http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_eee
Asus EEE on ollut kova myyntimenestys. Noin dvd-kotelon kokoinen miniläppäri 7" näytöllä ja alle kilon painolla takaa oikean kannettavuuden. Suomessa tämä ei ole vielä ilmestynyt, kun suuremmat markkinat imevät kaikki koneet jotka Asuksen tehdas saa pukattua ilmoille. Saksasta vehkeen saisi kotiovelle 324 eurolla (Technikdirekt). Hiukan tekisi mieli. En edes tarvitse moista, mutta teknolelu huokealla, with my reputation?

MSI nokittaa Asusta omalla minikoneellaan, Windillä, jossa on 9" näyttö (Asukselta tulossa tosin jo EEE:stä myös 9" malli). Wind eroaa EEE:stä myös siinä, että se sisältää normaalin kovon johon mahtuu 80gb pr0nia, kun taas EEE on tarkoitettu enemmän surffailuun 2-20gb:n flash-muistillaan.
MSI väittää naama pokerilla, että Windin akkukesto on 7 tuntia. Asuksella normiakulla luvataan 2.45h. Windin hinta asettunee 300-700 euron väliin.
Minikoneet on siis tuleva pop ja in. Must have omg.

samoin on vissiin tulossa Elisan kytkyyn (ovat kuitenkin samaa konsernia, vähän niin kuin Kolumbuskin). Mutta sitä en sitten osaa sanoa, että millä hinnoittelulla noita myydään. Tosin itse olen enemmänkin nykyseltään kääntynyt kohti MSI Windiä tai Dellin E-sarjaa. Dell ihan sen takia, että vaikka onkin asteen pari kalliimpi, on omasta kokemuksestani todettava että Dellillä on aina ollut pirun hyvä Linux tuki.

Mutta tosiaan, ihan hirmu näppärältä peliltä tuo vaikuttaa, ja nyt tahtoisin itsellekin samanmoisen! Vielä kun saisi vaaleanpunaisena. 
Enkä tarvitse sen ihmeellisempää konetta, kuin että sillä voi kirjoittaa ja käydä netissä. Tehokone odottaa kotona, jos jotain ihmeellistä täytyy tehdä.

Sininen oli se ainoa väri, mitä en olisi halunut, mutta muita värejä ei löytynyt yllättäen mistään ellei olisi sitten tilannut. Ja tilaamiseenhan mulla ei ollut aikaa. Valkoinen vempele oli usein näytekappaleena. Ja kun myyjät vuoronperään pahoittelivat ettei heillä ole muutakuin sinisiä yritin vielä jos saisin tuon näytekappaleen halvemmalla.
Mut ei ne antanu.
Nyt kun kotona olen tuon sinisen kanssa, niin on se ihan hieno. Tosin pinta on sellaista materiaalia, ettei tarvitse olla likaisetkaan sormet kun jäljet jää. Kaupoissa tuo sininen kone näyttikin ihan törkeältä rähmäkäpälien jäljiltä, kun on vielä semmoinen sininen että kaikki jäljet siinä näkyy. Siksi tuo valkoinen olisi ollut kivempi.
Eikö tässä vehkeessä ole noita ohjelmia kuin tuo kokeiluversio, vai kuuluuko mukaan nortsit ohjelmat, mutta tuo uusi versio on vaa niinkö extrana? En oikeasti ymmärrä.