@gen.fi kirjoitti:Mr. Smith kirjoitti:Nyt pitäisi vaan löytää hyvä karkkilaatikko, mutta se ei taida enää kuulua tänne
Jos löytäisit jostain tuohta, niin taittelisit tuokkosen makeisille
Ei vaan koska minulla on tuohta, voin ostaa laatikon valmiina

@gen.fi kirjoitti:Mr. Smith kirjoitti:Nyt pitäisi vaan löytää hyvä karkkilaatikko, mutta se ei taida enää kuulua tänne
Jos löytäisit jostain tuohta, niin taittelisit tuokkosen makeisille

), eli sitä on keitellyt liian kauan ja liikaa nestettä on haihtunut seoksesta pois. Näin mulle joskus ohjeistettiin, kun sain kiteistä/rakeista tohveeta aikaiseksi
Toki varmasti muitakin mahdollisuuksia on, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
...Silti, jos ei cerpan möyssyistä tule salonkikelpoisia, niin tänne saa lähettää 
Fudgea en ole koskaan tehnyt, mutta keitettävät ainesosat on kuitenkin pitkälti samat, joten se voisi olla löysän fudgen syy.

. Nämä muutamat lähipiirin ihmiset, jotka sitä suostuvat syömään juustokakkuja ovat jo ihan kypsiä. Itse en todellakaan jaksa syödä kokonaista "juustista" yksinäni.
. Täytyy varmaan kanniskella niitä naapureihinkin, että eivät päädy roskiin.

En siis käytä VOIpaperia, vaan LEIVINpaperia. Aikuisiän dementia rulez... 

.
Pitäisi kyllä noita ruokaohjeitakin kokeilla, itse olen painottunut lähinnä tuonne leivontapuolelle...
Ihanan meheviä. Namsmums! Näitä tehdään toistekin.
Olin oikeassa, 24 muffinssista on jäljellä 2, kun lauantaina nuo pyöräytin
Ollaan kyllä hirveitä pullahiiriä, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Tosin omat kokeiluni ovat painottuneet enemmän tuonne ruokapuolelle, mutta tätä nykyä jos haluan kokeilla jotain uutta ruokaa tai leipomusta suuntaan suoraan sinne. 

Aurora B. kirjoitti:Ai niin, piti kysymäni kieliopillinen leivontakyskä: onko se muffinssi vai muffini?
Mieluummin muffini. Se johtuu siitä, että lontooksi esim. resepteissä sanotaan yleensä muffins, joka siis on monikkomuoto. Eli jos suomeksi puhuttaisiin muffinssien leipomisesta, siinä olisi tavallaan sekä suomen että englannin monikko. Jotenkin noin selitys meni muistaakseni, en nyt oikein jaksanut kaivella täsmällisempää tietoa.

Kai se oli tyhjää parempi. Ja tänään tein kyllä porkkanasämpylöitäkin, ne sentään onnistu. Ja tein marjakiisseliä, kiisseli ja leipä kay jotenkin kivasti yhteen. 

Aurora B. kirjoitti:Haluan kertoa, että olen täydellisen ihastunut Hellapoliisin resepteihin.

puolikarkea kirjoitti:Mie olen tykästynyt seuraamaan Pastanjauhantaa.

Olen kovin ihastunut Taina Jääskeläisen Opiskelijan keittokirjaan. Siinä on mukavan helppoja ohjeita, joita minun kaltaiseni ei-niin-taitava ruuanlaittaja tai leipuri osaa tehdä. Seuraava ohje taitaa olla useimmin käyttämäni.
Mielestäni tuolloin piirakkaa on helpompi leikata, ei tarvitse niin montaa omenaa ja omenaa tulee "enemmän" per torttusiivu.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa