Lemmikkiaiheista ilmoittelua

Re: Lemmikkiaiheista ilmoittelua

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 27 Tammi 2009 20:12

dotha kirjoitti:Niiden koirien kävely vaikutti niin hankalalta.

No kun se on hankalaa! :viha:
Sanat ei ees riitä kuinka paljon vihaan tuota ulkonäköjalostusta.

Oman koiran kanssa on käynyt tuuri kun sillä ei ole koskaan (ennen pappavaivoja) ollut mitään vehnäallergiaa kummempaa. Kattelin jotain vastaavaa MOT-dokkaria joskus takavuosina, ja itku meinasi tulla. Pistää niin kihisemään raivosta kun kuulee mopsien silmänpullahteluista ja saksanpaimenkoirien lonkkavioista ja ties mistä jalostuksen sivutuotteista. Kauneuden eteen pitää kärsiä - ainakin koirien. Vihaanvihaanvihaanvihaanvihaan. Yli kaiken.

Jos joskus koiran vielä otan, niin tosiaan tervettä vanhaa rotua, ja käyttölinjaista (jos on varaa valita käyttö- ja näyttelylinjan väliltä), tai sekarotuinen piski, jollainen oma karvareuhkanikin on. :hymyhali:

Vois muuten perustaa koiraketjun, kun kerran on kissaketjukin.

Ilmoittelujuttuja sen verran, että meidän koirapapalla on kakkavaivoja, eikä oikein tiedetä mistä ne johtuu ja mitä vois tehä. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 27 Tammi 2009 20:25

Kattelin dokumentin, piti tulla puhisemaan jo aikaisemmin aiheesta.

Harmittaa, ettei mennyt nauhalle kyseinen dokkari. Kiinnostaisi myös tietää, onko asiat yhtä huonosti Suomessa ja muualla. Ruotsin kennelliitto on ohjelmasta saamani käsitykseni mukaan kieltänyt ns. "sukurutsattujen" pentujen rekisteröinnin, mutta kuinka kukaan kasvattaja missään voi olla niin sokea ja tyhmä, että astuttaa nartun omalla pennullaan tai isällään tajuamatta vaaroja? :friikki: Brittien 10 000 mopsia ovat geneettisesti uhanalaisempia kuin isopanda - geeniperimältään vastaavat viittäkymmentä eri koiraa?! S A I R A S T A.

Cavalierien puolesta taistelevan naisen näin sankarina, tuollaisia ihmisiä pitäisi olla helvetisti enemmän. Rhodesian ridgebackien kasvattajat sietäisi taas laittaa piikille terveiden, harjattomien pentujen sijaan! :viha:

Argh.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 28 Tammi 2009 13:09

Huomasin tuossa, että dokkari tulee uusintana tv1:ltä lauantaina klo 13.05.

Minä ymmärrän sen, että ihmiset haluavat erinäköisiä koiria ja hyväksyn jalostuksen, mutta tuollainen dokumentissa kuvattu jumalan leikkiminen on ihan eri asia. Tärkeintä on koirien terveys ja hyvinvointi, ei niiden ulkonäkö. Tekisi mieli tilittää Kennelklubin johtajan ja kasvattajien sokeudesta, mutta taidan jättää välistä. En osaisi kuitenkaan olla käyttämättä kirosanoja.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 28 Tammi 2009 13:21

puolikarkea kirjoitti:Tekisi mieli tilittää Kennelklubin johtajan ja kasvattajien sokeudesta, mutta taidan jättää välistä. En osaisi kuitenkaan olla käyttämättä kirosanoja.

Sehän se. Jos minun täytyisi mennä tilittämään, purskahtaisin varmaan itkuun raivosta.

Kuinkahan paljon yleensä on näille "päättäjille" valitettu asiasta? Koiramme lehdessä on sillointällöin juttuja näistä asioista, mutta kuitenkin aika vaaleanpunaisten lasien lävitse. Mitään konkreettista edistystä on tuskin tapahtunut. :sori:

Pitäisi varmaan jokin tuhansien nimien adressi väsätä, ehkä sitten tulisi vähän asia taas esille.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 28 Tammi 2009 13:31

Mikä muuten lienee samaisten rotujen tilanne Suomessa?
Lähisukua olevien koirien kesken ei varmaan ainakaan saa teettää pentuja?

Minä en koirien jalostusasioihin ole sen kummemmin tutustunut ja haluan uskoa (toivon), että täällä ihmiset ovat fiksumpia asian suhteen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 28 Tammi 2009 13:33

Koiramme-lehtihän on Suomen kennelliiton lehti, ellen väärin muista? Varmasti on vaaleanpunaisten lasien läpi julkaistua tekstiä sielläkin - joskaan en haluaisi ainakaan uskoa, että Suomessa oltaisiin yhtä kakoja kun tuolla muualla. :epäilevä:

Kasvattajastahan se on kiinni pitkälle mitä maailmaan syntyy, mutta kennelliitot määrittää rotumääritelmän ja sen, mitä jalostuksessa haetaan. Oravanpyöränä onneton kierre, esmes jos Briteissä omapäinen kasvattaja jalostaisi terveitä koiria, jotka eivät näyttelyissä menesty toivottujen "piirteiden" :friikki: puuttuessa tai noin, ei tule nimeä kasvattajalle eikä pennut myy. Onneksi kuitenkin on täysjärkisiäkin ihmisiä (ehkä jokunen), jotka eivät valitse pentuaan tämän isän näyttelymenestyksen perusteella. :friikki:

Omalta kohdaltani sanon, että jos jonain päivänä rotukoiran tulen hankkimaan, tulen penäämään paaaaljon tietoa kasvattajalta ja kasvattajasta. Nii kerta.

Kiitsa puolikarkea, otan dokkarin nauhalle nyt sitten. :D
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 29 Tammi 2009 14:49

Tuosta koirien jalostamisesta tulee vain mieleen, että samaahan kokeiltiin ihmisillä 1900-luvulla.
Ja onhan eugenetiikkaa vieläkin käytössä esim. jenkeissä voi älykkäät naiset ostaa älykkäiden miesten spermaa...
Tai no älykäs sanankäyttön määrettä voisi tuossa tapauksessa kyllä miettiä.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 10 Helmi 2009 00:22

Kämppis otti sitten Iineksen. Iines on leijonahrjaskanin ja kääpiöluppakorvan risteytys. Oikein valloittava persoona ja aivan kököistä oloista pelastettu. Laitan valokuvia, kun/ jos jaksan. Koirassa ja Söpössä olisi kyllä ollut mun mielestä jo tarpeeksi....
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 10 Helmi 2009 09:38

Iineksellä on myöskin oikein hieno nimi (sanoo toisen Iineksen omistaja). :D
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 11 Helmi 2009 00:30

Lumikki :D Kämppis aikoo ehkä vaihtaa sen nimen, mut mulle Iines kelpaa. Iineksestä tulee jostain syystä mieleen teini-ikäinen hopparipoika, joten sen nimi voisi yhtä hyvin olla vaikka Jere. :virne: Mut on se sulonen, kun kirmaa ympäriinsä ja tulee nuolemaan kättä yms. Ei Söpö semmosta oo tehny ikinä. Söpö ei edes oikein hyppele eikä nouse takajaloille tutkimaan ympäristöä. Voikohan siinä olla joku vika? Tuli nyt vasta mieleen moinen... :nolo:
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Ma 13 Huhti 2009 17:51

Tulin äsken kotiin reissusta ja teki mieli teurastaa kani samantien. Kani oli päässyt häkistään vapaaksi ja käveli vastaan kämpän ovella. Ihme kyllä se ei ollut tällä kertaa syönyt kaikkiin mattoihin reikiä. Ja tyyppi on sisäsiisti, niin on näköjään käynyt häkissä tarpeillaan. Mutta silti :raivo: . Olisi edes keksinyt uutta tuhottavaa, mutta kun ei... Se söi taas laturin johdon! Käsittämätöntä että kaikki muu täällä kämpässä näyttää olevan ok ja muut johdot on jätetty rauhaan, mutta se laturi oli taas pistetty kivasti palasiksi. Tämä on toinen tänä vuonna. Mikä hitto sitä vaivaa kun koko seitsemän vuotisen elämänsä aikana jänö ei oo mitään muita johtoja pureskellut kun minun laturit. Hermo menee. Nyt se yrittää söpöillä häkissä ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kurja elukka. Murr.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja rainsong » Ti 14 Huhti 2009 11:20

En edes muista koska olisin viimeks ilmoitellut Nitasta, mutta tulipa pari viikkoa sitten neidin 1-vuotispäivänä näpättyä kunnon kilipää-kuva. Kaikki mut samalla kertaa otetut kuvat ovat suttuisia, koska neiti paineli kämppää ympäri sellaista vauhtia ettei kömpelö kuvaaja pysynyt perässä. Tuonkin pysähdyksen sain aikaan huutamalla "Nita! Mitä rotta tekee? Miitä Naksu tekee, mitä?" jolloin hurtta pysähtyi ja kääntyi tuijottamaan rottahäkkiä :virne:

http://img244.imageshack.us/img244/172/p3200102.jpg

muoks:
Nyyyt olen hyvin hämmentynyt :S Mun aikaisemmat koirapostaukset on kadonneet! Löysin vaan jonkun maininnan siitä että haluan koiran, mutta kerroinhan mä paljon senkin jälkeen, oli kuva jonka perusteella mä lähdin pentua hakemaan, kuva siitä kun se oli ollut mulla pari päivää ja muistaakseni vielä joku avautuminen sen pahanteosta....... Missä ne on??
rainsong

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 14 Huhti 2009 14:01

damn kirjoitti:Se söi taas laturin johdon! Käsittämätöntä että kaikki muu täällä kämpässä näyttää olevan ok ja muut johdot on jätetty rauhaan, mutta se laturi oli taas pistetty kivasti palasiksi. Tämä on toinen tänä vuonna.

Tästä tuli mieleeni, että meidän koira on onnistunut palastelemaan kolmet mun MP3-soittimen kuulokkeet viimeisen kuukauden aikana. Lopultakin olen oppinut laittamaan ne laatikkoon, kun en niitä tarvi.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Huhti 2009 17:35

damn kirjoitti:Se söi taas laturin johdon! Käsittämätöntä että kaikki muu täällä kämpässä näyttää olevan ok ja muut johdot on jätetty rauhaan, mutta se laturi oli taas pistetty kivasti palasiksi. Tämä on toinen tänä vuonna.

Mä epäilen, että niissä latureissa on jonkinlainen tuoksu, joka vetää eläimiä puoleensa.
Mun Myyyhän ehti tuhoamaan 7 (!) laturia ennen kuin löysin paikan mihin se elukki ei pääse. Ei auttanut vaikka piilotti puhelimen latureineen vaatekappaleiden alle, väliin, myttyyn tai muuta vastaavaa. Aina se kaivoi sen johdon ja pisti sellaisiksi puolen millin palasiksi. Ihan sama istuinko vieressä ja vahdin. Tällä hetkellä laturi on käytön aikana keittiössä, paikassa johon katin ryökäle ei pääse, ja siellä on jatkojohto laturia ja vedenkeitintä varten :virne:. En ole uskaltanut vielä koskea latautuvaan puhelimeen, kun Myyy on lähellä. Ettei se vahingossakaan havaitse laturinpiuhaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 15 Huhti 2009 06:48

rainsong kirjoitti:muoks:
Nyyyt olen hyvin hämmentynyt :S Mun aikaisemmat koirapostaukset on kadonneet! Löysin vaan jonkun maininnan siitä että haluan koiran, mutta kerroinhan mä paljon senkin jälkeen, oli kuva jonka perusteella mä lähdin pentua hakemaan, kuva siitä kun se oli ollut mulla pari päivää ja muistaakseni vielä joku avautuminen sen pahanteosta....... Missä ne on??

No mitään täältä ei oo poistettu, joten tuskin mitään on oikeesti kadonnukaan.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja rainsong » Ke 15 Huhti 2009 11:00

Kuolo kirjoitti:
rainsong kirjoitti:muoks:

No mitään täältä ei oo poistettu, joten tuskin mitään on oikeesti kadonnukaan.

Ei oo, oon vaan hölömö :hullu: Anteeksi avautumiseni ja unohtakaa :o

P.S. Mä oon menettäny jo koiralle kolme laturin adapteria ( :viha: ), kahdet kuulokkeet ja rotan uhriksi joutui kameran USB-piuha, vielä yhdet kuulokkeet, laturin pitkä piuhan osa "seinän päästä" ja pöytälampun johto. :huokaus:
rainsong

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 15 Huhti 2009 17:24

Jos se latureiden syöminen on vain elukoiden keino saada omistaja jättämään se muu touhuilu ja keskittymään olennaiseen eli eläimeen itseensä :lanppu:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 22 Huhti 2009 13:06

Hehaho, onkos kellään kokemuksia koirien haukkupannoista? Niitähän on ilmeisesti olemassa suihkivia sitruspantoja ja sitten jotain äänikojeita. :tilt:

Kyllä meillä oli hauskaa, kun äiskän yliaktiiviselle Bobikselle panta kaulaan laitettiin. Siinähän mylväisi niin jo sai sitruunat turvalleen. :virne: Ilmeet oli luokkaa WTF?! ja pinkaisi se parka jonnekin sängyn alle ihmettelemään. Takaisin otus siihen huoneeseen, jossa oli haukkunut, hiipi erittäin epäluuloisesti ja varuillaan. :tilt: Ihan fiksu peli tuo tuntuu olevan, naapurustosta ei ole kuulunut vielä palautetta toimiiko panta kun turjake on kuitenkin öisin paljon yksin. Bobis tulee meikän luo hoitoon tänään, en ehkä olisi suostunut ottamaan sitä ilman tuota pantaa. :tilt:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja dena » To 23 Huhti 2009 06:26

Mul on koira. Se on iso, laiska ja hölmö. Kuten kyllä minäkin (paistsi iso) Se esim. syö makuultaan :D

Isot karvakasakoirat ftw.
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja damn » Su 24 Touko 2009 13:05

Kani täytti viime viikolla seitsemän vuotta, joten herra alkaa olla suhteellisen iäkäs. Niin kuin täällä olen sanonut, niin energiaa sillä on löytynyt kyllä vaikka muille jakaa ja ikä ei ole painanut. Paitsi nyt. Ihan tässä lähiaikoina aikana kani on alkanut nukkua valtavasti ja on tosi rauhallinen. Ruokahalu on pysynyt suhteellisen normaalina, ainoana erona on, että se kieltäytyy kaikista herkuista ja syö vain ns.perusruokaa. En ole vähään aikaan sitä sylissä pitänyt, kun se ei varsinaisesti mikään sylikani ole. Ajattelin tuossa sen kynnet leikata ja hämmennyin kuinka pieneltä ja hauraalta se vaikutti kun kaappasin sen syliin. Ei se oikeastaan sairaalta vaikuta, siitä tulee vain sellainen olo että se on vanhentunut ihan kamalasti hetkessä, joten minä nyt oletan, että tämä on ihan normaalia ja kani vain alkaa olla elämänsä ehtoopuolella.

Olin alunperin ajatellut, että veisin kanin kesäksi vanhempieni luokse, kun en tiedä olenko kuinka paljon kesällä reissussa, kun minua ei täällä velvoita työt ja voin olla ihan missä haluan. Nyt kun tuo kani meni tuohon kuntoon niin en taida uskaltaa viedä sitä kotikotiin. Se tuntuisi kanin hylkäämiseltä ja jos nämä on viimeisiä aikoja sen kanssa, niin kai minun pitää se täällä minun luona pitää ja tehdä kaikkeni että sillä on hyvä olla. Tuo on aina ollut minun kani, eikä se muista ihmisistä piittaa yhtään, eikä minun vanhemmat sille aikaa uhraisi kun ruokkimisen ja häkin siivoamisen verran. Voin vain kuvitella miten kurja kanilla olisi yksin olla kotikotona ja minulla olisi maailman huonoin omatunto sen hylkäämisestä. Kani varmaan kuolisi ikävään siinä vaiheessa nopeammin kuin vanhuuteen. :(
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 24 Touko 2009 13:35

:paijaus: damn
Soittelisin kyllä eläinlääkärille tuosta äkkinäisestä väsähtämisestä, ihan vain varmuuden vuoksikin. Meidän koiralle kävi vähän noin, ja ajattelimme sen olevan vain vanhuutta, mutta sillä olikin sydänvika. Eihän koira ole kani eikä päinvastoin, enkä halua pelotella, mutta kannattaahan se tarkistaa että onko syytä huoleen. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 15 Heinä 2009 20:07

Meidän piskit kävi tänään silmätarkastuksessa.

Elvi on silmien(kin) osalta täysin terve. Piia-pirpanalla taas aiemmin diagnosoidut sikiöaikaiset jäänteet silmässä on pahentuneet. Oikeaan silmään on nyt kehittynyt kaihi, joka todennäköisesti tarkoittaa sitä, ettei Pile näe sillä silmällä juuri mitään. (Jos jotakuta kiinnostaa virallinen lausunto, niin kyseessä on PHTVL/PHTV aste 2-6 ja siitä seurannut sekundääri kaihi.)

Surullista, mutta onneksi Piia kuitenkin näkee tarpeeksi elääkseen ihan hyvää koiranelämää. Silmätipat saatiin kaihisilmän sisäisen tulehduksen hoitoon, ja tilannetta seuraillaan. Phtvl-diagnoosihan saatiin jo luovutusikäisenä ja mä olen itsekin huomannut että jokin silmässä on muuttunut pahemmaksi, että sinänsä mikään yllätys tämä ei onneksi ollut. Kasvattaja oli mukana lääkärissä, ja sekin oli ymmärrettävästi harmissaan tästä. Ensimmäinen pentue, ja useammallakin pennulla on ilmaantunut pikkuvikoja (phtvl:n lieviä asteita, yksi purentavika, pari kivespuutosta, napatyrää..), joten emon ja pentujen jalostuskäytön voinee jatkossa unohtaa. Piiakin oli alunperin sijoituspentu, mutta se siirrettiin mulle kun ei sitä voinutkaan käyttää.

Ja molemmat pentujen vanhemmat itse on ihan tutkitusti terveitä. Hirmuisen huono tuuri.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Emilia » To 16 Heinä 2009 13:54

Deni, voi Piia-parka. :( Onneks kuitenkin tommonen vaiva, mikä ei elämää haittaa.

Mun kaverin koiralla todettiin vesitystauti. Huh. Oli jo viittä vaille piikille joutumassa koira, kun joi neljä, viisi litraa vettä päivässä ja kaikki tuli samantien läpi. Kaveri joutui vuoraamaan lautalattiansa moneks viikoks höyrysulkumuovilla. :hullu: Onneks saivat diagnoosin ja lääkkeen, joka toimi. Silmätippoina hormonia aivoihin, saan nähdä, tuleeko tilalle silmätulehdus. Tuohan voi johtua aivokasvaimesta (todnäk), joten aika näyttää, kuinka koiran käy. Tällä hetkellä kuitenkin terveenoloinen, kun oireet saatiin kuriin. Eihän se siitä ikinä parane.

Söpön kanssa on meinannu mennä hermot. Se on saanut päähänsä alkaa rummuttamaan jalallaan keskellä yötä. Ei ole mikään pieni ääni. :O: Muuten se on kuin eri pupu tuolla uudessa asunnossa, juoksentelee ja on sosiaalinen ja hyppii ja on utelias. Lopettas vielä sen yöriehumisen niin tykkäisin siitä tosi paljon.

Mulla on koirakuume. Skyenterriereitäkin olis useampi pentue suunnitteilla / tulossa. Ei kyl kykene kahta eläintä pitämään. Ottaisko joku Söpön? :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Heinä 2009 14:47

Emilia kirjoitti:Mun kaverin koiralla todettiin vesitystauti. Huh. Oli jo viittä vaille piikille joutumassa koira, kun joi neljä, viisi litraa vettä päivässä ja kaikki tuli samantien läpi. Kaveri joutui vuoraamaan lautalattiansa moneks viikoks höyrysulkumuovilla. :hullu: Onneks saivat diagnoosin ja lääkkeen, joka toimi. Silmätippoina hormonia aivoihin, saan nähdä, tuleeko tilalle silmätulehdus. Tuohan voi johtua aivokasvaimesta (todnäk), joten aika näyttää, kuinka koiran käy. Tällä hetkellä kuitenkin terveenoloinen, kun oireet saatiin kuriin. Eihän se siitä ikinä parane.

Kamalaa! Voimia koiran omistajalle ja toki koiralle itselleenkin. Toivottavasti homma kääntyy parhain päin.

Mullakin on koirakuume. Ehkä pahemmin kuin koskaan. Nyt kun oman rakkaan papparaisen lähdöstä on jo muutama kuukausi, ja muutkin ystävyyssuhteet on vähän katkolla, niin olisi ihanaa jos olisi karvapalleroinen helliteltävänä. Sille voisi kertoa kaikki salaisuudet ja murheet. :huoh:

Valitettavasti kämppistilanne estää moisen hankinnan aika tehokkaasti. Kämppis pelkää koiria ja on allerginenkin. Eikä ilmeisesti edes pidä niistä. :O: Käsittämätöntä. :ei:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Walker » To 16 Heinä 2009 17:44

Emilia kirjoitti:Söpön kanssa on meinannu mennä hermot. Se on saanut päähänsä alkaa rummuttamaan jalallaan keskellä yötä.

Antaa tahtia Emilian treffikumppanille ? :pahasetä: :aukku:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä