Minulla on koneellani kamalasti musiikkia ja kaikki on epäkäytännöllisesti, tuplana, arkistoituna. Tapani on tuoda omia cd-levyjä koneelle iTunesilla, kopioida (kun ei voi leikata-liimata) ne sieltä C-asemalle omaan kansiooni ja kuunnella sitten sitä kautta windowsin mediaplayerillä (jonka musiikin säilöntä on mulle ihan outoa). iTunes on kätevä musiikkia koneelle laittaessa, mutta muuten vihaan koko ohjelmaa (perustelut myöhemmin). Tykkään koneen omassa kansiossa siitä, että kaikki saa jaettua omiin kansioihinsa ja nättiin järjestykseen juuri niin kuin itse haluan. Mutta rasittavaa on se, että jos käyttäisin iTunesia, kaikki olisi heti saatavilla, eikä tarvitsisi kopieerata jne. kaikkea.
Mutta kuinkas kävikään pikku Skrayn, kun hän alkoi käyttää iTunesia. Se on sekava laitos, josta ei saa mitään tolkkua. Mitään ei voi järjestää omaan kansioonsa ja omaan paikkaansa, vaan pitää luoda soittolistoja, joiden kappaleet ovat tallessa myös kirjastossa. Miksi? Miksi hitossa kaikki pitää olla kahdessa paikassa? Juuri sitä minä vihaankin. Jos siirrän yhden kappaleen paikasta a (kirjasto) paikkaan b (soittolista), ei sen enää pitäisi olla paikassa a (kirjasto), mutta niin vaan iTunes säilöö kaiken kirjastoonsa sekä lisäksi sinne saakelin soittolistoille. Hurjan rasittava tapaus.
Entä jos yritän tehdä uusia kansioita? Ei sekään auta. Voiko kirjaston heittää ulos ikkunasta? Ei voi. Voiko asetuksia vaihtaa niin, että kirjastossa olevan voi leikata ja liimata muualle? Ei voi, vaan kaikki vaan "lainataan".
Herää siis kysymys: Olisiko muita ohjelmia, millä voisi tuoda musiikkia koneelle, saada levyt ja kappaleet nätisti järjestykseen ilman, että kaikki säilötään kahteen paikkaan? Muita kuin se oman koneen C + windowsin mediaplayeri.
Onko ilmaisia ohjelmia netissä?
Ymmärsikö joku ongelmani? Osaako joku auttaa? Ihanaa olisi jos osaisi.
Huoh. Raivostuttava iTunes.

Ihan nätisti se kappaleet mun mielestä omiin kansioihinsa kopioi.

) tapoja kuunnella musiikkinsa. Itse käytän myös foobaria,
, joka on kyllä täydellinen omaan käyttööni. Kevyt, selkeä ja muokattavissa itse lähes miten vaan.
) - ei hyvä.
Eihän soittolistanpidosta tulisi yhtään mitään jos perustiedot metadatassa on puutteelliset tai poskellaan.
Onko muuten uudemmissa Winampeissa parannettu soittolistojen hallintaa, onko copy/pastetus tehty mahdolliseksi? 
Yksi biisi, yhden kerran, yhdessä paikassa ja sillä selvä. En halua, että sama biisi on monessa paikassa listattuna, koska se tekee kaikesta niin sekavaa ja epäkäytännöllistä..