Idols 2008

Re: Idols 2008

ViestiKirjoittaja Plei » Su 23 Marras 2008 23:25

Galileo kirjoitti:
Plei kirjoitti:Peten versio Sarasta ei ollut sekään mikään ihmeellinen, mutta on se silti persoonallinen ja hyvä laulaja. Paitsi vähän nirhas sieluain, kun Pete myönsi ääneen suorassa lähetyksessä, ettei tajunnut sanoista mitään. Miten voi esiintyä vakuuttavasti, jos ei ole kiinnostusta lyriikkaa kohtaan?

Mun mielestä Pete naama virneessä lähinnä kuittasi Jipun höpinät tekstin suuruudesta. Eli vitsiksi käsitin, ei kai se Sara nyt niin suurta taidetta ja kryptistä sanoitusta ole.

Jipulla on paljon näkemystä ja vahvaa ihmiskokemusta hei. :jaaha:

Aaa joo. En ajatellutkaan asiaa noin. Jos, niin :peukku: Petelle.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 23 Marras 2008 23:42

Ansku oli tällä kertaa paras ja Kalle huonoin. Eiköhän Ansku putoa. :virnu:

Täh? Pete putoamisvaarassa! :kauhistunut:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja katzen » Su 23 Marras 2008 23:58

Miksi noi äänestystilanteet piti ihan lopussa kertoa? Tai miksi edes kysyn, rahaahan tulee..

Anna-Kaisa oli illan paras, tosin ei sinällään yllätä että tippui vaikkei sitä yhtään ansainnutkaan. Tosin mun mielestä tää oli kyllä Kalleltakin ihan mukava esitys (vaikka illan huonoin silti), ei aiheuttanut oikeastaan edes myötähäpeää eikä ollut kovin tönkkö. Anna oli säkeistöissä hyvä mutta kertsissä aika kamala, Koop ja Pete olivat ihan jees, ei mitään elämää suurempaa.
katzen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 24 Marras 2008 00:08

DarkSide kirjoitti:Ansku oli tällä kertaa paras ja Kalle huonoin. Eiköhän Ansku putoa. :virnu:

Suosittelen, että alat lyömään vetoa, jos et vielä semmosta harrasta. :p
Olis sen Kallen voinu kyllä jo pistää ulos. Alan kuitenkin taipumaan siihen, että voittakoon se, jota
kohdeyleisö (Kampin tungoksesta päätellen siis 12-vuotiaat tytöt) eniten kannattavat.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 24 Marras 2008 00:21

:läps:
Mutta ihan vain kuten haluaa se kansanosa, joka äänestämiseen rahojaan (tai vanhempiensa rahoja) käyttää, itse en koskaan viitsi, joten ei ole valitusoikeutta. Ehkä parasta näin, Kalle voi joidenkin takavuosien Idols-voittajien tapaan tehdä sen voittajalle räätälöitävän "takuuvarman hittilevyn", joka hautautuu alelaariin, ja kakkoseksi tullut (Anna!) voi sitten luoda tasaisempaa ja mielekkäämpää uraa.

Jippu onkin vasta 23. Hyvä, luulin itseni ikäiseksi. Kyllä se siitä. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 24 Marras 2008 10:35

katzen kirjoitti:Miksi noi äänestystilanteet piti ihan lopussa kertoa? Tai miksi edes kysyn, rahaahan tulee..

Ainakin aluksi se vaikutti paniikkireaktiolta. Pete tippumassa, eihän ohjelman jatko olisi kestänyt sitä mahdollisuutta. Katsojille haluttiin näyttää, että nyt on hätä kädessä.

Anna-Kaisan lähtö oli väärin. Lauloi lopussa kisakierrosta paremmin.
Mutta niin paljon vei tuo äänestystilanteiden paniikinomainen esille ottaminen aikaa, että lähetysaika ja laulu loppui kesken.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 24 Marras 2008 12:52

Mä en ala! Anna-Kaisa joka on paras noista siis tippui! :O: Viittiikö tota enää kattoa kun Kalle voittaa kuitenkin koko paskan. :hullu:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 24 Marras 2008 14:36

Eowyn kirjoitti:Mä en ala! Anna-Kaisa joka on paras noista siis tippui! :O: Viittiikö tota enää kattoa kun Kalle voittaa kuitenkin koko paskan. :hullu:

Ensimmäisestä samaa mieltä, jälkimmäisestä en. Kyllä mie veikkaan, että Kalle tippuu kahden viikon sisällä. Ei se fanikanta niin suuri ole, kuitenkin melkein koko ajan Kalle roikkuu siellä viimeisten joukossa. Vastassa on kohta niin paljon parempia laulajia ja isoja persoonia, että ei Kallen kannatus riitä. Vaikkakin tuomarit koko ajan petaavat jatkopaikkaa haukkumalla Kallen lyttyyn. Se antaa sen pienen fanilauman lisäksi äänestysintoa protestiporukoille.

Jotkut ovat ilmeisesti epäilleet, että tuotanto kusettaa noissa väliaikatiedoissa. En mie epäile, että siellä väärää tietoa annettaisiin, mutta kuten BB:ssäkin, pidän tässäkin äärimmäisen epäilyttävänä, että etukäteen kerrotaan, kuka on vaarassa pudota. Se tuntuu lähinnä niiden pudotusvaarassa olevien suosimiselta.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja tiipetti » Ma 24 Marras 2008 19:35

Minen kyllä tiiä, onko tässä kisassa isoja persoonia, mutta Kallen morkkaamisesta muistuu mieleeni tapaus
Antti Tuisku. Hänestäkään eivät tuomarit pahemmin tykänneet, mutta pikkutytöt äänestivät hänet kerta
toisensa jälkeen jatkoon. Ja kuinkas sitten kävikään. Ja ne pikkutytöthän tästä kisasta ovat itselleen idolia
etsimässä, emme me vanhat ja ylikypsät rusinat. Vai olenko väärässä?

En väitä, että Kallesta olisi uudeksi Tuiskuksi, mutta hapsutukka saa sympatiani jo senkin takia, etten siedä
Idols-tuomaristossa istuvien asiantuntevia kommentteja. Etenkään, jos siellä istuu joku Jippu.
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
tiipetti

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 24 Marras 2008 19:44

Harmi tuo Anskun lähtö, oli eilen kyllä hyvä. :( Petekään ei ihan onnistunut raiskaamaan Saraa, vaikkein ihan hirveästi tykännytkään, mutta se lienee johtuu osittain (= lue täysin) lojaaliudestani alkuperäiselle esittäjälle. ( :hymyhali: ) Annan vedosta & versiosta en oikein tykännyt, se oli jotenkin yhdentekevä mulle. Koop oli ihana ja symppis. :hullu: Kukas vielä - Ah, Kalle. Ei se niin huono/maneerinen/ärsyttävä ollut kuin aikaisemmat näkemäni vedot, mutta en siltikään pidä tyypistä enkä tuosta esityksestänsäkään.

Eilisestä vielä komppaus sille Ellenin ja Jonen parisuhde-terapoinnille, pois se tästä ohjalmasta, vai kuuluuko sekin formaattiin? :epäilevä: Ja pakollinen Jippu-kommentti, no huhhuh mikä tyyppi! :p

En tiedä kuka voittaa, eikä sillä ole enää kovin suurta merkitystäkään. Ansku oli ehkä näistä se eniten suosikki mulle, Wellu putosi ja Petestä en niin enää välitä, tiedä miksi. Koop on kyllä symppis, voisin antaa nukkuvan tekstiviestiääneni hänelle.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 28 Marras 2008 22:18

Huomasinpa, ettei ole tullut tähän ketjuun juuri kirjoiteltua. Toki on tullut seurattua kilpailijoiden otteita. Sääli, että Ansku tippu. Ei ollut parhaimpia laulajia, mutta ehdottomasti persoonallinen ja hyvä paketti. Selkeästi parempi kuin Kalle. Ensi kierroksella lauletaan kaksi laulua per laulaja ja teemana 2000-luvun listahitit.

1. Koop Arponen: Robbie Williams: Come Undone & U2: Beautiful Day. Aika pop-valinnat ja hyvin brittiläiset. Ei ollenkaan huono. Beautiful Day on aika vaikea biisi, mutta toisaalta uskon Koopin kyvyt riittävän.
2. Pete Parkkonen: Chris Cornell: You Know My Name & Kings Of Leon: Sex on Fire. Mahtavat valinnat. Cornell sopii Petelle äänellisesti ja SoF on vaan pirun hyvä biisi.
3. Anna Puustjärvi: The Killers: When You Were Young & KT Tunstall: Suddenly I See. Jälleen aika persoonallisia valintoja. Varsinkin KT Tunstall. Ei Suomessa kovinkaan tunnettu. Hieno biisi kuitenkin ja voi sopia Annalle. Killersin biisi ei mitenkään erityisen paljon anna tilaa loistaa. Toki hyvä laulaja tekee siitä hyvän esityksen.
4. Kalle Löfström: U2: Vertigo & Ozzy Osbourne: Dreamer. Uskoisin, että Kalle laulaa nyt itsensä suohon. Jo nyt kuulen korvissani, kuinka pahalta kuulostaa Ozzy Kallen laulamana, ku se ei oikeastikaan kuulosta kovin hyvältä..
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja DarkSide » Pe 28 Marras 2008 23:50

"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 30 Marras 2008 23:11

No niin, biisit kuunneltu. Ei mitään veret seisauttavaa nähty.

Koop oli ihan jees. Diggaan saundista kyllä.

Pete oli tasaisen varma. Päivän paras.

Anna oli jotenkin vaisu.

Kalle oli oma itsensä. Ei hyvä eikä erityisen huonokaan.

Kalle tuskin putoaa, joten eiköhän se ole Annan vuoro lähteä.

No huh, onneksi olin väärässä. :virnu:
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 01 Joulu 2008 12:44

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Täällä oli eilen Michael Jackson -teemailta. Wes on aika ihq. :ahihi: (Ja näyttää menevän jatkoon)

:tipahdus: Mahtava show! Tuollaisen jälkeen sietääkin mennä jatkoon. Jäin vahtaamaan kyseistä videota kirjaimellisesti suu auki. Wes on kyllä kieltämättä aika ihana. :ahihi:

Ketään ei välttis kiinnosta, mutta Wes kans voitti koko kisan. :ahihi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 01 Joulu 2008 15:28

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Täällä oli eilen Michael Jackson -teemailta. Wes on aika ihq. :ahihi: (Ja näyttää menevän jatkoon)

:tipahdus: Mahtava show! Tuollaisen jälkeen sietääkin mennä jatkoon. Jäin vahtaamaan kyseistä videota kirjaimellisesti suu auki. Wes on kyllä kieltämättä aika ihana. :ahihi:

Ketään ei välttis kiinnosta, mutta Wes kans voitti koko kisan. :ahihi:

No, kiinnostaahan. :superhymy: Ehkä tännekin rantautuu vielä jotain materiaalia kyseisesta miekkosesta, jos kerran noin hyvin kisakin meni. Wes. :ahihi:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja tahris » To 04 Joulu 2008 01:07

:Jippu: :isosilmä: :umpfh: Sille pitäs olla oma kärsimys-suru-ahdinko-hynppä. "Kyllä se suru löytyy vielä sinustakin", kelle se niinkin sanoi. Taivas.
Kykenenköhän vielä kuuntelemaan sen musiikkia, josta jopa pidin...
Ei mulla muuta.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 04 Joulu 2008 13:56

tahris kirjoitti::Jippu: :isosilmä: :umpfh: Sille pitäs olla oma kärsimys-suru-ahdinko-hynppä.

Komp. Mä en suuremmin ole Jipun musiikista välittänyt (musta sen laulaminen on aina kuulostanut ihme piipitykseltä) eikä tuo Idols asiaa todellakaan parantanut. Kaiken kaikkiaan siitä jäi ikävän kaikkitietävä ja epämiellyttävä kuva.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 07 Joulu 2008 23:35

Ketään ei vissiin enää kiinnosta, mutta arvostellaan ja arvaillaan.

Pete oli parempi ekassa biisissään. Finaaliin.

Koopilta sujui Elvis, ei niinkään Elton.

Annan ensimmäisen biisin jälkeen olin varma, että putoaa. Toinen taas oli parasta Idolseissa vähään aikaan.

Fanikannan perusteella epäilisin Annan silti putoavan.

Jaaha, että Pete lähti sitten kotiin. Varmaankin uransa kannalta hyvä ratkaisu.

Annan pitää onnistua tosi hyvin jos meinaa ensi sunnuntaina Koopin ohittaa.
Viimeksi muokannut DarkSide päivämäärä Ma 08 Joulu 2008 00:06, muokattu yhteensä 1 kerran
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 08 Joulu 2008 00:04

:pitsläp: :gaah: :pitsläp:

Muoks: Tämä siis oli tarkoitettu äänestäjille...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja teuwo » Ma 08 Joulu 2008 01:20

Dnd kirjoitti::pitsläp: :gaah: :pitsläp:

Paras lähti. Mä en tajua, että miten Anna on edelleen mukana. Toisaalta, Petelle tämä tipahtaminen tarkoittaa sitä, että saa tehdä itsensä näköisen levyn. Koopin kohtalo hieman pelottaa. Koop osaa kyllä laulaa, mutta miten sen levyt myy. Peteä oisin kyllä vielä yhden konsertin halunnu kuulla :(
teuwo

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 08 Joulu 2008 11:11

Varmaan aika moni itseni lisäksi yllättyi eilistä äänestystulosta. Olisiko tuossa
käynyt klassisesti, eli fanit olettivat Peten olevan automaattisesti jatkossa mui-
den hoitaessa äänestämisen ja jättivät itse äänensä antamatta :sori:

Sen mitä olen Koopin laulamista seurannut, niin en mä sitä Idolina (whatevö thät
miins) näkisi. Että kai mä sitten Annan voittoa toivon, kai. Äänestää en aio jat-
kossakaan, eli ehkä mulla ei sitten ole varaa urputtaa voittajasta :p
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 08 Joulu 2008 13:35

Dnd kirjoitti::pitsläp: :gaah: :pitsläp:

???

Äänestitkö itse?
(Ite en äänestäny, olis näköjään pitänyt, mutta olin
varma, että Koop tippuu. :pitsläp: mulle siis..)

Huomasin vasta äsken, että Pete tippui. Ei kiva. :(
Peten kannalta varmaan parempi näin, mutta Idolsin
kannalta mun mielestä huono. Tai ovathan Anna ja Koopikin
hyviä, mutta ei minusta niin hyviä kuin Pete. Ei mitään
järkeä järjestää laulukilpailua, jonka voittoa kansa ei
toivo suosikilleen. (Niin justiin, en suostu uskomaan, ettei
Pete olisi ollut kaikkien suosikki. :nirppa: )
Viimeksi muokannut Emilia päivämäärä Ma 08 Joulu 2008 13:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 08 Joulu 2008 13:41

Tulos oli kyllä yllätys, taisin jopa tokaista itsekseni jotain niinkin älykästä kuin "häh", kun kuulin finalistit. Voi tosiaan olla niin kuin Sippura jo kirjoitti eli Peten ajateltiin olevan varmasti jatkossa. Muhun Pete ei missään vaiheessa kolahtanut mitenkään erityisemmin, mutta kyllä siinä mielestäni oli silti tuosta kolmikosta eniten Idols-voittaja-ainesta. Anna on ollut mun suosikkini koko ajan, vaikkei sen laulu aina olekaan vakuuttanut, mutta en silti tiedä, toivonko sen voittavan (myös juuri tulevan uran kannalta). Kummankin voitto käy mulle, joten ei tarvitse jännittää ensi sunnuntaina. :tilt:
kmaria

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 08 Joulu 2008 15:45

Pete ei oo ollu missään vaiheessa mun suosikkini. Hyvä hänelle, ettei voittanut, niin saa ainakin tehdä mieleistänsä musiikkia. Ansku oli mun ykkössuosikki ja Anna kakkonen. Toivon, että Koop voittaa, koska en halua kuulla sitä kaavamaista Idols-voiton jälkeistä levyä Annalta.

Koskas se Kalle muuten tippui? Hyvä, että tippui, mutta mä oisin luullut, että se olis voittanu Jääskeläismäisesti. Sen lisäks, että se ei mielestäni ollut mikään erinomainen laulaja, sen puhetapa ärsyttää mua suunnattomasti. Suomessa on T ja D ihan erikseen ja syystä. Mä en ainakaan jaksa kuunnella kaveria, joka puhuu (hieman kärjistetysti) tähän tyyliin: "Saisko daksin dänne Davasdian edeen?"

Nyt voin sitten finaalin katsoa hyvillä mielin, kun se Kalle ei siellä enää ole.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 08 Joulu 2008 16:12

Mielestäni levy-yhtiön tulisi suhtautua hyvin vakavasti tähän yleiseen henkeen, että Idols-voitto tuhoaa uran. Sehän on aika selvä viesti, että jokin asia tai jotkin asiat tehdään täysin päin persettä.

Kisaa olen seurannut satunnaisesti ja eniten on säväyttänyt Anna, vaikka vetikin reilu viikko sitten sinne kuuluisaan vihkoon. Tuomarien ilmeetkin olivat kauhistuneet ja yrittävät väkisin kehua, vaikka varmaan pahalta kuulosti heistäkin.

Finaaliin pääsi tyttö ja poika kuten on tapana. Koop varmaan voittaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv