Digikamerat

Re: Digikamerat

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 12 Marras 2008 00:06

@gen.fi kirjoitti:Osta canon...
Et ainakaan huonoa voi tuolloin ostaa.

Niin no. Mikä määritellään huonoksi?

Oma Canonini (hassu sana :virne: ) on joku halpa malli (tarkistin: PowerShot A520), enkä kyllä ole täysin tyytyväinen siihen. En sinäänsä vaadi paljoa, mutta salama on tuossa mun kamerassa aika huono. Tuntuu, että salama on liian kirkas ja ihmisistä tulee usein todella vaaleita, jos kuvaa vähänkin hämärimmissä olosuhteissa. Toisaalta, ehkä syy onkin käyttäjässä, ei niinkään kamerassa. :virnu: Ehkä pitäisi vain tarkemmin käydä kaikki kameran ominaisuudet läpi niin voisi löytyä paremmat säädöt ja kuvien laatukin voisi sitä kautta parantua.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 12 Marras 2008 00:18

Mulla on Canonin Ixus90. Maksoin siitä suunnilleen 250 euroa, mutta näyttää olevan jossain jo alle kahdensadankin.

Tykkään. Iso näyttö, näpsäkkä koko, mukaan sai napakan kameralaukun, eikä silti vie juuri enempää tilaa kuin puhelin. Peruskäyttö onnistuu ilman suurempaa perehtymistä, mutta löytyy toimintoja siihenkin hetkeen kun ei automaattiasetukset enää riitä. Yllätyin positiivisesti siitä, miten hyvää videokuvaa sillä saa, keikkamuistoja on kiva fiilistellä kun on napannut kokonaisia biisejä talteen. :D
Purple

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 12 Marras 2008 13:53

Canonin Ixus täälläkin, sen verran kauan sitten ostettu, etten muista mallia tarkemmin, mutta 5 (kai...) megapikseliä löytyy. Ihan riittävä meidän kotikäyttöön. Hyvin pelittää, paitsi etten osaa ottaa kuvia. Olen vähän harjoitellut ja testaillut, kun on harmittanut, kun ei vain osaa, aina menee iso läjä otoksia pilalle. Parempi puolisko saakin samalla kameralla tosi hienojakin kuvia aikaan, joten olen nokkelasti päätellyt "kameran" ongelmien johtuvan kameraa pitelevästä tyypistä... :o

Ainakin omassa mallissani tällaisille uunoille on tehty helpoksi eri tyylisten kuvien ottaminen, siis yökuva, lähikuva, potretti, maisema jne. on pikavalikoissa valmiiksi säädettynä. Niitä olen siis opetellut käyttämään, ja tykkään kovin. Löytyy varmaan jo kaikista malleista moinen. Ostin joskus vuosia sitten jonkun digikuvausopuksenkin, kun Ei Vain Osaa, mutta se on edelleen lukematta :p

Kamera on kuitenkin hyvä, pieni ja näppärä, ja kulkee helposti mukana. Sillä saa myös otettua valokuvia, oikea käyttäjä jopa todella hienoja sellaisia. En osaa kaivata omaani mitään lisää, joten aikeissa ei ole vaihtaakaan. Pääasia, ettei tarvitse enää ikinä kuvata sillä halpisdigikameralla, mikä meillä oli ennen Ixusta :friikki:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 12 Marras 2008 14:59

Hm, nyt kun Canoneista puhutaan, niin onkos kellään kokemusta noista Powershoteista? Itellä ois kiikarissa joku peruspokkaria järeämpi laitos, mutta järkkäri tuntuu liian hc:lta vielä tässä vaiheessa harrastusta. Harkinnassa mm. seuraavat:

- SX10 IS
- SX1 IS
- S5 IS
- SX100 IS

Vaikka eipä noissa isoja eroja näytä olevan, näin äkkiseltään katsottuna..

Kyllä mää oon useamman satalappusen valmis uuteen kameraan tuhlaamaan. Ainoahan noissa näyttää olevan, että ovat paristokäyttösiä, mutta näyttääpä noihin akkujakin saavan - lisämaksusta. :friikki:

Onko kellään siis kokemuksia, kestääkö ne akut, jos niitä ostaa?

edit: linkit unohtu
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 12 Marras 2008 16:43

Lyyra, eikö pattereiksi voi laittaa sellaset ladattavat versiot? Mie ainakin käytän niitä oikeastaan kaikissa pattereita vaativissa värkeissä.

Canonia oon harkinnut, ja taitaapa olla aivan hyvä harkinnan kohde. Ei sillä ulkonäöllä ole juuri väliä, kohan se on sellanen mitä pystyy käyttämään, ja mihin ei tarvii koko ajan olla näpelöimässä asetuksia kohdalleen, vaan kuvia voi ottaa vähän lunkimmin. Siis nimenomaan, että saa hienoja kuvia jos vähän panostaa, mutta saa aivan siedettäviä kuvia vaikka ei osais ko painaa nappia.

Galileo kirjoitti:... Mä menisin hypistelemään kauppaan vertailun vuoksi, niin saa jotain näkökulmaa.

Aion tietysti mennä kauppaan hypistelemään, mutta eka on mielenkiintoista kuulla, että minkälaisia mielipiteitä kameroista on sellaisilla ihmisillä joiden leipä ei ole kiinni siitä montako kameraa ne päivässä myy. Jos myyjä sanoo että joku on helppo käyttää, se ei kerro mulle vielä mitään, koska mun ja sen helppo on todennäköisesti kaks hyvin erilaista asiaa. :virnu:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Marras 2008 02:43

urakka kirjoitti:Lyyra, eikö pattereiksi voi laittaa sellaset ladattavat versiot? Mie ainakin käytän niitä oikeastaan kaikissa pattereita vaativissa värkeissä.

Mulla on aika huonot kokemukset ladattavista pattereista. Ja kun kerran akkujakin saa..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Marras 2008 08:28

Kameran hankinta ajankohtaistui huimasti kun onnistuin eilen tiputtamaan kamerani lattialle ja hajottamaan sen. Tarttis hankkia suht halpa kamera, ja haeskelin ihan peruspokkareita, mutta vastaan käveli tämmönen, peruspokkarin hintainen "advanced amateur" -tason kamera.
Onko kellään kokemuksia Fujifilmin kameroista?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Galileo » To 13 Marras 2008 09:49

urakka kirjoitti:Aion tietysti mennä kauppaan hypistelemään, mutta eka on mielenkiintoista kuulla, että minkälaisia mielipiteitä kameroista on sellaisilla ihmisillä joiden leipä ei ole kiinni siitä montako kameraa ne päivässä myy. Jos myyjä sanoo että joku on helppo käyttää, se ei kerro mulle vielä mitään, koska mun ja sen helppo on todennäköisesti kaks hyvin erilaista asiaa. :virnu:

Mun ajatuksessa kauppaan mennään hypistelemään kameraa eikä myyjää. :virnu:

Mitenkäs käytetyt digijärkkärit? Kehitys on niin huimaa, että semiprokuvaajat vaihtaa kuvausvehjettä useammin kuin mallia. Jos on sunnuntaikuvaaja, saako rahalle vastinetta kun hakee Rajala Pro Shopista käytetyn pari-kolme vuotta vanhan Canonin EOS xxx -mallin?

Edit:
Jaha, hinnoista päätellen ei tuolta ainakaan kannata. Kuinkas käytetyt digijärkkärit yleensä? Kestääkö ajanhammasta?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 13 Marras 2008 14:39

No sulkimen jousethan siinä kuluvat.
Niiden pitäisi sellaiset n. 50.000 kuvaa kestää.
Joten kyllähän sen sellaisen pari vuotta pitäisi kestää käytössä.
Ja sen jousen vaihtaminen on jossain 100 euron kulmilla.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Marras 2008 09:37

Kamera ostettu. Kamerakaupan täti antoi sopivan numeron hinnaksi ja kehui Fujifilmin kehutuksi merkiksi, joten Fujifilm FinePix S2000HD (joka on siis käsittääkseni edellisessä viestissä mainitsemani S1000fd:n päivitetty versio) tarttui mukaan, ja laukku ja muistikortti.
Ainoa vika mitä keksin näin ennen kuin olen kameraa käyttänyt, on AA-paristot, mutta eiköhän sitä voi ladattavat ostaa. Nää ekat pari viikkoa nyt ainakin mennään ihan kertakäyttöisillä, kun aattelin ostaa ne ladattavat sitten Suomesta eurooppalaisella töpselillä varustettuna, ettei tarvi adapteria kaivaa joka kerta esille.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja urakka » To 20 Marras 2008 15:06

Joulu on iloinen asia. Mainitsin kamerattomuudesta joulupukille, ja kävi ilmi että pukki haluaa jättää mulle sellaisen johonkin paikalliseen kamerakauppaan jo hyvissä ajoin ennen joulua jos tarvis vaatii. :virne:

Eli hintahaitari muuttui vähän erilaiseksi, ja saan nyt jonkun siistimmän mallin. Samalla syntyi kysymys siitä, että hankkisinko järkkärin, mutta se taitaa olla jo vähän liikaa meikäläisen kuvaustaidoille. Uudella innolla siis kyyläämään nettiä, että minkälaisia kapistuksia mikäkin firma myy, että osaa vähän jotain sanoa siellä kaupassa. Se vaan, että olen niin huono kysymään mitään, vuokrakämppiäkin katellessa pitää olla siskon tekemä lista mukana, että tarkista nämä jutut. Mitä kameroista pitää kysyä? Pikseleitä varmaankin, ne on kai jotenkin oleellinen asia? Takuut eri osioille, näytön koko ja laatu, mitä muuta? Mistä asioista myyjä haluaa jauhaa pätevän kuuloista puppua, millä ei ole suurta väliä? Inhoan kalliiden tavaroiden ostamista, vaikka usein haluan sellaisia käyttää.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 30 Tammi 2009 18:11

Kun kissa-ketjussa tuli tuosta kamerasta valitettua, niin valitetaan sitä nyt kunnolla täällä. :p

Kamerani on siis Canonin Powershot S3 Is. Se on ollut käytössäni kohta 4 vuotta.

Ongelma mikä esiintyy selvästi, on kameraa käynnistäessa ja sammuttaessa tapahtuva rahina ja kolina. Eli kun kamera käynnistää, linssin pitäisi välittömästi tulla ulos, mutta nyt se jää jopa pitkäksikin aikaa rahisemaan. Ja jos tarkkaa kuuntelee, niin joskus kuuluu piip-ääniä. Tai ihankuin se tarkentaisi kamalasti. Sama juttu kun kameran sammuttaa se rohisee ja kalisee, kunnes se ystävällisesti viitsii vetää linssin sisälle. Jos akku on vähissä, voi se jättää linssin vetämättä sisälle ollenkaan.

Samalla on ilmennyt näitä kohdistus ja valoitus ongelmia. Tai noh, enemmän valoitus ongelmia. Tuntuu ettei se ole yhtään niin valovoimainen kuin ennen.

Onkohan siellä sisällä roskia vai vallan joku osa rikki? Kannattaako kameraa korjata, vai onko se jo finiitto? Olen miettinyt jo pitkään järkkärin ostoa, mutta juuri nyt ei ole varaa, ja tarvitsisin Nyt sitä kameraa. Toisaalta ei huvita korjatta tuota enää ollenkaan, vaan hommata uusi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 30 Tammi 2009 23:15

Mulla on kamerana Konica Digital Revio KD-310Z.
3.2 megapikseliä (3x optinen zoomi).

Ei varmasti nykypäivän kameroihin voi verrata, mutta kestävä peruskamera. (Uudemmissa olisi suurempi näyttö, mutta kyllä tuollakin menee. Megapikselitkin riittävät tarpeeseeni). Kun aikoinaan sen vuonna 2003 uutena ostin, niin otin siihen samantien suuremman muistikortin. Mukana tuleva oli aivan onneton kooltaan.
Yhden kerran kamera unohtui auton kojelaudalle pienehkön hiekkapuhallusoperaation ajaksi. (Jokainen joka on hiekkapuhallusta suorittanut, tietää että se hiekka löytää tiensä sitten aivan kaikkialle...) Kun huomasin kameran, puhdistin sen päällä olleesta hiekasta ja koetin panna päälle, niin liu´un välissä oli hiekkaa ja sehän hieman tökki käynnistymistä. Ajattelin, että nyt siitä tuli entinen. Pientä kopsuttelua ja liu´un vääntelyä, niin sain ylimääräiset ainekset pois ja luukun väännettyä auki. Puhdistin sisäpuolen ja testasin. Muutamien avauksien aikana kuului karmea rahina ylimääräisten hiekanjyvästen ollessa liu´un välissä, mutta sain lähtivät nekin lopulta pois. Kone toimi tämän jälkeen taas ilman mitään ongelmia.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 30 Tammi 2009 23:29

Alkaa tuo nugatin kamera olemaan sen verta vanha, että korjausta kannattaa jopa itse.
Tulee halvemmaksi ostaa uusikamera jos korjaus epäonnistuu :virne:
Muovikuoresta ruuveja auki ja hieman paineilmalla puhdistaa osia.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Nugat » La 31 Tammi 2009 18:45

@gen.fi kirjoitti:Alkaa tuo nugatin kamera olemaan sen verta vanha, että korjausta kannattaa jopa itse.
Tulee halvemmaksi ostaa uusikamera jos korjaus epäonnistuu :virne:
Muovikuoresta ruuveja auki ja hieman paineilmalla puhdistaa osia.

:raps:

Tosin ennen operaatiota täytyy varmistaa tilin saldo, sillä jos tulee se "hups!" + *räiskis*-tilanne, voi sitten hyvällä syyllä lähteä ostoksille. :keijo:

Äh. Sitten joutuu oikeasti miettimään, minkä kameran haluaa. :läps: Olen sitä ratkaisua pitkittänyt jo niin kauan, että olen unohtanut mitä edes kyttäsin. :hullu:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja dotha » La 14 Helmi 2009 13:20

Olen jo pidemmän aikaa etsinyt kameraa ja nyt surffaillessani huomasin anttilan sivuilla pari tarjousta, jotka näppärästi sopivat opiskelijan budjettiin.
Ongelma tässä vaan on se, että en tiedä kameroista mitään :sori:
Haluaisin siis ihan peruspokkarin, jolla kuitenkin vois vähän myös itse kikkailla jos joskus sattuis sille tuulelle.
Vaihtoehdot siis olis Canon digital ixus 80 is ja Nikon coolpix s600.

Eli onko kumpikaan vaihtoehto hyvä, tai olisko jollakin ehdottaa jotain parempaa vaihtoehtoa samasta hintaluokasta?
Näihin kuitenkin sais kaupan päälle laukunki :annahymy:
dotha

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 14 Helmi 2009 22:43

No nuo tavalliset peruspokkarit noilta valmistajilta alkaa olemaan aivan laatukamaa.
Niissä ei ole oikein mitään moittimista tavallisen kuluttajan käytössä.

Noissa voi jo alkaa katsomaan sitä ostamista tyttö ajatuksella.
Eli "se oli niin mukavan värinen ja näköinen." :virne:
@gen.fi

ViestiKirjoittaja ismo vaara » Ti 17 Helmi 2009 00:24

dotha kirjoitti:Eli onko kumpikaan vaihtoehto hyvä, tai olisko jollakin ehdottaa jotain parempaa vaihtoehtoa samasta hintaluokasta?
Näihin kuitenkin sais kaupan päälle laukunki :annahymy:

Kuten @gen.fi sanoi, molemmat ovat hyviä valintoja.

Kumman sitten valitsee voi melkein päättää tuntuman perusteella tai katselemalla millaisia kuvia niillä ovat muut ottaneet.

Nikon s600 kuvia
Canon IXUS 80 otoksia
ismo vaara

ViestiKirjoittaja Marshell » Pe 27 Helmi 2009 22:59

Kuvasin pitkään äitini Olympus-kameralla, jota pidin kohtuullisen hyvänä, vaikken osannut käyttääkään sitä täysin. Mallia en muista. Sitten muutin pois kotoa ja jäi vähän kuvaaminen sillä.

En harrasta valokuvausta intohimostani, mutta tykkäilen kuvata paljon. Ongelmana on vain kamerattomuus ja hinta. Oman kamerani kuvat menevät aina niin pahasti pikselimössöksi, että zoomin olisi paras olla hyvä. Olen katsellut noita järkkäreitäkin, mutta aloittelijalle sopivaa en ole löytänyt. Tarvitsisin myös jonkun hyvän, akulla toimivan kameran, mutta kuitenkin pienemmän pokkarin keikkoja varten, koska keikoille noita järkkäreitä ei yleensä saa tuoda.
Marshell

ViestiKirjoittaja damn » Ma 09 Maalis 2009 14:31

Haaveissani on hankkia kunnon kamera. Meillä oli just koulussa valokuvauksen kurssi ja oma kamera tuntuu sen jälkeen niin kovin onnettomalta, ettei sillä tee mieli kuvata yhtään mitään. Tämän hetkinen kamera on Canonin ixus 40, ihan perus näppärä kamera, mutta ei kyllä sovellu kovin laadukkaaseen kuvaukseen.
Jos kesällä töihin päsee jonnekkin niin voi olla ,että sijoitan palkkarahat kameraan :) .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Ti 10 Maalis 2009 00:24

Itse päätin nykyajan ihmiselle jo lähes luonnottoman pitkän digikamerattoman aikani ja laitoin tilaukseen Fujin Finepix F60fd pokkarin.

Kuva

Halpa hinta, siedettävät säätömahdollisuudet ja keskivertoa parempi kuvanlaatu nostivat Fujin pitkään harkitsemieni Canonien ohi. Canonin uudempiin malleihin saatava CHDK-päivitys olisi ollut mielenkiintoista testata, mutta se jää nyt tällä kertaa väliin.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 01 Huhti 2009 23:21

Mä harkitsin jossain välissä tota Fujifilmin pokkaria. Voitko laittaa jotain käyttökokemuksia, kun oot kunnolla tutustunut, niin laitan ostoslistalle. Pitäisi muutenkin kamera hankkia, joku tommonen tavismini olisi mulle ihan riittävä aluksi. Pääsisi nyt edes matkoille ilman, että tarttee iskältä lainata... Sillä on Nikonin joku Coolpix ja se on suoraan sanoen aika surkea. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Ti 28 Huhti 2009 01:44

Emilia kirjoitti:Mä harkitsin jossain välissä tota Fujifilmin pokkaria. Voitko laittaa jotain käyttökokemuksia, kun oot kunnolla tutustunut, niin laitan ostoslistalle. Pitäisi muutenkin kamera hankkia, joku tommonen tavismini olisi mulle ihan riittävä aluksi. Pääsisi nyt edes matkoille ilman, että tarttee iskältä lainata... Sillä on Nikonin joku Coolpix ja se on suoraan sanoen aika surkea. :hullu:

Myöhäisiä käyttökokemuksia:

- Kamera jämäkän oloinen, käyttöergonomialtaan vähintään kohtuullinen ja laatuvaikutelmakin hyvä
- Valikot selkeät ja Fujin tyyliin tottumattomillekin pienen totuttelun jälkeen myös melko loogiset
- Kehuttu kuvanlaatu pienehkön testiotannan perusteella ainakin mun aloittelevan kuvaajan uralle hyvinkin riittävä
- Eri kuvamoodeja kokemattomalle kuvaajalle ehkä hieman liikaakin, mutta kokemuksen karttuessa pokkarille laajat säätömahdollisuudet toki plussaa
- Miinusta paperisen ohjekirjan puutteesta

Kaiken kaikkiaan ainakin minusta hintansa arvoinen peli. Eihän näillä minikameroilla mitään maailman laadukkaimpia kuvia tulla koskaan ottamaan, mutta tässä kamerassa Fuji on kuitenkin onnistunut yhdistämään peruspokkarin ja hieman kehittyneemmän kameran ominaisuudet, joka alkaa olla tämän hintaluokan kameroissa melko harvinaista. Ja jos sitten joskus näyttää että kameran rajat ovat tulleet vastaan, niin on tuosta ainakin helpompi siirtyä seuraavalle tasolle kuin jostain täysin automatisoidusta "point-and-shoot" -vempeleestä.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 06 Heinä 2009 11:36

Itse laitoin Sony DSC-HX1-digikameran. Harkitsin pitkään, että pitäsikö laittaa järkkäri, mutta sitten päädyin kuitenkin tähän. Ratkaisevina asioina toimivat koko ja mahdollisuus kuvata hyvälaatuista HD-videota.

Ainakin näin lyhyen käytön perusteella esimerkiksi kohinanpoistoon suunnitellut ohjelmat ovat toimineet niinkuin pitääkin ja videokuva on hyvää, äänenlaadun ollessa kohtuullinen. Myöskin koko on sopivasti perusjärkkäriä pienempi, eli tämän saa pieneen kameralaukkuun ja se on helppo ottaa nopeasti käyttöön. Ohjelmia tuntuu löytyvän myös kivasta ja testattavaa on vielä paljon.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Elo 2009 12:39

@gen.fi kirjoitti:No nuo tavalliset peruspokkarit noilta valmistajilta alkaa olemaan aivan laatukamaa.
Niissä ei ole oikein mitään moittimista tavallisen kuluttajan käytössä.

Noissa voi jo alkaa katsomaan sitä ostamista tyttö ajatuksella.
Eli "se oli niin mukavan värinen ja näköinen." :virne:

Tämä on hyvä kuulla. Mulla on nimittäin digikameranostokuume, mutta en ole hyvä kuvaaja, joten kameran laadulla ei ole niin hirveästi väliä. Sen sijaan olen miettinyt, että vaaleanpunainen kamera olisi nätti. :virne:

Lisäksi mulla on vaatimuksena, että hinta saisi mieluiten olla alle jotain 140 , koska sellaisillakin hinnoilla tuntuu kameroita saavan, eikä näillä kuvaustaidoilla ole järkeä ostaa kallista kameraa, se menee todennäköisesti rikkikin muutaman vuoden sisällä kuten kaikki tekniset laitteet nykyään. Ja varsinkin jos ja kun varsinaisen hinnan päälle pitäisi vielä hommata muistikorttia ja mahdollisesti koteloakin kameralle.

Samsungin ES15:n olen nähnyt Anttilassa tarjouksessa. Olisikohan kelvollinen?

Kaikissa kameroissa tuntuu nykyään olevan vähintään joku 10 megapikseliä. Luultavasti se on vallan riittävä, koska huomasin juuri, että vanhempien PowerShot jokunumerossa on 3.2 megapikseliä ja ihan hyviä kuvia sillä tulee. Toisaalta siinä on 4x optinen zoomi, ja useimmissa halvemmissa kameroissa tuntuu nykyään olevan 3x. En tiedä onko asialla väliä enkä asiasta mitään ymmärrä, mutta jotenkin ajattelisin, että mieluummin ottaisin tehokkaamman zoomin ja vaikka vähemmän megapikseleitä, mutta sellaista vaihtoehtoa ei tunnu olevan helposti saatavilla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia