Maija kirjoitti:Olen aina ollut heikkona tuollaisiin paksuihin, pehmeisiin turkkeihin.
Sama

Edellinen koirani oli samojedi, että joku noissa turkeissa sitten kai on, mikä tekee niistä tytön parhaan ystävän...
Mutta joo, nyt kun ajattelee niin taidankin tietää miksi mua on aina kiehtoneet pohjoisehkot rodut - sammarit, lapinkoirat, laikat ja niin edelleen. Olenhan itsekin talvi-ihminen, niin ehkä se tulee siitä. Samojedeissa ja lapinkoirissa kiinnostaa ihan jo se historiallinenkin osuus, eli että miten rodut on kehittyneet ja millaista elämää ne on ennen viettäneet.
Maija kirjoitti:Ilmeisesti toinenkin puolisko on hyväksynyt hauvan? Onko koira sitten hiljaisempaa tyyppiä, ettei mikään kovin herkkähaukkuinen?

Toinen puolisko on jokseenkin lääpällään

Eihän hän toki vielä mikään koiraihminen henkeen ja vereen ole, mutta ihan uskomattoman hyvin nää on tulleet toimeen. Yksi yö heräsin siihen, että raksu koulutti koiraa unissaan: "...istu! Nooooin, hyvä, hieno..." Vähän hymyilytti
Koiran haukkuvuus vaihtelee ainakin tähän astisen perusteella päivittäin. Yleensä hää on tosi hiljainen, mutta jonkun verran on pitänyt pihalla ollessa tiellä kulkijoita vahtia. Mutta uskon että tuo taipumus on vielä sietokyvyn rajoissa. Koira on tosiaan turkkinsakin puolesta aikamoinen ulkoilmaeläjä ja tarkotus olisi varmaan pykätä jossain vaiheessa joku aitaus, jossa koira voisi olla kun olen koulussa. Mietin että aika paljon tuota haukkumistarvetta saa rajoitettua niinkin, että yksinkertasesti sijottaa tarhan niin, ettei koiruus näe tielle! Lenkillä se ei ole onneksi hirveästi mekkaloinut, eli reviirin vahtimiseen lähinnä liittyy tuo haukku.
Maija kirjoitti:Minä ainakin uskon, että koiralla on siellä teillä varsin onnelliset oltavat.

Voi, samaa miekin toivon

Tuolla koiralla on vaan ollut jotenkin aika paljon epäonnea matkassa. On joutunut muuttamaan jo turhan monta kertaa siitä itsestään riippumattomista syistä. Toivon, että kaikki menisi hyvin...