Shay kirjoitti:Noh, ostin Soyan luomua kylmäsavutofua, jonka maku yksinään oli melko etovaa.
Minä vedin tuota kylmäsavutofua aikaisemmin sellaisenaan. Kaikkeen siis tottuu.

Oon kuitenkin ilmeisen allerginen soijalle, joten nyt pitää keksiä muuta syötävää. Mikä on loppujen lopuksi hyvä asia, koska onnistumisprosenttini ruuanlaitossa on noussut jyrkästi.
Teen paljon just risottoja, joihin tungen papuja sen mukaan mitä kaapista löytyy. Tai siis, paistan keitettyä riisiä jonka sekaan heitän (metsä)sieniä, aurinkokuivattuja tomaatteja, papuja, mustapippuria ja suolaa. Kaikenlaisiin perunapaistoksiin ja lasagneen on myös helppo lisätä papuja. Tykkään eniten mustapavuista ja kikherneistä, jotka on molemmat aika miedon makuisia. Olen myös innostunut käyttämään mungpavun ituja, joita lisään ruokiin juuri ennen syömistä :ituhippi:

Ja sitten ei tosiaan pidä unohtaa herneitä ja kasvishernekeittoa, josta siitäkin saa tehtyä vähällä vaivalla vaikka mitä. TJEU:
Herne rokkaa.
Tätä
Vihreää perunacurrya olen tehnyt monta kertaa parin viikon sisällä. Tosi helppo, nopea ja edullinen resepti, jonka ainesosat löytyy jokaisesta lähikaupasta. Ensi kerralla ajattelin lisätä tähän kikherneitä, että ruuasta tulee vielä hieman täyttävämpää. Tuolta Ruokamaailman sivustolta löytyy paljon muitakin reseptejä peruskasviksille, ja ainakin kaikki kokeilemani reseptit on olleet hyviä.