Idols 2008

Re: Idols 2008

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 08 Joulu 2008 23:23

Emilia kirjoitti:Äänestitkö itse?

Yep.

Ehkä tosiaan laulu-uraa ajatellen parempi näin. Saadaan luultavasti kuulla tulevaisuudessa vielä erittäin hyvä levy, eikä mikään pikaviritelmä.

Annan en tahtoisi voittavan, koska en jaksaisi kanavasurfailla aina pois kanavalta, kun se rupeaa "omaperäisesti" esiintymään. Ei oikein iske, ei. (Jollei sille väännetä sitten oikein viimeisenpäälle sille soveltuvia kappaleita.)

Koop on ihan hyvä laulamaan, mutta sen musiikki on vaan niin erilaista.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 09 Joulu 2008 16:13

Minä vaan ihmettelen edelleen, miten jonkun nimi voi olla Koop. Tai no, voihan se toki olla, mutta että mistä tuommoinen on keksitty? Onko sillä maahanmuuttajataustaa tai jotain?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 09 Joulu 2008 16:45

Koophan on asunut Englannissa 20 vuotta. Hänen äitinsä on Hollannista, joten siitä ehkä nimi Koop. Sukunimi on suomalaisen isän (Arponen). Koop siis syntyi Suomessa. Koopin isä kuoli kesällä ja hän päätti tulla synnyinmaahansa ja jäikin sitten tänne, kun pääsi Idolsissa jatkoon. Koop on myös asunut Belgiassa. En luettele tähän lähteitä, koska tiedot ovat hajanaisesti kuultu ympäri mediaa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 09 Joulu 2008 23:53

Mäkin ihmettelin tota nimeä pitkään, mutta taisivat viime jaksossa mainita jotain hollantilaisuudesta.
Se selitti mulle tarpeeks, hollantilaisilla tuppaa olemaan hassuja nimiä. :sori:

En ole vielä selviytynyt Pete-järkytyksestä. En tiiä, jaksanko edes kattoa finaalia. (Tietenkin jaksan,
mutta ei se enää ole yhtään niin hauskaa)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Mörtzzi94 » La 13 Joulu 2008 18:46

Mä en ole vielä selviytynyt siitä että Kalle lähti. Se oli parhain tyyppi sielt ;( Nyt on joku Anna ja Koop finaalissa ja ei ne mitään hyviä ole....
Kuva <-- Klikkaa Lohikäärmeen munaa

"Esittämällä ihanneminääsi muutut ennen pitkää sen kaltaiseksi."
Mörtzzi94

ViestiKirjoittaja Gaffa » Su 14 Joulu 2008 17:24

Mä oon niin iloineniloineniloinen kun Pete tippui. Jotenkin en vaan tykännyt siitä.
Toivottavasti Koop voittaa koko kisan.
Gaffa

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 14 Joulu 2008 23:59

Kooppi oli sitten ylivoimainen.

Kas kas, eikös se olekin Ibikin tuolla halaamassa Koopia. :virne:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 15 Joulu 2008 10:45

Olen koko ajan tykännyt Koopista, mutta en ole mitenkään erityisen hiphei-tunnelmissa. Koska kyseessä on Idols-kisa voittajan olisi pitänyt kuitenkin olla Pete. Mutta saatan selvitä tästä ihan ilman yöunien menettämisiä tai muita harmistuksia.

Koopin voitto oli selvä siinä vaiheessa kun näytettiin kuinka hän lusikoi soppaa koululla ja kaupalla petäjävetiset (vai petäjäveteläiset?) hehkuivat posket punaisna, että oot sinä poika. Unelmavävy.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 15 Joulu 2008 11:22

Eikös se ollut Pihjalavesi?

Olen blokannut roskamedian jo pitemmän aikaan, mutta lehtien kansissa pyörinyt Koop oli kyllä pistänyt silmään. Olisin vähän ollut hämmästynyt, jos Anna oli onnistunut voittamaan. En kuitenkaan ihan tajunnut, että se suosio oli noin suuri. Mutta tarkemmin ajateltuna Anna ei ehkä niin vetoa kuin tiettyihin ihmisiin erikoisella äänellään ja biisivalinnoillaan. Koop sen sijaan vetosi mummosta lastenlapsiin.

Mitään intohimoisia tunteita tuo finaali ei mussa herättänyt. Musta siellä oli kaksi mainiota laulajaa. Ihan sama, kumpi vei. Kuitenkin saa tulla tänne sitten muutaman kuukauden päästä hajoilemaan, mitä paskaa levy-yhtiöt tällä kertaa ovat menneet niiden molempien suuhun tunkemaan. :virne:
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 15 Joulu 2008 15:42

Kati kirjoitti:
Koopin voitto oli selvä siinä vaiheessa kun näytettiin kuinka hän lusikoi soppaa koululla ja kaupalla petäjävetiset (vai petäjäveteläiset?) hehkuivat posket punaisna, että oot sinä poika. Unelmavävy.

Tämä ilmiö oli mielestäni jotakin huvittavan ja naurettavan rajamailta. Kun tuloslähetyksessäkin vielä Koop kertoi, että äidinisä oli hollantilainen bussikuski ja senkin nimi oli Koop. Yleisö pidätteli kyyneleitään, että huhhhuh, kuinka koskettava tarina.

Taisi käydä nyt niin, että monet paikkakuntalaiset kokivat itse olevansa Koopin ansiosta merkittäviä. Jotenkin tuntuisi, että Koop olisi matkalla samaan suuntaan kuin Jani Wickholm. Ei niinkään Antti Tuiskun tai Anna Abreun jalanjäljille.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 15 Joulu 2008 19:00

Periaatteessa kuka tahansa tämän kauden kärkikolmikosta olisi voinut voittaa, sillä he kaikki olivat niin erilaisia ja aivan loistavia siinä mitä tekivät. Hokema "kaikkien aikojen Idols" ainakin minusta piti kutinsa tänä vuonna, vaikka menikin yllättävän kauan päästä tähän sisälle. Idolsin todellinen voittajahan ratkeaa yleensä vasta paljon myöhemmin kisan jo ratkettua ja pölyn laskeuduttua.

Kahta viimeistä finaalilähetystä oli ilo seurata, sillä en huomannut kertaakaan jännittäväni, että mahtavatko kilpailijat onnistua vai ei. Sai totaalisesti unohtaa katselevansa ja kuuntelevansa Idols-kokelaita. Ainoa asia, mikä eilen häiritsi, oli inserteistä huokuva "katsokaa nyt, kuinka ihania ja kivoja ja puhtoisia ja liikkiksiä ja mahtavia nämä kaksi ovat" -asenne. Tuntui vähän liian tarkoituksenmukaiselta tuo herkistely. Vaik kyllä se taisi muhun myös ihan pikkuisen upota. :hullu:

Voittajan biisi teki tehtävänsä ja se jäi soimaan koko täksi päiväksi päähän. :epäilevä:
Aika yhdentekevä kipale, mutta yllättävän hyvä voittajan biisiksi. Tulin voittamaan -puistatukset ovat edelleenkin hyvin elävinä muistissa.

Minä niiiin toivon, että tämän kauden top kolmonen menestyisi urillaan. Nyt kun tuo taso oli kauttaaltaan aikas kova, niin Idols-leima ei ehkä tässä tapauksessa ole mikään hirveän huono juttu. Ehkä. :p

Ibi Loven aiheuttama "kohu" taas tuntui minusta jotenkin vähän järjestetyltä.
Maija

ViestiKirjoittaja Shifty » Ma 15 Joulu 2008 20:37

Hyvä että Koop voitti. Ero tuli ehkä jopa hämmästyttävän selväksi sen voittaja-biisin aikana, se vaan sopi Koopille niin paljon paremmin. Annan veto oli minun korviin kauhean väkinäistä ja väsynyttä siihen verrattuna. Mutta Annalle sopiikin erilainen musiikki, siksi olen myös hyvilläni ettei sen lauluääntä "tuhlata" valtavirtamusiikkiin. Ja vaikka Pete onkin kuningas, kyllä Koopa veti Old Manin niin hyvin että toivon hänelle kaikkea hyvää ja pitkää uraa, osti levyjä sitten pikkulikat tai mummot.
"If I were two-faced, would I be wearing this one?"
- Abraham Lincoln (1809-1865)
Shifty

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 15 Joulu 2008 22:33

Plei kirjoitti:Eikös se ollut Pihjalavesi?

Juu, oli. Menin muistin varassa.
Paikkakuntaa oleellisempi kun lienee se ilmiö - meidän kylän poika, jolla on hollantilainen nimi, belgialainen isä ja joka asui Englannissa ja sittemmin oliko se Seinäjoella.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 16 Joulu 2008 02:44

Kati kirjoitti:
Plei kirjoitti:Eikös se ollut Pihjalavesi?

Juu, oli. Menin muistin varassa.
Paikkakuntaa oleellisempi kun lienee se ilmiö - meidän kylän poika, jolla on hollantilainen nimi, belgialainen isä ja joka asui Englannissa ja sittemmin oliko se Seinäjoella.

Mäkin oon melkein missi, kun mummon tyttönimi oli Meriläinen ja mummu oli kotoisin samoilta seuduilta kun se Henna...
--
Idoleja en oo vielä kuullut, mutta eiköhän niitä kohta radiosta tule ihan riittävästi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 16 Joulu 2008 22:06

Vai vei Kuuppi noin selkeästi pelin sitten, hyvä homma - kaiketi? :raps:
Myönnän, että tähänkin formaattiin mielenkiintoni lopahti ennen aikojaan, ehkä se oman ja ehdottoman suosikin puute ja sen vähäisenkin alkutaipaleella putoaminen veivät kiinnostuksen mennessään. Minäkään en ole voittajan kipaletta vielä onnistunut (?) kuulemaan, mutta kyllä sen varmaan jossain vaiheessa sitten osaa jo ulkoa. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 16 Joulu 2008 22:10

Täytyy sanoa, että Koopin voitto oli oikein maukas. Kyllähän toi Pete oli alusta lähtien mun suosikki, mutta lopputuloksen kuultuani olin kuitenkin oikein tyytyväinen. Koop oli selvästi näistä kolmesta paras voittamaan juuri tämän kisan. Ja kyllähän Koop veti finaalin Annaa vastaan selkeästi nimiinsä. Täytyy jopa myöntää, että ennen esityksiä kannatin lievästi Annaa, mutta esitykset kuultuani mieli kyllä muuttui. Koop veti huomattavasti paremmin.

Paljon on puhuttu siitä, että Annan tai Peten ei olis kannattanutkaan kisaa voittaa. Ja on vedottu siihen, että kakkosena tai kolmosena he pystyisivät tekemään sellaista musiikkia mitä haluavat. Mutta tuskin Koopin ruvetaan mitenkään orjuuttamaan. Kyllähän Hanna Pakarisen, Ilkka Jääskeläisen ja Ari Koivusen levyt olivat sitä tyyliä mitä he kisassakin edustivat. Neljäs -nen voittaja, by the way.

Kaiken kaikkiaan täytyy todeta tämän kertaisen Idolsin olleen tasoltaan hyvä. Ei tämä koukuttanut niin paljon kuin aiemmin, mutta mukana oli silti todella tasokkaita laulajia. Joten itse annan tälle kaudelle hyvän arvosanan. Tosin, uskon silti koukuttuvani enemmän tulevaan American Idoliin...
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

Edellinen

Paluu Leffa.tv