Meijän koti...

Re: Meijän koti...

ViestiKirjoittaja Emilia » To 21 Elo 2008 13:14

Crux kirjoitti:
Miehekkeen ukin perintönä Ilmari Tapiovaaran pöytäkalusto
Kuva

:tipahdus: :kateus: Ihana.

Harmittaa, kun ei oo tullut tehtyä kodille mitään pitkään aikaan. Haluisin uusia tekstiilejä, sohavnpäällystä ja sohvatyynyjä jne,
mut ei ton koiran kanssa viitti.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 22 Elo 2008 10:11

Heitin parit matot lattiaan, laitoin sohvapöydän läjään ja ah, känppä tuntuu kummasti enemmän kodilta. :hullu:
Tahtoisin sen kirjahyllyn äkkiä jostain, olin jo valinnut uuden aika halvan, mutta Cruxin esimerkistä päätin katsella käytettyjä, niistä kun voi tehdä löytöjä edullisestikin. Systerssonillakin on hieno peiliovellinen vaatekaappi, jotain 220cm korkea ja hieno, silläkin oli hintaa jotain nelisenkymppiä. :D Tänään voisin selailla "valikoimia" iltasella. :raps:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 03 Syys 2008 18:05

Oih. Kämpässä olevien kaappien hyllyt on päällystetty hyllynpäällyspaperilla. :ahihi: Vissiin joka kaapissa erilainen kuosi. Hauskaa. :D Edellinen kämpässä asunut tyyppi niitä ei ainakaan ole voinut laittaa. Ei oikein sovi kyseisen jätkän tyyliin. :virnu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Loka 2008 22:05

Olisko kellään hyviä ideoita, mun pitäis kehitellä jostain laukku-naulakko, mutta rahatilanne on aika heikko niin pitäis kehitellä jotain erilaista... ideas?
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 07 Loka 2008 23:35

En oo testannut käytännössä, koska tää nyt ei sit sopinutkaan meidän seinään, mutta oma ajatus oli tehdä näin:

Ruuvataan seinään tanko ja laitetaan siihen koukut. Esimerkkikuvat Ikeaa, setin hinta n. 6 euroa. Mutta tosiaan, tarvii aika järeen seinän ja ruuvit ainakin tuo nimenomainen tanko, koska on tarkoitettu keittiöön ja siis ilmeisesti johonkin kiveen hakattavaksi. :hullu:
Yhdessä kämpässä oli seinässä valmiiksi jo puulevy/lauta (joku ..tun ruma hässäkkä kuitenkin), johon oli hakattu nauloja. Ripottelin siellä laukut seinälle niihin nauloihin roikkumaan. En tiiä, mitä naulat maksaa, mutta luulisin että lähemmäs nolla euroa kappale. :p

Juu, en ehkä päässyt täysin jyvälle, millaista naulakkoa olit aatellu, mutta ehkä tästä on jotain apua. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ke 08 Loka 2008 08:50

Oli apua, Ikea-ehdotus oli oikein lupaava! :D

Kun eihän laukkuja voi kaappiin piiloon laittaa, niiden pitää olla näkyvillä... Jepjep :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 20 Loka 2008 21:26

Mun koti on kyllä kaikkea muuta ko ehana.. :epäilevä:

Oon asunu tässä kämpässä jo reilun vuoden, mutta silti näyttää niinko oisin muuttanu toissapäivänä. Lamppua ei oo katossa, tavarat hakee edelleen paikkaa ja muutenkin on niin väliaikaista että hirvittää. Pitäis löytää joku helppo, halpa ja näpsäkkä systeemi millä kaikki romut saa ojennukseen, muutan tästä huhtikuuhun mennessä pois mutta sitä ennen olis ihan kiva ehtiä viihtyäkin vähän aikaa. :hullu: Kaikki tavarat on jotain kumminkaimannaiman vanhoja, oon ostanu tänne vaan 2 lamppua, eli huonekalut on todellakin sekalaista seurakuntaa. Etenkin Lundian hyllyhirviöstä pitäis päästä eroon ja vähän vihaseen, oon niin kyllästyny tähän... Lundioita on saanu pällistellä koko iän, jotain uutta ja aivan omaa pitäis saada. Kattelin Ikeasta jotain systeemejä, aivan lupavaan näköisiä, mutta ko ne on sitä pahuuden lastulevyä niin ovatpa varmaan tyylikkäitä parin muuton jälkeen. :epäilevä:

Muutenkin rasittaa, ko on niin vaiheessa kaikki. Ei oikein uskaltais alkaa hankkimaan mitään huonekaluja, ko ei yhtään tiedä miten seuraavat pari vuotta tulee asumaan ja missä, mutta toisaalta haluais laittaa oman näköisen kämpän. Olis ihan kiva että olis nimenomaan koti eikä kämppä, niinko Vanilla tuolla aiemmin mainitsi.

Ja kun tuota tavaraa kertyy aivan helkkaristi, siis kirjoja, levyjä, leffoja ja muuta mikä vaatii omanlaistaan säilytystilaa. Koriste-esineitä en oo ikinä harrastanu, enkä edes omista yksiäkään verhoja saatikka muita sisustustekstiilejä. :hullu: Tänne vois oikeasti tulla joku Innon tai Tilan tyyppi laittamaan paikat kuntoon. :huoh:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja damn » Ke 22 Loka 2008 21:07

Minulla on aika kiva koti. Pienellä vaivannäöllä tästä saisi vielä paremman. Olen asunut tässä asunnossa yli vuoden, mutta tämä ei sisustuksellisesti vieläkään ole ihan semmoinen kuin haluaisin. Suurin syy kämpän alkeellisuuteen on tämän suuri koko, asun itsekseni lähes 50 neliön yksiössä ja kun muutin tänne niin tavarani eivät todellakaan riittäneet sisustamaan edes puolta tästä kämpästä.
Vuoden aikana olen vähävähältä saanut hankittua tänne kaikkea kamaa niin, että tämä ei ole enää autio, mutta vielä jotain kaipaisin. Haaveissa olisi saada joko kunnon nojatuoli, jossa voisi kunnolla löhöillä tai joku lipasto tai hylly yhdelle seinälle. Ja keittiö kaipaa jotain lamppua, koska onneton kattovalo ei millään valaise koko keittiötä ja keittiön pöydällä olisi hyvä näperrellä kouluhommia JOS siinä näkisi tehdä jotain. Tällä hetkellä teen kaikki hommat olohuoneen lattialla. Se on aika vaikeaa kun on aina monet värit, paperit ja muut härpäkkeet ympärillä ja työskentelyasento on huono. Sitten ne kaikki materiaalit jää vaan lojumaan keskelle olohuonetta(kun oon laiska)ja joka paikassa on sotkuista.
Värimaailmaltaan ja kalusteiltaan perus piirteissään tykkään kämpästä ja olen saanut tästä oman näköiseni. Täällä on paljon tummaa puuta, punaista, mustaa ja valkoista. Rakastan sitä, että täällä on paljon tilaa ja olohuone/makuuhuone on valoisa. Kylpyhuone saisi olla paljon isompi, en tajua miksi näin pienessä kämpässä pitää olla niin pieni komero kylpyhuoneen paikalla. Ottaisin mielelläni muutaman neliön vaikka keittiöstä ja siirtäisin ne kylpyhuoneeseen.
Ja nyt kun olen saanut hommattua tänne paljon tavaraa, niin en oikein uskalla muuttaa pienempään kämppään, kun minne minä survoisin kaikki minun tavarat. Tarvitsen seuraavaksi omakotitalon :virnu: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 22 Loka 2008 23:09

Minä tykkään kodistani nykyisin kovasti. Pitkän aikaa oli sellainen olo, että kämppä oli jonkinlaisessa välivaiheessa, ja olisin halunnut vaikka mitä muutoksia. Vuosi sitten jo hommasin uuden kirjahyllyn ja muutin värimaailmaa, mikä sekin teki paljon. Tänä kesänä opintojen päätyttyä päätin juhlistaa sen elämänvaiheen loppumista uudistamalla sisustusta enemmänkin. Graduja kirjoittaessani mietin, että kirjoituspöytä lähtee kyllä heti, kun on mahdollista, sillä tuli vietettyä sen ääressä vähän turhankin paljon aikaa. :virne: Siellä se on nyt varastossa palasina... Hankin myös kaikenlaista uutta, ja monta kesäiltaa kuluikin huonekaluja kootessa. Mutta sain kaiken ihan itse kasaan, jei. :) Olohuoneeseen pitäisi vielä löytää uusi kattolamppu, mutta se saa varmaan odottaa. Mun sisustusintoni kun tulee puuskittain, ja nyt tuntuu siltä, että tämänkertainen on kulutettu loppuun. Kummasti piristi kyllä muutos, ja tuntuu koti ihan uudelta, vaikka olen asunut tässä monta vuotta.
kmaria

ViestiKirjoittaja Sippura » To 13 Elo 2009 13:12

Olin vähän kahden vaiheilla laitanko viestin tänne vai Ilmoituksiin, valitsin kuitenkin tämän
sillä aihe on hyvinkin vahvasti kytköksissä meijän kotiin. Mulla on nimittäin aivan hirveä pe-
sänrakennusvietti päällä: koko ajan pitäisi puunata jotain kaappia tai kohtaa kotoa siistiksi/
puhtaaksi/uuteen järjestykseen ja kaiken pitäisi olla valmista nyt, mielellään jo tunti sitten :p
Ja sitten kun olen aloittanut yhden paikan siivoamisen tai uudelleen järjestelyn, saatan ilman
sen parempaa logiikkaa singahtaa paikkaan B aloittamaan uutta projektia. Sitten vähän ajan
päästä ihmettelen, että miksi paikka A on aivan kuin pommin jäljiltä ja sitten on tuplasti sii-
voamista että saa molemmat paikat kuosiin ennenkuin energiapuuska lopahtaa :virne:

Kotona tekisi tosiaan mieli järjestellä kaikki paikat uuteen uskoon, muuttaa huonekalujen järjes-
tystä, mutta huoneet ovat nykyisellään mielestäni jo siinä kuosissa, ettei mitään parannuksia oi-
kein voi tehdä. Kai. Tai sitten mä olen jo niin sokea tuolle kodille, etten osaa ajatella sitä uusin
silmin. Joistain ylimääräisistä huonekaluista pitäisi päästä eroon, mutta kaikki kalusteet on sel-
laisia etten millään raaskisi luopua niistä :hullu: Lievää dilemmaa pukkaa, siis.

Ja kai tuohon pesänrakennusviettiin voisi laskea mukaan myös tän luonnottoman sisustusvimman
joka minuun on iskenyt viime viikkojen aikana: kaupoissa hipistelen ihan innolla kaikkia sisustus-
tekstiilejä, verhot voisin vaihtaa vaikka kaikkiin ikkunoihin nyt heti ja pussilakanoita voisin hank-
kia kaikissa mahdollisissa väreissä ja kuoseissa. Pussilakanoille olisi kyllä itseasiassa ihan käyttö-
äkin, viimeiset vuodet ollaan tultu toimeen kahdella pussilakanasetillä: toisen ollessa käytössä toi-
nen on pesussa ja siitä sitten vaihto lennossa. Hyvin on systeemi toiminut, mutta välillä sitä tulee
ajatelleeksi, että pieni vaihtelu vois olla ihan kivaa :p

En mä silti valita tästä puuskasta, ihanaa että tulee tehtyä juttuja joita on pitänyt tehdä jo pitkään.
Harmi ettei vuorokaudessa vaan tunnit tahdo riittää vaikka virtaa olisikin :täpinä: :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Fairy » Ke 19 Elo 2009 17:57

Olen pitänyt meidän kotia koko ajan väliaikaisena ratkaisuna. Tänne muuttaessamme haalimme lähinnä sukulaisten vanhoja kalusteita ja verhoja, mutta näin viiden vuoden jälkeen olen todennut, että olisi mukavampaa, kun asunto ei näyttäisi niin väliaikaiselta. Olen siis koko ajan pitänyt tätä kotina, mutta tietäen, että vielä on ainakin kaksi vuotta vietettävä tällä paikkakunnalla (ja toivottavasti myös tässä asunnossa), olen alkanut miettimään hieman uutta ilmettä asunnolle. Kun innostus iskee, kaikki pitäisi tietenkin saada heti.

Innostuksen vallassa kävelin kangaskauppaan ja viikon päästä pääsen ripustamaan uusia verhoja olohuoneeseen. Sen jälkeen voinkin ommella verhoihin sopivat tyynynpäälliset ja valmistaa lasinaluset ja tabletit olohuoneen pöydälle. Kyllä, syöminen tapahtuu turhankin usein olohuoneessa, koska kannettava tietokone on vallannut keittiön pöydän. Olohuoneen pöytä on saanut kärsiä kuumista teemukeista jo liian pitkään, siitä viestii valkoiset rinkulat pöydän pinnalla. Suuria investointeja kalusteisiin (kuten uuteen tv-tasoon ja kirjahyllyyn, jotka ovat haaveessa) en kuitenkaan raski opiskelijan budjetilla tehdä, mieluummin ostaa sitten uudet kalusteet asuntoon, jossa on tarkoitus viettää kenties vielä pitempi aika kuin tässä.

Kaipaisin myös uutta ilmettä seinille, mietinnässä on, tapahtuuko se ostamalla uusia tauluja vai tekemällä kankaista tauluja.

Kylpyhuonek sai jo uutta ilmettä, kun vanha suihkuverho alkoi tuntua lapselliselta ja löysin uuden verhon edullisesti. Pikkuhiljaa projekti etenee, rahan ja ajan mukaan.. :virnu:
Fairy

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Syys 2015 16:11

Kaivan ketjun naftaliinista.

Olen tänään kuluttanut aikaa pohtimalla tätä kämpän ilmettä. Ehkä ekaa kertaa hyvin pitkään aikaan, mulla on jokseenkin ollut selkeä ajatus sisutuksellisista jutuista huonekalujen suhteen. Makkari on ollut vähän dilemma, kun en löydä sängylle mieleistä paikkaa siellä. Olkkari taasen on selkeällä linjalla.
Keittiökin selkeni heti, kun päätin ettei mun tartte yrittää ahtaa ruokapöytää sinne, vaan voin tunkea sen olkkariin ja jättää nojatuolin keittiöön, samoin kuin Singerin toimimaan pöytänä.

Mutta.

On mulla tässä vielä silti semmoisia juttuja mitkä mietityttää tosi paljon.
Siksi käännyn kanssafordaajien puoleen.

Verhot.
Mun asunnossa on jäätävän isot ikkunat, mikä on hyvä asia valon kannalta, muttei sisustuksen. Tykkään verhoista ja olohuoneessa ne poistaisivat ainakin kaikumista ja toisivat väriä. Kaipaan väriä, mutten pimeyttä. Ikkuna on kuitenkin niin iso, että verhot menevät automaattisesti ikkunan eteen. En halua valkoista, vaikka valkoinen onkin valoisampi kuin värilliset verhot.
Lisäksi mulla on kaapissa kaikkia värijuttuja, mutten voi nyt laittaa niitä ikkunaan.
Keittiöön haluaisin pelkän kapan, mutta tällä hetkellä siellä oleva kappa olisi ehkä kuitenkin sopivampi olkkarissa olevan parvekkeen oven eteen.

Hobitithan päätyivät seinälle perjantaina.
Mutta toinen seinä huutaa epätoivoissaan kuvia. Yritin googlella hakea jotain kivaa tapaa tehdä seinäkollaasi valokuvista, mutta ne oli kaikki tosi kamalia. Ideanakin ne oli jotenkin tosi tönkköjä. En kauheasti muutenkaan löytänyt sisustusblogeista, lehdistä tai googlen kuvahaulla mitään kivanmoista. Kaikki tuntui jotenkin liian pelkistetyltä tai kiillotetulta. Kiiltokuva-kuvia, missä ei ole mitään henkeä, eikä mitään tarttumapintaa. En kai vaan osaa hakea :keijo:

Että onhan tässä tekemistä, mutta pitäisi löytää joku tosi näpsäkkä keskipiste, minkä kanssa lähteä rakentamaan lopputulosta. Kai se on kokeilun ja erehtymisen kautta.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 01 Helmi 2017 22:57

Taas täälä :keijotäpinä:

Suihuverho. Ongelma. Ropleeeeemi.
Suihkussa on pleksiseinä (mitä päin Shinya voi hypätä) toisella seinällä ja toisella puolen heti pesukone. Suihkusta roiskuu myös oveen ilman verhoa. Mutten halua mitään "rumaa". Vessa on tosi hieno muuten ja tykkään siitä, mutten kestä sinne ehkä jotain "väärän" sävyistä liparetta. Valkoinen taasen värjäytyy kuitenkin hiusvärien mukana ja/tai likaantuu ryönäisen väriseksi muutoin. Googlettelin erilaisia suihkuverhoja ja ikäväkseni totesin että kuvissa ainakin on tosi paljon rumia :epäilevä: Joku "bath"-teksti hiekanvärisenä vaalealla pohjalla. Ei kiitos. Askartelukamoissa mulla on ikean vanha suihkuverho, mutta se on kirkkaan punainen ja rikki. Se on toiminut jo monta vuotta askarteluissa suojana :keijo:

Lisäksi kaipaan jotain valaisinta eteiseen :keijo: Hehe, ehhehe. Minä ja valaisimet kun ei oikeen olla mitään ystävyksiä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 01 Helmi 2017 23:48

On kai niitä suihkuverhoja yksivärisiäkin, muitakin kuin valkoisia? Tai jotain simppelimpiä kuvioita. Mä olen ostanut omasta mielestäni ihan kivoja suihkuverhoja Hemtexistä, nykyisen sain alesta joskus muistaakseni alle viidellä eurolla. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Pe 03 Helmi 2017 13:39

Mäkin oon tosi kriittinen suihkuverhojen suhteen, koska pitäähän senkin nyt olla kivan näköinen ja sopia muun kämpän sisustukseen. Siksi mun kylppäriin päätyikin tämä verho, koska mulla on kämpillä mustaa ja valkoista ja jotain tehostevärejä ja vinyylilevyt on kivoja. Näyttää sitä paitsi livenä paremmalta.

Kuva
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 03 Helmi 2017 13:54

Päädyin Jyskistä löytämääni suihkuverhoon, missä on metsä.
Koska mun kotiin kuuluu metsä ja mikäs sen parempi kuin suihku.
Eilen sitä tuijotellessani mietin että ihana kun saan kohta viriteltyä kynttilöitä suihkuun ja mulla on siinä samalla se "metsä" "syleilemässä". Se oli jokseenkin aika kiva mielikuva ja olin siitäkin onnellinen.
Vaikka tää on ihan kaameessa kunnossa vielä, niin mun päässäni oleva kuva on sellainen mikä tekee mut kyllä onnelliseksi.

Hobittien paikat pitäisi vielä suunnitella ja lainata jostain poraa seinälle laittoa varten :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Huhti 2018 13:00

Kämppiksen kanssa vähän sisustellaan.
Sillä on hitokseen kaikkia hienoja tauluja. Mietitään mitä on sellaisia paikkoja mihin voisi aina välillä vaihtaa taulun, että ois niinku näyttely-tyyppinen ratkaisu.

Kirpparilta löysin mun huoneeseen etsimäni verhot ja ai että! :pilvi: Lisäksi kämppiksen kaverilta sain mun olkkarin verhon kanssa samaa sarjaa olevan maton. Mulla on nyt makkarissa pinkkiviolettia, keltaista ja vihreää. Keltainen on matto, vihreä on lamppu, seinä ja verhot on mätsäävää pinkkistä ja violettia.

Hyllyihin mietin jotain ikeasta hankittavia laatikoita mihin voisi laittaa dvd:t piiloon, rojut piiloon ja vaikka mitä piiloon. PIILOON! :keijo: Vois tietty myös harventaa tavarapaljoutta :vihellys:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 06 Huhti 2018 21:11

Me löydettiin sohva!! :woohoo:
Olisin halunnut vuode- tai divaanisohvan, mutta ei ole kumpikaan.
Vähän eri sävyinen, kun entinen oli valkoinen ja nykyinen on ruskea :keijo:
Mahtuu makaamaan suorana, ainakin tämmöinen lyhyenläntä tappi-ihminen.
Kolme mahtuu myös istumaan mukavasti sohvalle. Myyyyy on jo sitä mieltä että sohvalla on kiva makoilla selällään.

Seuraavaksi vuorossa asunnon järjestys hyllyjen osalta.
Jos siis haluaa päästää sisustajan irti itsestään, tervetuloa tänne meille ihmettelemään ja ideoimaan :keijotäpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Touko 2018 22:10

Siirrettiin kirjahyllyt.
Antti Tuisku pääsi meidän olohuonekyyläksi :keijo:

Tykkään kyllä aika paljon tästä muutoksesta :hullu: Enkä vain Antin takia.

KLIK
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 03 Heinä 2018 11:30

Muutettiin toukokuun puolessa välissä uuteen kotiin ja tämä kämppä on tosi kiva, ainoa mitä kaipaan edellisestä asunnosta on kodinhoitohuone, se oli luksusta! Ja tässä uudessa kämpässä on ihan erilainen pohjaratkaisu kuin kahdessa edellisessä, joten huonekalujen sijoittelu oli aluksi todella haasteellista. Tässä on kaksi kertaa isompi olohuone kuin edellisessä ja toinen puoli olohuoneesta tuntuu tosi autiolta! Kanien häkeille on paljon tilaa sillä puolella huonetta, mutta siellä näyttää niin autiolta. Täytyy varmaan hommata hillittömän iso taulu sille seinälle :hämillään:.

Kyllä tästä vähitellen kiva koti saadaan.
damn

Edellinen

Paluu Känpillä