Hype - iPhone - Hype

Re: Hype - iPhone - Hype

ViestiKirjoittaja Deni » To 12 Kesä 2008 12:17

Mä kiikun vielä kahden vaiheilla.

ipod oli rakas ja ahkerassa käytössä, kunnes meni rikki. Nyt noksupuhelimeni alkaa pikkuhiljaa osoittaa merkkejä siitä perinteisestä ikääntymisestä, mikä noissa mun käyttämän hintaluokan malleissa yleensä iskee siinä parin vuoden käytön jälkeen. Vaihto voisi hyvinkin olla ajankohtainen vuoden sisällä.

Mitä mä olen lueskellut iphonesta, multimediaviestien puuttuminen on tosiaan se ainut mikä tympii. Kuvaviestit ja videonpätkät on kätevä tapa kertoa tapahtumista muille, ja niitä mä ehkä alkuun jäisin vähän kaipaamaan. Toisaalta saisin paljon uutta tilalle, sellaista mistä ei mun halvan noksulaisen kanssa ole tarvinnut edes haaveilla. Jos hinta todellakin jää noin alhaiseksi, se painaa kyllä vaakakupissa aika paljon.

Ja onhan se aika ihku. :gay:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Galileo » To 12 Kesä 2008 12:30

Deni kirjoitti:Mitä mä olen lueskellut iphonesta, multimediaviestien puuttuminen on tosiaan se ainut mikä tympii. Kuvaviestit ja videonpätkät on kätevä tapa kertoa tapahtumista muille, ja niitä mä ehkä alkuun jäisin vähän kaipaamaan.

Ja toimiihan siinä sähköposti. Jos sun trendikkäässä pissix-ryhmässä kaikilla on samanlaiset puhelimet, voitte meilata kuveja ja videoita ostarilta toiselle iPhonejen välillä. :gay:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Deni » To 12 Kesä 2008 12:34

Galileo kirjoitti:Ja toimiihan siinä sähköposti. Jos sun trendikkäässä pissix-ryhmässä kaikilla on samanlaiset puhelimet, voitte meilata kuveja ja videoita ostarilta toiselle iPhonejen välillä. :gay:

Totta. Mutta suhtaudun vähän varauksella siihen, kuinka nopeasti iPhone yleistyisi esim.. no, Periksellä. :virne:

Minkälaatuinen se iipuhelimen kamera muuten sitten oikeasti on? Sanottiin, että se on kehno - mutta onko se kehno samalla tapaa kuin mun nykyisen puhelimen pikkukamera, jolla saa melko selkeitä pieniä kuvia läheltä kuvattuna kirkkaassa valossa, vai onko se kehno verrattuna hifistien järjestelmäkameran kuvaan?
Deni

ViestiKirjoittaja Galileo » To 12 Kesä 2008 12:39

Galileo

ViestiKirjoittaja Deni » To 12 Kesä 2008 12:44

No just.

Eli kännykkäkameran kuvaksi aivan kelpo kuvaa, imo jopa keskivertoa parempaa. Riittäisi ainakin mulle, mulla on oikea kamera erikseen jos haluan kikkailla (enkä sitäkään osaa niin hyvin käyttää että saisin kaiken irti, helmiä sialle.)
Deni

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 12 Kesä 2008 16:42

Kauppalehti kertoo että ainakin Italiassa hinnaksi on muodostunut Vodafone Italian kautta ostettuna 499 , jos haluaa muistia 8 Gb. Tuplamuistinen maksaa 569 .

Alkakaas syömään pettuleipää jo valmiiksi :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Sippura » To 12 Kesä 2008 17:24

No onpa juu tosi huonolaatuisia kuvia :friikki:

Mä luin jossain vaiheessa viime vuoden loppupuolella kiinnostuneena kräkättyjen
puhelinten omistajien hehkutuksia iPuhelimesta, mutta edes ne ei saaneet mua
innostumaan ko. luurista. Mun mielestä puhelimessa kuuluu olla näppäimet (näp-
päintuntuma on munsta 2. tärkein puhelimen ominaisuus heti designin jälkeen ja
ennen väriä :tilt: ) joten tuo tatsinäppäimistö ei osu eikä uppoa.

Mäkin tuotteista olen käyttänyt (tietääkseni) vain iPodia, mutta se onkin niin mahti-
laite ettei paremmasta väliä. Mäkpuukit ja aifounit saa mun puolesta jäädä muille,
mä pärjäilen Noksuilla ihan mukavasti.

Tässä tärkeääkin tärkeämpi antini tälle ketjulle.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 27 Kesä 2008 13:03

Soneralta iPhone jopa eurolla
Jolloin sitoutuu kahden vuoden diiliin, jossa maksetaan 90 euroa kuussa.

http://www.sonera.fi/iphone

Toi Small-setti olisi mun käytöllä ihan ok:n oloinen. Onk 100mb/kk paljon vai vähän?
Galileo

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 27 Kesä 2008 13:43

Galileo kirjoitti:Toi Small-setti olisi mun käytöllä ihan ok:n oloinen. Onk 100mb/kk paljon vai vähän?

Krhm...10minuuttia..Köh köh.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Laski » Pe 27 Kesä 2008 14:07

Hmm.. Tsekkasin mielenkiinnosta datalaskurin. Ostin nykyisen puhelimeni elokuun lopulla 2007 ja laskurissa on nyt: Lähetetty data 10,83Mt ja Vastaanotettu data 29,23Mt, eikä luurissani ole edes WLANia. 100 megaa kuukaudessa kuulostaa riittävältä :lanppu:
Some people play hard to get. I play hard to want.
-Ford Fairlane
Laski

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 27 Kesä 2008 14:29

No jos kaistaa tulee noin 200Kbit/s niin kuukaudessa joka päivä voi ladata 3.3MB tavaraa.
Eli noin 2min13s.

Ja tuo kymmenen minuuttía on kotona noin keskimäärin liikkuva data.
Ei aina mutta joskus tuo 50GT kuukaudessa liikahtaa tavaraa.
Saisi olla vaan tuo uppi hieman nopeampi :epäilevä:
Viimeksi muokannut @gen.fi päivämäärä Pe 27 Kesä 2008 14:45, muokattu yhteensä 2 kertaa
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Laski » Pe 27 Kesä 2008 14:35

Ah, menikö mulla bitit ja tavut sekaisin?

Muok. eiku ei tainnut sittenkään mennä. 3,3 megaa päivässä on kyllä melkoisen paljon jos esim. blokkaa kuvien lataamisen ja käyttää mobiileille tarkoitettuja sivuja tai sovelluksia.

Lisään vielä, että omaan käyttööni tietysti. Luen päivittäin työmatkalla tekstitv:n uutiset ja lähes päivittäin HKL:n palveluja selaimella. Satunnaisesti Messengeriä, Gmailia ja muuta tiedonhakua interwebistä.
-Ford Fairlane
Laski

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 27 Kesä 2008 22:04

No niin, nyt aletaan puhua.

Soneran hinnasto ei kuulosta pahalta. Joskus mä olin aika pontevastikin kytkykauppaa vastaan, mutta noilla ehdoilla saattaisin vallan hyvin suostuakin. En tosin vielä ole saanut laskettua, onko mun paketintarpeeni small vai medium - mulla ei ole ollut tarpeeksi hienoa interneetsipuhelinta jolla olisin voinut suuremmin kikkailla, mutta epäilen jo pelkästään tekstareiden ja puheminuuttien ylittävän tuon sadan ihan raikuen.

Mutta koska olen järkevä ja harkitseva, kyttäilen tässä ensin mitä tekniikan edelläkävijät (Gali :friikkipeukku:) sanoo käyttökätevyydestä. Ja ostan omani sitten vasta kun olen aikani ihmetellyt. Tai siis, kunhan saan rahaa. :virne:
Deni

ViestiKirjoittaja Laski » La 28 Kesä 2008 02:54

ätgenin laskelmat on ihan käsittämättömiä. Et varmasti matkapuhelimellasi siirrä 50 gigaa kuukaudessa? Kyseessä on kuitenkin puhelin, jolla pääasiassa ihmiset soittaa ja jotkut lähettää tekstiviestejä. Jos siihen em. lisäksi saa 100Mt liikkuvaa dataa, voisin kuvitella että peruskäyttäjän tarpeet on täytetty.
-Ford Fairlane
Laski

ViestiKirjoittaja Yabba » La 28 Kesä 2008 14:43

Ikävä tulla taas pilaamaan ilo, mutta:

(pienemmällä, 8Gt puhelimella)
Small 159+24*31,69=919,56
Medium 79+24*51,49=1314,76
Large 1+24*89,99=2160,76

Eli se siitä "halvasta" puhelimesta :piru:

Ainoa mikä noista on siis edes harkitsemisen arvoinen on tuo Minun Sonera, mutta siinähän näemmän ostetaan tuo puhelin (ilman kytkysopimusta) kerralla, tosin silloin taidetaan rikkoa Suomen kytkykauppa lakia, kun puhelin lieneen silti SIM-lukittu...

EDIT: 100 Mb on muuten aikasta vähän, ottaen huomioon että kyseessä on kuitenkin "multimediapuhelin"
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Deni » La 28 Kesä 2008 14:48

No mutta, eihän voi olettaa että kahden vuoden puhelinlaskut aivan ilmaisia olisi. Kyllä mä nykyiselläkin liittymälläni saan aikamoisen könttäsumman tuossa ajassa kokoon, eikä sitä voida puhelimen hintaan kuuluvaksi summaksi laskea, eihän?
Deni

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 10 Heinä 2008 13:44

http://www.sonera.fi/puhelin_ja_liittym ... /index.jsp

Mielenkiintoista että arpovat 200 kpl osto-oikeuksia :epäilevä:
Onko muka noita varattu ennakkoon sitten jo niin paljon, että ei voi muuten kuin arvalla enää ostaa :p
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Yabba » To 10 Heinä 2008 14:41

@gen.fi kirjoitti:Mielenkiintoista että arpovat 200 kpl osto-oikeuksia :epäilevä:

Eli, vaikka voittaisi arvassa, joutuisi silti maksamaan tuhottomasti halvoista komponenteista kootusta puhelimesta? :salaliitto:

Miten hitossa tuo kuulostaa ihan tältä: "Jos tilaat seuraavien 5 minuutin sisällä, saat kaupan päälle myöskin tämän hienon kuljetuslaukun abtronikillesi!!!" :peukut:
Yabba

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 10 Heinä 2008 16:08

@gen.fi kirjoitti:http://www.sonera.fi/puhelin_ja_liittyma/deafjam/index.jsp

Mielenkiintoista että arpovat 200 kpl osto-oikeuksia :epäilevä:
Onko muka noita varattu ennakkoon sitten jo niin paljon, että ei voi muuten kuin arvalla enää ostaa :p

Villi veikkaus: Ei ole. Kunhan yrittävät luoda hypeä ja kysyntää.
Xboxin taannoinen hinnanalennus oli samaa kategoriaa.

"Suuren kysynnän takia päätimme alentaa konsolin hintaa"

Höpö-höpö, karkeasti ylihinnoiteltu pömpelinsä ei vain käynyt kaupaksi.
Ja sitten niille 500 maksaneille piruparoille tarjottiin vapaavalintaisia pelejä jälkikäteen kaupan päälle ettei jäänyt paha maku suuhun. :virnu:

Mutta hei, kuka nyt ei haluasi abtrokinilleen tyylikästä kantolaukkua? :kauhistunut:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja sybe » Su 20 Heinä 2008 22:51

MikroPC:ssä oli yksityiskohtaiset ohjeet kuinka avata IPhoneen kätketyt ominaisuudet. "Lukkojen takana" on paljon ominaisuuksia. MikroPC:tä lukemalla ei insinöörikin saa "murrettua" Iphonensa ja sitten saapi tukun hyödyllisiä (?) lisäominaisuuksia käyttöönsä. Mä en jaksa näperrellä moisen IPhonen kanssa. Ilmeisesti ikä on jo tehnyt kohdallani tehtävänsä. Olen poikkeava, otan aina työluurinkin ilman kameraa,jos vaan mahdollista.Mielestäni IPhonen naittaminen puhelinoperaattoriin on persiistä. Jotenkin kökköä ajattelua Applelta IPhonen hakkerointi "tarve", kun huomio Applen aiempaa tuote filosofiaa. Eikös Apple mainostakkaan enää tekevänsä helppokäyttöistä tekniikkaa? Miten IPhone hakkerointeineen sopii aiemmin vallinneeseen tuote ajatteluun? Käyttäjänhän piti vain käyttää, kaikki kun on yksikertaisesti mietitty Applella puolestasi valmiiksi. Vai koskiko tämä filosofia vain Mac juttuja? Osta IPhone => pakko avioliitto operaattorin kanssa, tosin siitä nyt pääset hakkeroimalla eroon. Onkohan siinä Iphonessa jotain sellaista jonka hakkerointia ja aktivoimista operaattorit eivät toivo? Aikansa kun hakkeroi ja latailee softaa luuriin niin pääsee vaikkapa kusettamaan puhelin laskutusta :)
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 21 Heinä 2008 11:25

sybe kirjoitti:Mielestäni IPhonen naittaminen puhelinoperaattoriin on persiistä. Jotenkin kökköä ajattelua Applelta IPhonen hakkerointi "tarve", kun huomio Applen aiempaa tuote filosofiaa. Eikös Apple mainostakkaan enää tekevänsä helppokäyttöistä tekniikkaa? Miten IPhone hakkerointeineen sopii aiemmin vallinneeseen tuote ajatteluun?

Mainostaahan se, edelleen... Mutta jooh, eihän tuo naittaminen sodi yhtään Applen myyntipolitiikkaa vastaan. Kyseinen yrityshän on mennyt huonompaan (suljettu monopoli) suuntaan jo viimeiset 10 vuotta (tai noh, alusta asti itse asiassa). Kaikki ompun tuotteet on naitettu ainoastaan ompun hyväksymien yhteistyökumppaneiden kanssa ja kaikki jotka pyrkivät rikkomaan ompun asemaa vastaan pyritään heittämään markkinoilta ulos. Esimerkiksi applen tietokoneet on "omalla laitteistokokoonpanolla" eikä tätä saa kopioida, muuten lähdetään oikeuteen. Hienointahan tässä on se, että kaikki ne osat, mitä applekoneen tekemiseen on täysin laillisesti ostettavissa. Ainoa mikä tuossa oikeastaan rikkoo Applen tekijänoikeutta, on mukana tuleva esiasennettu OSX. Toisaalta, mikäli jokaisesta asennetusta OSX:stä menee lisenssimaksut (täytyyhän se ostaa, tuskin ne wareversiota asentaa), niin silloinhan ei ole kyse sen kummemmasta kuin siitä, mitä esiasennettu Windowskin on...

Myös iPod soitin on sidottu Appleen, alunperin musiikin lisääminen, hankkiminen ja poistaminen siihen oli mahdollista vain ja ainoastaan iTunesin avulla, tämä tosin herätti käyttäjien keskuudessa niin paljon vihaa, että sitä piti höllentää. Ainoa syy minkä takia iLuuri naitetaan operaattoreiden kanssa on se, että Applella ei ole (vielä) omaa operaattoripalvelua, eli kyseinen iLuuri sopii Applen ajatusmaailmaan täydellisesti...

Käyttäjänhän piti vain käyttää, kaikki kun on yksikertaisesti mietitty Applella puolestasi valmiiksi. Vai koskiko tämä filosofia vain Mac juttuja? Osta IPhone => pakko avioliitto operaattorin kanssa, tosin siitä nyt pääset hakkeroimalla eroon. Onkohan siinä Iphonessa jotain sellaista jonka hakkerointia ja aktivoimista operaattorit eivät toivo? Aikansa kun hakkeroi ja latailee softaa luuriin niin pääsee vaikkapa kusettamaan puhelin laskutusta :)

Niinno, hakkerointihan poistaa puhelimen takuun, päivitysturvallisuuden ja yleensäkin kaiken tuen Applen puolelta. Ensimmäisen frimware päivityksen jälkeen kun sillä tiiliskivellä ei tee mitään, eikä operaattori/Apple paljon auta, sillä tässä vaiheessahan he ovat jo täysin irtisanoutuneet sinun luuristasi, vain sen takia, kun päätettiin irtisanoutua pakkonaittamisesta. Siinä mielessä Suomalaisilla omistajilla menee hyvin, että pakkonaitto kestää vain kaksi vuotta, toisaalta sitten on takuukin jo poissa ja luuri voi "hajota" jotta täytyy hommata uusi.

Olen ehkä kyyninen paskiainen, mutta odottakaapa kun Jobsin seuraava höläytys julkaistaan. Vai eikös teistäkin ole kivaa että Apple tekee pelikonsolin, johon pelit voidaan hankkia vain applestoresta ja ne maksaa n. kaksi kertaa enemmän kuin samat pelit muille alustoille. Tosin tähänkin liittyy aika monta jossia kuten, jos pelivalmistajat nyt edes lähtevät mukaan, Valve (Half-Life 1&2, Portal ...) ainakin on jo aikoja sitten sanonut, että se ei tule tekemään yhteistyötä Applen kanssa (koska eivät halua pakottaa pelaajia maksamaan ylimmääräistä jollekkin, jolla ei ole mitään tekemistä pelinkehittämisen kanssa).
Yabba

ViestiKirjoittaja Dahl » Su 09 Marras 2008 00:06

On se vaan hyvä. :D Käytettävyys on niiiiin eri tasoa kotimaisen vaihtoehdon kanssa, että. Ostin 3G iphonen puolitoista kuukautta sitten, enkä ole katunut. Liittymän maksaa onneksi työnantaja, joten voin käyttää rajatonta dataa. Varsinkin kaikki te jotka harkitsette luuria ja kulutatte aikaanne aamuisin julkisissa kulkuvälineissä 3G-peiton alueella - ottakaa riittävästi datasiirtoa liittymäänne! Pelkkä youtube, selaimen ja lukuisien datasiirtoa käyttävien sovellusten lisäksi syö 100 Mb todella äkkiä. Noita tulee käytettyä kuvittelemaansa enemmän, koska ne toimivat niin helposti ja hyvin mikäli verkkoa riittää. :D

Ymmärrän Yabban pointit ja kritiikin, mutta pakko on fanina sanoa, että sen kyllä kestää kun tietää kuinka hyvin se toimii. E71 Nokialta on varmasti teknisesti vähintään yhtä hyvä, ellei parempikin, mutta niitä ominaisuuksia tule käytettyä. Kun käyttöliittymä on kankea, ei kovin houkutteleva ja arvoituksellinen, niin kaikki hienoudet jäävät kertakokeiluun. Ja kosketusnäyttö on toimiva, oli keksintö kuinka vanha tahansa. Nokialaisia on viikon jälkeen hankala käyttää kun näyttö ei reagoi kosketukseen. Huomasin tämän pomoni kommunikaattorin näyttöä tökkiessäni. :virne: Puhelin ei kuulemma kestä tiputtamista ja siksi hommasin luurille taskun. Suosittelen. Ja joo, näyttöön jää sormenjälkiä joita joutuu pyyhkimään pois. Ja luuri on operaattori-, ei sim-korttilukittu. Eli vanha Soneran tai Tele Finlandin liittymäkin käy. Joskin pakko on ottaa silti lisäksi 2 E/kk minun sonera -liittymä vähintään. Jos teillä on jotain käyttöön liittyviä simppeleitä kysymyksiä niin voin vastailla.

Loistava laite, en vaihtaisi pois. :sydän:
Dahl

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 21 Joulu 2008 11:29

Kai tää kysely nyt sopii tähän ketjuun, kun ompusta kuitenkin puhutaan?

Vanhalla fordella oli muistaakseni aikoinaan juttua niistä iPod-telakoista, jos niitä nyt telakoiksi kutsutaan. Siis näistä möhkäleistä, joihin lyödään iPod kiinni ja sitten voi soitella koko huoneelle. Mulla ois ehkä nyt tarvis semmoselle, kun aattelin ehkä siirtyä tästä levyhamstrailusta vähemmän fyysistä tilaa vievien formaattien maailmaan.

Te, jotka olette moiseen sijoittaneet: Onko niissä möhkäleissä oikeesti hyvä soundi? Onko semmonen millään tavalla käytännöllinen hankinta? Mistä merkeistä ja malleista teillä on kokemuksia? Pääsiskö kylään testaileen? :virne:

Kuva
Kuva nyt vaan esimerkkinä, että tiedätte minkämoisesta möhkäleestä on puhe.
Ja ilmeisesti kaiutin on sitten kuitenkin oikea termi, eikä "telakka".
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja sybe » Ma 22 Joulu 2008 22:01

Apple Shuffle mp3 soitin on kätsy. Se on niin kätevä, että seuraavan autoni stekuissa on oltava sisäänmeno valmiina mp3 soittimia varten. Onkohan nykyaikaiseen autoon, (stekut on integroitu kojelautaan ja toimii osana info systeemiä), vaikea saada siististi lisävahvari? Lisävahvarissa olis line-in esim mp3:sta varten. Olen kerran rakentanut autoon 2 tie etupään ja vedinpä subbarillekin johdot traakse.Ilmeisesti kasvoin kuitenkin subbari ajan ohi, minulle piisasi laadukas etusetti. Mutta auto oli -89 ja stereo oli erillinen härveli. Tuolloin autostani myös sai kaiuttimet ruuvarilla irti, nykyisestä pitäis purkaa koko ovipahvi jos kaiuttimen haluaisi vaihtaa.

IPhone
"On se vaan hyvä. Käytettävyys on niiiiin eri tasoa kotimaisen vaihtoehdon kanssa, että. Ostin 3G iphonen puolitoista kuukautta sitten, enkä ole katunut. "

Saako IPhoneen työnantajan s-postit (notesista)? Valkkaan luuria ja E71 :ssä on huhujen mukaan vieläkin sellainen ongelma että kun puhelun aikana kilahtaa s-posti, puhelu menee poikki.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 29 Heinä 2009 12:07

Deni kirjoitti:Mutta koska olen järkevä ja harkitseva, kyttäilen tässä ensin mitä tekniikan edelläkävijät (Gali :friikkipeukku:) sanoo käyttökätevyydestä. Ja ostan omani sitten vasta kun olen aikani ihmetellyt.

:keijohei:

Vuoden mölliköinnin jälkeen palasin toimiin. 31.7. tulee Soneralla virallisesti myyntiin uusi iPhone 3G S. Sen tilasin. Ennen 9.7. ennakkotilattuja toimitetaan kuun vaihteessa, mutta nyt jo tiedetään luurien olevan vähissä, joten osa saa mokoman vasta viikon päästä. Ennakkotilauksien jälkeen toimitetaan ennen kuun vaihdetta tilattuja ja elokuussa varatut tulevat niiden jälkeen pienemmällä etuoikeudella.

Kuva

Omalle 16 gb mustalle iPhonelle tulee kahden vuoden kytkynä hinnaksi 456 euroa (19e/kk). Kahden vuoden kytky siksi, että siihen sai tarjouksena datapaketin hiukan huokeampana, eli normaalisti rajoittamaton data per kk on 14,90 e/kk (max 512 kbit/s) ja tehopaketti siihen päälle 19,90 e/kk (max 3,6 Mbit/s). Kahden vuoden kytkyn muassa sai rajoittamattoman datan tehopakettina 9,90 e/kk joka on kohtuullista ainakin viime vuoden vaihtoehtoihin verrattuna (puolen vuoden päästä hinnat kumminkin laskevat hulluna). Kk-hinta puhelimella, datalla ja perusliittymällä, jossa parin euron kk-maksu on 30,89 euroa. Puhelut ja tekstiviestit tulee siihen vielä päälle, mutta ne on mulla ollut yleensä jotain vitosen luokkaa kuussa. :nolo:

Hakkeroitua lukitsematona luuria en viitsinyt ottaa vaivan takia (jailbraikit ohjelmistopäivityksissä) ja suoraan lukitsemattona esmes Italiasta vastaava puhelin maksaa kuutisen sataa. Puhelimen käyttöikä on mulla kolmisen vuotta jos vehje pysyy kunnossa, joten parin vuoden päästä kun määräaikaissopimus loppuu ja puhelimen lukitus puretaan, voin ihmetellä muita liittymiä oman käyttökokemukseni perusteella tai sitten ostaa sen aikaisen jumalpuhelimen.

Digitoisin jo innoissani levyhyllyni iTunesiin valmiiksi, jotta voin ladata puhelimeen kaikki levyni ja ostaa duuniin kaiutintelakan. :täpinä:
Galileo

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia