Lyyra kirjoitti:Yabba kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu: Ostakaa DVD. Kuka nyt leffoja kattoo telkkarista muutenkaan?
Minä aina joskus, varsinkin sellaisia jotka eivät ole ostolistalla ihan ensimmäisinä (kuten juurikin nämä)

No siitä päätellen, kuinka intohimoisesti tunnut asiaan suhtautuvan, niiden ehkä pitäisi olla ostoslistallasi ihan ensimmäisinä.
Ei, itse asiassa kuulu, siinä listalla on tuon edessä ainakin loput Bondit, Arskan leffoista anakin Terminaattorit ja Conanit, Peter Jacksonin tuotanto (varsinkin alkupään splatteri), sarjoja (Sukuvika, Pako, B5, CSI:LV ja Miami etc.), Monty Python (kaikki), kasa King filmatisointeja (mm. Tukikohta, Kingdom ja Rose Red)... ja varmasti paljon muuta, toki nuokin tarttuisi mukaan, jos jossakin alelaarissa hyppää silmille, mutta perusajatus on se, että jos kalliilla pitää ostaa niin menee listan mukaan, alelaarit on poikkeus. (Ja sitten on vielä kirjat...)
Aina jaksaa ihmetyttää kuinka ihmiset jaksaa kohkata Tähtien sodasta ja Sormusten herrasta. Mikä niissä on niin upeaa?
Miksi joku jaksaa meuhkata jonkin kirjan julkaisua? miksi joku jaksaa meuhkata jonkin bändin vuoksi? Miksi joku jaksaa meuhkata tasa-arvon, ihmisoikeuksien jne puolesta? Siksi koska he ovat ihmisiä, ja ihmistä on siunattu (tai kirottu, kummin haluaa nähdä) tietoisuudella (en keksi parempaakaan; inhimillisyys, äly, luovuus?), joka ilmee mm. intohimona jotain asiaa kohtaan. Eli suomeksi, se on osa Ihmisen luonnetta eli ihmisyyttä. Varmasti jokin asia saa sinullakin sukat pyörimään jalassa ja himot jotain asiaa kohtaan kattoon, tätä taas ei joku toinen voi ymmärtää mitenkään. Tämä taas kirvoittaa tuon saman kysymyksen sen toisen huulille, miksi sinä jaksat meuhkata niin paljon noin turhasta ja vähäpätöisestä asiasta? En minäkään voi ymmärtää niitä jotka odottavat viikon jonossa uutta Harry Potteria tai uutta Nightwishin levyä, mutta en minä kuitenkaan heidän himojaan kyseenalaista.
Ja minä en ole StarWars nörtti, jos olisin minä en edes tunnustaisi noita kolmea uutta, minä vain meinaan tässä sitä, että jos star wars hajoitettaisiin kappaleiksi ja esitettäisiin täysin mielivaltaisessa järjestyksessä, se olisi sama asia kuin jos jatkuvajuoninen sarja esitettäisiin randomisti esim aluksi esitetään Paon kolmannen kauden viides jakso, seuraavaksi ensimmäisen kolmas, sitten vaikka toisen kuudes ja heti perään viimeisen (ties kuinka monennen) kauden päätösjakso, jossa kaikki ratkeaa. Eli se vie idean koko sarjasta. Tai ihmisläheisempi versio, mitä jos maikkari esittäisi ensin Simpsoneiden Kuka ampui mr Burnsin osan 2 ja sitten seuraavalla viikolla osan 1... eiku hetkonen sehän on jo tehnyt tämän. Sama asia, koko jatkuvan juonen idea katoaa.
Tokin, kaikkihan tietää, miten Star Warsin juoni etenee, mitä tapahtuu milloinkin ja mitkä on ne suurimmat paljastukset Imperiumin Vastaiskun lopussa (ja toisaalta prequelit pilaavat tämänkin osan), mutta silti löytyy varmasti niitä nuoria katsojia, jotka katsovat elokuvat ensikertaa töllöstä ja ihastuvat tai vihastuvat niihin...