahris » Pe 03 Loka 2008 21:53

Ei kukaan muista mun viikon takaista kurssi-ihastusta, ei varmastikaan. Viikon varrella on vaihdettu pari sähköpostia (työasioita) ja nyt tänä iltana
monta tekstaria (kaikki työasioita).
Kunnes... nyt paljastui, että hänkin asuu yksin... Mitä-mä-teen? Onko hän kiinnostunut? Olenko minä oikeasti kiinnostunut? Apua! :tyttö: :tipahdus:
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
tahris

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » La 04 Loka 2008 09:50

irvikissa kirjoitti:Kiitos Hra.Seppä. Tuo auttoi. :epäilevä:

:virne:

Kuten elokuva, joka on muokannut elämänfilosofiaani mm. sen suhteen miten olla niin viileä että lampaat laskevat sinua mennessään nukkumaan, opettaa meille "life is pain! Get used to it!"

Positiiviset ihmiset pelottavat minua toisinaan. Kuten tuolla työ-ilmoituksissa kerroin, laitoin viestiä vuokratyövirmalle että saisivatko keskusteltua minulle mm. lisää palkkaa?

Vastaus oli niin yltiöpositiivisen,aurinkoisen , myönteisen ja kritiikittömän ehdoton "kyllä", että se häiritsi pimeällä puolella viihtyvää sieluani suunnattomasti.

Jotenkin olin valmistautunut "älä spede edes yritä"-vastaukseen ja nyt mustilla vesillä viihtyvää venettäni on riepoteltu aika pahasti.

Pahus. Onko ihmiskunnalla sittenkin toivoa? :hämillään:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 04 Loka 2008 12:29

Hahhaa! Sain vihdoinkin asunnon ja jopa vuokrasopimuksen! Asunto on uusi ja hieno ja siisti, ei hassummin kun ajattelee, etten ollut sitä edes nähnyt kuvista. :) Kyllä tämä tästä järjestynee. Mitä nyt varmaan katastrofaalinen Visa-lasku tulossa, kun jouduin ensimmäiset kolme yötä viettämään hotellissa. Ja onhan siellä lentoliputkin...

Norjalaiset on ihan mukavia, ainakin päätellen siitä vähästä mitä niiden kieltä ymmärtää. :virne: Olen joutunut töissä jo puhumaan jotain asiakkaillekin. Paitsi aina jos ne kysyy jotain, niin täytyy hakea apua. :virne:
Death thought about it.
Outolintu

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa