Lyyra kirjoitti:Maikkarin vaalikone oli muuten aika hurjaa tuubaa. Elämän perusarvot kyseltiin neljällä väittämällä, joista yksi liittyi kirkossa käyntiin ja yksi kaljanjuontiin.
Minä niin sanotusti repesin, kun pääsin Maikkarin koneessa tuohon kysymyssarjaan asti. Nauroin oikeasti ääneen ja vedet silmissä. Kuka vielä väittää, ettei politiikka olisi hauskaa?!

Leikin kyllä innokkaasti noilla vaalikoneilla. Yhteen koneeseen vastasin kokeeksi myös mahdollisimman eri tavalla kuin oikeasti vastaisin: sain ykkösvaihtoehdoksi jonkun ihan uskomattoman perussuomalaisten tädin. Myös iki-inhokkini Harry Bogomoloff nousi tällä metodilla varsin korkealle.

Olin myös ihan innoissani, kun tässä yhtenä päivänä näin vaalimökkien ohi kävellessäni Ilkka Kanervan ilmielävänä.

Vakavasti puhuen, en ole vielä ihan varmasti päättänyt, ketä äänestän, mutta olen kyllä löytänyt aivan hyviä vaihtoehtoja. Ehdokkaan mielipiteiden lisäksi valintaan vaikuttaa se, että haluaisin äänestää suht nuorta tyyppiä, joka ei ole kansanedustaja.
YLE:n vaaliväittelyäkin katsoin, ja se oli juurikin tuollaista Pascalin mainitsemaa päällehuutamista. Jonkin aikaa kulloisenkin puhujan annettiin selittää rauhassa, mutta sitten joku juttu aina laukaisi kaikissa huutoreaktion kuin napista painaen, ja sitten kaikki mölisivät yhteen ääneen. Ja Soini heitteli väliin one-linereitaan.