Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja elegia » La 04 Loka 2008 12:35

Mr. Smith kirjoitti:Pahus. Onko ihmiskunnalla sittenkin toivoa? :hämillään:

Ei ole. Eikä mulla sitten aiheeseen liittyen muuta. :virne:

---

Mä vähän mietin, että oliskiko mun aika hankkia silmälasit. Luentosalissa joutuu yleensä menemään ihan eteen, että näkee tihrustaa taululle/kankaalle. Ja liikenteessäkin vähän sumenee pikkuisenkin kauempana olevat kyltit ja viitat. Muuten kyllä näkö pelittää suhteellisen hyvin. Mulla ei ole koskaan ollut prillejä ja niiden hankkiminen jänskättää! Mistä saa parhaat kakkulat hinta-laatusuhde huomioiden. Saako noista halpisketjuista hyviä. Ja kai mun täytyy ensin kuitenkin mennä vielä näöntarkastukseen. Gulp.
elegia

ViestiKirjoittaja pampula » La 04 Loka 2008 13:07

elegia kirjoitti:Mä vähän mietin, että oliskiko mun aika hankkia silmälasit. Luentosalissa joutuu yleensä menemään ihan eteen, että näkee tihrustaa taululle/kankaalle. Ja liikenteessäkin vähän sumenee pikkuisenkin kauempana olevat kyltit ja viitat. Muuten kyllä näkö pelittää suhteellisen hyvin. Mulla ei ole koskaan ollut prillejä ja niiden hankkiminen jänskättää! Mistä saa parhaat kakkulat hinta-laatusuhde huomioiden. Saako noista halpisketjuista hyviä. Ja kai mun täytyy ensin kuitenkin mennä vielä näöntarkastukseen. Gulp.

Ei kannata! Kanattaa jatkaa elmäänsä tihrustellen ja teeskennellen, ettei näössä ole mitään vikaa :tilt: Mulla on pari tuttua, joilla kesti aivan sairaan kauan että ne pystyivät myöntämään itselleen, että tartteevat lasit. Toinen näistä on viisikymmpinen eikä suostunut käyttämään lasejaan oikein vielä sillonkaan, kun jo tarvitsi autoillessaan jonkun lukemaan tienviittoja :tilt: Turvallista!

Mut siis joo, lasit on oikeesti pop. Itelle viimenen sysäys näöntarkastukseen menemiselle oli, kun lenkillä tai kaupungilla ollessa tajusin tervehtiä vastaantulevia tuttuja vasta sitten, kun he olivat menneet ohi :tilt: Tämä oli ehkä...noin 16-vuotiaana. Ekat lasit oli ihan hemmetin rumat, koska äiti maksoi ne. Tokat oli jo ihan jees. Ja oli ihan mahtavaa, kun näki koulussakin taululle kunnolla!

Pari ekaa vuotta tais mennä niin että tarttesin laseja vaan tollasissa erityistilanteissa, mut 18-vuotiaana aloin pitää niitä koko ajan. Nyt näkö on -2,25 ja -2,75, eli ei kovin huono vieläkään. Ja oon kuitenkin jo 27. Olen kotona sisällä yleensä aina ilman laseja, ja voi olla että se on osa syy siihen, että näkö ei oo enää huonontunut. Sisaruksilla kun se heittelee siinä -6 tuntumassa. Niin siis jos et vielä tiedä, niin miinukset tarkoittaa että näkee huonosti kauas, ja plussat taas sitä, että tartee lukulasit.

Oon hankkinut lasini aina Instrusta, mutta halpaketjujen tultua päätin kokeilla niitä. Nyt on Specsaversilta lasit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Valitettavasti vaikuttaa kyllä siltä, että ainakin nää lasit on tuhoutuneet huomattavasti nopeemmin kuin mun edelliset. On jo paljon naarmuja linsseissä, vaikka lasit on vain kaksi kuukautta vanhat. Toki olen myös aika huolimaton lasien suhteen, mutta nyt olen kyllä koettanut kiinniittää erityisen paljon huomiota. Mut ei tunnu auttavan.

Noista liikkeistä saa siis aina myös näöntarkastuspalveluita. Soitat vaan liikkeeseen ja sanot että sulla ei oo ennen ollu laseja ja pitäis tulla näöntarkastukseen. Itse taisin ekaa kertaa käydä ihan silmälääkärillä (joka laitto silmiin niitä tippoja jonka jälkeen ei näe eteensä muutamaan tuntiin :bubbles: ) mutta kaitpa se onnistuu se eka kerta ihan optikollakin.

Tsemmpiä laseiluun :peukku:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja surunmurhaaja » La 04 Loka 2008 13:36

Komppi Pampulalle! Lasit on oikeeti in ja pop. Itse oon piilareiden ja lasien sekakäyttäjä. :D

Myös ei-halpaoptiikkaliikkeissä on nykyään sellaisia kiinteähintaisia paketteja, joissa linssit ja pokat saa esimerkiksi yhteensä satasella.
Kannetaan omenoita laavuun - siellä on tämän firman konttori.
surunmurhaaja

ViestiKirjoittaja Gaffa » La 04 Loka 2008 17:01

Myönnän olevani pinnallinen nyt, mutta olen vähän kateellinen ihmisille joiden täytyy käyttää silmälaseja, koska silmälasit on hienoja. :virne:
Ainakin semmoset paksusankaiset on tosi kivan näköset.

E: Sadas viesti! :jami:
Gaffa

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » La 04 Loka 2008 17:16

Gaffa kirjoitti:Myönnän olevani pinnallinen nyt, mutta olen vähän kateellinen ihmisille joiden täytyy käyttää silmälaseja, koska silmälasit on hienoja. :virne:
Ainakin semmoset paksusankaiset on tosi kivan näköset.

Sama! :O:

Mä olen aina haaveillut siitä, että näkisin kyllä olla ja elää ihan ormaalisti ilman laseja, mutta että tarvitsisin lukulasit. Halun lukulasit! Haluanhaluanhaluan HALUAN ! :gaah:

Sellaset suhteellisen paksusankaiset punaiset haluaisin. :kauriinsilmät:
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 04 Loka 2008 17:36

Crazy_Clown kirjoitti:
Gaffa kirjoitti:Myönnän olevani pinnallinen nyt, mutta olen vähän kateellinen ihmisille joiden täytyy käyttää silmälaseja, koska silmälasit on hienoja. :virne:

Sama! :O:

Heh. Mullakin on tavallaan vähän sama. Uteliaisuudesta haluaisin tietää minkälaiset lasit mulle sopis, mutta toisaalta suojelen neuroottisesti silmiäni, ettei vaan näkö huononisi. Perheessäni kaikilla on silmälasit. Vanhemmat sisareni ovat perineet huonon näkönsä äidiltä, minä isältäni. Isä sai vasta vanhemmalla iällä lukulasit. Toivottavasti minäkin pärjään ilman laseja pitkään.
Mutta silti haluaisin tietää minkälaiset lasit mulle sopis..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » La 04 Loka 2008 19:28

Kiva päivä ollut on. :D

Poikkesin nopsaan mummulassa höpöttelemässä mukavia ja syömässä mummun leipomaa tuoretta pullaa. Sain myös pussillisen kotiinvietäväksi.
Mummulassa oli myös hoidossa iiiihana shetlanninlammaskoira, jota tuli hieman leikitettyä. Sheltti ilmeisesti tykästyi kovastikin muhun ja seurasi mua varjon lailla koko ajan paijausta kerjäten. Hassu. :D

Mummulasta lähdin suoraan Vammalaan lentopalloa katsomaan, mutta peliltä lähdin heti toisen erän jälkeen, sillä ei sitä oikein voinut lentopalloksi kutsua. Ihme sähläystä ja kovin jäykkää. Yleisökin oli kovin jäässä. Hyvä mieli reissusta silti jäi, vaikka peli olikin ala-arvoista.

Tänään vielä kyläilemään on tulossa pari sukulaista + heidän koiransa. :tilt:

Tällaista tänään. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja pampula » La 04 Loka 2008 19:51

Laseista haaveileville: Lasejahan saa kai myös ilman vahvuuksia :raps:
pampula

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » La 04 Loka 2008 22:40

pampula kirjoitti:Laseista haaveileville: Lasejahan saa kai myös ilman vahvuuksia :raps:

Mutmut, ei se ole sama. :(

Toisaalta, olisi se etu, etteivät ole pakolliset, halutessa pärjää ihan ilmankin.

Äidilläni kyllä on silmälasit. Että ehkä munkin näkö tästä vielä huononesi ihan vähän? :raps:
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja lumikukka » Su 05 Loka 2008 00:29

Crazy_Clown kirjoitti:
pampula kirjoitti:Laseista haaveileville: Lasejahan saa kai myös ilman vahvuuksia :raps:

Mutmut, ei se ole sama. :(

Toisaalta, olisi se etu, etteivät ole pakolliset, halutessa pärjää ihan ilmankin.

Äidilläni kyllä on silmälasit. Että ehkä munkin näkö tästä vielä huononesi ihan vähän? :raps:

:O:

Voi kunpa oliskin hyvä näkö, eikä tarvis käyttää silmälaseja.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 05 Loka 2008 00:44

lumikukka kirjoitti:
:O:

Komps. Enimmäkseen lasit ovat vain tiellä, ja vaikka piilarit helpottavat elämää, on niiden kanssa ährääminen yleensä tosi rasittavaa.

Joskus tosin on sellaisiakin päiviä, että viihdyn laseissani. Silloin, kun tunnen näyttäväni älykkäältä niissä. :D
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Shay » Su 05 Loka 2008 09:45

Vanilla kirjoitti:
lumikukka kirjoitti: :o:

Komps. Enimmäkseen lasit ovat vain tiellä, ja vaikka piilarit helpottavat elämää, on niiden kanssa ährääminen yleensä tosi rasittavaa.

Joskus tosin on sellaisiakin päiviä, että viihdyn laseissani. Silloin, kun tunnen näyttäväni älykkäältä niissä. :D

:femmat: Mun huonot silmät saa kuka tahansa ottaa! Laserleikkauksesta haaveilen... :huoh:

Mua on kyllä sanottu älykkäämmän näköiseksi lasit päässä ja toisinaan tunnenkin olevani, jos
en nyt älykkäämmän näköinen niin ainakin jollain lailla sivistyneemmän ja arvostettavamman
näköinen. :gay:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja pampula » Su 05 Loka 2008 10:25

Miekin oon miettinyt leikkausta. Ehkä sitten kun oon iso ja rikas. Ja leikkaukseenhan ei kai kannata mennä ennenku näkö "lakkaa huononemasta". Mulla viel ehkä huononee. Oon kuullu laaserista tähän mennessä vaan positiivista, mut nyt työpaikal sattu samaan pöytään kolme leikkauksen käynyttä, ja kaikki joutuivat käyttämään silmätippoja, ja yhden leikkauksesta oli jo yli vuosi :kauhistunut: Mulla on jo nyt niin arat ja helposti kuivuvat silmät, että en tiiä mitä tulis moisesta...Piilareiden käytössäki pitää olla tosi tarkkana eikä mun silmät kestä niitä kovin kauaa kerrallaan. (Ja krapulassa ei hetkeäkään :O:)

Hetkinen, oiskohan tässä aihetta ketjuun... :O:

EDIT: Jatketaanx täällä?
pampula

ViestiKirjoittaja tahris » Su 05 Loka 2008 15:44

tahris kirjoitti:Hölmö olo.
Olin kurssilla tämän päivän. Porukassa oli yksi ainoa mies, jonka kanssa olin työasioitten takia puhunut puhelimessa ja vaihtanut sähköpostia.
Ensimmäisen kerran näin ihan livenä, kun sovin, että hän hakee minut kyytiin (koska en omista autoa, bussit ei lauantaina kulje kurssipaikalle,
enkä halunnut lähteä pyöräilemään sinne asti). Nyt mä olen hölmösti ihastunut. Asiaa vaikeuttaa, että en tiedä, onko hän varattu ja onko hän edes
millään tavalla kiinnostunut minusta. Mutta on vain sellainen läikähtelevän hyvä ja lämmin olo sydämen sopukoissa.
Ensi lauantaina on myös kurssi ja myös HÄN osallistuu samalle kurssille. Olen kuin joku teinityttö onnettomasti ihastunut tietämättä,
mitä tästä seuraa, seuraako yhtään mitään, itkeä pillitänkö viikon päästä vai olenko onneni kukkuloilla.
Toisaalta tämä tunne on ihana, leijuva, hölmö, kikatteleva, ihana, mutta luultavasti sitten kuitenkin ihan yksipuolinen, pakko pitää vain
jalat maassa ja uskoa, ettei tällaista voi tulla eteen, ei ihan totta, missään nimessä, ei minulle. :huoh:

Lainaan itseäni. Hän ei ole perheellinen, sen tiedän nyt. Hän pyysi minua perinteisesti leffaan ja syömään, juuri kun ajattelin,
että eihän me jutellakaan kuin työasioista. Nyt hän haluaisi jutella muista kuin työasioista. Ensin menin paniikkiin, koska en ole tällaisia juttuja
harrastanut pitkiin aikoihin, mutta kun sovittiin nämä eivät ole varsinaiset treffit vaan "treffit", eli tutustumista toisiimme, niin paniikki
helpotti. Sovittiin, että mennään ystävinä viettämään "ystävänpäivää" ilman mitään paineita muusta.
"Ystävänpäivää" ei ole vielä sovittu, katsotaan sitten kun molemille sopii, mutta silti jännittää ja pelottaa ja kädet melkein tärisee.
Hölmö olo. :tilt:
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja Shay » Su 05 Loka 2008 18:17

tahris kirjoitti: Hän pyysi minua perinteisesti leffaan ja syömään, juuri kun ajattelin,
että eihän me jutellakaan kuin työasioista.

:hymyhali: Ihanaa!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 05 Loka 2008 18:22

tahris kirjoitti: Ensin menin paniikkiin,

Mukihärö: Luin: Ensin menin pankkiin :friikki:

(En enää osaa lukeakaan.)

Tahrikselle kuitenkin tsemppiä. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja lightlykilled » Su 05 Loka 2008 20:26

O'ou. Naapurin suojaamaton nettiyhteys löyty. :O:

Hähhähhää! Terveisin nimim. Köyhä opiskelija. :juoni:

:nolo:
lightlykilled

ViestiKirjoittaja theia » Su 05 Loka 2008 22:13

Mulla on vaan pari sanaa.

Sunday, bloody Sunday.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 05 Loka 2008 22:41

theia kirjoitti:Mulla on vaan pari sanaa.

Sunday, bloody Sunday.

komp komp

ei saatana näitä sunnuntaipäiviä. :haukotus:
itessäki tietty vikaa, kun ei vaan tee mitään, mut ei missään oo ees mitään.
finnkinon tarjontakin on tällä hetkellä hyvin epäkiinnostava.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Loka 2008 23:56

Sunnuntait on kyllä aina jotenkin todella tylsiä. Mitään ei oikein saa aikaiseksi ja tulee vaan haahuiltua koko päivä. Mistä lie tuokin johtuu? Se kun on aina niin. Vaikka tietää, että sunnuntaisin ei tee ikinä mitään, ei tuu edes soitettua kavereille, että jos tehtäis jotain. Luulisi sunnuntain olevan hyvä kavereitten kanssa hengailuun, kun suurin osa ei kuitenkaan tee koko päivänä juuri mitään järkevää...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ma 06 Loka 2008 07:59

Hassua. Parissa vuodessa oppii näköjään jotain ja hämisvaiston herkkyys virittyy lähes sataprosenttiselle taajuudelle.

Nimittäin vanhan kiinteistökompleksin pannuhuone ja sen miljoona eri tapaa toimia (väärin). :D Sen toimivuuteen kun vaikuttaa satunnaisten reikien ilmaantuminen putkeen, erilaisten vipujen asennot, se milloin viimeksi röörit on putsattu, pelletin laadun vaihtelut, lämpötilan vaihtelut ulkona, lämpötilan vaihtelut käyttäjässä, Venuksen asema neitsyen tähtikuvioon, lintujen ylilennot ja se kuka valitaan Yhdysvaltain presidentiksi. Ja kun sitä jo hetken luulee että kaikki on nähty niin laitos vetäisee ässän hihasta. Mutta ei tänään. Ei vaikka olin juuri herännyt ja kävellyt silmät ristissä pimeään pannuhuoneeseen sisään. Murto-osasekunnissa havaitsin kaiken olevan kunnossa. Kattila pohisi tyytyväisenä, etuoikealla heijastui kattilan kyljestä kaksi vihreää ja yksi oranssi valo ja lämpömittarin lukema oli siellä missä pitikin. En edes viitsinyt sytyttää valoja vaan käännyin kannoillani palatakseni aamukahvin ääreen. Toinen murto-osasekunti herätti minut todellisuuteen. Jokin ei sittenkään ollut kunnossa. Pieni ääni sen paljasti. Tai oikeastaan se, ettei sitä kuulunut. Stokerista pellettiä polttimelle nostava ruuvi piti tutun rutinansa, mutta jotain oli poissa.

Kuva

Pelletin polttimeen tippuillessa aiheutuvaa kilinää ei kuulunutkaan!

Pellettilaatu oli vaihtunut ja ruuvin putki oli täynnä. Siis putken tyhjennys ja polton polttoainemäärän potentiometristä syöttöä hiukka pienemmälle.

Puin siviilit takaisin päälle ja palasin tuvan lämpimään höyryävän kahvikupin ääreen. Uusi viikko oli taas alkanut :virnu:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 06 Loka 2008 11:24

Haravoin eilen ensimmäisen kerran omaa pihaa! Eikä ole tänään edes mikään uusi lihas kipeä, ihme. :superhymy:
Aikaisemmat asukkaat eivät sitten olleet viitsineet kertaakaan haravoida koko syksynä, ja nyt on pihalla kaikkien meidän neljän (kai?) koivun, parin pihlajan, yhden vaahteran ja yhden ison tammen lehdet suloisessa sekasotkussa. Ennen kuin tuo on hoidettu, on kyllä aika paljon sitä haravointia tiedossa.

Löysin kaikennäköisiä kasveja, joita en meillä tiennyt olevankaan, ja lisäksi aika paljon sammalta nurmikosta. Onkohan siitä haittaa? Mulle on oikeastaan aivan sama onko nurmikko nurmikkoa vai sammalta, kunhan on vihreää. :pahis: (Ai niin, meillä taisi olla täällä joku puutarharöpötinkin, pitäisi varmaan siirtyä sinne horisemaan sammalistaan.)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 06 Loka 2008 11:37

Lumikki75 kirjoitti:Löysin kaikennäköisiä kasveja, joita en meillä tiennyt olevankaan, ja lisäksi aika paljon sammalta nurmikosta. Onkohan siitä haittaa?

Meillä on kotikotona paikoin sammalta ja mun mielestä on pelkästään ihanaa, että sitä on. Ruohokaan ei niistä kohdista juurikaan kasva. :peukut: Ainoana huonona puolena pidän sitä, että kun ruohonleikkuri on työnnettävä sammalisen kohdan yli ruohoa leikatessa, konetta on raskaampi työntää. Mutta se on pientä se. Oikeastaan toivoisin, että sammalta olisi kotikotina enemmän.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja pampula » Ma 06 Loka 2008 16:14

Tänään vastaan tuli rekka, jossa mielenkiintoisen näköinen mainosteksti. Alkoi kiinostaa niin paljon, että piti ihan töissä googlettaa moinen firma ja kas - löysinkin heidän nettisivuiltaan samanlaisen rekan kuvan. Oonkohan mie ainut joka miettii, että mitähän tuota firmaa nimetessä on mietitty?

:tilt:
pampula

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 06 Loka 2008 16:41

Pampula :virne:

Awwww, niillä on autoissa sydämiä, ja näköjään nettisivuillansakin. Hienosti yksi sydän pistetty vielä nimen eteen, loistavaa :virne:

Lumikille tiedoksi, sammaloitunut nurmikko kertoo maan olevan hapanta ja usein kosteaa. Siitä ei ole mitään haittaa, paitsi että sammal tukahduttaa nurmikon. Sammaleesta pääsee halutessaan eroon ainakin suurimmalta osin esim. kalkitsemalla pihansa. Tosin, mun vanhempien luona rapsuteltiin sammaleet pois ja kalkittiin ja vaikka mitä, tulos oli iso ruskea alue, jossa nökötti pari surullista sammaltupsua :tilt: Jostain syystä eivät saaneet koskaan ruohoa kasvamaan siinä kosteassa ja varjoisassa havupuun katveessa. Antoivat sitten sammaleen kasvaa takaisin. Mä tykkään enempi siitä sammaleesta :ahihi:

Sitten haluan ilmoittaa, että armas sohvaperunani on saanut siirron parempiin hommiin ja suurempaan palkkaan, ja meikä hussasi mahdollisuuden laittaa leivän päälle muutakin kuin ylähuulensa uuteen soffaan ja kiukaaseen :superhymy: On tää kivaa, kun muut tienaa ja minä tuhlaan :virne:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa