Oikeusturva paranee, kun oikeuksia kavennetaan. Hyvä Suvi 
Yliarvioin selvästikin hallituksen järkevyyden.
Juu, ei yhtään tunnu painostamiselta, ei.
sybe kirjoitti:Joskus aikoinaan (oiskos yli 10v sitten) taloustiedon opettajani kritisoi Nokian rahallista arvoa Helsingin pörssissä. Nokian julmettu koko vääristää jotenkin Helsingin pörssin. En ollut innokas talousaineiden opiskelija, joten open argumentointi meni yli hilseen.

Galileo kirjoitti:"Yhteisötilaajat saisivat käsitellä tietoa muun muassa sähköpostiviestien lähettäjästä ja vastaanottajasta sekä lähetysajasta, mutta eivät viestin sisältöä." Ei kuulosta kovin oikeuksia polkevalta kun kyse kumminkin on töissä tapahtuvasta toiminnasta.
Galileo kirjoitti:Se toki tuntuu vähän hölmöltä, että yritysvakoilua harrastettaisiin lähettämällä salaisia tietoja kallasvuo@nokia-osoitteesta muille firmoille kun on hifi-teknovempeleitäkin, mutta nythän laki antaa suojan noinkin simppelille porsimon aukolle. Jos lain tulkinnassa lähdetään sen tarkoituksesta, niin ei pitäisi olla ongelmaa.

Aurora B. kirjoitti:Yhteisötilaajalla tarkoitetaan myös kouluja, kirjastoja, taloyhtiöitä, oikeastaan kaikkia mahdollisia yhteisöjä, jotka tarjoavat jonkinlaisia sähköisiä palveluja. Kaikilla näillä yhteisöillä olisi oikeus tallentaa ja tarkastella yksittäisen käyttäjän tunnistetietoja _mahdollisten_ väärinkäytöksien tai "ohjeen vastaisen" käytön tutkimiseen.
Aurora B. kirjoitti:Kukapa sen saisi selville, että on ollut tarkkailun alaisena? Lisäksi haluan huomauttaa, että em. tahoilla olisi oikeus seurata epämääräisin perustein sähköisen verkon muutakin käyttöä, kuin vain sähköpostia. "Kaupallisesti tarjolla olevien sähköposti-, verkkopankki- tai muiden teknisesti suojattujen palveluiden käytöstä tunnistamistiedot paljastaisivat vain käytetyn palvelun osoitteen, käytön ajankohdan ja keston."

Galileo kirjoitti:Internet ei ole nytkään anonyymi. Ip-osoite yksilöi käyttäjän ja jälki jää, minne klikkaa pieni sormenpää. Mä en koe, että jos en saakaan käyttää verkkopankkia salaa ja incognito, niin oikeuteni poljettaisiin. Taitaa olla kivijalkapankeissakin kamerat, etten sinnekään voisi mennä salamyhkää.

Galileo kirjoitti:Lähettäjä/vastaanottaja/lähetysaika ei ole koulussa tai kirjastossakaan, imo, huono juttu ja noilla pitäisi jotain sääntöjä olla yhteyksiensä käytössä.
Galileo kirjoitti:Internet ei ole nytkään anonyymi. Ip-osoite yksilöi käyttäjän ja jälki jää, minne klikkaa pieni sormenpää. Mä en koe, että jos en saakaan käyttää verkkopankkia salaa ja incognito, niin oikeuteni poljettaisiin. Taitaa olla kivijalkapankeissakin kamerat, etten sinnekään voisi mennä salamyhkää.
Aurora B. kirjoitti:Säännöt on ok. Sääntöjen rikkomisen tulee aiheuttaa toimenpiteitä. Toimenpide EI VOI OLLA kaikkien suomalaisten yksityisyydensuojan heikentäminen. Toimenpide sen sijaan voi olla esimerkiksi sääntöjenvastaisten sivustojen (maksulliset tai kaistaa vievät sivustot, kuten meillä töissä nettiradiot ja Juutuupi) sulkeminen, palvelujen rajaaminen, käyttäjien tarkempi valvonta (kirjaston nettiin pääsee vain kirjastokortin tunnisteilla tms.), mitä muuta tahansa.

Aurora B. kirjoitti:Meillä on vielä sellaisia natsipomoja, jotka sitä jo harrastavat puhelinliikenteen tarkkailussa. En mä olen työnantajan omaisuutta, eikä heillä ole oikeutta loukata mun yksityisyyttä, vaikka saankin heiltä mitättömän korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.
Jos epäillään, että käytän saavutettuja etuja väärin, surffaan netissä, soittelen epämääräisiä puheluita tms., niin ensin asiasta voidaan keskustella mun kanssa, ja jos homma ei parane, niin otetaan edut pois.

Yabba kirjoitti:
Ja mitä tulee Lex Nokiaan, se on hemmetin järkyttävää, tuohan tarkoittaa käytännössä samaa kuin jos isännöitsijällä on oikeus avata asukkaan postin (se ruskea kirjekuori joka tulee postilaatikkoon) ja tarkistaa mitä siinä on.

sybe kirjoitti:Mikäs pointti siinä on että kerrostalo asukin s-posti liikennettä pitää päästä tutkimaan mutta omakotitalon asukin sähköpostiliikennettä ei?
Galileo kirjoitti:Aurora B. kirjoitti:Säännöt on ok. Sääntöjen rikkomisen tulee aiheuttaa toimenpiteitä. Toimenpide EI VOI OLLA kaikkien suomalaisten yksityisyydensuojan heikentäminen. Toimenpide sen sijaan voi olla esimerkiksi sääntöjenvastaisten sivustojen (maksulliset tai kaistaa vievät sivustot, kuten meillä töissä nettiradiot ja Juutuupi) sulkeminen, palvelujen rajaaminen, käyttäjien tarkempi valvonta (kirjaston nettiin pääsee vain kirjastokortin tunnisteilla tms.), mitä muuta tahansa.
Sananvapauden karsiminen yksityisyyden suojan nojalla?
Eikö palveluntarjoajalla ole oikeus määritellä, mitä paveluja tarjoaa? Kyllä mä ymmärrän, että meidän firma on sulkenut em. töihin täysin kuulumattomat sivustot sen takia, että ne vie kohtuuttomasti resursseja. Katselen Juutuupit kotona, ja radiota kuuntelen vanhanaikaisella tavalla. Jos nämä mahdollisuudet olisi kokonaan poistettu, niin silloin voisi ruveta puhumaan sananvapauden rajoittamisesta.Galileo kirjoitti:Aurora B. kirjoitti:Meillä on vielä sellaisia natsipomoja, jotka sitä jo harrastavat puhelinliikenteen tarkkailussa. En mä olen työnantajan omaisuutta, eikä heillä ole oikeutta loukata mun yksityisyyttä, vaikka saankin heiltä mitättömän korvauksen menetetystä vapaa-ajasta.
Jos epäillään, että käytän saavutettuja etuja väärin, surffaan netissä, soittelen epämääräisiä puheluita tms., niin ensin asiasta voidaan keskustella mun kanssa, ja jos homma ei parane, niin otetaan edut pois.
Hiukan tuosta paistaa läpi "älkää viekö miun työajan nettihuvituksia" läpi, sen sijaan, että puolustettaisiin ihmisen perusoikeuksia. Kai se työajan netinkäyttö pitäisi työhommaa olla, eikä yksityistä. Vähän kuin kieltäytyisi kirjoittamasta matkalaskuun, että mistä ajoi minne ja koska, mutta kilometrikorvaukset pitää saada.
Galileo kirjoitti:"Yhteisötilaajille annettaisiin tietyin edellytyksin oikeus käsitellä tunnistamistietoja, jos epäillään elinkeinotoiminnan kannalta keskeisten yrityssalaisuuksien luvatonta paljastamista." Ei kuulosta siltä, että pyrittäisiin valvomaan surffaako työntekijä pelisaitilla vai tekeekö Excel-taulukkoa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa